Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:52

Jeetje, ik was hier een stille meelezer en ben naar aanleiding van dit topic best een beetje fan van de online proeven geworden. En nu komen er ineens een aantal mensen een hoop drama maken omdat zij het er niet mee eens zijn.

Ook op gewone wedstrijden wordt gefraudeerd met andere ruiters en andere paarden. Zeker een ander paard is best makkelijk want op de kleinere wedstrijden wordt er eigenlijk nooit naar het paspoort gekeken.
En dan heb je nog de ruiters die bij hun eigen instructeur gaan starten dat kan online ook niet.

Online wedstrijden zijn zeker niet perfect maar wel een hele fijne mogelijkheid om te starten voor mensen die daar normaal minder makkelijk de kans toe krijgen. En ik denk dat het leuk is als die mogelijkheid blijft bestaan.
Iedereen kan van een paard checken op welke manier de winstpunten behaald zijn en dat moet je als eventuele koper ook doen. Alleen online is niet ideaal maar dat is alleen gestart op de thuislocatie ook niet en een paard dat door een handige ruiter geklasseerd is ook niet. Daar moet je dus al koper gewoon je huiswerk doen.

En de mogelijkheid om te snel te promoveren daardoor is toch niet zo boeiend? Die mensen komen zichzelf wel weer tegen in een volgende klasse en krijgen daar vanzelf spijt van of gaan weer terug naar hun oude klasse.

Katja
Blogger

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:42

Ben je altijd zo onvriendelijk Julhan of is dat speciaal vandaag?

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:49

julhan99 schreef:
Ik snap jou helemaal! Ik erger me kapot aan de stal genoten die zes keer een filmpje opnieuw starten omdat ze ergens een fout maken en daarna het filmpje opsturen. I

Mochten ze dan winstpunten rijden, gaan ze met droge ogen op internet zetten wat een geweldige prestatie geleverd hebben. Wat een onzin! Ik kan mijn proef toch toch ook niet opnieuw starten als ik een foutje maak.

Dit is je reinste competitie vervalsing!!

Online heb je niet te maken met van het terrein gaan, op een vreemde locatie moeten rijden, andere vreemde paarden ontmoeten, de weersomstandigheden niet voor het uitkiezen hebben en in een keer een proef goed neerzetten.

Als je zo je punten wilt halen zijn het agossie punten.
Dit was je post waarmee je hier binnenkwam toen had nog niemand iets tegen je gezegd en de vriendelijkheid en gezelligheid spat er nou niet echt vanaf.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:36

Ik zou gewoon nog een keer contact opnemen met de KNHS dat je het ter plaatse hebt aangegeven en dat daar niets mee gedaan is. Het is wel aan hun om in dit soort situaties in te grijpen ook als het achteraf is.
Mocht je hier nog een keer mee te maken krijgen kun je in ieder geval nog een melding doen bij de jury die de wedstrijd jureert en vragen of ze het ook willen melden bij de KNHS.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:40

Ik vind het voor de subtop wel echt onhandig als ik later de prijs nog moet gaan ophalen. Ben vaak toch een uur onderweg naar een wedstrijd en als ik dan weer twee uur in de auto moet gaan zitten om een prijs op te halen dan gebeurt dat niet snel. Dus dan heb ik liever een meetmoment waarbij ik minder inschrijfgeld betaal.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:09

Heb je al contact opgenomen met de organisatie hierover?

Ik heb wel een beetje begrip voor de suggestie om de online proeven tot het L2 te laten gaan. Natuurlijk super jammer voor de mensen die hoger willen starten in de online proeven.
Vanaf het M1 wordt de klassering ook als een criterium gezien bijvoorbeeld om mee te doen aan de jurycursus maar ook bij sommige fokrichtingen en stamboeken voor een sportpredicaat of telt de klassering mee voor het prestatiepredicaat.
En ook al is het echt wel goed geregeld er zijn gewoon iets meer mogelijkheden om ermee te rommelen. Dan moet je het heel graag willen maar die mensen zijn er nou eenmaal wel vrees ik.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:38

Dat kun je ook niet alleen begrijp ik het wel. Ik ben echt fan geworden van de online proeven ondanks dat ik ze zelf niet heb kunnen rijden omdat ze in mijn klasse niet werden uitgeschreven. Ik heb veel leerlingen die er echt enorme motivatie uit hebben gehaald, lekker puntjes hebben gereden of zelfs eindelijk de stap naar een wedstrijdje durfde te wagen.
Helaas heb ik van dichtbij ook wel andere dingen gezien die op een gewone wedstrijd echt niet gebeurd zouden zijn.
Ik denk wel dat hoe meer er eventueel vanaf kan hangen hoe meer mensen ook bereid zijn om de grens op te zoeken. En ook al vind ik het niet zo spannend allemaal zijn er mensen voor wie bepaalde doelen heel zwaar wegen.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:51

Afbeelding
Zie onder sport. Geen wedstrijden uitgezonderd topsport.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:58

Naomi_Haffie schreef:
[ [url=m/OA2Z5L.png]Afbeelding[/url] ]

Evenementen zijn verboden met uitzonderingen van wedstrijden ....

Snap er ook helemaal niets meer van
Als je een alinea lager gaat dan lees je wat er van sporten nog mag.

Wedstrijden zoals betaald voetbal mogen nog wel.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:47

Dispar_Vulgo schreef:
Wel ‘jammer’ dat ik net vorig weekend m’n laatste winstpunten in de M2 gehaald heb, dus voor mij is online geen toevoeging meer helaas
Je leert toch van de feedback die je krijgt? Dat neem je weer mee naar het Z1 zodra je weer kunt starten.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:56

Je kunt toch aan twee zijdes inkorten? Dat scheelt een hoop werk.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:53

LiselotZorro schreef:
Katja schreef:
Je kunt toch aan twee zijdes inkorten? Dat scheelt een hoop werk.

Helaas niet.
ik ben nu heel nieuwsgierig naar de vorm van je rijbaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie