[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:05

Afbeelding

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Ben al lange tijd niet meer actief op bokt, maar heb dan ook drie jaar geen wedstrijden gereden. Merk dat ik dan ook minder hier ben :)
Nu sinds de online proeven weer begonnen, direct maar ons M2-debuut gedaan. Twee keer proef ingestuurd, en zowaar twee keer exact 199 punten, dus al 4 winstpunten in de pocket! Ga binnenkort naar een meetmoment, heel benieuwd hoe dat gaat, want trailer is al even geleden (wel geoefend).

Ik ben Lonneke, mijn paard heet Fantast, een ruin van alweer tien jaar, Rhodium x Cabuchon. Ik heb hem nu 5 jaar. Klasses tot nu toe doorgeknald, bijna altijd prijzen, maar ook in totaal van de 5 jaar ook 4 jaar stilgestaan door verschillende redenen.
Ik hoop nu door te kunnen pakken en heb als streven binnenseizoen Z1 te starten.


Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:27

Dank :)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:23

Dank allen :)
Ik zie ook meetmomenten waarbij ze aangeven dat kantines weer open zijn, zal dan inderdaad na 1 juli zijn. Dan ben ik helemaal benieuwd wat nou eigenlijk het verschil is met een 'normale' wedstrijd, behalve dan geen klassement en geen prijzen... Ik snap niet helemaal wat daar het extra besmettingsgevaar van is, maar wel een mooie besparing in de kosten voor de organisaties... :o?

Balen dat er nog steeds mensen wachten op die van 4 juni! Ik heb op een gegeven moment de KNHS ook gewoon een mail gestuurd, of ze in ieder geval konden aangeven wanneer ik 'm dan wel kon verwachten...

Ik heb het protocol van 4 juni inmiddels ook binnen, best streng gejureerd nog t.o.v. de proef ervoor. Wel heel fijn eindcommentaar. Mag vooral aan lengtebuiging (hij heeft rugblessure gehad, dus ga m weer eens laten checken) en oprichting gaan werken, dan 'kunnen de punten zeker nog omhoog'.
Ik vond zelf de proef ook vooral heel braaf. Mijn paard loopt heel makkelijk overal door, maar heeft geen spetterende gangen, dus moet er zelf wat meer pit in gaan brengen.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:43

Dit was mijn M2-debuut, met de eerste keer 199 punten:



En dit was de tweede keer, ook 199 punten. Begon met wat lagere punten, maar later weer ingehaald.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:11

Dank je wel Sandyjorgen, zaterdag mogen we weer *\o/* en dan naar een meetmoment. Voel me veel slechter voorbereid dan de vorige twee proeven... Ben benieuwd. En ik moet van mn instructeur wat scherper gaan rijden, meer risico, maar ook meer knallen. Kan dus twee kanten op gaan :D
Fijn dat je zo snel je punten al had! En toch mooi weer een puntje erbij +:)+

Bij mn eerste keer online proef opnemen schoot opeens de wrong van mn zadel... |o Schroef was langzaam beetje verder en verder los gedraaid. Paard toen maar in de knotten gelaten en volgende dag nieuwe poging nadat ik zelf het zadel gerepareerd had.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:21

Ik heb een Sella zadel met monoblad. Super zadel, maar dit zag ik ff niet aankomen...

Snelle vraag: waar kan ik startlijsten vinden? Ik weet niet hoe laat ik zaterdag moet, maar het is drie jaar geleden dat ik weg ben geweest, en ik weet het niet meer... :)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:57

Poeh, wat loop ik hier achter, ben extreem druk met mijn werk (2 eigen bedrijven... :):) en soms tolt het wat van de drukte... hier geen Corona-rust in ieder geval)
ik had afgelopen weekend een meetmoment, en ondanks de vliegende rechtsomkeert in de ring, voor de proef begon, toch twee winstpunten kunnen rijden (maar nog maar net; 181,5 en 183). En waar ik vooral heel trots op was, na 3 jaar niet weg te zijn geweest met Fantast: makkelijk laden en relaxt gedrag op het terrein <3
Ook eerste keer met mijn 38 jaar oude auto en 21 jaar oude trailer op pad, we hadden bekijks!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij vond het heerlijk rond te kunnen kijken!

