Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:37

Ik ook en gelijk aangegeven dat ik de vraag mis vwb frequentie. Ik denk dat dat een belangrijk punt is. Nu denken heel veel mensen dat je maar onbeperkt online kunt starten terwijl dat maar 1 proef per week is. Als dat gelimiteerd wordt op bijvoorbeeld max 2 keer per maand geloof ik echt niet dat dat van invloed is op de reguliere wedstrijden. Daarnaast haal je de wind uit de zeilen van de activisten die maar blijven roepen dat er online winstpunten geharkt worden (terwijl dat op de gewone wedstrijden ook gebeurt maar dat terzijde).

Door een limiet erop te zetten, geef je de mensen met weinig mogelijkheden om op pad te gaan wat extra kansen maar tegelijkertijd gun je de verenigingen ook hun starts!

Hoewel ik nog steeds niet het idee heb dat dat elkaar in de weg zit. Ik heb as zaterdag ons laatste meetmoment en in september onze eerste "gewone" wedstrijd. Grappig is dat het meetmoment overvol zit en ik word nog elke dag gemaild of er plek is en de reguliere wedstrijd zat plek heeft. Wat mij betreft mogen de meetmomenten ook blijven bestaan. Iets goedkoper voor de deelnemer, heeeeeeel makkelijk voor het wedstrijdsecretariaat (qua indeling en rekening houden met voorkeuren).

Ik heb nog niets vernomen over de mogelijkheid om meetmomenten te blijven houden. Iemand anders wel?


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:42

Ook dat Yvank, vanavond weer een update toch? Das wel zo, iedereen gaat er nog steeds van uit dat het in september weer allemaal mag maar dat is ook nog maar de vraag.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:16

Mijn regio is heel fors bezig om te onderzoeken of het online starten verder kan. Er is volgende week een overleg bij de KNHS:

De afgelopen week heeft onze regio in groten getale gereageerd op de poll over online proeven rijden via paardrijden.nl. Dat hebben jullie goed gedaan! Dank daarvoor! De Regio Zuid-Holland heeft met bijna 800 respondenten en meer dan 300 suggesties op een positieve, genuanceerde en constructieve wijze input gegeven voor het overleg volgende week over de toekomst van online proeven rijden.

Dus hier roepen dat het stopt of juist niet, heeft weinig meerwaarde. Hopen dat het door kan blijven gaan, kunnen we uiteraard wel :D

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:46

Ja doen ze goed! Zag wel wat opmerkingen her en der voorbij komen dat mensen hun eigen regio opriepen om ook zoiets te ondernemen. Ik denk dat je dan ook pas echt iets zinnigs kunt zeggen als je zoveel reacties hebt van deelnemers en jury's.

Dan ben je echt met je achterban aan het beslissen ipv een paar mensen aan een ovale tafel!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:19

Dat overleg is pas deze week he dus een persbericht zal er echt nog niet uitgaan.......

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:50

xRoossie95 schreef:
Online wedsrijden goed afgesloten! Mn zus en ik beide weer dezelfde jury maar nu ook beide een winstpunt! :D


Superleuk! Wel echt grappig dat jullie elke keer dezelfde jury hebben!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:59

Eventueel, ik vraag me echt serieus af wat nou de meerwaarde van jouw bericht in dit topic is. Al maanden zijn we hier echt leuk bezig, elkaar tips trucs etc te geven en is het online starten voor wie dat leuk vindt, echt een uitkomst gebleken.

Deze periode is vooralsnog voorbij, of dat definitief is weet niemand en jij komt hier nu ineens binnenvallen met al je negativiteit. Waarom in vredesnaam? Wat wil je hier nu mee bereiken? Heb je uberhaupt in dit topic gelezen? Of kwam je simpelweg even je plasje doen want daar lijkt het op. We praten hier allemaal al langere tijd mee en jij komt hier out of the blue binnenvallen, beetje vreemd om eerlijk te zijn. En al je negatieve punten...die gebeuren op reguliere wedstrijden ook, zeggen dat dat bij jullie niet zo is, lijkt mij een beetje dom. Welke regio zit je?

En Julhan , mijn handen jeuken hoor, komt dat gerust bij mij in de ring doen maar je hebt wel echt een probleem dan. Die min twee heb je gelijk te pakken bij het uit jezelf stilstaan tijdens de proef maar ga je echt serieus de discussie aan, kun je gewoon vertrekken.

