springen en dressuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 09:34

ja dressuur is wel de basis maar met mijn vorige pony kwam ik redelijk de B uit, maar kon wel over het ZZ springen met haar! maar oke dat was een geval apart!
ik rijd nu zelf met mijn pony M1 dressuur,M springen en L SGW
soms is het wel irri als je vanaf het dressuur meteen moet ombouwen voor het springen. ja ik hoef dan alleen maar beschermers,martingaal,cap,zweep en beugels te doen!
vroeger sprong iedereen bij ons op de club als klein kind over de hindernissen
tegenwoordig echt niet meer! ze vinden het allemaal maar eng! oftewel de ouders vinden het ook eng! ik vind gewoon dat de ouders zich te veel met hun kinderen bemoeien!
maar ik zal nooit gaan kiezen voor 1 tak! springen is voor mij alles, maar dressuur en cross rijd ik ook! moet er echt niet aan denken om alleen maar dressuur te gaan rijden of alleen maar te springen!
ik houd wel van dat allround gebeuren!
we rijden dan zomers ook nog 4-tal dus dan is het wel druk! maar ik heb het er voorover!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:37

Homiafortuna schreef:
Misschien is het inderdaad verstandiger om de ene wedstrijd alleen dressuur te doen en de andere keer alleen springen. Hoef je je niet zo te haasten en heb je ook niet het probleem dat je paard in de dressuurring heftig reageert omdat je net gesprongen hebt.
De belasting van je paard wordt zo ook wat minder.


nee als je toch op wedstrijd bent! Haha! doe ik meteen alles hoor!
idd gomir,hier bij ons haken ze allemaal af! er zal ook nooit te hoog worden gebouwd omdat ze bang zijn dat er dan niemand meer komt! Verward
bij ons op de club is er gewoon niemand meer die L springt
we hebbe 2 in de B bij de pony's dan he! die echt serieus wedstrijd starten
1 Zer en 1 Mer zijn 18 geworden
0 in de L en 2 in de M,waaronder ik
niks meer in de Z
de rest doet oefenparcours,of is nog niet gestart!
en dressuur stikt er van!
ga toch springen mensen Haha! haha

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:33

haha das wel stoer ja!ik vind ook dat springen moet worden gedaan! jonge kinderen krijgen vanaf kleins afaan prive les,en dat is altijd wel dressuur! heb verder nix tegen dressuur hoor,rijd zelf ook net aan M1,maar het combineert juist zo goed! tobias is veel blijer geworden heb ik het idee!
heb het idee hier in Noord-Holland dat ze erg snel afhaken als de hindernissen 5cm hoger staan! stel je voor je hebt een balk!
hoe sommige al door het lint gaan van een paar balkjes!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers