Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:52

Jeetje, ik was hier een stille meelezer en ben naar aanleiding van dit topic best een beetje fan van de online proeven geworden. En nu komen er ineens een aantal mensen een hoop drama maken omdat zij het er niet mee eens zijn.

Ook op gewone wedstrijden wordt gefraudeerd met andere ruiters en andere paarden. Zeker een ander paard is best makkelijk want op de kleinere wedstrijden wordt er eigenlijk nooit naar het paspoort gekeken.
En dan heb je nog de ruiters die bij hun eigen instructeur gaan starten dat kan online ook niet.

Online wedstrijden zijn zeker niet perfect maar wel een hele fijne mogelijkheid om te starten voor mensen die daar normaal minder makkelijk de kans toe krijgen. En ik denk dat het leuk is als die mogelijkheid blijft bestaan.
Iedereen kan van een paard checken op welke manier de winstpunten behaald zijn en dat moet je als eventuele koper ook doen. Alleen online is niet ideaal maar dat is alleen gestart op de thuislocatie ook niet en een paard dat door een handige ruiter geklasseerd is ook niet. Daar moet je dus al koper gewoon je huiswerk doen.

En de mogelijkheid om te snel te promoveren daardoor is toch niet zo boeiend? Die mensen komen zichzelf wel weer tegen in een volgende klasse en krijgen daar vanzelf spijt van of gaan weer terug naar hun oude klasse.

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:52

asjemenou schreef:
julhan99 schreef:
Ik ga binnenkort halverwege mijn proef naar het jury hokje en vragen of ik overnieuw mag beginnen. Online ruiters mogen dat immers ook en die worden nu gelijk getrokken met reguliere wedstrijdruiters.

Want die jury kan er ook echt iets aan doen dat de KNHS met online proeven is begonnen?

Je moet bij de KNHS gaan zitten zeiken, en niet de jury's er mee gaan lastig vallen die je een plezier willen doen door in hun vrije tijd in dat hokje te gaan zitten.


Dan hoop ik dat julhan99 bij mij in de ring zit. Wordt een kort gesprek denk ik. Twee opties: U rijdt uw proef verder(met een -2 vergissing proef bij het onderdeel waarop ze de vraag komt stellen), of U verlaat vrijwillig de ring).
Klagen doe je maar bij het Bestuur van de KNHS, daar worden de regels gemaakt. Kom niet bij mij zeuren midden in een proef.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:56

Katja schreef:
Jeetje, ik was hier een stille meelezer en ben naar aanleiding van dit topic best een beetje fan van de online proeven geworden. En nu komen er ineens een aantal mensen een hoop drama maken omdat zij het er niet mee eens zijn.


Ik vond het eerst echt helemaal niks en daar ben ik idd wel van terug gekomen. Ik blijf wel een paar bedenkingen hebben, of eigenlijk punten waarvan ik denk dat het er beter van zou worden, zowel voor de tegenstanders, maar zeker ook voor degene die wel online rijden (dezelfde proeven rijden als normaal bijvoorbeeld, niet maar 1 proef van de 4, meer afwisseling en elke proef heeft toch zijn eigen moeilijkheden voor dat niveau)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:58

[/quote]
Want die jury kan er ook echt iets aan doen dat de KNHS met online proeven is begonnen?

Je moet bij de KNHS gaan zitten zeiken, en niet de jury's er mee gaan lastig vallen die je een plezier willen doen door in hun vrije tijd in dat hokje te gaan zitten.[/quote]

Dan hoop ik dat julhan99 bij mij in de ring zit. Wordt een kort gesprek denk ik. Twee opties: U rijdt uw proef verder(met een -2 vergissing proef bij het onderdeel waarop ze de vraag komt stellen), of U verlaat vrijwillig de ring).
Klagen doe je maar bij het Bestuur van de KNHS, daar worden de regels gemaakt. Kom niet bij mij zeuren midden in een proef.[/quote]

Dit zou mijn reactie ook zijn. Klagen doe je maar bij de Knhs. Denk je nou serieus dat de Knhs naar een jurylid luistert? Als je het niet eens bent met online starten dan start je dat toch niet. Als anderen dat wel doen dan doen ze dat. Zowel regulier als online heb ik geen idee of het de juiste persoon is op het paard en of het wel het juiste paard is. Frauderen kan altijd.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:58

dell_1" Echt who cares je ziet nu toch vaak zat mensen in L M Z waarvan je je afvraagt hoe ze er ooit zijn gekomen.
[/quote]

[quote="eventueel schreef:
Ja, dat had ik bij de laaatste dressuurwedstrijd waar ik ging kijken ook: mensen in de L2 waarvan je je werkelijk afvraagt hoe ze ooit door de eerdere rubrieken gekomen zijn! Nu had ik een vermoeden ;) .