Wat een ontzettend rare insteek hebben sommige mensen toch. Gun een ander zijn/haar plezier, wat kan jullie die paar winstpunten in vredesnaam schelen.....en een paard kopen wat geklasseerd is, dat si de allergrootste lacher want dat wordt in de regel even snel gedaan door handige ruiters en zegt dus niets over het niveau van een paard.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:00

Je hoeft van mij geen ja en amen te zeggen maar ik begrijp niet waarom je een topic wat al een half jaar !!! loopt en echt leuk loopt, met regelmatige discussies maar wel met oog voor de ander, zo binnenkomt denderen met alleen maar negativiteit. Daar zeg ik wat van. En je dreigement dat je bij de volgende wedstrijd wel ff stil gaat staan om opnieuw te beginnen, nou sorry maar das natuurlijk gewoon dom roeptoeteren en om eerlijk te zijn, ik ben heel blij dat je niet in mijn regio zit. Ik vind de gemiddelde hobbyruiter zonder fascinatie voor de hogere prijsklasse over het algemeen een stuk gezelliger.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:08

Ik maak nergens een geheim van, ik jureer in Brabant, Zuidholland, Utrecht, Gelderland, Noordholland.

Nogmaals je bent van harte welkom maar ik snap niet waarom je zo een langlopend topic in beukt met zoveel negativiteit. Je mag uiteraard iets vinden maar de manier waarop is niet echt heel prettig.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:14

Grapjas......joh het zal mij worst zijn wie er in de ring rijdt, wat voor paard/pony je rijdt, ik beoordeel wat ik zie en dat heb ik dus ook online gedaan. Voor mij is het geen verschil. En vwb de meetmomenten, die hadden wel echt serieus heel veel voordelen tov een gewone wedstrijd. Zowel voor de deelnemers als voor de organisatie. Geen wachttijden, protocollen direct mee en met een beetje mazzel ook wat goedkoper maar ik begreep dat niet elke vereniging dat deed. Wij wel in ieder geval.

We hebben nu onze eerste reguliere wedstrijd weer gehad en ik heb er nog een paar ingepland. In de tussentijd wachten we het bericht van de KNHS af en ik blijf hopen dat de online wedstrijden én de meetmomenten kunnen blijven bestaan, naast de reguliere wedstrijden.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:19

Ik kies er voor om niet meer op jullie te reageren. Ik kan namelijk niets met mensen die graag leven vanuit een negatieve inslag. Mensen die het een sport vinden om, liefst zo anoniem mogelijk, vooral heel hard dingen te roepen in de hoop dat andere mensen daarvan op tilt raken. Dat soort mensen hoort niet in mijn omgeving en ook al is dit internet, dan nog steeds kan ik daarvoor kiezen. Daar is mijns inziens het leven veel te kort voor!

In de tussentijd laat ik mijn nooit aflatende enthousiasme en positiviteit (en nee dat is dus geen sarcasme en de mensen die mij kennen weten dan!) gewoon lekker los op het organiseren van wedstrijden, jureren ervan en het begeleiden van mensen die graag hun hobby uitoefenen!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:18

eventueel schreef:
Daffodil (je echte naam?), heb je mijn laatste berichtje uberhaupt gelezen? Dat was helemaal niet negatief. Ik legde hierin uit wat je me vroeg en gaf er blijk van het voor een deel met je eens te zijn. Jammer hoor, dat je me zo neerzet.


Idd overheen gelezen, excuus! En nee niet mijn echte naam, hoewel het wel op een bordje in mijn voortuin staat :D


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:53

Onze regio heeft een update geplaatst, verder overleg vindt in oktober plaats.

Update Paardrijden.nl – online proeven rijden
Eind augustus hebben de leden in onze regio massaal input geleverd via onze poll over de pilot online proeven rijden via paardrijden.nl. De uitkomsten waren zeer divers. Er is in Zuid-Holland een lichte voorkeur voor het voortzetten van online proeven rijden. Wel met aangescherpte regels en met veel meer oog voor het paardenwelzijn. De uitkomsten zijn gedeeld binnen de ledenraad, waar ook de anderen hun input hebben gegeven.

