[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:27

@urosa, leuk altijd, lekker springen! Officiële starten bij de paarden met een pony is met springen wel een probleem ja. Die meter is ook meteen zo hoog. :( Helaas heb ik maar één pony op stal staan, dus kan niks uitlenen voor een meeting.

@mella, klinkt als een lekkere rit! Voordeel van geen zon is wel dat je ook niet verbrand. :D

@Nimber, ik geloof niet dat mijn dressuurjasje nog gemaakt wordt, zit wel echt super lekker (mooi zacht, kwaliteitsvol materiaal). Ben stiekem zelf verliefd op de Lamantia couture jasjes, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan helaas. Gelukkig heeft mama belooft de slipjas te betalen als we ooit zo ver komen. ~~}>

Gewoon trensje of S&T ben ik ook altijd zo over in dubio. Ik kan met allebei heel fijn rijden, alleen veel wisselen tussen die twee wordt Roné niet fijner van in de aanleuning. Ben altijd bang om veroordeelt te worden als ik gewoon alleen nog mijn S&T heb... Zit een beetje te overwegen om mijn dressuurtrainingen gewoon op S&T te doen, ga sws ook elke week een keer springen en een keer buitenrijden en dat is natuurlijk ook op trens.

Vind het maar lastig.

Vandaag lekker een klein rondje buiten gedaan, was relaxed! Afbeelding

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:20

Urosa, wat goed dat Lakaj zo vooruit gaat. Wel leuk ook weer zo'n projectje, kan je met hele simpele dingen weer heel blij zijn! En Karel lekker gesprongen, altijd fijn zo'n afwisseling!

Buitenrit klinkt heerlijk Mella! En bij Leersumse Veld kan je ook paarden huren voor de liefhebber :D

Kim, en terecht! Heerlijk om na de corona break weer zo te kunnen starten met m

Ik heb twee jasjes van Manfredi. Na een eindeloze zoektocht toch maar 1 jasje daarvan aangeschaft, want ik werd gek van alles wat slecht past bij mij (lang bovenlijf, brede schouders, wel taille). Daarna kwam ik er natuurlijk 1 in een outlet tegen, toen ook maar gekocht :+ Ben er echt al jaren ontzettend blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Twee maten innemen is misschien idd wel net wat teveel van het goede, ik ben zelf echt nul handig daarin trouwens, dus misschien dat een kleermaker het een simpel klusje vindt :')

DG, doen wat goed voelt... Het is ook niet alsof jij dr met S&T helemaal aan de stang in elkaar schroeft ofzo. Dus als je je dressuurtrainingen daarmee rijdt en de rest op trens, dat moet echt kunnen. Voor sommige paarden werkt dat nu eenmaal zo.
Ik pak momenteel 1x per week S&T erbij (van de 3x dat ik m dressuurmatig rijd) en ben er ook nog niet over uit. Hij is stabieler en loopt er iets meer tegenaan, wat fijn is, maar trekt ook minder door, wat niet fijn is :+ Wel vind ik m door de afwisseling op trens verbeteren, dus alleen al daarvoor is het goed voor ons.

Hier ook vanmiddag genoten van het bos! Echt heerlijk

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:41

Oeh mooie jasjes zitten er tussen.

Ik vind Juuls ook erg mooi maar nog te weinig bling. Eigenlijk ben ik gewoon zo verliefd op dit jasje dat t stom is dat hij te groot is.

Lekker bossen dames, ik ga vanmiddag weer denk ik

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:54

Mooie scores allemaal :D

Twee maten innemen is inderdaad een beetje veel, maar misschien wel de moeite waard. Je kan altijd nog een nieuw jasje kopen?

Qua S&T sluit ik me bij Noukie aan. Ik rijd eigenlijk alleen mijn Cindy lessen & wedstrijden op S&T, maar merk wel dat de aanleuning op mijn trens + lage neusriem veel beter begint te worden. Hiervoor kon ze nog wel eens drammerig worden.