Jeetje jij denkt dat dit iets van de laatste tijd is? Dit is al jaren en geen nieuw fenomeen.

En over mensen die aangeven van dat de toegankelijkheid goed is. Die hebben vast geen geen gezin, onregelmatig werk, ouders/man die niks met de sport heeft.

Het bekruipt mij het gevoel dat hier wat mensen zitten die sowieso tegen verandering en modernisering zijn. Beetje de groep die het jammer vindt dat er geen parade meer gereden wordt en iedereen in allerlei kleuren mag starten

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:09

Jeetje jij denkt dat dit iets van de laatste tijd is? Dit is al jaren en geen nieuw fenomeen.

En over mensen die aangeven van dat de toegankelijkheid goed is. Die hebben vast geen geen gezin, onregelmatig werk, ouders/man die niks met de sport heeft.

Het bekruipt mij het gevoel dat hier wat mensen zitten die sowieso tegen verandering en modernisering zijn. Beetje de groep die het jammer vindt dat er geen parade meer gereden wordt en iedereen in allerlei kleuren mag starten[/quote]

Nee Dell, dat was een grapje. Kon je zien door de smiley erachter. En trouwens, ik heb ook nog twee springpaarden en ik moet zeggen: ik vind de ereronde de kers op de taart! Echt een feestje, lekker harde muziek aan en gaan! Vinden de paarden ook fantastisch, zeker jammer dat dat bij dressuur niet is! Allerlei kleuren heb ik dan weer geen moeite mee, heb een schimmel en daar vind ik wit sowieso niet mooi op. En tegen verandering ben ik ook al niet. Sterker nog, ik ben vóór verandering. Van de manier van online proeven rijden!

Overigens was ik de gene die begon over stoppen tijdens de proef en naar de jury roepen. Overigens was dat ook een grapje, maar daar stond geen smiley achter dus da's geheel mijn fout. Mea culpa!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:09

eventueel schreef:
Ik hoop van harte dat het in deze vorm niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn, ga ik zeker tijdens een fysieke wedstrijd een keer stoppen en naar de jury roepen: sorry, foutje! Ik begin even opnieuw!

Zolang de winstpunten op een online proef hetzelfde waard zijn als in een fysieke wedstrijd, heb ik groot bezwaar tegen deze manier van werken. Als het werkelijk als alternatief gebruikt wordt en er twee systemen naast elkaar bestaan die in één oogopslag duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn, heb ik er geen enkel probleem meer mee en gun ik jullie van harte jullie plezier in online proeven. Maar tot nu toe als ik een dressuurpaard kocht, wist ik aan de hand van de winstpunten, het bewezen opleidingsniveau van het paard. Vanaf 2020 is dat niet meer duidelijk.



Jammer dat je zo denk!

Het is voor mij met mijn paard die ECHT NIET te vervoeren is het een geschenk uit de hemel. Mijn paard en ik zijn zo gegroeid in deze tijd rijden met een doel. Het scheeld ook zo veel tijd. Denk dat er weinig mensen zijn die hun proefje overnieuw filmen(want wie hou je nou voor de gek)

Het gaat ook vaak dat paard dat echt voor sport en handel wordt verkocht door een ruiter word gereden die al meer kan of hoger in sport zit dus.. daar kan je je ook in gaan verdiepen. Online gaat volgens mij ook maar tot het M2 dus waar hebben we het over :=

Online punten tellen ook niet mee voor predicaten wat ik begrijp dus denk ik, gun de mensen die hier hun plezier uit halen wat... en niemand houd je tegen het ook is te doen he :)F

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:17

Ik ben blij met de online proeven. Ik heb met veel plezier gestart. Maar na een paar weken vond ik het wel fijn om op een meetmoment de bevestiging te hebben dat ik dezelfde punten kan rijden.

