Rekensommetje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vinden jullie dit teveel geld?

Nee
2 (3%)
Ja
49 (90%)
Geen mening
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 54


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Rekensommetje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:30

Ik heb vandaag is een rekensommetje gemaakt, nu met die nieuwe winstpuntenregeling.

Me zusje had gister wedstrijd (B!!) wat moest ze betalen? 10 euro per proefje!! Ze werd in 1 proef tweede en wat won ze? een cd bon van 7,50 Huilen

dus stel je begin je carriere in de B en wil graag naar het Z stel je hebt een gewoon paard nix bijzonders wat de eerste proef altijd wat kijkerig is, maar de tweede proef vaak wel een winstpunt heeft.

dat betekent dus 10 wedstrijden maal 20 euro is 200 euro!! dan ben je dus net de B door Cool dan krijgen wel L1+L2+M1+M2+Z1+Z2 dus zesmaal 200 euro=1200 euro!!!= ruim 2600 gulden alleen al aan startgeld!!!

dan heb ik het nog niet eens over reiskosten+tijd enz, zo word het zelfs profesioneel niet meer aantrekkelijk, ik ga dus geen L en M rijden en hou ze thuis tot ze Z klaar zijn, is dat dan wat de heillige KNHS wil?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:32

Belachelijk is het!
Ik vraag me af of dit ook is doorgesproken met het KWPN, want het is voor hun leden nu ook minder aantrekkelijk om een sportpredikaat bij een merrie te laten halen. Of ze moeten het door een prof laten doen wat ze ook handen vol geld kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:34

Wouter, dat is alleen nog maar het startgeld, er komt natuurlijk nog meer bij kijken aan kosten.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:35

Wouter24 schreef:
dan heb ik het nog niet eens over reiskosten+tijd enz, zo word het zelfs profesioneel niet meer aantrekkelijk,


Haha!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:36

en jij gaat er nu van uit dat je ook elke wedstrijd wp rijdt
vooral een jong paard heeft wel eens een periode dat het wat minder gaat en je even geen punten rijdt
en daar betaal je al dat startgeld dan wel voor
10 euro voor een proefje vind ik echt belachelijk, vooral als de prijs dan nog minder is dan het inleggeld
hier betalen we 6 of 7 euro per proefje, de hogere klassen soms wat meer
maar vind het wel belachelijk duur
toen we de guldens nog hadden haalde niemand het in z'n hoofd 25 gulden startgeld te vragen/betalen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:45

Wouter je rekensommetje gaat niet helemaal op. Je hebt het hier over een ponyruiter! Daar mogen geen prijzen in geld worden uitgereikt.

Voor paarden geldt:
Art 36 lid 1:
Het inschrijfgeld mag - indien de prijzenschaal van toespassing is - niet meer bedragen dan 20% van de eerste prijs.

Maar ik ben het met jullie eens dat 10 euro voor een B proefje wel erg duur is!

En dan is er maar eentje die de eerste prijs krijgt Haha! De meesten moeten het zonder prijzengeld doen Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:51

Dus gewoon met 5 wp over mogen blijven gaan.
ze ruzien wat af bij de knhs en drukken ondertussen wel die 10 wp-regel door de strot.
Ze moeten dus nu dubbel zo veel coupons verkopen. Het inschrijfgeld gaat grotendeels naar de verenigingen.

Hier mag je trouwens maar 1 proef per keer starten. Dus het schiet helemaal niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:52

Geen idee wat die strikjes en bekers tegenwoordig op straat 'doen', maar voorlopig word je van wedstrijdrijden niet rijker.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:56

fabienne schreef:
Wouter je rekensommetje gaat niet helemaal op. Je hebt het hier over een ponyruiter! Daar mogen geen prijzen in geld worden uitgereikt.


erg knap dat je kan weten of me zusje bij de paarden of de pony`s rijd Haha!

gewoon paarden hoor...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:57

Haha hier in de regio zijn alleen bij de ponywedstrijden dergelijke prijzen.....bij de paarden eigenlijk altijd geldprijzen. Vandaar Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:59

Ipv deze poll, zou iemand beter een handtekeningenactie opzetten.
Met oa de argumentatie hier aangedragen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 13:01

en dan? de knhs doet toch wat ze zelf wil, hoeveel tegenstand was er niet met dat chippen??

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:34

Je zou deze link door kunnen sturen met de mededeling dat er veel tegenstand is..
Dan kunnen we hier op de site een handtekeningenaktie starten..

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:46

Veeeeeeel te veel

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:25

ik vind het absoluut belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het mag echt niet meer dan 5 Euro zijn hoor!
ik ben ook wel blij altijd als ik een keer een proef rijd
waar het 3 Euro per proefje is!!!!!
en weet je, jij hebt het over paarden, maar ik rijd bij
de pony's en dan is het dus nog minder aan prijzengeld!!!!!
idioot toch!

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:01

ik moet bij mijn vereniging 7 euro per proef betalen (ik zit nog op school dus ik werk om mijn wedstrjiden te betalen) ik vind het hele wedstrijd gebeuren echt heel erg duur.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:14

10 euro is zeker aan de hoge kant. Ik betaal 6, 50 voor een proefje bij onze vereniging. En niet-leden betalen 7,50,

Maar ja alles word duurder, alleen heeft de vereniging wel meer kosten dan alleen prijzengeld, neem de jury alleen al. Al zijn die niet super duur, het is toch ook een beetje hobby van die mensen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:24

onwijs duur! vooral vergeleken met de prijzen!
een 1e prijs moet meer zijn dan je inschrijfgeld van die proef....
maar dat zie je tegenwoordig nergens meer!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:28

fabienne schreef:
Voor paarden geldt:
Art 36 lid 1:
Het inschrijfgeld mag - indien de prijzenschaal van toespassing is - niet meer bedragen dan 20% van de eerste prijs.


Klopt, maar wat wij inschrijfgeld noemen bestaat uit concoursgeld en inschrijfgeld, en dit artikel geldt alleen voor het 2e deel.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:21

Jajaja, en dan heb je het nog geeneens over het inschrijfgeld van nationale concoursen... Frusty

Maar een gewone amateur rijd omdat hij het leuk vind en wordt verplicht om in de B te beginnen.

Ik mag meteen Z starten en dat doe ik dan ook. De charme van de lagere klasses is er op deze manier toch al af.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:22

Moet je nagaan hoeveel lol ik erin moet hebben dat ik elke keer weer, dat geld neertel en het eeuwen duurt voor ik een klasse doorben met SuperJurga *LOL*.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 01:34

Sorry, ik heb me vergist. Het verhaal met concoursgeld bestaat niet (meer?)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 06:18

idd veel en veelste veel geld.... Dan heb je idd gelijk als je de L en de M overslaat... Idd een link doorgeven is miss een optie?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 08:33

Antoinette schreef:
Maar ja alles word duurder, alleen heeft de vereniging wel meer kosten dan alleen prijzengeld, neem de jury alleen al. Al zijn die niet super duur, het is toch ook een beetje hobby van die mensen.


Je bedoelt een dagvergoeding van 12 euro en wat kilometers?? Kom op zeg, dat hebben ze er met 4 proeven uit terwijl ik soms tegen de 30 combinaties zit te beoordelen voor dat geld!
't is dus echt hobby, rijk word je er niet van Haha!
Ik vraag me ook echt af waar al dat inschrijfgeld in gaat zitten Verward, als je die kitscherige bekers ziet, gaat het daar iig niet naar toe.

Maar nu ga ik erg off-topic. Bloos

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:08

Met Fitz eens over de jurykosten, als je al zoveel vangt als 4x inschrijfgeld, bij mij komt het meestal niet hoger dan 3x.
Veel verenigingen moeten wel de accomodatie afhuren ed.

Maar je zusje heeft nog mazzel met haar platenbon, hier in de regio kom je toch echt niet meer verder dan een lintje met een beker hoor. En wat voor bekers, hoe groter hoe mooier Verward
Ik heb ontdeket dat als je ze blij lachend in ontvangst neemt en na de prijsuitreiking ze stiekem weer inlevert, beide partijen blij zijn.
Ik omdat ik dat ding geen plaatsje hoef te geven, zij omdat het ze volgende keer weer scheelt.
Lintje hou ik wel altijd, weet zelf niet zo goed waarom.

Maar wedstrijden rijden wordt zo wel heel duur, zeker als je het met een heel gemiddeld paard moet doen, waarmee je lang niet altijd in de winstpunt rijdt. (Of een heel gemiddeld talent Knipoog )