Met je pony springen bij de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Met je pony springen bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 22:26

Ik rij met mijn Fjord dressuur tussen de paarden (moet wel omdat ik de 18 gepasseerd ben. Dat vind ik niet zo`n punt al zou ik ook wel eens willen springen maar dan moet je op de officele wedstrijden bij de paarden alweer een meter. Een hindernis op die hoogte halen we nog wel maar een heel parcours rond de meter wordt te gek. Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die met hun pony tussen de paarden springen of dat ze misschien mensen kennen die buiten mededinging bij de pony`s meerijden. Dat leek me namelijk wel wat. Kan ik gewoon het idee van een echte springwedstrijd eens meemaken op een voor ons haalbare hoogt. Maar ik weet niet of zoiets wel eens voorkomt Verward ?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:52

Tja als je op een echte officiele wedstrijd wilt starten zal dat toch echt moeten op die hoogte. Ze hebben het al druk genoeg. En om dan alle hoogtes te gaan wisselen.

maar wat wel heel goed gaat is op een oefen wedstrijd gaan. In Asten staat er iedere donderdag een oefen parcours. je kan dan ook zelf de hoogte bepalen geloof ik.

In De Mortel is dan elke zaterdag avond. Het lijkt dan op een echte wedstrijd maar je mag zelf de hoogte bepalen en zelfs een tweede keer starten en dan hoger. Misschien is er bij jullie in de buurt ook wat?

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:24

Ik denk dat je met een pony bij het paardenspringen een voordeel hebt. Tenminste als je pony genoeg vermogen heeft wel. Een pony kan veel korter wemden, kan zich makkelijker redden ook al komt hij qua galopsprongen niet uit...
Maar goed dat heeft allemaal met het vermogen en de techniek van je pony te maken. ALs dat goed zit heb je zeker een voordeel!!!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:40

Als 1 meter net gaat, tijdens het trainen, dan moet je maar geen springwedstrijden gaan rijden tussen de paarden. Want dan moet je toch echt 1 meter, en in de barrage soms nog wel wat hoger!

Ga oefenparcoursen springen, en wie weet is je pony over een jaartje ofzo wel klaar voor een officiele wedstrijd.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:27

Ik heb ook een fjord waarmee ik bij de paarden rijdt. IK rijd M1 dressuur en heb bij de pony's ook gesprongen maar vind het bij de paarden ook te hoog. Ik moest dit jaar over naar de paarden omdat ik dit jaar 19 werd.