Ik ben wel een voorstander ervan dat het wat gelimiteerd wordt. Als de KNHS het wekelijks aan blijft bieden dan zou mijn voorstel zijn dat je 24 proeven per jaar mag starten en dan het liefst ook nog dat je minimaal 2/4/5 wp op een wedstrijd moet halen om te promoveren.

Als je kwaad wil kan je altijd kwaad. En ook buiten de onlineproeven gebeuren er genoeg ellendige dingen met paarden.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:18

helmab schreef:
eventueel schreef:
Ik hoop van harte dat het in deze vorm niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn, ga ik zeker tijdens een fysieke wedstrijd een keer stoppen en naar de jury roepen: sorry, foutje! Ik begin even opnieuw!

Zolang de winstpunten op een online proef hetzelfde waard zijn als in een fysieke wedstrijd, heb ik groot bezwaar tegen deze manier van werken. Als het werkelijk als alternatief gebruikt wordt en er twee systemen naast elkaar bestaan die in één oogopslag duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn, heb ik er geen enkel probleem meer mee en gun ik jullie van harte jullie plezier in online proeven. Maar tot nu toe als ik een dressuurpaard kocht, wist ik aan de hand van de winstpunten, het bewezen opleidingsniveau van het paard. Vanaf 2020 is dat niet meer duidelijk.



Jammer dat je zo denk!

Het is voor mij met mijn paard die ECHT NIET te vervoeren is het een geschenk uit de hemel. Mijn paard en ik zijn zo gegroeid in deze tijd rijden met een doel. Het scheeld ook zo veel tijd. Denk dat er weinig mensen zijn die hun proefje overnieuw filmen(want wie hou je nou voor de gek)


Lijkt me oprecht lastig. Hoe doe je dat als je naar de kliniek moet?

En geloof me, er zijn mensen die hun proefje opnieuw filmen.




Het gaat ook vaak dat paard dat echt voor sport en handel wordt verkocht door een ruiter word gereden die al meer kan of hoger in sport zit dus.. daar kan je je ook in gaan verdiepen. Online gaat volgens mij ook maar tot het M2 dus waar hebben we het over :=

Goh, zal ik me daar eens in gaan verdiepen ;)


Online punten tellen ook niet mee voor predicaten wat ik begrijp dus denk ik, gun de mensen die hier hun plezier uit halen wat... en niemand houd je tegen het ook is te doen he :)F


Ik roep in meerdere berichten dat ik het mensen van harte gun dat ze hun plezier hierin vinden, doe je ding! Ik doe er niet aan mee nee, dank u.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:23

dat kan maar waarom je mening zo geven sommige punten slaan nergens op die je noem... Echt jammer dat je zo praat.

Ik snap dat voor verenigingen vervelend is omdat ze omzet missen maar voor mensen waar ik er een van ben die in weekend veel werk is het ook super.

Denk dat je gewoon beter zo iets niet kan plaatsen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:25

Ik hoop dat het blijft, en de KNHS nu gewoon bezig is met eea aan regels te verscherpen om de excessen zoals hier genoemd worden aan banden te leggen (vanuit een app filmen zodat je maar 1x kunt filmen per event, maximaal aantal online winstpunten in een klasse voor promoveren, en dergelijke). Ik vind het een hele mooie aanvulling op de wedstrijden op locatie en voor veel mensen een uitkomst. Mijn puppypaard heeft zo fijn met feedback vertrouwd zonder gehannes met trailers haar eerste proefjes kunnen lopen, voor mij waardevolle informatie voor als we later op locatie gaan starten.

Hier werd eerder genoemd "Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten". Die vond ik wel treffend wat betreft het frauderen wat tegenstanders hier aandragen. En dan nog, frauderen kan overal en ook zeker bij de live wedstrijden, daar maak ik me niet zo druk om :+ Als een ander zichzelf voor de gek wil houden is dat zijn feestje, die komen zich vanzelf wel tegen. Ik rij voor mijn plezier en resultaten, en zeker bij zo'n prijzen-loze events zal een ander zijn fratsen me dan ook echt aan mijn achterwerk oxideren. Bij aankoop van een paard doe ik mijn huiswerk wel wat betreft wat het beest daadwerkelijk gepresteerd heeft.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 16-09-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:25

helmab schreef:
dat kan maar waarom je mening zo geven sommige punten slaan nergens op die je noem... Echt jammer dat je zo praat.

