Dringende vraag betreft kosten paspoort KNHS!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Dringende vraag betreft kosten paspoort KNHS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 13:25

Ik wil binnenkort een startkaart aanvragen. Volgende week wordt mijn pony dan ook gechipt, dit kost 30 euro. Het aanvragen van een startkaart kost 26 euro. Nu las ik op de site van de KNHS dat het aanvragen van een paspoort rond de 200 euro kost. Weet iemand hier meer van?
Ik ging er namelijk vanuit wanneer mijn pony gechipt is en ik mijn startkaart aanvraag het paspoort er automatisch bij krijg. 200 euro lijkt mij ook wel heel erg veel!! Ik heb de KNHS al eens telefonisch benaderd en zij hebben mij toendertijd niks over deze kosten vermeld. Misschien dat ik het verkeerd gelezen/begrepen heb op de site Blond (Ik hoop het!) Dus als iemand mij hier iets over kan vertellen..graag!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:00

Een paspoort aanvragen ligt geloof ik rond de 20 euro! Het is alweer een tijdje terug dus ik weet het niet meer precies...

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:10

Ik weet niet mee precies hoeveel het heeft gekost maar in ieder geval bij lange na géén 200 euro. Dat zou ook een beetje te gek worden voor mensen met meerdere paarden.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:15

Het volgende staat in het tarievenlijstje op de KNHS site:

Identificatie & Registratie regeling:
Via dierenarts:
chippen en paspoort 24,00
chippen 17,00
paspoort 17,00

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:21

Ik zou eens op de site van de nrps kijken als ik jou was.... ik moet binnenkort ook een paspoort aanvragen en heb daarover gebeld naar hun. De kosten waren ongeveer 45 euro, welliswaar moet je gelijk lid worden. (zitten ook kosten aan verbonden)
Kijk maar : www.nrps.nl
Als het niet duidelijk is kan je ook bellen, ze geven je direct antwoord op al je vragen. (moet geloof ik wel voor 12.00 uur bellen, maar dat staat op de site).
Succes Tineke

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 14:49

Allemaal hardstikke bedankt voor de reacties! Lachen Die 200 euro zal wel een leesfout geweest zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:41

nikkigioa schreef:
Allemaal hardstikke bedankt voor de reacties! Lachen Die 200 euro zal wel een leesfout geweest zijn.


Of je hebt gekeken bij de kosten van een FEI paspoort!! Die zijn wel zo duur.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 16:25

En wat is dat dan voor een paspoort als ik vragen mag? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:29

De paspoortprijzen verschillen nog wel eens. Bij osn betaal je 30 euro voor chippen incl. paspoort. Als je het door je dierenarts laat doen betaal je 20 euro voor het paspoort. Je krijgt dan wel een chip van ons. De kosten voor het inbrengen van de chip zijn dan voor je zelf.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:48

nikkigioa schreef:
En wat is dat dan voor een paspoort als ik vragen mag? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk Lachen


Dat is een paspoort wat je moet hebben als je internationaal wil gaan rijden. Dus in de dressuur vanaf de lichte tour of junioren of young riders. Als je de grens over wil moet je een FEI paspoort hebben.

Nimmy

Berichten: 3944
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:15

ik heb een paar maanden geleden ook een paspoort aangevraagt, registatie paard/pony ong. 10 euro, paspoort ong. 17 euro en dan ook nog wat voor het aanmaken, ik was totaal aan het knhs 45 euro kwijt, daar kwamen de kosten van de dierenarts nog bij, totaal zo'n 80 euro betaald alles bij elkaar.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:59

Suzanne F."]
[quote="nikkigioa schreef:
En wat is dat dan voor een paspoort als ik vragen mag? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk Lachen


Dat is een paspoort wat je moet hebben als je internationaal wil gaan rijden. Dus in de dressuur vanaf de lichte tour of junioren of young riders. Als je de grens over wil moet je een FEI paspoort hebben.
[/quote]

Met het I.H.W.-paspoort komen paarden over de hele wereld. Ze zitten zelfs al in Brazilie. Dit geldt echter niet voor alle paspoorten.