De ledenraad staat positief ten opzichte van innovatie in de sport maar onderkent een aantal aandachtspunten, waaronder het borgen van paardenwelzijn, die zwaar wegen en een verdere uitwerking vragen. Uit onze poll, de regio’s en het dressuurforum zijn bovendien veel waardevolle suggesties gekomen. Omdat haast in deze situaties geen juiste raadgever is en er een weloverwogen beslissing moeten komen, heeft het bestuur van de KNHS aan de werkorganisatie gevraagd om de uitkomsten van de evaluatie te presenteren en op basis van de conclusies aanbevelingen te doen. Dat zal gebeuren op 5 oktober a.s.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:19

Nou wij hebben de aankomende wedstrijd gecanceld. Teveel gedoe en om heel eerlijk te zijn, ook op mijn aangeven omdat ik het gewoon heel onverstandig vind. We zitten in een regio waar een hoop uitbraken zijn.

Voor de volgende wedstrijd bekijken we of het mogelijk is tegen die tijd met aangepaste zaken. Het zou een stuk makkelijker zijn als de meetmomenten weer mogelijk zouden zijn.......

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:37

Ik ben ernaar aan het kijken maar goed vanuit de KNHS is aangegeven tot 1 september.....en dat is ook naar ons gecommuniceerd.

Ik wacht op antwoord van de KNHS.....

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:45

Meetmoment is voor mij heel makkelijk indelen omdat ik nergens rekening mee hoef te houden, behalve met evt voorkeuren. Voor toekomstige evenementen laat ik deelnemers van te voren betalen en ik hoef geen prijsuitreiking te houden.

Voor wat betreft het aantal deelnemers over de vloer heb je volkomen gelijk! Ook al is de kantine dicht, ze moeten toch plassen etc. dus dat is ook waarom we besloten hebben nu gewoon te cancellen. Het is bij ons in de buurt wel echt fors ook met de besmettingen. Ook zit je dan niet in Rdam DH of Adam, ook hier zijn de cijfers niet best.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:46

Antwoord van de KNHS, annuleren kan maar kost je de wedstrijdafdracht.....zat er natuurlijk dik in.

Meetmomenten zijn na 1 september niet meer toegestaan. Dus wat andere verenigingen doen kan dus eigenlijk niet maar ja je moet wat! Je mag ook geen prijsuitreiking houden. Technische gezien moet je dus wel een klassement opmaken maar een prijs nasturen. Dat kan ik wel regelen maar dan voor een volgende wedstrijd. Maak ik gewoon digitale bonnen.

Blijft nog wel wat jij ook zegt MwM, teveel mensen en onze vrijwilligers die dus geconfronteerd worden met jan en alleman en je moet maar afwachten wie zich ergens aan houdt. Als ik zo her en der lees hoe mensen er bijvoorbeeld in de supermarkt al beroerd mee omgaan......

Voor mij hoeft het even niet. Laat het nou eerst maar eens echt wat minder/rustiger worden.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:53

Niets en de KNHS is heeeeeel duidelijk dat meetmomenten niet zijn toegestaan. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan monitoren want ik zie ze dus overal wel ontstaan. En het zal mij een zorg zijn, ze hadden er slimmer aan gedaan om ze wel toe te staan. Stuk makkelijker in de organisatie.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:42

rozebadeend schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom verenigingen nu alles weer naar meetmoment willen zetten. Bedoel, het enige wat veranderd is dat is toch dat er geen publiek toegestaan is, en de horeca dicht?


Prijsuitreiking.......

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:10

MyWishMax schreef:
Heb jij wat gehoord over de selectie, daffodil? Ik heb me ingeschreven nadat ik nogal goede punten had, maar die kantine is veel te klein om mensen te laten wachten. Herfstmeeting is wel afgelast daar.


Nee nog niets, denk dat ze allemaal wat voorzichtig zijn. Ik moet nog zien of de komende 3 weken er iets veranderd in aantal besmettingen. Als dat niet zo is zal er meer op slot gaan denk ik.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:46

Bij ons speelden nog een aantal dingen mee om te besluiten de wedstrijd niet door te laten gaan. Er was simpelweg te kort tijd om eea goed te kunnen regelen, vooral ook qua bezetting vrijwilligers. Ons juryhok is nog niet aangepast omdat we tot nu toe alles buiten gedaan hebben.

Prijsuitreiking had ik al van bedacht dat ik dan simpel weg de waardebonnen zou mailen, dat is idd niet het grootste ding. Betalen maar vooral ook 100 man verdeeld over de dag op de locatie wel. Onze volgende is de 22e. Ik heb geen idee wat we daarmee doen, ik ga er nog steeds niet zitten en ik weet van 1 van mijn andere vrijwilligers dat die er hetzelfde over denkt dus dan blijven er heel weinig over.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:46

Ja das nou weer echt lekker van de KNHS, niet dus.......dit zorgt er dus voor dat iedereen eigen oplossingen gaat bedenken omdat zij niet snel en inventief genoeg zijn om hierop in te springen.

En ik geef de verenigingen gelijk dat ze in oplossingen denken hoor, want als je op de KNHS moet wachten.....

Maar er zal naar de deelnemers gecommuniceerd zijn dat dit een wedstrijd is met bijbehorend vraagprogramma. Ze zijn dan verplicht om een klassement op te maken en prijzen uit te delen. En of een jury het er nou mee eens is als niet, dat maakt niet uit. Ook een jury mag niet eigenhandig de regels van de KNHS omzeilen.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:34

roosje78 schreef:
Het is alleen zo dat als jij daar alleen staat, je niets te vertellen hebt. Ik kan er hooguit melding van maken naar de KNHS. Al verwacht ik niet dat zij er uberhaupt nog iets mee gaan doen.


Nee dat begrijp ik volkomen, en dat is dus ook gewoon niet goed van de KNHS. Dat is niet jouw taak he om daarop te zitten, dat horen zij te doen. Of ze hadden gewoon adequaat op de hernieuwde maatregelen in moeten springen maar het duurt daar echt heel erg lang. Zonde, wat dat si gewoon een gemiste kans!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:36

Wij hadden het inschrijfgeld 2,50 per proef lager gezet én de deelnemers kregen per persoon een bon van 2,50 in te leveren als korting op het reguliere startgeld bij de normale wedstrijden. Het kost de vereniging ook minder, maar vooral minder werk.

Maar goed, er wordt door sommigen erg makkelijk gesteld, dat kun je bij het secretariaat toch ophalen. Dat is dus wel een vrijwilliger of meerderer die zich daarvoor moet willen lenen. Ik zit niet te wachten op contact met 100 man.....en ga dat dus ook echt niet doen. Ik ben de enige die mijn zusje kan ondersteunen en die is als de dood dat ze ziek wordt.

Mijn collega haar moeder zit in een verpleegmhuis met 40 besmettingen en stuk of 8 overledenen. Die gaat dus echt niet lekker vrijwillig zich ook nog blootstellen aan zoveel contacten.

Het gaat me niet zozeer om de deelnemers en het regelen an sich maar om de inzet van de vrijwilligers. Een simpel voorbeeld 100 deelnemers is 200 man op je terrein, die gaan ook allemaal naar de wc. Wordt dat dan allemaal elk half uur schoongemaakt? Ik geloof er geen reet van namelijk en vind dat mensen er wel erg makkelijk mee omgaan omdat ze zo nodig willen starten.....het is maar een hobby he, geen noodzaak. Dat houdt mij dus tegen.

Geen idee wat het bestuur wil met de aankomende wedstrijd, ik hoor vooralsnog niets en zie ook nog geen aanpassingen op het terrein. Op die manier gaat de volgende ook niet door. Ik kan alles klaarleggen, in orde maken, zoveel mogelijk online regelen maar zonder mensen die daadwerkelijk aanwezig willen en kunnen zijn, houdt het toch echt op!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:21

PSvanLot schreef:
Wat is dat nu voor iets raars? Om het nu ineens t/m L2 te laten zijn?


Mijn idee, leg de grens dan bij het Z want dat wordt in een andere rijbaan gereden.

Lijkt een beetje op toen ze het bitloos rijden introduceerden.... Was destijds ook tm het l2. Ze doen op deze manier net of het tm het l2 niet meetelt of niet belangrijk is of ja ik heb eigenlijk geen idee maar ik vind dit vreemd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marije112, MarliesSam en 42 bezoekers