Ik snap dat voor verenigingen vervelend is omdat ze omzet missen maar voor mensen waar ik er een van ben die in weekend veel werk is het ook super.

Denk dat je gewoon beter zo iets niet kan plaatsen.



Oké, bedankt voor je reactie!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:28

Ik denk dat vanuit een app 1 keer filmen niet gaat werken. Dan heb je een goede internet verbinding nodig en op de meeste stallen is dat niet zo. Met uploaden had ik vaak al het probleem dat hij een half uur nodig had. Daarnaast wat maakt het uit hoe vaak je een proef filmt. Als je echt 5 proeven nodig hebt voordat je een fatsoenlijke er tussen hebt zitten dan loop je vanzelf vast in de volgende klasse.

Mag je dan wel 6 keer starten in een weekend? Als ik vrijdag, zaterdag en zondag 2 proeven start dan krijg ik toch alleen maar een wp voor de proef die het waard is. Bij online kan ik gewoon de minst slechte insturen. En heb ik maar kans op 1 beoordeling IPV 6.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:32

Maar die worden wel alle 6 beoordeeld en doorgestuurd naar de knhs, marjolein. En zijn allemaal betaald haha

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:36

Marjolein schreef:
Mag je dan wel 6 keer starten in een weekend? Als ik vrijdag, zaterdag en zondag 2 proeven start dan krijg ik toch alleen maar een wp voor de proef die het waard is. Bij online kan ik gewoon de minst slechte insturen. En heb ik maar kans op 1 beoordeling IPV 6.

Deze vergelijking gaat natuurlijk wel scheef, want zes proeven daadwerkelijk starten op locatie kost je €75, net anders dan verdeeld over een paar dagen 1 online proef opnemen tot je tevreden bent.

Los van dat ik het eens ben dat punten sprokkelen oid ook op locatie kan en echt niet alleen online. Online kan je bijv weer niet van tevoren weten wie er jureert en daar je keuze om te starten op baseren. En laten we eerlijk zijn: ook dat gebeurt.

Kortom, online heeft voor- en nadelen :)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:40

Poeh wat een discussie zo...

Ik snap op zich de tegenstanders wel, alleen denk ik dat ze zich deels vergissen in de mogelijkheden die er zijn qua fraude etc

Laten we wel zijn, als ik ooit weer zou starten komt mijn paard ook niet op de trailer hoor. Ik ga lekker onder de man naar de rijvereniging waar ik mn proefjes rij en daarna weer naar huis.

Ook daar zie je gekkigheid gebeuren; ff op het veldje verder slofje eraan en instructeur erop, daarna netjes het terrein op en handje voor proefje sturen.

Of mensen die bepaalde juryleden achterna reizen, want die punten zo fijn (lees; Sinterklazen). Met online heb jij geen idee welke jury jouw filmpje gaat beoordelen, je zult dus gewoon moeten rijden en afwachten.

Een andere ruiter op het paard komt IRL ook vaker voor dan je zou willen. Ik ken een aantal voorbeelden van mensen die gewoon naar een andere regio gingen, ff checken op de startlijst of er echt geen bekenden zijn en hup de handige ruiter rijdt de proef onder naam van houterige harrie.

Deze "fraude-excessen" zijn echt niet voorbehouden aan het online rijden.

Oh en mbt het vaak opnemen van de proef. Je moet maar net een filmer hebben die zin heeft om 20x het hele riedeltje op te noemen en alles te filmen. Gemiddeld fimpje duurde zo'n 6 minuten. Ik denk dat de meeste mensen wel iets beters te doen hebben. En daarbuiten, als ik vroegah op meerdaags concours ging dan reed ik ook 6 proeven in 3 dagen, het enige verschil is dat ik dan 6x €10,- kwijt was ipv 1x zoals met het online rijden.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:59

Eventueel, ik vraag me echt serieus af wat nou de meerwaarde van jouw bericht in dit topic is. Al maanden zijn we hier echt leuk bezig, elkaar tips trucs etc te geven en is het online starten voor wie dat leuk vindt, echt een uitkomst gebleken.

