Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 11:24

Ik had gister een wedstrijd..inrijden ging goed wel een beetje heet maar dat overleef ik ook nog wel.Kom ik de ring in...vrij mooie binnenkomst(7tje)en daarna heb ik voor mijn gevoel geen stap meer goed gezet...ik heb wel alle figuren gereden..vraag me niet hoe..Veels te hoog tempo..krijg ik me punten 150...( ik verwachte rond de 130 ofzo) met 2 8en ook nog..voor de middendraf en de verzorging Haha!

Omdat ik geen zin had om nog een x door de bak te scheuren.Hield ik m de 2 proef wat bij me.( najah ik dacht het is toch b)Echt wat je noemt een braaf proefje gereden..Iedereen naast de ring zei..jah nu heb je een winstpunt..en dan heb ik tn iet over mn moeder maar over ervaren ruiters etc.Ik had zelf ook wel een goed gevoel...krijg ik mn punten..heb ik 136 punten..Ik schrik me rot..Denk bij mezelf kan beter de volgende x weer me paard door de bak heen laten scheuren..Die proef verdiende geen 170 punten ofzo.Maar de jury had overal een punt afgetrokken omdat ze wilde dat ik meer doorreed, en ik had een 4 voor t halsstrekken omdat hij niet helemaal geleidelijk zn hals strekte..die overigens wel dieper dan kniehoogte kwam.Ik snap dat t een jurysport is..Maar ik vond t wel heel vreemd dat ik zulke lage punten had omdat de jury me op 1 ding heeft afgerekend.En dat had ik niet verwacht in de b opzich...Ik heb de figuren keurig op de letters gereden..waarover ik nog complimenten kreeg.Wat zien jullie liever in de b? een braaf proefje keurig op de letters..of een brutale niet op de letters...( natuurlijk t liefst een brutale op de letters.)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:31

ik denk dat het niet gaat om wat zien jullie graag, maar met wat moét je laten zien?

helaas nemen niet alle jury's hetzelfde standpunt in. (wat eigenlijk wel moet)
sommige hebben liever idd dat je paardje goed vlot is, andere hebben liever een rustigere proef.

sja, jurysport zeker?

weet ook: gevoel is niet altijd hetzelfde als het uitzicht. je zou het eigenlijk moeten gefilmd hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:35

Te braaf kan ook.
Of leek het misschien te trekkerig omdat je hem tegen wilde houden, dus leek het op steeds verzet.

En niet geleidelijk halsstrekken heeft niet met de diepte te maken (mag niet eens verder dan kniehoogte) maar dat hij niet in 1 vloeidende beweging naar beneden ging, maar met haperingen, of een tempo dat niet meer hetzelfde bleef.

Ik zeg niet dat bovenstaande ook zo was hoor, maar dat zoiets mogelijk is voor je punten.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 23:26

neeh het was wel ontspannen..niet trekkerig..hij was eigenlijk redelijk ontspannen tijdens die 2e proef...Maar ik had geloof ik ook gezegd dat ik die 4 had omdat het niet geleidelijk ging...ik snap best dat dat niet goed is maar ik had gewoon geen 4 verwacht..als ik weleens schrijf bij wedstrijden zie je soms pony's die hun hoofd vrolijk in de lucht steken etc. en nog een 5 krijgen..majah ach volgende x beter Haha!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:37

2 verschillende juri's toch?

Tja bij proef 1 als je netjes op de bordjes hebt gereden kan ik snappen dat je 150pnt hebt. Het is in ieder geval geen winst, dan maakt het niet veel uit of je 150 of 130 pnt hebt. De juri kan wel 3en gaan geven maar wat heb je er aan in de B?? Moet leuk blijven...
En proefje 2.. jammer! Het blijft een juri sport. Misschien dat de juri zich ergerde dat ie niet voorwaarts genoeg leek..
Volgende keer beter, succes

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:46

ja tis en blijft een jurysport, daarom zou ik zeggen: ga springen hihi!!!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:20

Moet je toch eerst een wp in de B hebben Reddytobias...
Wat stond er verder op je protocol Ctal??? Waren het twee verschillende juryleden? Het klinkt idd als impuls wat je de tweede keer (volgens de jury dan) niet zo had. Maar ik dacht dat dit in de B nog niet zo sterk afgestraft werd. Ik ben dus heel benieuwd naar de opmerkingen van de jury!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:26

Ja dat heb ik ook es gehad.
Reed ik m'n B 12 proefje, ging echt heel goed, had ik 150 punten! Zeiden: hoeken doorrijden, meer nageeflijk ofzo!
Nou m'n pa heeft het opgenomen, ik rijd keurig de hoeken door! En het is een B proef, dusss nageeflijk hoeft nie! ( ik rijd een haf mayB ligt het daaraan, ja en ze moeten je toch ergens op afkraken...)
2e proefje ging net zo goed als de 1e, maar hierbij had ik 172 punten en ik was 1e! Lag dat nou aan de jury of nie want ik heb het op band gezien het ging net zo goed als het 1e proefje...naja ik kap weer met m'n gezeur Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:28

Citaat:
En het is een B proef, dusss nageeflijk hoeft nie!

helaas fout gedacht Haha!
Nageeflijk hoort zeker ook in het B

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:29

Is helemaal geen gezeur Jokky... Is gewoon balen als je het gevoel hebt een fijne en goede proef gereden te hebben en de jury oordeelt er anders over. Andersom komt (gelukkig) ook wel eens voor... maar dan heb ik er zelf minder last van..hihi.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:36

Ik vind impuls toch wel 1 van de basisvoorwaarden om dressuur te rijden. Tenslotte moet je van achter naar voren rijden en niet andersom. Dus als er echt sprake was van te weinig impuls kan ik me wel voorstellen dat er punten voor afgetrokken zijn.
Ik zie liever een paard dat voorwaarts is dan een 'in-slaap-val' Knipoog proef, waarbij ik niet zeg dat dat bij jou zo was maar even voor het voorbeeld.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:40

wat versta jij onder een braaf proefje? kan idd zijn dat het té rustig was.
maar rustig / kalm opzich is niet slecht. (zelfs een vereiste)

een rustig paard dat netjes aan de hulpen staat en ontspannen loopt is beter dan ééntje die z'n proef bij wijze van spreken op 1 minuutje loopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:43

Ik denk dat ik wel weet wat Fitz onder te rustig verstaat
Ga maar eens kijken bij veel proeven en probeer je aandacht er maar eens bij te houden zonder in slaap te vallen Lachen

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:57

Ja wat is te rustig, ik had vorige week in almelo ook een jong paard bij me en die had het woensdagavond helemaal gehad (Was niet meer naar voren te krijgen) Dus ik zei nog tegen de voorlezer volgens mij gaat dit 10 min. duren. Krijg ik me daar nog 154 pnt. Meteen de video terug bekeken en idd het viel eigenlijk helemaal niet op dat hij zo traag was.(is ook een groot paard hoor 1.75) maar het gevoel kan dus echt wel anders zijn dan dat het er uit ziet en misschien leek het ook wel echt te traag of teveel ingehouden (verzet).
Soms begrijp ik de jury ook niet helemaal hoor net als ik denk ja nu snap ik het dan gebeurt er weer iets waardoor ik denk