Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:56

tessie98xx schreef:
Queelens schreef:
Hier zijn de punten al binnen. Had mezelf gepunt op 195 en de jury 197 dus zat weer mooi in de buurt :)

Gefeliciteerd! Altijd fijn als je gevoel overeenkomt met wat de jury ervan vond :j

Zeker! Heb dat met het hele online rijden tot nu toe altijd gehad dat de punten goed overeen komen. En vaak de feedback ook met wat ik zie. Dat is zo fijn aan dat er nu gefilmd wordt en je jezelf daarna ook kan jureren als alles even gezonken is (meestal jureer ik mezelf pas de dag nadat ik gereden heb). Anders rijd je je proef zit je nog semi in de emoties van hoe het voor jou voelde, krijg je je punten en klaar ermee. Dit biedt voor mij meer een stukje (zelf)reflectie

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+5

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Queelens

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:00

Fetje, wat vond jouw paard van de filmer tussen de struiken? _O-
Dat is echt zoiets wat die van mij bijzonder raar zou vinden haha. Vrachtwagens die een lading langs de bak lossen is allemaal prima maar ik had een tijdje terug een filmer op een bankje staan (en dan niet in de bosjes of in een verborgen hoekje) iedere keer daar met een schuin oog naar kijken haha :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:58

Fetje schreef:
Queelens schreef:
Fetje, wat vond jouw paard van de filmer tussen de struiken? _O-
Dat is echt zoiets wat die van mij bijzonder raar zou vinden haha. Vrachtwagens die een lading langs de bak lossen is allemaal prima maar ik had een tijdje terug een filmer op een bankje staan (en dan niet in de bosjes of in een verborgen hoekje) iedere keer daar met een schuin oog naar kijken haha :+

We hebben één keer eerder vanuit de bosjes moeten filmen(hoeft alleen ‘s avonds omdat we anders tegenlicht hebben), toen durfde ze er de dag erna nog moeilijk langs 8)7 . Dat ging nu gelukkig al een stuk beter. Met het binnenkomen na X zo snel mogelijk in draf om geslinger te voorkomen en later nog wel een keer moeten lachen omdat ze wel richting giraffe wou om te loeren, maar gelukkig was ik de enige die het doorhad, je ziet het vooral aan mijn grijns terug omdat ik er zelf dan eigenlijk wel om kan lachen :D .
We filmen wel elke keer vanaf de trap dus dat scheelt ook wel. Alleen dan staat die niet tussen de bosjes en iets verder van de bakrand af :Y)

Haha dat is ook de beste manier om ermee om te gaan. Ik citeer de pinguings uit finding nemo: “just smile and wave..” :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:27

Ik vermoed dat het ook nog wel even gaat duren voordat we iets horen. Dergelijke processen gaan bij een organisatie zoals de KNHS niet bijster snel..
denk dat het zeer uitzonderlijk was hoe snel ze hebben geschakeld mbt covid en de online proeven. Althans, ik stond er toen best van te kijken.. :+

Daarom ga ik me maar focussen op fysiek starten (ookal is dat voor mij een heel gedoe en duur) morgen gaan we op vreemd terrein oefenen. Daarvoor moet ik: 90 km van huis enkeltje de andere auto ophalen en daarna ook weer terugbrengen. Totaal 4x dus = 360 km om alleen een auto te hebben haha, voor 45 euro een trailer huren en voor 10 euro een bak huren. Om even een rondje te oefenen. Tel uit je winst. Ik mis de periode waarin ik ‘gewoon’ een trailer en trekauto had.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:47

PSvanLot schreef:
Is er niemand in de buurt die je een auto kan lenen? Of eventueel een vrachtwagentje huren, dan ben je misschien wel goedkoper uit.

Helaas. Had indd ook al naar een vrachtwagentje gekeken maar helaas niets in de buurt en 120+ euro dus dan ben ik zo incl reiskosten alsnog een stuk goedkoper uit.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:05

julhan99 schreef:
XRoosie95 zeker wel. En mijn paard werd ook nog gecontroleerd op zijn paspoort én chip. Dus id, paspoort en chip. En dat is niet voor het eerst.

Mss loopt er bij ons een over ijverige official rond maar hier in de buurt zijn regelmatig controles.

Maar het grootste bezwaar wat ik heb zit hem in het feit dat je een week de tijd hebt om je proefje op te nemen. Ik heb echt al stal genoten wel 20 keer een proefje opnemen voor ze er eentje in sturen. Ik vond de eerdere suggestie een goeie.

Ik ga binnenkort halverwege mijn proef naar het jury hokje en vragen of ik overnieuw mag beginnen. Online ruiters mogen dat immers ook en die worden nu gelijk getrokken met reguliere wedstrijdruiters.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand 20 keer zijn proef opneemt? :+ daar wordt het denk ik ook niet beter van haha.

Als de knhs slim is bouwen ze iets in de app waardoor je per event maar 1x op de opname knop kan drukken binnen de app. Dan hebben ze dit gezeik ook niet meer want ik begrijp wel dat mensen daar wat van vinden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:26

Dee_Es schreef:
Ik vraag me af of degene die hier zo hard roepen dat filmpjes 10x opgenomen worden het wel eens zelf hebben geprobeerd? Ik vind persoonlijk gewoon op wedstrijd gaan minder werk dan die online proeven :')

Het begon al met klokslag 10uur klaar zitten om je überhaupt in te kunnen schrijven. De juiste proef uit je hoofd leren. Dan op de opname dag elke keer de bak afzetten op 20x40, letters goed zetten. Afhankelijk van hoe de zon staat de hele bak omdraaien. Paard vlechten, apepakkie aan, filmer zoeken die niks vergeet en echt netjes het paspoort filmt en het hele verhaaltje opdreunt, rondje paard doet, snapt wat een bit, sporen en afrekeningen zijn en niet stopt met filmen tussendoor (maw je moet bijna een paardenmens vinden want anderen maken hier echt een potje van). Dan komt het fijne deel, lekker rijden en op het moment dat je paard fijn loopt je proef filmen tenzij je filmer naar huis wil, dan moet je opschieten. Vergeet niet de bak en bakletters weer goed te zetten voordat je naar huis gaat. Dan thuis het filmpje nakijken of alles er goed op staat en dan uploaden met de juiste titel en ordernummer er bij en daarna dagenlang mijnknhs verversen voor je punten.

Ik geloof echt niet dat mensen 7 dagen 2 proefjes gaan filmen hoor. Wat een werk := :D

Moet zeggen dat online starten mij wel oprecht minder tijd kost. Maar ik leer vrij makkelijk een B proef uit mijn hoofd, heb een eigenaar van het paard die kan filmen, vlecht liever niet dan wel, hoef de bak niet gereed te maken en de bak ‘reserveren’ doen wij sowieso al op de kleine stal waar we staan. Inschrijven heb ik nooit in the heat of the moment gedaan. Meestal pas na een tijdje dat het event live was en ik was dan altijd met vijf minuten door het inschrijfproces heen :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:41

Yvank_ schreef:
Maar het is toch niet relevant omdat er besloten is het tot L2 te doen?

Het is een advies van het dressuurforum. Er is dus nog geen besluit genomen. Een advies kan opgevolgd worden door de knhs, maar ook afgeketst worden :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:33

linda2008 schreef:
Flicka12 schreef:
En... heeft iemand al punten? :')

_O- hihi :')

:') :') :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:36

Hier nog eventjes niet aangemeld voor de events. Heb er nog niet veel behoefte aan/zin in ofzo. Komt wel weer. Ik ben ook geen wintermens. Vind her nu ook wel lastig dat het zo vroeg donker is waardoor we eigenlijk alleen nog maar in het weekend kunnen filmen. Ik heb een fulltime (kantoor)baan dus eer ik uit mn werk ben en opgezadeld heb is het al donker..

Ik ga wel dit weekend voor een stalgenootje filmen en de eigenaresse van mijn rijpaard gaat ook weer starten en volgende week meedoen. Dus ik ben nu lekker zoet met het filmen ipv zelf rijden en ik vind het eigenlijk wel even lekker zo :)