Deze periode is vooralsnog voorbij, of dat definitief is weet niemand en jij komt hier nu ineens binnenvallen met al je negativiteit. Waarom in vredesnaam? Wat wil je hier nu mee bereiken? Heb je uberhaupt in dit topic gelezen? Of kwam je simpelweg even je plasje doen want daar lijkt het op. We praten hier allemaal al langere tijd mee en jij komt hier out of the blue binnenvallen, beetje vreemd om eerlijk te zijn. En al je negatieve punten...die gebeuren op reguliere wedstrijden ook, zeggen dat dat bij jullie niet zo is, lijkt mij een beetje dom. Welke regio zit je?

En Julhan , mijn handen jeuken hoor, komt dat gerust bij mij in de ring doen maar je hebt wel echt een probleem dan. Die min twee heb je gelijk te pakken bij het uit jezelf stilstaan tijdens de proef maar ga je echt serieus de discussie aan, kun je gewoon vertrekken.

Wat een ontzettend rare insteek hebben sommige mensen toch. Gun een ander zijn/haar plezier, wat kan jullie die paar winstpunten in vredesnaam schelen.....en een paard kopen wat geklasseerd is, dat si de allergrootste lacher want dat wordt in de regel even snel gedaan door handige ruiters en zegt dus niets over het niveau van een paard.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:39

MyWishMax schreef:
Maar dat jurylid heeft echt niks te maken met de KNHS qua beslissingen over het online rijden. Die kan daar echt niks aan doen. Dus waarom je ongenoegen uiten tegen iemand die er niks tegen of mee kan doen? Neem dan nu contact op met de KNHS.


Oh geloof me, dat heb ik al lang gedaan.

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:48

daffodil schreef:
Eventueel, ik vraag me echt serieus af wat nou de meerwaarde van jouw bericht in dit topic is. Al maanden zijn we hier echt leuk bezig, elkaar tips trucs etc te geven en is het online starten voor wie dat leuk vindt, echt een uitkomst gebleken.

Deze periode is vooralsnog voorbij, of dat definitief is weet niemand en jij komt hier nu ineens binnenvallen met al je negativiteit. Waarom in vredesnaam? Wat wil je hier nu mee bereiken? Heb je uberhaupt in dit topic gelezen? Of kwam je simpelweg even je plasje doen want daar lijkt het op. We praten hier allemaal al langere tijd mee en jij komt hier out of the blue binnenvallen, beetje vreemd om eerlijk te zijn. En al je negatieve punten...die gebeuren op reguliere wedstrijden ook, zeggen dat dat bij jullie niet zo is, lijkt mij een beetje dom. Welke regio zit je?

En Julhan , mijn handen jeuken hoor, komt dat gerust bij mij in de ring doen maar je hebt wel echt een probleem dan. Die min twee heb je gelijk te pakken bij het uit jezelf stilstaan tijdens de proef maar ga je echt serieus de discussie aan, kun je gewoon vertrekken.

Wat een ontzettend rare insteek hebben sommige mensen toch. Gun een ander zijn/haar plezier, wat kan jullie die paar winstpunten in vredesnaam schelen.....en een paard kopen wat geklasseerd is, dat si de allergrootste lacher want dat wordt in de regel even snel gedaan door handige ruiters en zegt dus niets over het niveau van een paard.


Oh sorry ik wist niet dat de voorwaarde voor reageren inhield dat ik het roerend met iemand eens moet zijn. Die had ik even gemist. (Sarcasme modus uit) Mss in de topic titel even vermelden: alleen voor jaknikkers.

Oh en nog eens wat. Na het meermalen aan- en verkopen van paarden in de iets hogere prijsklasse (boven 15.000) weet ik echt wel of de classificatie er wel of niet toe doet.

