Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:28

Ik moet wel zeggen dat ik via online proefjes wel meer gerichte feedback krijg dan bij gewone wedstrijden.

Dan staat er bijv alleen impuls.

Nu staat er ook veel meer bij waar ik de impuls dan verloor en waar denpuntjes op de i beter kunnen.
Ind ook bij algemene indruk altijd leuk commentaar!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:31

Zal voor de jury ook vast schelen dat ze eventueel kunnen terug kijken, of mag dat niet als jury? Want dat kan in het echt natuurlijk ook niet?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:38

Romanoff, helemaal mee eens. Dat ervaar ik hier ook. Ik denk vooral omdat juryleden nu het filmpje op pauze kunnen zetten en daardoor meer tijd hebben om iets uitgebreider te typen... :?

HafNap
Berichten: 337
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Schijf

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:42

Hier ook een winstpunt erbij! Ik was er niet vanuit gegaan. Het was echt niet onze beste proef, maar toch 186,5 punten.

Kirrietje
Berichten: 488
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:45

Vind ook dat er nu veel uitgebreider en preciezer gereageerd word. Ik schrijf veel bij wedstrijden en dan word het ook zo kort mogelijk beschreven, het is anders als schrijver ook niet bij te houden hoe snel het soms achter elkaar gaat, nu kan de jury gewoon op pauze drukken en de tijd ervoor nemen. Nu dat je ook nog dingen kan onderstrepen word er veel minder commentaar gegeven. Als schrijver is dat fijner, maar aan de andere kant voor de ruiter jammer.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:47

Het onderstrepen is naar mijn idee echt een grote flop :o dat ze het maar snel weer mogen schrappen :=
(Ik heb zelf ook nauwelijks juryleden gehad die er gebruik van maken, wat mij betreft dikke prima! Vind alleen de protocollen maar onoverzichtelijker geworden :o )

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:02

Ik heb een keer een jury gehad die het onderstrepen gebruikte ipv commentaar. Dat voelde nogal onvriendelijk. Een hele lijst met dingen die beter moeten maar verder geen tekst erbij (het was geen dramaproef of zo). Het stond ook in groot contrast met de andere jury diezelfde wedstrijd die bijna niks had onderstreept maar telkens iets bij de onderdelen had geschreven. Ik had van die 1e jury meer punten dan van die laatste voor 2 vergelijkbare proeven en toch vond ik dat laatste protocol veel fijner en nuttiger.

Ik weet niet of het onderstrepen echt een flop is maar ik vind niet dat het gebruikt moet worden om dan maar geen commentaar te hoeven schrijven en dat lijkt nu soms wel te gebeuren.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:10

_Gerdien_ schreef:
Iemand noemde hier dat ze wel eens de uitslagen lijsten van het jurylid opzocht. Waar kan ik dit vinden? Ik heb namelijk de indruk dat ik meer punten heb gekregen dan echt verdiend..

Dat zegt echt zo weinig. Ik denk dat als je mijn uitslagen opzoekt van toen ik nog in Utrecht woonde, dat je me dan super streng zal vinden. Terwijl je me misschien een Sinterklaas zal vinden als je de uitslagen nu in Gelderland opzoekt. In de ene regio wordt echt beter gereden dan in de andere regio. Als je nu online een jury treft die normaal veel in een "mindere" regio (beetje onaardig gezegd) jureert dan kan het best zijn dat ze net wat positiever naar een vriendelijk gereden proef kijken dan een jury uit de eigen regio. Scala blijft natuurlijk leidend, maar we zijn allemaal mensen.

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:27

Gefeliciteerd allemaal nog met de resultaten:)

Snap nu wat jullie bedoelen met non stop refreshen haha. Heb mijn filmpje maandagavond ingestuurd, en nog in afwachting op het resultaat.
Hoop eigenlijk dat er snel weer normale wedstrijden komen, dan is het toch wel luxe om vrijwel direct je resultaten te hebben. Ben wel blij dat er iig online wedstrijden zijn hoor

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:37

Ik ben vandaag ook echt een ramp met refreshen :')

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:44

Hier zojuist weer 16 proeven M1 retour gestuurd. Helaas toch weer een aantal die inzoomen en andere zaken niet voor elkaar hebben...

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:58

xVerax schreef:
Ik ben vandaag ook echt een ramp met refreshen :')


Bij mij is het minder vandaag, ik werd er toch een beetje moedeloos van :') _O-
Het erge is ook dat ik dan nu al denk van 'het duurt zo lang, zal die wel goed aangekomen zijn' :+

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:11

Ik heb hem net ingestuurd. Ik ben niet tevreden maar heb afgelopen week gewoon te weinig gereden. Dus het is het allemaal net niet en dan vooral de aanleuning die net achter de loodlijn is stoort me enorm. En de achterwaarts is gewoon stuk.

