grmbl verzorging een 6...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

grmbl verzorging een 6...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 21:59

hey ik had vandaag dus wedstrijd licht 1(lrv België paarden) OK dan! .

goed, ik op tijd opgezadelt, netjes ingereden en dan mijn proefje gereden. Kreeg ik paar uur later mijn uitslag terug... Nu ik vond het zelf nogal belachelijk laag punten, zo slecht vond ik mezelf ook weer niet(maar laat ik die punten en uitslag meer even in het midden) het waren over de grote lijn veel 6sen en 5jes.
Nu ja ok, iedereen kan eens een slechte dag hebben Schijnheilig maar dan keek ik bij verzorging: een 6 Ik heb mijn paard van top tot hoef gepoetst, geen stofje op te bekennen, mooi netjes knotjes gemaakt, speciaal op de dag zelf thuis haar 3 witte benen kraakwit zuiver gemaakt, haar staart gewassen, netjes uitgekamt en zelf de hele reutemeteut (fatsoenlijk) aangedaan. Meestal doe ik minder moeite en krijg ik dan een 7... Maar heb ik dat een paar weken terug ook eens aan de hand gehad, wat minder goede punten en ook een 6.

En nu vertelde mijn instructrice laatst, dat als je een minder goede proef hebt gereden, de jury je vaak een minder goed punt op verzorging geeft omdat je anders misschien in de rangschikking (onvedient Verward )omhoog kruipt. Dus anders gezegd: heb je over de hele lijn 7s en 8ten met een goed verzorgd paard krijg je een hoog punt voor verzorging, heb je 5jes en 6jes krijg je ook voor verzorging een lager punt... Verward

tja, dan vraag ik mij toch af waarom ik bijna een hele dag opoffer om mijn paard er netjes te doen uitzien als dat punt afhangt van 'het gereden in het algemeen'... Blond

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:04

oeiii wat een matige jury heb je gehad!! Verzorging hoort toch echt los te staan van het rijden zelf hoor en bovendien zal één puntje niet zo gek veel uitmaken op de uitslag... en als dat wel is is het niet onverdiend, anders hadden ze van de verzorging geen apart punt gemaakt
snel naar de M1 dan ben je er vanaf Knipoog
Mooie pony trouwens, heb je dáár zo weinig punten mee?! Ach gut Tong uitsteken