[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:13

Nee niet echt veranderd. Ja misschien toch wel zonder dat ik t zie. Geen idee eigenlijk haha.
2 keer na laten kijken, 2x niets mee aan de hand. Nu denk ruim jaar terug. Omdat er verder niets aan te merken is ook..
Maargoed, nu weer plannen en kijken of deze nog goed is en anders maar kijken voor een nieuwe.. haha

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:59

In een jaar kan er veel veranderen. Goed dat je het nu opmerkt dan en dat je de zadelmaker laat komen. Slechte baasjes doen dat niet ;)

Snob is vanavond geschoren. Hij was geweldig braaf, zelfs zijn hele hoofd is geschoren. Blij mee! Hij zat al mooi in zijn vacht qua glans maar lijkt nu nog wel 10x zo hard te glimmen.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:12

Wendy, wat vervelend voor jullie beide! Je bent zeker geen slecht baasje, je hebt gelijk een afspraak gemaakt en houdt er nu rekening mee, dat zorg je toch juist goed voor haar! Eerder had je geen signalen dat je zadel misschien niet meer goed ligt, anders had je er zeker eerder iets mee gedaan.

Melissa, leuke foto’s! Fijn als er een fotograaf bij de wedstrijd is.

Dee_Es, klinkt alsof Blade en jij goed aan het integreren zijn in jullie nieuwe omgeving.

Eva liep met les gelukkig weer een heel stuk beter, instructrice denkt dat ze moeite heeft met de overgang in voer omdat ze niet meer op de wei staan en die nu wat heftiger is dan anders omdat ze met die ontsteking kortgeleden haar gezondheid ook een klein deukje heeft gehad. Wordt nu iets beter, als ik opstap voel ik al dat ze eigenlijk moet mesten en dat dat haar dwars zit, duurt best een tijd voordat ze kan mesten, maar daarna loopt ze goed.
Die hersenschudding is eigenlijk heel suf, heb een paar weken geleden gehad dat ik met Eva meeliep de trailer in en door het deurtje eruit wilde, onder de stang door dook en omhoog kwam precies op de plek waar Eva haar hoofd naar beneden kwam. Eva was gewoon rustig en relaxed, aan haar lag het niet, gewoon domme pech. Eerste weken veel last van gehad, nu ben ik vooral nog snel moe en vaak duizelig. Vooral duizeligheid is heel onhandig, rij nu maar 1 of 2 keer per week omdat rijden te leuk is om het niet te doen.
Vanaf de grond kan ik gelukkig wat meer met haar, gisteren nog lol gehad met een groot blauw zeil.
Afbeelding

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:30

Inderdaad, Wendy! Je laat de zadelmaker direct komen als je doorhebt dat er iets mis is dus je bent absoluut geen slecht baasje. :knuffel:
Het is ook lastig als je een paard hebt dat pijntjes niet snel laat zien. Neem het jezelf niet kwalijk!

Roulette, domme pech inderdaad van je hersenschudding. Ik heb op die manier ook vaker mijn hoofd gestoten :+ Gelukkig nog nooit iets van gehad, dus dat moet dan wel een redelijke klap zijn geweest. Pas je wel op dat je niet over je eigen grenzen heen gaat? Met een hersenschudding kan je volgens mij maar beter te voorzichtig zijn dan iets te ver gaan. Leuke foto met het zijl! Goede schriktraining :D

---

Ik heb gisteravond echt de allerfijnste training ooit gehad! :D <3
De rijbak van onze vereniging is van een 20 x 40 naar een 20 x 60 verbouwd met eb en vloed bodem. Kio vond het in het begin nog een beetje vreemd, ze is maandag al met de andere bijrijdster naar de springles gegaan en toen vond ze het helemaal vreemd. Nu dus nog een beetje spanning aan het begin, maar dat vloeide eigenlijk al heel snel af en daarna heb ik zoooo fijn gereden! Ze was heel actief voor mijn been dus ik hoefde er eigenlijk niet aan te zitten, dacht heel goed naar voren en met me mee, maar ze was ook weer zo fijn in de aanleuning <3 Heb ook goed op mijn eigen houding gelet en dat ging ook heel goed. Heb alleen maar zitten glimlachen geloof ik, hahaha.
Tevens het aanbod gekregen van de instructrice om eens bij haar te komen trainen (en eventueel online te starten) zodat ik toch op vreemd terrein kon oefenen, wat ik zo graag wilde! *\o/*

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:34

Wendy zeker geen slecht baasje! HOpen dat de zadelmaker het zadel weer goed passend kan maken!

Maaike Snob weer lekker kaal. Super dat hij zo braaf was :)

Roulette fijn dat Eva weer een stuk beter liep! Wat een pech zeg met je hersenschudding.. Hopen dat je gauw weer helemaal fit bent!
Heerlijk braaf zo met de blauwe zeil, gaaf!

Belanciaga wat super dat je les zo fijn ging! Genieten is dat! :D
Tof dat je van je instructrice daar op locatie mag komen lessen, inderdaad fijn om dan eens op ander terrein te rijden!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:26

Roulette wat een briljante foto. Sterkte met je hersenschudding, hopelijk ben je snel weer de oude.

Balenciaga dat klinkt als een heerlijke training, wat fijn dat je ergens anders kon rijden.

Gisteren hebben Snob en ik les gehad en ik kwam er kapot vanaf (vooral mijn stomme pols...), Snob was moe, maar wat hebben we leuk gereden. Scherper wijken zodat we die 10m halen, wat meer met de contragalop bezig geweest. Snob deed enorm zijn best, echt heel leuk. Vandaag heb ik even kort de spierpijn eruit gereden maar eigenlijk was ook dat gewoon weer leuk rijden. Ik ben echt dolblij dat ik Snob heb laten scheren, kan ik gewoon rijden zonder nog uren met een nat paard te zitten en eindeloos te moeten uitstappen.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:19

Wat jammer dat het weer stil valt... ik zal er even een update in gooien :P

Wendy, hopelijk valt het mee en is je zadel nog gewoon aanpasbaar, want dat zijn geen leuke uitgaves... :=

Maaike, heerlijk als ze zo netjes onder het pak haar vandaan komen. Het is toch altijd even afwachten. :)

Roulette, och wat braaf zeg onder dat zeil! <3

Balenciaga, wat fijn dat je zo een goede training hebt gehad. En wat leuk dat je daar eventueel je proefje mag opnemen. Dan heb je toch wat je wilde op vreemd terrein :j succes alvast!

Maaike, ook een goede les gehad, wat fijn zeg! Ik ben even kwijt hoe ver jullie zijn? (omdat je oefent op de 10 meter en contra) starten jullie al L2 ? Wat een genot om dan geen uren te hoeven uitstappen he, Raika moet alweer voor de tweede keer want die heeft gewoon alweer een pak haar :=

Raika doet het heel wisselend, het zal bij de leeftijd horen verwacht ik. Vrijdag heeft ze hard moeten werken in de les en zondag hebben we een proefje opgenomen. Helaas zat er een fikse storing in met het aanspringen in de rechtergalop dus daar moeten we vanavond maar weer even de focus op leggen :o
Maar wie ons al langer volgt weet dat we heel lang geen rechtergalop hebben gehad dus ik denk dat dat altijd ons zwakke plekje zal blijven. Geeft niks, we oefenen gewoon weer verder :j

Dee_Es hoe gaat het met jullie? Heb je al een proefje opgenomen / punten ontvangen? Je hebt je M1 debuut gemaakt denk ik, of niet? Hoe ging het?

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:59

Ik was aan het wachten op jouw update Linda, want je hebt hier helemaal niet verteld wat voor super punten je hebt gehaald met je online proef! Ik vind dit topic gezelliger dan het online wedstrijden topic dus daar klets ik niet te veel ;). Maar gefeliciteerd! Laat maar weer zien dat jullie ook online zeker wel kunnen scoren. En blijkbaar heeft mijn paard jaren de rechtergalop niet gedaan (vorige eigenaresse) maar het is nu echt geen enkel probleem meer.

Wendy, was het gelukt met een afspraak met de zadelpasser?

Maaike, fijn dat ie geschoren is, Blade is over 2 weken de klos. Hij zweet zich een ongeluk met dit weer.

Wow Roulette, wat stoer zo onder dat zeil!

