Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:33

eventueel schreef:
Ik hoop van harte dat het in deze vorm niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn, ga ik zeker tijdens een fysieke wedstrijd een keer stoppen en naar de jury roepen: sorry, foutje! Ik begin even opnieuw!

Zolang de winstpunten op een online proef hetzelfde waard zijn als in een fysieke wedstrijd, heb ik groot bezwaar tegen deze manier van werken. Als het werkelijk als alternatief gebruikt wordt en er twee systemen naast elkaar bestaan die in één oogopslag duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn, heb ik er geen enkel probleem meer mee en gun ik jullie van harte jullie plezier in online proeven. Maar tot nu toe als ik een dressuurpaard kocht, wist ik aan de hand van de winstpunten, het bewezen opleidingsniveau van het paard. Vanaf 2020 is dat niet meer duidelijk.


Ik snap jou helemaal! Ik erger me kapot aan de stal genoten die zes keer een filmpje opnieuw starten omdat ze ergens een fout maken en daarna het filmpje opsturen. I

Mochten ze dan winstpunten rijden, gaan ze met droge ogen op internet zetten wat een geweldige prestatie geleverd hebben. Wat een onzin! Ik kan mijn proef toch toch ook niet opnieuw starten als ik een foutje maak.

Dit is je reinste competitie vervalsing!!

Online heb je niet te maken met van het terrein gaan, op een vreemde locatie moeten rijden, andere vreemde paarden ontmoeten, de weersomstandigheden niet voor het uitkiezen hebben en in een keer een proef goed neerzetten.

Als je zo je punten wilt halen zijn het agossie punten.


julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:43

linda2008 schreef:
Julhan, maar die houden toch alleen zichzelf voor de gek? Als er bijvoorbeeld een regeling komt dat je 5 wp per klasse online mag halen en minimaal 5 op reguliere wedstrijden moet behalen, dan ondervang je dat toch al? Want dan moeten ze ook op reguliere wedstrijd en daar zullen ze dan door de mand vallen als ze niet in 1x een proefje kunnen neerzetten...

(Persoonlijk deed ik nooit meerdere keren opnemen, ik snap ook niet hoe je je paard na 5 keer nog prima aan het lopen hebt... mijn pony is echt wel op na 2 proefjes := maar dat terzijde)


Dat zou al een heel stuk ondervangen. Persoonlijk ben ik eerder voor twee naast elkaar bestaande competities.

Dan kunnen mensen die geen trailer hebben, of een paard hebben die het buiten de eigen locatie niet doet, ook proeven rijden in competitie vorm. Hartstikke leuk en een equal level field.

En dan weet ik zeker dat als ik een paard koop, dat het er nooit eentje wordt die online punten heeft gehaald.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:03

NadjaNadja schreef:
Ik zie jou nu twee keer het woord competitie gebruiken Julhan99, maar dat is toch helemaal niet aan de orde? Het online wedstrijd rijden is helemaal geen competitie.

Ik kan er nog steeds moeilijk bij dat mensen het lastig vinden om een ander dit te gunnen als zij daar veel plezier uit halen. Je hebt er als tegenstander namelijk volgens mij 0,0 last van als iemand een online proef rijdt. Bij een eventuele aankoop van een paard kun je de resultaten opvragen bij de KNHS en daar staat gewoon bij welke winstpunten online zijn behaald. Daarnaast zegt de klassering nog altijd iets over 'africhtingsniveau', want je rijdt online geen andere proeven. Je zult dus echt wel in zekere zin het niveau en de oefeningen moeten beheersen, want anders komen ze er ook op film niet spontaan uit bij mijn weten.


Het is wel degelijk een competitie. Kunt er winst punten mee halen en daarmee kun je in een andere rubriek rijden. Vervolgens kun je weer op het buitenterrein gaan rijden en doe je dus weer mee in de directe competitie. Dus ja, competitie. Nu heb ik dat woord op drie keer gebruikt.

De klassering zegt inderdaad iets over het af richtingsniveau. Daar zitten precies de crux. Jammer dat je dat niet ziet. Een paard dat alleen online punten haalt is dus alleen afgericht op eigen terrein. Kan niet op een trailer, kan niet omgaan met wisselende omstandigheden ik kan ook niet omgaan met andere paarden, wedstrijd druk, juryhokjes, omwaaiende planten en noem maar op. Althans niet bewezen via de wedstrijdpunten. Een heel ander af richtingsniveau dus.