Ik heb een blauw softshell jasje van GPA en een Equetech 2-1 jasje waar ik ook de "slip" aan kan ritsen. Ik heb hem qua dressuur nog niet nodig, maar hier start je een "hunter derby" ook met slipjas 8-)
Ze hebben allebei niet veel bling, maar ik zit al op de Canadese acceptabele grens met mijn glitterende Uvex :')

Afbeelding
Afbeelding

Hier was het gisteren 38 graden, dus zijn we even samen met vriendlief en de hond een rondje over het terrein gaan stappen. Ben toch wel erg verwend met onze klein stukje natuur terwijl we eigenlijk maar 500m van de stadsgrens zijn.

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:20

Gaat alweer hard hier...
Ik zag mooie punten voorbij komen, gefeliciteerd, super knap!

Wat jasjes betreft, ik heb vorig jaar een olijfgroene Pikeur gekocht en daar ben ik nog steeds erg blij mee!
Daarvoor had ik een bruin Horka jasje en een blauw HH jasje die ik nog als reserve heb.

Olijfgroene Pikeur
Afbeelding


Zo gaaf, vanmorgen een zeehond tegen gekomen op strand, hij ging precies de zee in toen we stonden te kijken, ook nog een leuk filmpje van kunnen maken, zal straks even uploaden.
Afbeelding

Gisteren clinic gereden bij Jeff Heysteck, was echt leuk en leerzaam!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:26

Wat super cool die zeehond.

Jeff is geweldig ik heb een paar keer bij hem geschreven zo leuk!

Vandaag wat longe werk gedaan. Slimpie was weer eens een ijzer kwijt. Erg fijn zo ongeveer om de week

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:51

Ja was een super fijne les ook, heel rustig en relaxed maar toch fijn aan het werk.

Oh wat balen van je ijzer zeg...
Ik heb het gelukkig nog maar 1x gehad sinds Ferro op ijzers staat nu sinds januari, maar die heeft ook zooltjes en siliconen dus dan ligt er gelijk helemaal een pak vanaf...
Ben er elke dag bang voor dat het er af ligt...

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:50

ik vind dat GPA jasje ook mooi SW! En wat een hitte alweer! Al tikte t vandaag ook de 30 aan in de volle zon, maar dat is langggg geen 38

En Kim, kan je niet een ruilverzoek op marktplaats zetten? Zal je net zien dat iemand de andere kant op uit dr jasje gegroeid is en dezelfde zoekt een maatje groter ;)

Nouvel, wat gaaf die zeehond! Dat maak je niet heel vaak mee..
En Jeff is zo leuk idd! Lang geleden op stal gestaan, was een mooie tijd :D Baal nog steeds dat ik hem in dat online proefjes gebeuren niet getroffen heb.

oliebol van je ijzers Kim, vooral als het zo vaak gebeurd.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:14

Hahaha, iedereen alleen maar lekker buitenrijden. Moet zeggen dat ik het ook echt wel warm vind hoor, gisteren een kwartiertje losgewerkt en Roné zweette zich al kapot, die kan ook echt niet goed tegen die hitte.

@Nouvel, ik blijf jouw wedstrijdset echt zó mooi vinden! Zeker met dat cognac tuig erbij. <3 Wel gaaf zo die zeehond! Ik wou dat ik zo dichtbij het strand was haha.

@Nimber, ja ijzers en weilanden gaan niet zo goed samen. :') Die van heeft eergisteren nieuwe gekregen dus ik hou nu alweer mijn hart vast om er eentje kwijt te raken.

Bedacht me dat ik dat online proefje nog op mijn telefoon had staan, dus heb hem even geüpload naar YouTube om te delen. Ik weet dat mensen het weleens leuk vinden om een hele proef te zien en ik schaam me niet voor mijn fouten lol. :+


urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:39

DreamGuide, leuk om je proefje te zien. Echt nagenoeg foutloos, knap hoor!