Balenciaga, fijn dat je zo toch op vreemd terrein kan oefenen. Je bent lekker fanatiek :D

Wij hebben zondag onze eerste M1 proef gefilmd. Hij sprong een keer weg voor een bakkabouter en een lading stalgenootjes vonden het fijn om langs de bak te gaan kijken waardoor ik compleet in de stress vloog. Dus tegen mijn principes in een 2e proef opgenomen toen iedereen dacht dat ik ging uitstappen en dus was weggelopen. Die ging een stuk beter al viel er een bordje om op de hoefslag toen ik er precies langs reed. Niet de meest geweldige proeven dus maar de kop is er af.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:08

Dee_Es, haha ja ik durf niet te hard van de daken te schreeuwen want de andere punten moeten nog binnen komen... :P maar de eerste proef ging inderdaad goed en werd dus beloond met 195,5 punt en ook een onwijs leuk en nuttig protocol! Werd er helemaal vrolijk van :D (terwijl er ook wel gewoon commentaar op stond maar de balans was heel goed in het commentaar, tips en complimentjes :) )
De andere proef ging dus iets minder met o.a. die storing bij het aanspringen en wat rommeltjes... ik hoop goed genoeg voor het laatste puntje :o

Je nieuwe stalgenoten waren dus allemaal nieuwsgierig hoe het ging?! Hihi kan me voorstellen dat het allemaal even extra stressvol is op een nieuwe stal, mensen die je nog niet zo goed kent en dan ook nog een bakkabouter... heftig! Fijn dat je tweede poging beter ging, en op wedstrijd kun je ook 2 proeven starten dus dat vind ik helemaal niet gek hoor :) ben heel benieuwd naar jullie punten maar je bent vast weer veel te kritisch voor jezelf ;)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:48

Ohh Linda lekkere punten!!! Gefeliciteerd! Hoe oud is Raika?
Wij zijn L1 en na 4 wedstrijden 13 winstpunten. Blijf het bizar vinden om me dat te realiseren. Toen we B reden en voordat ik crashte waren we ook al wel wat bezig met de contragalop maar dat is vervolgens (logisch) blijven liggen toen we eruit lagen. Nu weer wat fanatieker opgepakt. Snob verbetert flink van de contragalop lijntjes en ik ben heel trots dat we nu (rechtsom) van hand konden veranderen naar contra, twee hoeken door konden rijden en vervolgens weer terug van hand konden veranderen. In de linkergalop is dat een stuk moeilijker, maar dat komt ook best goed. Wijken moet gewoon scherper voor de L2 dus dat is een kwestie van oefenen en consequent zijn. Ik vind Snob al snel de allerknapste, liefste en stoerste terwijl hij dan "gewoon" zijn ding doet en dat best nog beter kan. Fijn om dan een juf te hebben die me daar op wijst :D

Dee_Es knap dat je het nog 2 weken volhoudt als Blade nu al zo zweet! Ik was er echt zo ontzettend klaar mee... vorig jaar pas 10 november geschoren dus nu ongeveer 3 weken eerder. Wat zal je genieten als hij zijn pak haar kwijt is :)
Groot gelijk dat je nog een keer gefilmd hebt toch. Die stress als nieuwe stalgenootjes staan te kijken snap ik wel en een bakkabouter (met een paars mutsje zeker!) helpt dan ook niet mee. Hopelijk krijg je mooie punten terug.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:52

Maaike, Raika is 5. Maar ik vind dat ik haar als 4 jarige moet behandelen. Ze is pas met 4 jaar zadelmak gemaakt en begin dit jaar natuurlijk weer een half jaar er uit gelegen, dus ik trek er een jaartje af... ;)

Knap toch hoe jullie het doen! En fijn dat je juf weer de juiste aanvulling kan geven :j

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:21

Dat is inderdaad nog jong zat :j Van een pauze qua rijden krijgen ze over het algemeen niks (Snob heeft als jong paard regelmatig een maand of wat vrij gehad) maar je merkt het wel qua ervaring op ander terrein. Dan zijn ze in hun hoofd toch wat minder gewend. En zeker als ze zoals Raika met 4 zadelmak zijn gemaakt en vervolgens door pech eruit hebben gelegen, dat is wel wat om rekening mee te houden :j

Ik ben ook echt superblij hoe het gaat :) Baal soms dat ik tegen mijn eigen beperking aan loop, maar als mijn pols ooit weer op volle kracht is.... :D

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:22

Het was absoluut een bakkabouter met een paars mutsje, daarom was ie ook zo eng! En hij sprong uit de bloembak die aan de bakrand hangt :')

Mijn stalgenootjes zijn wel heer aardig hoor, kreeg applaus na mijn proef en ze vonden het er goed uit zien. Ik was ook wel tevreden maar ik wist dat we zoveel beter kunnen en het gevoel was gewoon net niet fijn.