Geen idee hoe snel ze hem doorzetten. Van het weekend gewoon nog een keer filmen voor volgende week.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:21

xRoossie95 schreef:
xVerax schreef:
Ik ben vandaag ook echt een ramp met refreshen :')


Bij mij is het minder vandaag, ik werd er toch een beetje moedeloos van :') _O-
Het erge is ook dat ik dan nu al denk van 'het duurt zo lang, zal die wel goed aangekomen zijn' :+


Dat gevoel kreeg ik ook! Dus ik heb even een filmcheck appje naar de KNHS gestuurd en hij was gewoon binnengekomen :D :+

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:33

xRoossie95 schreef:
xVerax schreef:
Ik ben vandaag ook echt een ramp met refreshen :')


Bij mij is het minder vandaag, ik werd er toch een beetje moedeloos van :') _O-
Het erge is ook dat ik dan nu al denk van 'het duurt zo lang, zal die wel goed aangekomen zijn' :+


Ja precies, dat gevoel krijg je dan wel. Wellicht dat ik ook maar een filmcheck erachter aan ga sturen om er zeker van te zijn dat het goed ontvangen is

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:40

Linda2008, had nog niet op jou gereageerd maar tof dat je laatste winstpunt binnen is en je nu L2 kan starten :D

Bij mij wisselt veel of weinig commentaar online net zoveel als in het echt. Wel vaker een algemene opmerking heb ik het idee = leuk :D en van mij hoeft het onderstrepen ook niet. Het idee erachter is goed maar het lijkt me niet echt haalbaar. Bij mij heeft bijna geen enkele jury er ook gebruik van gemaakt.

Eveline77, wat fijn dat het eerste winstpunt in de L1 binnen is. Gefeliciteerd!

xRoossie95: fijne opbouwende opmerking zo!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:22

Ik had net een mail van de KNHS met 1 "spoedje"

gelijk maar even gedaan zodat ook deze terug kon :j

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6633
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:24

Alle refreshers (zoals ik) hopen nu natuurlijk dat zij dat spoedje zijn :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:30

Was een L1 van de 26e geloof ik...

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:57

Weet iemand toevallig nog waar je de gegevens kan vinden om te checken of je filmpje goed ontvangen is? Ik kan het uiteraard nergens meer vinden

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:57

ynskek schreef:
Was een L1 van de 26e geloof ik...


Oh ik dacht misschien is het die van mij van de 25e die op een verkeerde stapel beland was omdat ik de instuurtitel niet goed had gedaan, ik had de filmdatum ingevoerd ipv de eventdatum :+ , maar helaas dat was niet de 26e :')

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:06

Eveline77 schreef:
Roodvos schreef:
Mag ik hier een vraag stellen?
Ik heb vandaag voor mijn eerste online wedstrijd ingeschreven.
Ik heb wat ingelezen via de KNHS site.
Daar staat filmen met de telefoon liggend/landscape en dan hebben ze het over een raster.
En dat stukje snap ik niet. Wat / welk raster :o?


Volgens mij heet het bij Samsung hulplijnen, via instellingen bij camera.

Dank voor je reactie.
Ik heb een iPhone, maar dankzij jouw reactie even op zoek gegaan. Ik dacht dat het via die paardrijden.nl app moest ofzo, maar het blijkt inderdaad een camera-instelling op je apparaat te zijn.
Nooit geweten :')

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:19

Iedereen met goeie punten gefeliciteerd!!

Ik heb ook mijn punten van de 29ste terug..En wat ben ik blij!!196,5 punt (in de b)..met super leuk commentaar!Echt zo blij mee..Hij voelde ook erg fijn in de proef..Nu weer even doortrainen en dan weer filmen voor het event van 12 november.

SophieKest
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:43

Hoi allemaal!
Ik heb vandaag een online proefje gefilmd en moet die vandaag inleveren. Tijdens het voorstellen en het opnoemen van de datum ging het alleen niet helemaal soepel. Ik zei : het is vandaag 29 oktober 2020. Alleen door achtergrond geluid hoor je alleen 9 oktober 2020.... aangezien ik dit filmpje vandaag moet inleveren heb in geen kans om dit opnieuw te doen. Kan ik dit filmpje nu wel inleveren? Ik heb het filmpje dus echt vandaag gefilmd maar ik weet het niet zo goed, straks denken ze dat dit inderdaad van 9 oktober is en dat ik een oud filmpje gebruik.?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:19

Sophie, ik zou hem gewoon insturen en het kort in de omschrijving melden.

Eefjuh20, mooie punten, gefeliciteerd!