Nouvel, jullie wedstrijd outfit is echt prachtig! Fijn van de leerzame clinic en bijzondere ervaring met de zeehond!

Nimber, balen zeg dat hij zovaak een ijzer verliest.

SW, wow wat warm bij jullie! Leuk dat je zo samen een klein rondje buiten kon doen.

Oh zullen we dan een meeting doen bij Leersumse Veld? Kan ik eentje huren :D

Heerlijk om alle buitenritten langs te zien komen!

Noukie,je jasjes zitten inderdaad erg mooi!

Ik heb gisteren weer fijn gereden met Lakaj, hij maakt mooie stappen en is echt een genot om mee te werken. Eigenaren denken erover hem beschikbaar te stellen voor de dekdienst (hij is al goedgekeurd) wat mij betreft zou hij zeker een aanwinst zijn in de Frederiksborger fokkerij.

Kareltje deed ook goed zijn best maar die rijdt niet zo fijn als Lakaj :P hij wordt wel nog steeds zachter in zijn lijf en mond, en minder miscommunicaties/sputters :D Bezig geweest met de vliegende wissel, in contra gebroken lijn en dan in de laatste bocht een balk. Ik dacht dat beide goed waren gegaan maar op film zag ik linksom dat hij achter niet om was gesprongen dus donderdag weer verder puzzelen. Vond het voor hem wel fijn werken in ieder geval.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:54

Urosa ik ben zelf een beetje allergisch voor het laten omspringen met een balk, paarden die het zo leren, springen 9 van de 10 keer altijd na.

Dg leuk om te zien!

Dank voor het delen van de jasjes. Ik ga de mijne toch maar proberen te laten vermaken.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:09

Nimber, snap ik. Las ik inderdaad meer. Bij hem was het al verkeerd 'aangeleerd'. Dus verpest paard is ook weer anders dan een groen paard. Vandaag weer gedaan en hij sprong de moeilijke kant nu wel in 1x keer, zonder balk was dat de laatste tijd moeilijk dus dit lijkt voor ons nu wel te werken, hij slaat anders toch snel nog wat op slot mentaal. Maandag in de les maar even verder overleggen wat de volgende stap zou zijn aangezien hij beide kanten nu gewoon netjes deed.

Hopelijk gaat het lukken met je jasje!

Beide heren weer fijn gewerkt vandaag. Lakaj sprong nu op de hulp aan in galop beide kanten. Nog wel een versnelling te hard maar ben er blij mee. En Karel vond het warm, dus die moest ik erg motiveren met overgangen en schakelen maar uiteindelijk stond ie redelijk aan :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:43

Als t verkeerd is aangeleerd wil je toch juist niet meer bevestigen? Dan wil je juist uitnodigen achter eerst ( eerder) te gaan springen. Door een balk nodig je uit juist voor eerst om te gaan.
Correctie paarden op wissels is echt wel lastig vind ik zelf.
Heb je hem in contra al eens richting travers gezet naar je nieuwe binnenachterbeen en dan voorhand naar t schot houden? Dan maakt je het lastiger om voor te wisselen en makkelijker achter eerst

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:08

Aangeleerd was tussen aanhalingstekens omdat hij er niks van had geleerd, ja enorme sprongen maken zonder te wisselen, aan de kletter gaan en enorme stress te ontwikkelen.

En correctie vind ik inderdaad lastig, helemaal omdat ik zelf geen ervaring met aanleren heb. We doen dit ook puur even omdat het mentaal helpt. Bedankt voor de tip, ik zal het eens gaan proberen :)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:31

Wij gebruiken alleen balkes met de "bange" paarden in een /_\ formatie en doen een paar voltes rechts over _\ gedeelte en dan omschakelen naar links over dit stuk /_. Zodra het rechter achterbeen over de _ balk is vragen we de wissel naar links over de / balk en dan direct de nieuw 10/15m volte in. Wij doen dit meer voor het mentale aspect, zodat ze niet te veel stressen en op de balkjes moeten letten, maar ze kunnen niet een grote sprong maken ivm de volte en de meerdere balkjes.
Zodra ze mentaal wat rustig blijven, gaan we verder zonder balkjes en vragen dan om een paar pasjes voor het "nieuwe" been wijken om te helpen met het gewicht te verplaatsen en dan pas voor de wissel te vragen.

Ik gebruikte hiervoor ook nooit balkjes met de dressuurpaarden, maar dit heeft met Roz heel goed gewerkt. Alhoewel ze af en toe nog steeds een te enthousiast is, wisselt ze wel altijd correct.

Shameless plug - de trailer is eindelijk online!
Ik ben bijna niet te zien door de costuums en alles, maar als je paarden ziet dan zit ik er waarschijnlijk ergens op :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:15

Gefeliciteerd met je verjaardag Urosa

SW wel super cool!

Gister weer gestart. Wel tevreden maar mijn voorbereiding was bagger. Ice was vooral bezig met veel dingen om de baan en er slopen hier en daar wat fouten in.
Genoeg om aan te werken maar wel twee winstpunten erbij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:01

Nimber, wat gaaf dat je ondanks de mindere voorbereiding dan toch 2 winstpunten hebt kunnen rijden, gefeliciteerd en mooie foto's!

SW, dat klinkt ook als een fijne manier qua wissels. Bedankt voor het delen!
En gave trailer zeg!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:57


Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:07

Wat cool SW!

Gefeliciteerd Kim! Mooie locatie zo met die hoge bomen eromheen trouwens (oh, met film erbij, is dat Kootwijk?)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:51

Ja klopt bij onze stal achter dus lekker dichtbij.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:11

Leuk stukje film Nimber, hij staat lekker aan!

Ik had met Karel weer wat WE onderdelen klaargezet maar dat viel beetje in het water door mijn experiment met een ongebroken bitje. Dat was geen succes, enige positieve was dat hij niet meer te diep liep maar ik had totaal geen fijne aanleuning, hij kauwde niet af en ging er ook raar van draven zelfs als ik de teugels los had :+ even geprobeerd door te zetten maar het werd niks. Dus S&T weer ingedaan, had ik even wat werk om hem weer fijn te krijgen, toen toch nog een leuke slalom gedaan in draf, zijwaarts stappen over de balk. En eenvoudige en vliegende wissels om een driehoek van pionnen met voltes. En dan echt met de instelling lang leve de lol. Hij sprong gewoon een paar goede dus dat was tof :D

Lakaj even kort gepakt, niet meer gelongeerd van te voren en dat ging goed! Morgen les met beide en hij is natuurlijk nog wat minder gewend dus wilde er niet te lang opzitten. Met hem de slalom gestapt en over het balkje gedraafd, werd ie echt super fanatiek van. Misschien heb ik in hem echt nog een springpaard :o galop even kort meegepakt en lukte het om even een paar passen wat terug te vragen, deed ie knap. Zijn favo galop tempo is namelijk middengalop :')

Jullie nog gereden met dit heerlijke weer?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:27

Wat gaan jullie hard, ik lees wel mee maar echt bijtypen heb ik de afgelopen weken niet veel tijd voor gehad. Excuses daarvoor...

@DG nog gefeliciteerd met je winstpunt. Echt fijn dat je lessen nmet je nieuwe instructeur beter gaan :) Op wat voor bitje hem je haar nu lopen als ik vragen mag. Wel jammer van je myler, die dingen zijn niet goedkoop haha :+
@Kim, ook nog gefeliciteerd met je mooie score van 65% :D Was je nog Zzlicht gestart of zzz? Ik vergeet altijd een beetje hoe ver jullie nou zijn haha. Mijn jasjes zijn allemaal van Pikeur ivm de pasvorm. Mijn favoriet is officieel een slipjas waar ik de rok gewoon van heb afgehaald haha. Verder laat ik mijn jasjes altijd oppimpen door mijn moeder, die voegt er eenvoudig wat swarovski steentjes aantoe zodat hij voldoet aan mijn bling behoefte ;) Daar kun je ook nog voor kiezen, een mooie basis jas en dan iemand er steentjes op laten zetten. Ik ben nu wel benieuwd naar je Lotus Romeo jasje trouwens. Heb je daar een foto van?

Hierbij mijn lievelings van Pikeur, dit was dus een slipjas:
Afbeelding
Afbeelding

@Nouvel; wat fantastisch dat je gewoon een zeehond zo tegen kwam op het strand met je paard <3

Hier dus even heel druk gehad, eerste week van juni hadden we het NK in Ermelo en afgelopen woensdag vertrokken we alweer naar Kronenberg voor onze tweede internationale wedstrijd. Het NK was een beetje een fiasco... ik reed gewoon zelf echt belabberd wat ervoor zorgde dat we 68 en 69% reden. Mooie score zou je denken maar niet voor de para en al helemaal niet op het NK :+ Dus deze week moesten we even een revanche maken, dat is gelukt :D
Met scores van 72,6, 71,9 en gister als afsluiter in de kur een monster score van 77,7%!! *\o/* En daarmee staan we nog steeds op de longlist voor Tokyo :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:19

Zou ik mij hier ook mogen melden? :D

Sommige kennen mij misschien al en sommige niet :) Ik rijd een Welsh Cob genaamd Donner en we starten tussen de paarden. We rijden in het M2 de selecties mee en daarna wil ik mijn Z1 debuut plannen. Ik vermoed dat dit in september gaat zijn :D

Afgelopen zaterdag is Donner 3e geworden in onze eerste selectie wedstrijd :)

Dit zijn wat foto's van zaterdag :D
Afbeelding
Afbeelding

Naast dressuur springen we ook wekelijks in de les en maken we iedere week een buitenrit

Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:05

Welkom Veertje!

DR zzlicht nog hoor! Ik wil eerst een keer proeven zonder fouten kunnen rijden voor ik over ga.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn jasje nu. Bling in de rug en op de kraag en de knopen zijn bling.
Langs de kraag en de zakjes zit een zilveren randje. Hij is zeker in de zon echt heel gaaf maar zoals je op de rug foto kan zien echt flink te groot dus hij bobbelt en bolt op. Op de filmpjes vind ik t niet eens storend maar zo op foto’s wel.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:00

Nimber, het is een gaaf jasje zo met de bling en zilver details! Maar inderdaad wel duidelijk te groot. Ben je al achter een kleermaker aan gegaan?

Welkom Veertje99, leuk dat je hier nu ook mee komt praten en dat jullie nog steeds zo lekker gaan en mooie foto's!

DR, mooi jasje heb je <3 jammer dat het NK niet werd wat je gehoopt had, maar fijn dat je de wedstrijd erna zo kon knallen! Gefeliciteerd :D

Ik heb gisteren voor het eerst met beiden gelest en dat was zo gaaf <3 begonnen met Lakaj omdat ik die echt zelf moet opzadelen met gebruiksaanwijzing. Moesten ineens een stuk meer doen dan als ik zelf rij maar hij pakte het zo goed op. Echt een topper :D Daarna Karel, die had de eigenaar even opgezadeld, kon ik zo Lakaj afgeven en fris paard aannemen. Dat voelde wel even tof :') Karel begon wat traag, had ook geen spoortje om vanwege Lakaj kwamen we later achter. Dus zweepje erbij en stond hij mooi aan. Hij bleef veel mooier op lengte dus we konden alweer richting meer oprichting werken. Gewerkt aan lossigheid in de kaak bij appuyeren in draf. En tof, vanuit galop appuyement direct een vliegende wissel vragen. Zijn goede kant goed *\o/* nou, dat lukte eerder echt niet. Zijn moeilijke kant 1x drafpasje en 1x sprong hij na maar daar was ik eigenlijk ook al heel tevreden mee dus gestopt. Wel reactie en poging op de hulp.