Buiten Mededingen (BM) in hogere klasse ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Buiten Mededingen (BM) in hogere klasse ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 10:45

Omdat ik mijn punten inde B Springen paarden, allemaal bijelkaar had, 28 winstpunten,
en geselecteerd was voor de kamioenschappen in de B, ben ik buiten mededingen gestart in de L.
Mag dit wel een klasse hoger?
Anders krijg ik vast nog wel een brief van de KNHS (oeps) Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:21

Jeps dat ik weet mag je alles buiten mededinging doen......

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:34

Ja hoor! Zoveel tijd voor de Hippiade mag je zelfs officieel hoger starten dacht ik.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:55

volgens mij mag het:
Artikel 253 DEELNEMERS EN PAARDEN - DEELNAME SPRINGWEDSTRIJDEN schreef:
e. Indien een organiserende vereniging met instemming van de jury een geregistreerde combinatie gelegenheid wenst te geven om buiten mededinging (hors concours) te starten, anders dan bedoeld in de leden b. en c., mag dat worden toegestaan, echter met inachtneming van de navolgende bepalingen:

6. De betreffende combinatie mag niet in een hogere klasse starten dan de klasse waarin deze reglementair startgerechtigd is.


en je bent L startgerechtigd.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:16

Je mag hors concours starten. Ik geloof max 3x per klasse zolang je in die klasse zit. Dus als je L startgerechtigd bent, kun je naar de klasse L promoveren en daar HC starten. Volgens mij mag je daarna niet meer terug naar een lagere klasse (dit weet ik overigens niet 100% zeker). Je mag 4 weken voor een kampioenschap promoveren zonder dat je afvaaardiging gevaar loopt.