De gang van zaken rond wel en niet chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:09

Razinda is niet gechipt, ik heb gebruik gemaakt van de DNA-registratie. Tot nu toe ben ik nog niet gecontroleerd, het is nu een jaar geleden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl



Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:17

Eleonoor schreef:
Alles mag, dus als je je veulen wilt chippen kan dat. Echter, de chip wordt ingebracht in een spier. Die spier is bij een veulen volop in ontwikkeling. Door die ontwikkeling zou het kunnen dat de chip irritatie in de spier kan veroorzaken met alle gevolgen van dien. Daarom is het te adviseren zo wie zo niet bij veulens te chippen.
Dit is ook gelijk mijn grootste bezwaar tegen chippen. Een spier van een paard varieert veel meer van volume dan bij mensen. Dus wanneer je paard ziek is of kreupel neemt de volume van de spieren snel af. Wanneer er een chip in zit, kan het zijn dat de chip na schommeling van de spiervolume zich opnieuw moet gaan innestelen. Zelfs de leverancier van de chips gaf dit toe. Hiermee zijn NOOIT onderzoekingen gedaan. Let wel, in Amerika is chippen al verboden en doen ze alleen maar DNA.


Precies!

Ik denk wel dat er binnenkort gecontroleerd gaat worden, bijv. op de Kringkampioenschappen, maar dat zie ik dan wel weer...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers