Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:22

Hey iedereen, ik kom dit topic even binnenvallen. Ik heb al wel het een en ander gelezen hier, maar niet alles sorry.

Ik wil vrijdag voor het eerst een online filmpje opnemen Z1... spannend!! :o
Wij hebben op stal een super fijne lichte binnenbak wat allemaal goed te zien is, het enige waar ik mee zit is de bak rand (dit is een dicht schot). Bij de C kan je er achter staan, maar als ik dan voorbij rijdt zijn natuurlijk niet de benen te zien op film. Nu zat ik te denken om de filmer te vragen om op een krukje te staan op ca. 1,5m achter de C en dan iets naar beneden te filmen als ik daar langs kom.

Zou dat voldoende zijn of kan hij beter op de G gaan staan in de bak? Ik wil uiteraard niet dat mijn filmpje afgekeurd wordt, maar het lijkt me lastig om op iemand af te rijden in de bak die dan aan de kant moet, gelukkig maar 1 keer tijdens die proef dus het zou wel kunnen misschien...

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee, alvast bedankt! :D


Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:37

shirleyp schreef:
Ik zou dan bij G gaan staan. Zeker omdat je in de Z1-proef daar een overgang naar stap en eentje naar de galop hebt. Vanaf G heb je die zeker goed in beeld.

Edit: en ook nog een eenvoudige wissel op C toch?


Ja dat klopt helemaal, dan is de G misschien inderdaad een betere optie.
Leek me qua beeld alleen fijner als het vanaf 1 plek is en niet meegedraaid hoeft te worden.

Als je op een krukje staat en iets omlaag richt bij het voorbij rijden zie je de benen en een gedeelte van de ruiter wel, maar niet 100% in beeld.

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:13

shirleyp schreef:
leonie87 schreef:
vanaf G is echt niet zo vervelend kijken. je ziet het vaak beter zelfs....


Ik vind het inderdaad met jureren ook wel fijn! Alleen moet de filmer wel lang genoeg blijven staan bij het binnenkomen dan. Soms stappen ze na het afwenden bij A al opzij, dan wordt het recht binnenkomen beoordelen wel lastig.


Oke, goed om rekening mee te houden. Maar alsnog een betere positie als achter de bakrand en vanaf een krukje omlaag filmen dus.


Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:16

Anoeska27 schreef:
En ze moeten wel op de hoogte van G blijven staan. Ik had er laatst eentje die tussen G en X heen en weer liep en zo'n grote volte BEB om je heen is niet tof beoordelen. Ik had er ook al eens eentje die een paar meter naast de C stond. Op zich geen heel groot probleem, want op kampioenschappen zit je ook niet altijd bij C maar ideaal is het gewoon niet. Beide proeven in overleg wel beoordeeld met opmerking erbij.


Nee dat snap ik inderdaad, op zich is in deze proef de G ook een mooie plek aangezien ik daar de hele proef maar 1 keer overheen kom met binnenkomen. De rest zou hij gewoon kunnen blijven staan daar op het meedraaien na.

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:38

Nog bedankt voor het meedenken in de positie van het filmen, wij hebben het inderdaad vanaf de G gefilmd en dat ging perfect.

Ondertussen mijn punten terug 222, dus twee winstpunten in ons Z1 debuut.

Ik las hierboven dat online dus nog mag tot 1 juni :D , dat zou nog 1x betekenen voor mij aangezien dit een tussenweek is. Maar altijd beter als niets en ik zag al aardig wat concept meetmomenten op de kalender staan, dus dan gaan we weer lekker op pad. Wel weer spannend na zo lang eruit te zijn geweest.

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:37

janna schreef:
Ben wel benieuwd wat ze doen met maandag 31-5. Zou je dan nog kunnen inleveren voor die week voor de hogere niveaus?


Ik denk niet dat dat nog kan, aangezien dat een tussen week is en de hogere klasses alleen om de week kunnen insturen.

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:53

Nieuw bericht van de KNHS, dit was hier al bekend maar toch fijn om zeker te weten. ;)

Sorry kwaliteit is erg achteruit gegaan, bericht staat op hun facebook (ik weet niet hoe ik die url kan delen)

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers