[JV] Commentaar gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

[JV] Commentaar gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 12:40

Haha verzin eens een titel.Dat valt nog niet mee eigenlijk Scheve mond

Wat ik wilde vragen.
Ik heb vande week deze grappige(mislukte) foto's gemaakt en zou graag commentaar horen van een jury.
Normaal gesproken rijd ik dit paard niet,behalve als dat gevraagt word.
Dit paard is een paar maandjes op rust gezet geweest door twee blessures.De eerste kwam door verkeerd rijden.Een simpel L proefje zat er uiteindelijk nog maar net in. Verdrietig
Nu is hij twee weken geleden weer opgepakt,maar nog zeer zeker niet 100% terug fit.Van de week heb ik er zelf drie dagen mee gereden waarvan ook deze foto's.Zelf bekijk ik foto's altijd super serieus en werk er weer mee.
Advies van andere is ook welkom vandaar dat ik er een jury vraag van heb gemaakt
Het is natuurlijk maar een fragment maar ook daar kan men al veel over vertellen.

foto1 een arbeidsdrafje over de diagonaal,waarbij de foto werd genomen toen ik aanstalte maakte om een volte te beginnen.
Afbeelding

Foto 2 een schouderbinnenwaarts waar ze absoluut niet reageerde op mijn been(zie mijn been net een schop verkopen),bewust 3 sporen.
Afbeelding

foto 3 Liet haar lopen tussen verzameld en arbeidsdraf in.Helaas keek ik hier net om en moest lachen dus mijn houding is naatje,maar het paard bleef het zelfde lopen.Net uit de bocht.
Afbeelding

Op alle foto's is hij licht in de hand ook al lijkt dat niet altijd zo te zijn.
Waar ik benieuwd naar ben is,wat ziet het oog van een jury?Welk commentaar zou horen bij de foto's(het paard,niet mijn houding).En kan men een gokje doen naar de klasse die bij het paard zou kunnen horen?(let op dat ze op de foto's dus niet 100% fit is nog)
Brandt maar los Haha!

mikmak

Berichten: 83
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: merkelbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:06

Citaat:
Foto 2 een schouderbinnenwaarts waar ze absoluut niet reageerde op mijn been(zie mijn been net een schop verkopen),bewust 3 sporen.


Euh... Verward Verward Verward Verward ....Schouderbinnenwaarts moet toch ook op 3 sporen?? Travers is op 4 sporen.....

Ik ben dan geen jurylid of instructeur ofzo...maar ik vind het er goed uitzien!! OK dan! *LOL* Wat je zelf al aangaf, het blijft een fragment, en een stilstaand beeld, dus het is heel moeilijk (vind ik) om er echt een advies/mening/sterke of zwakke punten etc. over te geven/te vertellen. Scheve mond

-x- Mikmak

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:55

je ziet op de foto's dat het paard zijn achterhand mooi eronder heeft, zo te zien heeft hij een prachtig achterbeengebruik waar andere jaloers van zouden worden.
hij loopt misschien ietsje achter de loodlijn wat soms nog wel eens zwaar "bestraft"wordt.
ik zie liever een paard op drie sporen dan een paard dat alleen over de buitenschouder wegvalt.
maar ik vind het prachtige foto's waar je trots op kunt zijn!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 22:04

Mik mak,dat ik bewust 3 sporen erbij heb gezet,wil ik mee aangeven dat ik daar bewust op reed en niet 2 en een half of te overdreven.Meestal rijd ik er wat meer uit,maar nu niet.Op een foto is dat niet altijd even duidelijk.

Meer commentaar is welkom
Daarnaast de vraag welk niveau zou je dit paard schatten,wetend dat de foto's zijn genomen terwijl ze nog niet 100% fit is.De leeftijd is trouwens 8.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:45

Nu mag men eens flink commentaar geven,doet men het niet.Rare bokkers Haha!
Kom op,leef je uit.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:51

Mooie foto's het enigste wat ik zo kan opmerken is je handen op foto 1, die mogen naar mijn mening wat lager en meer bij elkaar, het lijkt ook of je linkerhand daar kanteld. Verder, je onderbenen misschien iets meer aansluiten, incl. voet.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:07

De reden waarom ik geen commentaar heb gegeven en dat ook niet ga doen, ook al hoor ik wel tot de doelgroep waarop je vraag is gericht Knipoog , is omdat ik geen conclusies wil ophangen aan foto's.
De belangrijke dingen als takt, impuls, lossigheid ed laten zich (voor mij in ieder geval) te weinig op foto's beoordelen, en een stilstaand plaatje zegt imo onvoldoende om daar ook echt iets zinnig over te kunnen zeggen.
En onzinnige dingen worden er al genoeg gezegd (heb het niet over dit topic hoor), dus daar heeft bokt mij niet voor nodig. Clown Clown Knipoog

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:23

Mooie foto's hoor. Het grappige is dat ik ook hele mooie foto's heb van mijn paard tijdens het rijden. Ziet er gewèldig uit! maar als je haar ziet bewegen zie je toch dat het erg meevalt. Ik ben het eens met Jasmijn dat er heel moeilijk voor vreemden om van foto's wat te zeggen.

Het enige wat ik mij afvraag is, ga je al zo zwaar in training (verzamelen) met een paard wat net van een blessure hersteld is? (echt een vraag hoor!!!)
Verder vind ik de foto's erg mooi. Mooi paard!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 11:29

Agossie schreef:
Het enige wat ik mij afvraag is, ga je al zo zwaar in training (verzamelen) met een paard wat net van een blessure hersteld is? (echt een vraag hoor!!!)
Verder vind ik de foto's erg mooi. Mooi paard!


Nee hoor ik ga niet te hard aan het trainen met haar.Wel zit er een groot verschil met hoe de ruiter zelf rijd en ik.
Zij zelf heeft het weer opgebouwd tot drie kwartier,maar dan komt er weinig uit.Ik ben begonnen met 20 minuten en de laatste dag waren het maar 15 minuten.
De eerste dag heb ik enorme blaren op mijn vingers gekregen.Het paard hing gigantisch en voor het been deed ze niks.Dus toen is het gebleven bij,schakelen en losmaken.Hoor de ruiter naderhand over mijn blaren nog zeggen,jij bent ook niks gewent Verward Ben enorm veel gewent en ken ook dit paard,maar geen enkel paard hoort zijn gewicht in jou handen te gooien
De tweede dag werkte ze goed mee en kon ik ook met zijgangen gaan werken.
De derde dag reed ik ongeveer maar 15 minuten.Eerst lekker los,daarna veel schakelen en zijgangen.Dat wil dus zeggen,dat ik het iets verder terug rijden er ook bij kon pakken.Maar meer als zijgangen,verruimen en terug heb ik niet gedaan.Waarom ook,het paard is soepel in het lijf en reageerde weer op alles wat ik vroeg en daar ging het om.
Ik had ook dingen kunnen doen als keertwendingen of galopchangementjes enz,maar waarom zou ik het paard leeg rijden door veel te veel te vragen.Het is een enorm fijn paard om mee te werken en idd moet je bij haar opletten dat je niet doorgaat waar je ook kunt stoppen.

Ik zal de foto's van de ruiter zelf laten ontwikkelen en hier eens plaatsen.Dan kun je het verschil zien.