En vervolgens worden ze wel stilzwijgend verkocht als L2 niveau of zo. Dat heb ik al zien gebeuren. Niet iedereen checkt bij de KNHS of het online punten zijn.

Ik gun iedereen zijn lolletje. Er zijn bij ons ook ruiters die alleen onderlinge wedstrijd rijden. Dat is ook echt anders hoor. Maar als die “winst punten” hebben gereden ben ik super blij voor ze. Dan vieren we een feestje. Maar die staan niet geregistreerd en zo hoort het ook.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:34

dell_1 schreef:
Jeetje wat een negativiteit zeg. Ik vind het combineren juist super mooi en guess what mijn proeven op ‘echte’ wedstrijd zijn er alleen maar beter van geworden. Ik denk dat je het probleem al kan ondervangen door te zeggen dat je 5 wp niet online mag behalen. Als het niet meer meetelt voor winstpunten heeft het ook minder waarde. En wat is iedereen bezig met wat een ander mogelijk kan ‘frauderen’. Echt who cares je ziet nu toch vaak zat mensen in L M Z waarvan je je afvraagt hoe ze er ooit zijn gekomen. Lekker zelf weten. De paardenwedstrijdsport is niet toegankelijk qua tijd en geld. Online rijden maakt het een stuk toegankelijker dat is in deze tijd alleen maar te prijzen.


Fijn dat je er even over begint. Frauderen.

Het is mij 1 keer al opgevallen dat ik mensen een proefje heb zien opnemen, op een paard wat niet van hun is en waar ze ook geen startkaart voor hebben. De proef werd opgenomen door de eigenaar en houder van de startkaart. Rara hoe kan dat. Oja de ruiter was 10 keer beter dan de eigenaar.

Gewoon lekker twee competities van maken en allemaal genieten in je eigen competitie.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:01

XRoosie95 zeker wel. En mijn paard werd ook nog gecontroleerd op zijn paspoort én chip. Dus id, paspoort en chip. En dat is niet voor het eerst.

Mss loopt er bij ons een over ijverige official rond maar hier in de buurt zijn regelmatig controles.

Maar het grootste bezwaar wat ik heb zit hem in het feit dat je een week de tijd hebt om je proefje op te nemen. Ik heb echt al stal genoten wel 20 keer een proefje opnemen voor ze er eentje in sturen. Ik vond de eerdere suggestie een goeie.

Ik ga binnenkort halverwege mijn proef naar het jury hokje en vragen of ik overnieuw mag beginnen. Online ruiters mogen dat immers ook en die worden nu gelijk getrokken met reguliere wedstrijdruiters.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:45

asjemenou schreef:
julhan99 schreef:
Ik ga binnenkort halverwege mijn proef naar het jury hokje en vragen of ik overnieuw mag beginnen. Online ruiters mogen dat immers ook en die worden nu gelijk getrokken met reguliere wedstrijdruiters.

Want die jury kan er ook echt iets aan doen dat de KNHS met online proeven is begonnen?

Je moet bij de KNHS gaan zitten zeiken, en niet de jury's er mee gaan lastig vallen die je een plezier willen doen door in hun vrije tijd in dat hokje te gaan zitten.


De jury is op dat moment de formele vertegenwoordiging van de KNHS als er geen official aanwezig is.

Als ik iets vraag doe ik dat beleefd dus spreek voor jezelf als het gezeik is wanneer je je mond opendoet. Het is blijkbaar jouw maatstaf maar zeker niet de mijne.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:39

MyWishMax schreef:
Maar dat jurylid heeft echt niks te maken met de KNHS qua beslissingen over het online rijden. Die kan daar echt niks aan doen. Dus waarom je ongenoegen uiten tegen iemand die er niks tegen of mee kan doen? Neem dan nu contact op met de KNHS.


Oh geloof me, dat heb ik al lang gedaan.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:48

daffodil schreef:
Eventueel, ik vraag me echt serieus af wat nou de meerwaarde van jouw bericht in dit topic is. Al maanden zijn we hier echt leuk bezig, elkaar tips trucs etc te geven en is het online starten voor wie dat leuk vindt, echt een uitkomst gebleken.

Deze periode is vooralsnog voorbij, of dat definitief is weet niemand en jij komt hier nu ineens binnenvallen met al je negativiteit. Waarom in vredesnaam? Wat wil je hier nu mee bereiken? Heb je uberhaupt in dit topic gelezen? Of kwam je simpelweg even je plasje doen want daar lijkt het op. We praten hier allemaal al langere tijd mee en jij komt hier out of the blue binnenvallen, beetje vreemd om eerlijk te zijn. En al je negatieve punten...die gebeuren op reguliere wedstrijden ook, zeggen dat dat bij jullie niet zo is, lijkt mij een beetje dom. Welke regio zit je?

