Verslag dressuur wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Verslag dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 15:31

Vandaag heb ik sinds een lange tijd weer een dressuurwedstrijd gehad.(L1).
Hij liep echt heel lekker naar mijn idee, lekker voorwaarts goed aan de hulpen en ook voldoende op de achterhand. Het eerste proefje ging naar mijn idee uitsteken, het wijken ging iets minder en de middendraf ook. Hij sprong wel goed aan in de rechtergalop (moeilijkheidje van de laatste tijd).
Maar helaas, de jury was het niet met me eens 3 zevens, een paar vijven en de rest zesjes. Dus ze moeten iets gemist hebben in de proef, maar de vraag is wat, want echt commentaar heb ik niet gezien. Dus geen idee wat ik zou moeten veranderen. 152 punten
het andere proefje ging ook goed maar minder voorwaarts, ook ging ik op het eind de verkeerde kant op en had ik mijn zweep in de verkeerde hand
Ook had ik bij beide proeven geen handschoentjes aan (slechte kwaliteit had ik en mn teugel gingen de hele tijd uit mn handen dus uitgedaan) daar kreeg ik alleen de tweede proef een minpuntje voor.
150 punten. Als ik de domme foutjes niet had gemaakt was het precies 156 geweest. Maar goed bij dit proefje had ik wel goed commentaar gekregen.
Viel me wel heel erg tegen dat ik bij het eerste proefje zo laag gescoort had.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:10

tja, het blijft een jurysport, maar je eigen gevoel is ook erg belangrijK! dan weet je iig dat je het wel kan, en ach! volgende keer maar beter.
Tuurlijk baal je ervan, gewoon snel vergeten en concentreren op de volgende wedstrijd! ( alvast succes! )