Ik weet niet waar jij jureert maar ik denk niet dat ik jou tegen ga komen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:00

Je hoeft van mij geen ja en amen te zeggen maar ik begrijp niet waarom je een topic wat al een half jaar !!! loopt en echt leuk loopt, met regelmatige discussies maar wel met oog voor de ander, zo binnenkomt denderen met alleen maar negativiteit. Daar zeg ik wat van. En je dreigement dat je bij de volgende wedstrijd wel ff stil gaat staan om opnieuw te beginnen, nou sorry maar das natuurlijk gewoon dom roeptoeteren en om eerlijk te zijn, ik ben heel blij dat je niet in mijn regio zit. Ik vind de gemiddelde hobbyruiter zonder fascinatie voor de hogere prijsklasse over het algemeen een stuk gezelliger.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:06

Oh sorry, had me ook niet gerealiseerd dat ik eerst door de ballotage moest! Maar ja, ik heb zeker in dit topic gelezen. E waren dingen bij die ik oprecht leuk vond, en dingen die mijn wenkbrauwen deden fronsen. En aangezien het nu gaat over of de KNHS ermee doorgaat en de allereerste vraag in dit topic was: "ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wellicht de KNHS?", ging ik ervan uit dat je hier je mening mocht geven. My bad! Maar daffodil, vertel mij je regio, dan zal ik je vertellen of je het risico loopt mij tegen het lijf te lopen ;)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:08

Ik maak nergens een geheim van, ik jureer in Brabant, Zuidholland, Utrecht, Gelderland, Noordholland.

Nogmaals je bent van harte welkom maar ik snap niet waarom je zo een langlopend topic in beukt met zoveel negativiteit. Je mag uiteraard iets vinden maar de manier waarop is niet echt heel prettig.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:10

Nou, met zoveel plekken komen we elkaar vast ergens tegen! Ik ben te herkennen aan een bruin paard :)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:14

Grapjas......joh het zal mij worst zijn wie er in de ring rijdt, wat voor paard/pony je rijdt, ik beoordeel wat ik zie en dat heb ik dus ook online gedaan. Voor mij is het geen verschil. En vwb de meetmomenten, die hadden wel echt serieus heel veel voordelen tov een gewone wedstrijd. Zowel voor de deelnemers als voor de organisatie. Geen wachttijden, protocollen direct mee en met een beetje mazzel ook wat goedkoper maar ik begreep dat niet elke vereniging dat deed. Wij wel in ieder geval.

We hebben nu onze eerste reguliere wedstrijd weer gehad en ik heb er nog een paar ingepland. In de tussentijd wachten we het bericht van de KNHS af en ik blijf hopen dat de online wedstrijden én de meetmomenten kunnen blijven bestaan, naast de reguliere wedstrijden.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:26

daffodil schreef:
Grapjas......joh het zal mij worst zijn wie er in de ring rijdt, wat voor paard/pony je rijdt, ik beoordeel wat ik zie en dat heb ik dus ook online gedaan. Voor mij is het geen verschil. En vwb de meetmomenten, die hadden wel echt serieus heel veel voordelen tov een gewone wedstrijd. Zowel voor de deelnemers als voor de organisatie. Geen wachttijden, protocollen direct mee en met een beetje mazzel ook wat goedkoper maar ik begreep dat niet elke vereniging dat deed. Wij wel in ieder geval.

We hebben nu onze eerste reguliere wedstrijd weer gehad en ik heb er nog een paar ingepland. In de tussentijd wachten we het bericht van de KNHS af en ik blijf hopen dat de online wedstrijden én de meetmomenten kunnen blijven bestaan, naast de reguliere wedstrijden.


Zeker waren de meetmomenten een uitkomst, heel fijn dat dat kon! Ook fijn dat de discussie of paardrijden wel of geen sport is, voorbij is: de regering heeft bevestigd dat het niet zo is want sporten mocht niet, en paardrijden wel. Dat het bij een tweede golf maar weer zo mag gaan! Maar het enige waar ik het steeds over heb, en da's mijn mening (en ja, ik heb dit topic, anders dan jij schijnt te denken wel gelezen en er kwamen vaker mensen voorbij die er vragen bij stelden) , en daar werd initieel om gevraagd. De reden dat ik er nu mee kom en eerder mijn mond hield, was dat het tot 1 september zou zijn en ik daarmee best kon leven omdat het waarom van online proeven mij absoluut duidelijk was. Maar nu zijn de restricties eraf en is het wat mij betreft (mijn mening) overbodig. Neemt niet weg dat ik snap dat het voor een bepaalde doelgroep wel interessant is dus geef ik aan dat wat mij betreft twee competities naast elkaar een mogelijkheid is. Ik zie het bezwaar daartegen niet.