Zondag eerste wedstrijd met mijn Fjord! tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Zondag eerste wedstrijd met mijn Fjord! tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 13:16

Komende zondag heb ik mijn eerste officiele wedstrijd met Pjelk. Gelukkig rijden we die gewoon bij de manege waar hij ook staat maar we moeten wel als eerste. Brrrr.
Hij krijgt zijn vierkante witte shabrak op zodat hij wat korter lijkt en ik laat zijn manen groeien en ga dus proberen of ik er dan vlechtjes in kan maken.
Iemand verder nog tips of dingen waar ik aan denken moet?

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:13

Leuk dat je zondag je eerste wedstrijd gaat starten!
Het beste kun je proberen om rustig te blijven,niet te zunuwachtig te worden.
Denk aan de dresuurlessen die je hebt gehad en aan de tips van je instrucktrice.
Dan moet het haast wel goedgaan.
Persoonlijk vind ik netjes geknipte manen bij een dresuurfjord veel mooier staan dan lange manen.
Ik denk dat je voor netjes geknipte manen mischien ook wel een hoger punt krijgt voor de verzorging!
Succes met je wedstrijd!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:22

Ja, ik vind zelf ook gewoon netjes geknipte manen het mooiste, maar je moet het zelf kiezen! En gewoon net zo doen zoals altijd als je op hem rijd en dan zal het vast wel goedgaan!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:04

Weet je wat mooi staat een hengstenvlecht maken (als het haar lang genoeg is). Dus de anen net zo invlechten als je een staart in zou vlechten met elke keer een plukje erbij pakken. Als je de plukjes mooi fein houdt blijft het beter zitten en wordt het resultat mooier. Als je dan van een afstandje kijkt dan lijkt het net of de manen geknipt zijn.
(wel veel werk!!!)

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:05

hai mellien.

nou ik weet wel zeker dat het heel goed gaat gaan, ten eerste omdat ie gewoon lekker loopt en natuurlijk omdat ik ga voorlezen!!
heel veel succes en onthou : het blijft een hobby (lachen dus)

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:54

ik heb geen tip;)
maar wel: veel succes!! Haha!
bye!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:58

Thuis alles klaarleggen zodat je niets vergeet. Zorgen dat je vroeg bij je pony bent want je staat er soms verstelt van hoe ze zich juist de nacht voor een wedstrijd kunnen toetakelen. Lekker op tijd rustig en geconcentreerd losrijden en tijdens de proef onderdeel voor onderdeel afwerken. Als er iets mis gaat gewoon dom doorrijden en proberen er niet meer aan te denken. Balen doe je na de proef van een verknald onderdeel en niet tijdens de proef.... Bij zenuwachtige mensen uit de buurt blijven en ons natuurlijk laten weten hoe het gegaan is.... Heel veel succes....

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:39

Gewoon relax blijven is me beste tip!!
veel suc6 met je fjordje!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:53

ik zou persoonlijk ook de manen gewoon in een boog knippen. als je de manen laat groeien zijn ze nog veels te dik om te vlechten, dan zou je idd een hengstenvlecht moeten maken.
ik heb ook gewoon manen geknipt en meestal 7 voor verzorging