Verslag (+foto's) van SGW Egypte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Verslag (+foto's) van SGW Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 14:57

Hier mijn verslag (+foto's!) van SGW Egypte oftwel Nijeberkoop!!!!

Na Indoor Friesland (kindermiddag optreden met de ponyclub-achttal)was ik echt heeeel relaxed geworden en ging er naar Nijeberkoop om gewoon een leuk dagje ervan te maken en lekker te crossen. Niet aso vroeg op, neuh, 7.45 viel mee dus. En rond kwart voor tien aangekomen in Nijeberkoop. Ik moest eerst een dressuurproefje rijden waar ik totaal geen zin in had, ook nog een B-proefje waar ik helemaal slecht in ben. Maar goed, ik dus superrelaxed dat proefje gereden met ontieglijke stomme fouten erin en echter supersloom en alles.. Stond ik 1ste! Wow, was dat even schrikken. Ik had in 'de strenge' baan ook nog 167 punten gehaald. En het commentaar op de coupon: nette ontspannen proef. Zo he, nah ja, goed.. Na de dress lekker afgezadelt, ventje op de trailer (met z'n nieuwe halster Tong uitsteken) en de cross gaan lopen!! Hij was 2490 m. lang en er waren 16 hindernissen waaronder ook een watersprong MET *thank God* een alternatief!! Om ze maar even bij langs te gaan:
1: een sprong van 60 a 70 cm met wat kleine boompjes en een breekboom erboven
2: een stro-sprong, dus wat baaltjes en zo
3: een sprong van boomstammetjes waar je dmv om een andere hindernis te rijden erop aan moest rijden (dus eerst een half rondje zeg maar)
4: een piano'tje van 2 treden
5: een boom met daarachter lagere grond dus eigenlijk een afsprong
6: een sprong weer een bosje in met daarna een heuveltje op en af
7: weer een bosje in een gewone sprong van een breekboom
8: HEt WATER!!! Waar ik dus het alternatief heb genomen wat een rondje eromheen was met als "eruit" sprong een soort afsprongetje met daarboven wat dunne stammetjes
9: een scheve muur zzeg maar zo: /-| waarvan dat lage streepje gewoon hoog staat. Dus alleen van de voorkant scheef.
10: een sprong midden in het open land gewoon wat rechte balkjes
11: een sprong in een bosje met wat strohoopjes ervoor
12: een triple van breekbomen
13: hindernis in een open veld met verkeersborden ervoor
14: berkenoxer in een bosje
15: weer een berkenoxer maar dan op de heide met vlak daarachter nr. 16
16: een overdekt bankje, een soort + waarvan ik de linkse moest springen dus - aan de linkerkant.
En dan de Finish!!

Leek me niet al te moeilijk maar met die verkeersborden moest ik wel goed aan rijden (wat me dus niet gelukt is)

'Weer terug van verkenning opzadelen voor het springparcours, bestaande uit 8 hindernissen, 9 sprongen (een dubbel) en een mooie muur!! Ging hartstikke goed, geen weigeringen of balkjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen moesten we even naar de veearts, even hartslag controleren en kijken of ie kreupel was maar was gelukkig allemaal ok!! (Hoe kan het ook anders met vader als veearts he). En toen richting Start gegaan van de cross. Had nog wel eventjes en heb dus 1 xtje een oefenberkenoxertje genomen en een stukje weg gegaloppeert. EN met de Start ging hij super weg!! Echt meteen tempo gemaakt!! Alles ging hartstikke goed en hij nam alle hindernissen. Hier wat foto's van tussen hindernis 3 en 4 (dat 'draai" hindernisje en de piano):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot hindernis 13.. De verkeersborden : Niet parkeren!!! Dat vond Lars toch wel spannend en bleef ie dus staan, tweede keer met een heel klein rondje toch heel braaf gesprongen!! Verder alles super zelfs de engste en overdekte sprongen en gefinisht in een tijd van 6.03 minuten. Binnen de tijd!! 6.13 was de ideale tijd (daarna krijg je dus tijdsoverschrijding).

Ik was 3e geworden in mijn baan met een eindtotaal van 63,7 strafpunten (dus wat je overhield na de dress+strafpunten van spr & cross wat bij mij dus 10 was wegens die ene weigering.) Ook was ik reservekampioen geworden van Friesland maar omdat nr. 1 en nr. 3 in een andere baan zaten (wat officieel niet eens mag, verdelen over 2 banen) gingen ze dom doen en werd nr. 3 (Noortje de Boer) reservekampioen. Binnenkort in de krant te lezen dus. Veel pech voor mij!!!

Maar zeker een geslaagde cross en was heeeeel tevreden hoe Lars gepresteerd had na een zware week trainen!!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)



hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 07:58

xxappiexx schreef:
Leuk om te lezen, alleen wel een beetje onduidelijk dat laatste..


Dat is het ook jah.. Dat met dat reservekampioen gedoe denk ik.. Noortje de Boer is namelijk wel een goeie vriendin van mij maar als ze iets heeft gewonnen zet haar moeder het altijd errrrrrg overdreven in de krant.. Zo'n ramp vind ik dit niet maar met zo'n titel "reservekampioen" die dus eigenlijk van mij is... En dat komt dus wel in de krant. Scheve mond Misschien zo wat duidelijker??

Groetjes hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 08:00

Anne schreef:
KLinkt allemaal erg leuk! Hoe hoog moet je springen? en hoe hoog is je pony? wat zijn de hoogtes in de cross? ben benieuwd!


Heey! Het is ook heeeeeeeeeeeeel leuk!!!! Ik ben zelf nu L springen met 6 winstpunten (zit er al een jaar in maar gaat af en toe weer wat af ). Mijn pony is 1.47 dus een grote D en de hoogtes in de B cross zijn 60 a 70 cm. Niet erg hoog dus en heeeel leuk om te springen~~ Tong uitsteken

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers