Meten voor startkaart, wanneer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Meten voor startkaart, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 19:13

Stel, je gaat op een jong paard starten, (onder de 8 jaar is het geloof ik Verward ) die moeten nog ieder jaar gemeten worden voor de aanvraag van een startkaart. Maar als je nou in januarie zou willen starten, kan je nooit op tijd je startkaar hebben toch?

Of mag dat meten ook al in bijvoorbeeld november/december dat jaar daarvoor?
Voor de bond worden alle paarden op 1 januarie toch een jaar ouder? Dus dan zou je paard voor dat jaar gemeten zijn, maar voor het jaar waarin je gaat starten niet, toch Verward

Hmmz, lekker vaag uitgelegd geloof ik Haha! Maar goed, wie weet hoe dit zit? (ben gewoon benieuwd)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:03

Uh...ja ik weet het eigenlijk niet precies. Maar Odin moest worden gemeten bij de ponyclub. Er kwam dan een meneer uit Enkhuizen en die ging dan alle paarden meten. Maar je kan hem ook zelf laten komen.

Volgens mij kan je ook gewoon meten in december hoor, maakt niets uit (denk ik) en het gaat gewoon vanaf de verjaardag zeg maar. Want Odin was de 26ste jarig en de 28ste had ik een wedstrijd, en toen moest ik dus al een nieuw meetbewijs hebben. Dus het geld niet voor het nieuwe jaar.

Denk ik....

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 20:44

*woops* topic verkeerd geplaatst Haha!

Hierbij kijken ze dus wel wanneer het paard 'jarig' is?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:53

Het geldt ook alleen maar voor pony's.
Paarden hoeven niet gemeten te worden. Dus als je niet bij de pony's gaat starten, hoeft hij ook niet gemeten te worden.
Duvel is nu 7 in zijn paspoort (naar schatting van de dierenarts), maar omdat ik een paardenstartkaart heb, hoefde ik hem ook niet te laten meten.
Ik neem aan dat het hier om je fjord gaat (aangezien die nog geen 8 is).
Als je dan bij de pony's wilt gaan starten, moet je haar wel laten meten, maar daar kan ik je helaas niets over vertellen.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:26

Hoi,

Mijn stalgenootje laat haar pony steeds in mei meten en dat is dus gewoon een jaar geldig. De meter komt bij ons op de manege in januari, maar dat heeft er blijkbaar niet mee te maken dat zo'n meetbriefje een kalenderjaar geldig. Ik denk dat dat zo gaat omdat er in per januari een hoop nieuwe federatieleden zijn. Volgens mij kun je je pony dus gewoon in november (of een andere maand) laten meten en is het briefje dan een jaar geldig.

Groetjes,
Judith