Contragalop is vaak echt wel goed voor de kwaliteit van je galop. Maar het heeft natuurlijk alleen zin om te trainen als je paard al enigszins in balans blijft in galop. Fijn dat Snob het zo goed doet momenteel. Voelt hij zich ook beter nu hij geschoren is?

Ik zal blij zijn als ik niet meer 2x naar stal hoef te rijden om dekens te wisselen maar ik vind het wel jammer van Blade z'n prachtige kleurtje. Zijn wintervacht is echt prachtig en hij glimt altijd als een spiegel. Zijn geschoren vacht is heeeeeeel licht.
Wintervacht:
Afbeelding

Geschoren:
Afbeelding

Linda, ga je meteen over als je je laatste punt binnen hebt? Of wacht je dan even totdat de gewone wedstrijden weer beginnen? Is dan toch nog snel gegaan eigenlijk. Helemaal als je bedenkt dat het een paar maanden geleden nog kantje boort was.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:33

Scheren Dee_Es, scheren!!! :~ ik vind vossen juist altijd zo gaaf als ze geschoren zijn, hoe meer oranje hoe beter <3 hihi!

Ja ik wil gelijk over. Vooral omdat ik gewoon gevoelsmatig alle pech van de wereld heb gehad in de klasses B en L1. Ik rij nog liever 170 in het L2 dan met winst in het L1 :o maar dan zou ik wel iets rustiger aan doen hoor! Zo thuis een proefje opnemen vind ik prima, ik rij ook maar 1 proef en je hoeft dan niet met de trailer op pad enzo, dus vind ik het minder inspannend. Ik zou daarom online wel gelijk L2 gaan starten (meer om te zien waar we staan, niet om elke week punten te pakken) en uiteindelijk regulier ook maar we gaan dan zeker niet elke week op pad... of beginnen met starten van 1 proefje. en zoals het er nu naar uit ziet ben ik ook van plan om lekker lang in het L2 te blijven hangen :j
Dus ja, wel gelijk over maar daarna blijf ik wel wat maanden in dezelfde klasse doortrainen enzo ;)

Contra zijn wij nog niet aan begonnen. Wel probeer ik van hand veranderen mee te pakken (voor de hoek terug) of een heeeeeel flauw klein gebroken lijntje, maar echt nog maar de mini beginseltjes... :)

Wat fijn trouwens dat je zo goed ontvangen word op je nieuwe stal Deees, dat is toch altijd maar even afwachten.

Maaike, lijkt me inderdaad enorm balen, maar jullie gaan gewoon zo goed door! Knap hoor!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:49

:)) Dat zijn de engste bakkabouters idd, die met de paarse mutsjes :D
Qua kleur snap ik je twijfels om te scheren! Dat donkere vind ik prachtig. Ik ben heel blij dat Snob er niet muisgrijs onder vandaan is gekomen, maar gewoon nog enigzins zwart. Aan Snob merk ik weinig qua geschoren zijn of niet, met haar is hij net zo fanatiek.

Linda dan ben je er stiekem wel mee bezig hoor, met die contra :P Een inimini gebroken lijntje is ook al iets toch. Leuk om zo aan het puzzelen te zijn.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:27

Geschoren nog steeds knap hoor!

Bij mij geen nieuws, nog geen afspraak kunnen plannen helaas. Trage communicatie nu even, wrs door corona en drukte. Komt vanzelf maar tot die tijd dus niet echt rijden. Ja soms zonder zadel even. Maar dat is meer los stappen dan werken.
Ach, ze wordt er ook niet slechter van denk ik dan maar.. maar wel vervelend. Gelukkig nu toch geen wedstrijden even..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:37

Maaike super dat je les fijn ging! Wel balen dat je pols nog zo opspeelt..

LInda jammer dat de rechtergalop even mis ging in de proef, maar het is maar 1 onderdeel he.

