Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:30

Er is natuurlijk al een persbericht uitgegaan over het stoppen per 1 september.

Het is alleen afwachten of het een definitief einde is of dat het toch doorgaat. En als het doorgaat is het natuurlijk de vraag of de voorwaarden hetzelfde blijven.

Ik hoop dat ze bij de KNHS begonnen met uitslagen verwerken. Dus ik ververs vaak.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Marjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:51

Gefeliciteerd met je punten! Was je zelf ook tevreden met je proef of zag je nog wel verbeterpunten?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:17

Ik ben blij met de online proeven. Ik heb met veel plezier gestart. Maar na een paar weken vond ik het wel fijn om op een meetmoment de bevestiging te hebben dat ik dezelfde punten kan rijden.

Ik ben wel een voorstander ervan dat het wat gelimiteerd wordt. Als de KNHS het wekelijks aan blijft bieden dan zou mijn voorstel zijn dat je 24 proeven per jaar mag starten en dan het liefst ook nog dat je minimaal 2/4/5 wp op een wedstrijd moet halen om te promoveren.

Als je kwaad wil kan je altijd kwaad. En ook buiten de onlineproeven gebeuren er genoeg ellendige dingen met paarden.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:28

Ik denk dat vanuit een app 1 keer filmen niet gaat werken. Dan heb je een goede internet verbinding nodig en op de meeste stallen is dat niet zo. Met uploaden had ik vaak al het probleem dat hij een half uur nodig had. Daarnaast wat maakt het uit hoe vaak je een proef filmt. Als je echt 5 proeven nodig hebt voordat je een fatsoenlijke er tussen hebt zitten dan loop je vanzelf vast in de volgende klasse.

Mag je dan wel 6 keer starten in een weekend? Als ik vrijdag, zaterdag en zondag 2 proeven start dan krijg ik toch alleen maar een wp voor de proef die het waard is. Bij online kan ik gewoon de minst slechte insturen. En heb ik maar kans op 1 beoordeling IPV 6.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:51

Je kan online ook niet dezelfde persoonlijkheid hebben als in het echte leven.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:08

Fijn dat je regio je zo op de hoogte houdt.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat er bedoeld wordt met meer oog voor paarden welzijn. Zou het welzijn van een paard echt minder zijn geweest omdat er online gestart werd? En waar moet ik dan aan denken?
Dat je de sport resultaten kan beïnvloeden dat snap ik. Maar het welzijn kan door online rijden toch niet opeens minder zijn?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:07

Ik start pas sinds enkele maanden weer en het proeven rijden is voor mij heel nuttig. Ik leer elke proef beter waar en wat ik kan voorbereiden en hoe ik mijn wedstrijd concentratie vast kan houden in die 5 minuten.

Daarnaast vind ik 90% van het commentaar wat ik krijg terecht en opbouwend, en als ik het niet terecht vind dan nog neem ik het mee omdat ik daar slecht tegen kan :-)

Ik hoop nu wel dat ze iets meer keuze geven in proeven en dat je online bijvoorbeeld maar 2 keer dezelfde proef kan rijden. Hopelijk komt het boven de L2 als HC dan nog heb je er wat aan en kan je later op wedstrijd wel de punten erbij rijden.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:25

Met inzoomen was volgens mij het probleem dat het beeld niet altijd scherp zou zijn.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:36

Dat was alleen de eerste weken zo. De laatste 2 maanden kon je vaak nog tot het event begon inschrijven.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:39

Mijn rijbaan is 18 bij 50. Ik zet 10m af aan een kant en daar kan de filmer staan. Enige waar ik rekening mee hou is dat een volte 10m in verhouding tot de rijbaan klopt. Dus die moet dan ongeveer 9m zijn. En de voltes 15 m komen alsnog tot 3/4 van de rijbaan dus dat is een volte 13,5m. Maar ik heb nog geen jury erover gehoord dat ze een geodriehoek langs het filmpje gingen leggen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:37

Ik zou het fijn vinden als ze elke week (als het wekelijks wordt) een andere proef uitschrijven. Zie ook niet in wat daar moeilijk aan is, behalve dat de ruiter op moet letten voor welke proef er is ingeschreven.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:11

Via de app kan ik hem wel vinden. Ik kan alleen niet betalen via de app. Dus in m'n winkelwagentje gedaan, op de pc ingelogd en toen betaald. .

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:16

Ook leuk om te weten. Voor het event van de 22e zijn 698 inschrijvingen. Voor de 29e 1574. Dus er is zeker animo voor online rijden.

Zit dus wel een leuk verdienmodel achter. Hopelijk profiteren de verenigingen daar ook van.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:11

Ik heb hem net ingestuurd. Ik ben niet tevreden maar heb afgelopen week gewoon te weinig gereden. Dus het is het allemaal net niet en dan vooral de aanleuning die net achter de loodlijn is stoort me enorm. En de achterwaarts is gewoon stuk.

Geen idee hoe snel ze hem doorzetten. Van het weekend gewoon nog een keer filmen voor volgende week.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

Je kan natuurlijk altijd flexibel de volgende klasse online starten om te kijken waar je staat.

Ik zit in de wachtstand. Maar goed eigenlijk wil ik het niet weten, heb gewoon prut gereden.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

Best jammer dat juryleden nog een eigen leven hebben en dat ze bij de KNHS nog andere werkzaamheden hebben. Het zou verboden moeten worden.

Ik f5 nog even door.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Leg eens een straatje balken neer op de aclijn en kijk dan een show recht je daardoor heen stuurt.

Zou er ook op vrijdagavond gewerkt worden?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Als je HC wil starten zou ik gewoon eens hier in het topic vragen of er een Zjurylid is die je proef wil beoordelen aan de hand van een protocol. Desnoods betaal je 5€. Dan ben je nog steeds goedkoper af dan KNHS online Z HC te starten.