tweede wedstrijd winterkampioenschap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

tweede wedstrijd winterkampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 00:55

Gister had ik wedstrijd op de manege. Ik zou meedoen op Fellow, dit dier is in de loop der jaren een telganger geworden.Nadat ik hem eerst nog ff snel had getoilleteerd en gevlochten mocht mijn voorganger op Fellow losrijden. Dit gaf al een hoop lol aangezien hij voor het eerst op dit dier reed Haha! . Hij had erg veel moeite om te blijven doorzitten. Nadat hij de proef had gereden nam ik Fellow over. Eerst lekker vw nw gereden en langs de kant stonden ze met open mond van verbazing naar dit dier te kijken (hij loopt bij de beginners in de les en dan altijd in telgang). Er werd zelfs gevraagt of dit echt Fellow was *LOL* .Toen mocht ik de ring in. Hij ging super hard en ik had amper tijd om hem op de volgende oefening voor te bereiden. Maar het ging redelijk. Ik had verwacht dat ik bij de laatste zou eindigen maar ik werd vierde . Met maar 3 punten verschil met de nr. 1. Ik had toch nog ff 159 punten gehaald. Alleen jammer dat de jury de kleine stukjes telgang zag als galop.

Blijkt dat ik nu gedeelde 1 ben voor winterkampioen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:39

Goed joh!! Zag de jury de telgang aan voor galop? Da's origineel!

Is Fellow by the way een grote, forse donkerbruine ruin met een kolletje? Van HCA is ooit een Fellow die aan deze beschrijving voldoet aan jouw manege verkocht. Dit paard was in de winter nooit zo braaf....

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 13:59

Fellow van HCA is bij Waarland waarschijnlijk Jordan. Deze Fellow is niet echt groot, bruin en geen kolletje. Ik zal binnenkort wel foto's maken van deze twee paarden. Fellow (bij ons) heeft waarschijnlijk wel heel kort bij HCA gestaan. Toen had hij nog geen telgang. Hij is met rijden erg snel en de galop kan hij super snel (hij zou als je voluit gaat onderuit gaan in de bochten).
Ik vond de jury ook erg origineel , in vrije stap is in mijn ogen hals tot schouderhoogte en volgens de jury tot knie hoogte, ik vraag me nu dus af of ik het goed heb geleerd Verward .

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:48

Heey,lekker dat het wel goed ging... Wanneer is het echt winterkampioenschaP??

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 20:27

Het winterkampioenschap bestaat uit 5 wedstrijden. Bij elke wedstrijd krijg je punten, 1punt als je eerste word, 2 punten bij de tweede plaats enz. Degene met uiteindelijk de minste punten is winterkampien. Ik sta momenteel op 5 punten. Tot nu toe betekent dat een gedeelde 1 plaats.