Dee-es de kop is eraf! Vervelend dat er ineens zoveel mensen langs de kant gingen staan.. Kan me voorstellen dat dat wel inwerkt op je zenuwen. Hoe waren de punten? Kwam het een beetje overeen met je gevoel?

Wauw Linda wat een mooie punten! Gefeliciteerd :D Heel fijn dat je ook een protocol kreeg waar je echt wat aan had!

Maaike dat gaat mooi vlot met de punten! lekker aan het trainen voor de L2/M1. Wil je ook over naar de L2 als er weer wedstrijden mogen?

Dee-es Blade is een stuk lichter geschoren inderdaad! Maar vind dat ook wel een mooie kleurtje!

Hier ook een beginnetje gemaakt aan de contra, pakt ze eigenlijk vrij simpel op. Wij doen ook nog wat simpele lijntjes.
Vandaag clubles gereden, vrij veel spanning op het onstuimige weer maar ook wel wat hele fijn stukken :) Bijna een snoekduik naar de bodem maar kon m net uitzitten. Er liep ineens een bakkabouter in het donker langs de bak :+

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:48

Melissa, die had dan een glow-in-the-dark-mutsje, kan niet anders! Whaha jemig zeg gelukkig kon je blijven zitten!!

Maaike, haha ja oke we hebben een iniminie beginnetje gemaakt :P ;)

Wendy, jammer, maar wat dat betreft dan misschien beter nu dan van het voorjaar toch ;)

Ik heb vandaag zooo fijn gereden! Ik had een hele planning in mijn hoofd om te sleutelen aan die rechtergalop. Nou... nergens een probleempje te bekennen. Nog wat moeilijkheden uitgedaagd door net iets ronder aan te willen springen enzo, geen probleem!! Wijken 10 meter geoefend, vlekkeloos! Schakelen, probleemloos! Echt heerlijk <3
Jammer dat het in een proef nooit zo fijn gaat, maar wel prettig om weer even te merken dat we op de goede weg zijn :j
Morgen eens oefenen met halthouden en achterwaarts :D

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:26

Dee_Es: Fijn dat de kop er af is! Ik ben benieuwd naar je punten :)
Ik vind geschoren vossen ook prachtig (ik ben sowieso echt weg van vossen :o )

Linda: Goed gedaan en super goede punten weer zeg! Fijn ook dat je zo'n protocol hebt waar je echt iets aan hebt. Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt in de trainingen, hoe ging het vandaag?

Maaike: Herkenbaar dat van je paard altijd de knapste en leukste vinden _O- Het is dan inderdaad fijn om een instructrice te hebben die je goed op de werkpunten kan blijven wijzen.
Wat is er precies gebeurd met je pols dat je daar nog zo veel last van hebt?
En je gaat goed met je winstpunten zeg *\o/*

----

Ik heb weer zo fijn gereden gisteren (het wordt bijna saai om te updaten :') ). Het waaide erg hard en daar reageert ze soms wel wat op, daarnaast was er ook een vreemd paard in de bak. Kio kan wel wat spanning krijgen van vreemde paarden, vooral als ze dingen als appuyementen en wissels doen, daar snapt ze echt niks van _O- Maar ondanks de Z oefeningen van het andere paard heeft ze heeft geen kick gegeven! Mn instructrice vond ook dat ze zich mega stoer had gedragen met die wind. Kio is nogal snel afgeleid dus wind is meestal niet heel bevorderlijk voor haar focus, maar ze heeft het echt heel stoer gedaan :D
Ik ben zo blij met haar, ze is zo leuk en doet zo goed haar best voor me. Het is echt mijn vriendinnetje aan het worden <3 Als ik het geld toch eens had en de eigenaren haar zouden willen verkopen wist ik het wel... _O-

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:55

Super fijn dat t juist goed gaat toch!
Ook heerlijk om te lezen zo!

Ik heb hopelijk 11 november een afspraak. Tot die tijd wat longeren, vakantie en zonder zadel stoeien. Komt ook wel weer goed :))

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:09

Linda super dat je zo fijn hebt gereden!

Balenciaga heel herkenbaar met de wind, Ken is ook altijd wat meer afgeleid en wat schieterig met harde wind. Fijn dat je ondanks de omstandigheden toch fijn hebt kunnen rijden!