En Julhan , mijn handen jeuken hoor, komt dat gerust bij mij in de ring doen maar je hebt wel echt een probleem dan. Die min twee heb je gelijk te pakken bij het uit jezelf stilstaan tijdens de proef maar ga je echt serieus de discussie aan, kun je gewoon vertrekken.

Wat een ontzettend rare insteek hebben sommige mensen toch. Gun een ander zijn/haar plezier, wat kan jullie die paar winstpunten in vredesnaam schelen.....en een paard kopen wat geklasseerd is, dat si de allergrootste lacher want dat wordt in de regel even snel gedaan door handige ruiters en zegt dus niets over het niveau van een paard.


Oh sorry ik wist niet dat de voorwaarde voor reageren inhield dat ik het roerend met iemand eens moet zijn. Die had ik even gemist. (Sarcasme modus uit) Mss in de topic titel even vermelden: alleen voor jaknikkers.

Oh en nog eens wat. Na het meermalen aan- en verkopen van paarden in de iets hogere prijsklasse (boven 15.000) weet ik echt wel of de classificatie er wel of niet toe doet.

Ik weet niet waar jij jureert maar ik denk niet dat ik jou tegen ga komen.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:31

daffodil schreef:
Ik maak nergens een geheim van, ik jureer in Brabant, Zuidholland, Utrecht, Gelderland, Noordholland.

Nogmaals je bent van harte welkom maar ik snap niet waarom je zo een langlopend topic in beukt met zoveel negativiteit. Je mag uiteraard iets vinden maar de manier waarop is niet echt heel prettig.


Oh je vind de manier waarop niet prettig. Nou ben ik niet degene die het heeft over roeptoeteren, zeiken en over beuken. Jij bent degene die heel negatief is. Dit topic heeft een voortschrijdende ontwikkeling. Van tips en tricks en ervaringen delen naar hoe nu verder. En over dat hoe nu verder heb ik een mening. En dat die mening jou niet aanstaat is volkomen duidelijk en dat geef je op een hele negatieve manier aan.

Ik hoop van harte dat jij op een andere manier jureert dan dat je hier reageert.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:47

Katja schreef:
Ben je altijd zo onvriendelijk Julhan of is dat speciaal vandaag?


Nee hoor dat is alleen nav aantijgingen op dit topic. Normaal gesproken ben ik super vrolijk en gezellig.


julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:03

Katja schreef:
julhan99 schreef:
Ik snap jou helemaal! Ik erger me kapot aan de stal genoten die zes keer een filmpje opnieuw starten omdat ze ergens een fout maken en daarna het filmpje opsturen. I

Mochten ze dan winstpunten rijden, gaan ze met droge ogen op internet zetten wat een geweldige prestatie geleverd hebben. Wat een onzin! Ik kan mijn proef toch toch ook niet opnieuw starten als ik een foutje maak.

Dit is je reinste competitie vervalsing!!

Online heb je niet te maken met van het terrein gaan, op een vreemde locatie moeten rijden, andere vreemde paarden ontmoeten, de weersomstandigheden niet voor het uitkiezen hebben en in een keer een proef goed neerzetten.

Als je zo je punten wilt halen zijn het agossie punten.
Dit was je post waarmee je hier binnenkwam toen had nog niemand iets tegen je gezegd en de vriendelijkheid en gezelligheid spat er nou niet echt vanaf.


Zeker scherp neergezet maar ik heb nergens woorden als: bedreigen, roeptoeteren, zeiken of beuken gebruikt

Die woorden kwamen (van een jurylid denk ik) toen ik begon over het stoppen in een proef.

Voor mensen zonder juridische achtergrond: een dergelijke actie zou je kunnen zien als de start van een bodemprocedure ofwel een artikel 12 procedure . :) Je doet namelijk iets vergelijkbaars (art 12 is voor strafbare feiten en dat is dit uiteraard niet) en volgt een formele procedure om te laten toetsen of dit mag. Daaruit volgt jurisprudentie. Uiteraard ga ik dit niet doen maar het zou me de 2 minpunten waard zijn.

Overigens heb ik ook al aangegeven dat ik voorstander zou zijn van een tweede competitie vorm zodat iedereen van deze sport plezier kan hebben.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NadjaNadja en 27 bezoekers