vraagje mbt diernummer en registratie van pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

vraagje mbt diernummer en registratie van pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 13:23

Nu is het zo dat ik mijn oude pony zoek(zie ander topic)
Ik ben via het knhs erachter gekomen dat hij in de afgelopen jaren eens van diernummer is gewisseld.
Nu gebruikt hij dat nummer ook al niet meer.

In een ander topic vond ik dit geschreven door manon:
Je moet gewoon een kopietje van het stamboekpapier en het paardenpaspoort meesturen, dan moet het gewoon goedkomen. Ik ben zelf ook geen lid van het stamboek, maar met m'n startkaart is alles goed gegaan.

Op het stamboek papier en paardenpaspoort staan neem ik aan ook alle gegevens van over welk dier we het hebben.
Dan is het toch mogelijk om via deze weg na te gaan onder welk nummer de pony nu loopt of heb ik het nu helemaal mis?

Is er misschien naast het knhs nog een andere manier om uit te vinden of de pony nog op wedstrijd is uitgebracht?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:39

Wat versta jij onder diernummer? Het transpondernr. van de chip of het registratienr. bij de KNHS?
Dat is me even niet duidelijk.

Ik weet zeker dat ze aan de hand van het registratienr. van je pony kunnen zien wie er nu op rijdt en wat hij presteert.
Transpondernr. zou ik zo niet weten.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 13:52

Ik heb even een moment dat mijn hersens me even in de steek laten,sorry.
Ik hoop daarom dat je het er toch uitkunt halen wat ik bedoel.
Via het knhs heb ik opgevraagt of de pony nog liep in de wedstrijden(is altijd zo geweest namelijk)
Zij mailde mij terug(na wat heen en weer gemail)dat hij onder zijn officieel naam(de eerste 18 jaar dus) is uitgebracht en daarbij had hij dus een diernummer.
Nu heeft de jongen waarvan ik weet dat hij hem als laatst uit heeft gebracht hem onder een andere naam uitgebracht en op de een of ander manier heeft de pony dus ook een nieuw nummer gekregen,waarmee hij geregistreed staat bij het knhs.
Volg je het nog?
Op dit moment gaat beter uitleggen even niet in combinatie met mijn hersentjes.

Ik zie toch nog iets wat ik even wil vragen.
Je hebt het over een chipnummer.
Kan ik via deze weg niet nagaan waar hij is(weet alleen daar het nummer niet van)

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:07

Als ik het dus goed begrijp, weet je wel dat die jongen hem onder een andere naam en met een ander registratienr heeft uitgebracht, maar je weet het registratienr niet?
Als je toch de nieuwe naam weet en de naam van die jongen moet dat toch eenvoudig na te zoeken zijn bij de KNHS? Misschien redeneer ik wel simpel, maar volgens mij kunnen ze dat zo zien.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 14:15

Ik weet het nummer niet.Wel de naam van die jongen en hoe hij de pony noemde.Dit is ook bevestigd door het knhs.
Het probleem is dat die jongen niet meer met de pony rijd.Deze is twee jaar geleden verkocht.Nu probeer ik dus op alle rare manieren uit te vinden waar hij is.
Het knhs zij mij pas weer verder te kunnen helpen als ik wist wie de pony nu rijd en hoe hij genoemd word.Dat is het probleem dat weet ik dus niet.
Het mag misschien een rare gedachten van mij zijn,maar zij kunnen toch aan de hand van de papier gegeven nagaan over welk paardje ik het heb.
Tik dat in de pc en dan komt er toch vanzelf een match uitgerold.
Ja toch? Ach gut
Ik bedoel ook al verander je zijn naam,dan nog blijft hij de zelfde ouders hebben toch?
Ik heb gewoon het idee dat ik het knhs voor moet kauwen wat ze moeten doen en dan doen ze het pas.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:30

Dat zou dus betekenen dat die pony al aan zijn derde registratienummer bezig is?
Anders zou je gewoon nog eens combinatie jongen-pony kunnen noemen, het registratienummer opvragen en vervolgens het verzoek of ze kunnen uitzoeken door wie dit registratienr. nu uitgebracht wordt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 14:45

je bedoelt dat je alleen op het nummer afgaat,om te kijken wat daarachter schuil gaat?
Dat zou ook kunnen ja.
Stel nu dat ik het nummer weet,an ik dan zelf ook ergens gaan opzoeken?
Is wel net zo handig