Wendy fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken met de zadelmaker!

Ken vandaag een dagje vrij, wat een regen vanavond.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:29

Melissa die bakkabouters komen ook op de gekste momenten opduiken he! Gelukkig ben je blijven zitten :)

Linda super dat je zo fijn gereden hebt, wat kunnen ze je soms verrassen dan he <3

Wendy 11 november is al zo! Hopelijk kan het dan opgelost worden

Balenciaga ik heb in januari mijn pols gebroken. Gaat over het algemeen heel goed, maar soms ook even niet ;) Top dat je zo lekker hebt gereden, fijn is dat!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:11

Ja ik hoop dat ze ook daadwerkelijk kan. Nog geen bevestiging gehad..
Maar komt vast goed :))

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:05

Balenciaga, wat heerlijk dat je continu zo fijn kunt rijden zeg. Daar moeten wij nog wat stabiliteit in krijgen hihi.

Wendy, hopelijk kan de afspraak door gaan. Jammer dat je nog geen bevestiging heb gehad :(

Deees, lees ik er overheen? Heb je al punten? Ben zo benieuwd!!

Melissa, haha ja de regen was echt niet leuk woensdag en donderdag := nu lijkt het gelukkig weer iets droger :D

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:01

Linda, ik had ook dat gevoel met de L1, ben ook meteen over gegaan. Mijn punten lagen zeker in het begin wel wat lager in de L2 maar dat was weer een mooie motivatie om flink te trainen. En je kan dan idd in de L2 lekker de tijd nemen.

Inderdaad echt zo blij met mijn nieuwe stal! Er zijn overal wel dingetjes maar mijn stalgenoten zijn heel aardig en het allerbelangrijkste, m'n paard is happy.

Maaike, dat is wel fijn, je ziet idd ook wel eens zwarte paarden die helemaal grijs of bruinig worden. Blade vindt geschoren zijn wel leuk maar wil dan wel eens de turbo aanzetten als ik de deken er af haal na het losstappen (maakte daar altijd gebruik van want hij is normaal gesproken liever lui dan moe).

Melissa, die bakkabouters maken echt overuren momenteel :D Fijn dat ze de contra zo goed oppakt! Neem je ook al wat sb mee?

Linda, ik word helemaal enthousiast van je blije berichtje. Heerlijk om zo te kunnen rijden. Hoe gaat het halthouden en achterwaarts?

Balenciaga, van jou ook alleen maar positieve berichtjes momenteel ;) Fijn dat je zo lekker aan het rijden bent. Het wordt natuurlijk ook steeds makkelijker als je meer een combinatie vormt.

Wendy, 11 november is al best snel gelukkig. Ik heb telkens het geluk gehad dat ik stalgenootjes had met zadels die wel paste maar even zonder zadel spelen is ook prima toch.

Ik heb gisteren mijn punten terug gekregen en we zijn officieel M1 *\o/* Precies 2 winstpunten met 195 punten. Nog genoeg om aan te werken maar zo'n debuut is natuurlijk niet verkeerd voor het zelfvertrouwen.

We zijn gisteren weer naar de verenigingsles gegaan. De staleigenaar wilde nog even voeren waardoor ik wat later dan gepland ging laden, zal je net zien dat meneer het vertikt om de trailer op te gaan. Hij vindt de trailer al heel spannend maar in het donker laden met regen en wind dat was echt heeeeeel spannend. Na een kwartier had ik hem er toch op maar nu waren we natuurlijk veel te laat voor de les. Gelukkig liet Blade na 3 rondjes en 2x wegspringen de spanning los en hebben we nog best fijn kunnen rijden. En toen was het weer tijd om te laden. Hij wil tot halverwege de trailer en dan komt hij weer achteruit. Hij bleef maar argwanend naar achteren kijken dus daar is iets mee. Ik heb vorige keer het zeiltje open gelaten en nu het zeiltje dicht gedaan. Beetje lastig inschatten wat nu beter is. Hij vindt het iig heel spannend als ik het zeiltje open doe voor het uitladen. Dan krimpt hij echt ineen. Maar goed, nu stond hij er met 10min op, duurde nog te lang maar we konden naar huis. Iemand tips hiervoor of is het gewoon een kwestie van veel oefenen?