Afbeelding

Afbeelding


Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:35

Dank :) Je moet er inderdaad maar van houden, maar ik ben ermee in mn nopjes!
Wat balen dat Donner niet goed loopt. Altijd goed om dan een fysio te laten kijken. Ik had voor Fantast een fijne masseuse maar die is er helaas mee opgehouden. Moet dus weer op zoek (hij heeft neiging spanning op te slaan in zijn rug, waardoor hij een plank kan worden).

sandy, wellicht nog wat vroeg voor de vliegende wissel ja :D Mijn vliegende keertwending was gelukkig al vóór de proef begon... Al heb ik ze ook wel eens tijdens proeven gehad. Weet niet op welk niveau ze die gaan introduceren, is wel een talentje van mijn paard.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:11

grappig dat paarden zo verschillend op 'dingen moeilijk vinden' kunnen reageren. Hier lees ik paarden die dan de druk ontwijken/ achter het bit komen. Fantast zet juist alles vast/ op slot. Voor het plaatje ziet het er niet eens heel gek uit, behalve dan dat er geen enkele lengtebuiging meer mogelijk is. hij heeft volgens mij dan een bezem ingeslikt. Terwijl ALS hij los laat, hij als een elastiekje kan gaan :? Souplesse is echt ons werkpunt. Oók als meer oprichting gevraagd wordt, of schouderbinnenwaarts etc... Travers gaat gelukkig steeds beter.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:24

Zo, even in sneltreinvaart bijgelezen! Ik ben op vakantie geweest (twee weken rondje NL gefietst, in die hittegolf...), en nu weer weekje terug. Ik zie mooie punten voorbij komen en een paar Z-debuten? Leuk!! En gave vrachtwagen zo! Bij mij hangen ze in de slaapkamer met een touw aan de muur, maar die is vol. Denk dat ik nu een touwtje door de gang ga spannen...

Gisteren weer wedstrijd gehad. Door de wind leek Fantast enorm op de rem te gaan (en kijkerige locatie), ik moest er stevig aan rijden. Heb m echt twee keer een 'douw' gegeven omdat hij totaal niet meer op mij reageerde. Dus lage verwachtingen bij de punten.

Was ik twee keer eerste, met 198 en 197,5 :):) := Soms snap ik echt helemaal NIKS meer van deze sport. Gelukkig paard wel... Die doet z'n ding kennelijk wel. Nu M2+12, maar ga nog even door in de M2, hij moet zich meer gaan laten rijden op wedstrijd.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:06

haha ik heb het naar mijn zin gehad hoor! Moest even mijn hoofd leegmaken (relatie vlak ervoor uit gegaan) en dat is gelukt :) En dank je wel :)

Je proeven zien er netjes uit, wel wat braaf. Voor het Z zal je wat meer oprichting en activiteit nodig hebben. Je rijdt ze uit je hoofd? Jammer van de gemiste gebroken lijn in de eerste proef :(:)

Buxy schreef:
Welkom terug Lon83! Klinkt voor mij als een horrorvakantie :+ hopelijk hebben jullie genoten! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie punten en prijs!

Marietje hier mijn filmpjes van afgelopen weekend:
https://youtu.be/LS4GixWdIR4
https://youtu.be/sfZem7QgjJ8

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:36

Hier valt het ook wel mee, al ben ik blij straks de leenauto van de garage mee te krijgen en niet 26 km terug te hoeven fietsen.

Wat fijn marietje! Wat zijn je aandachtspunten?
Ik ben gisteren voor het eerst gaan spelen met de vliegende wissel. Van links naar rechts ging uiteindelijk redelijk, de andere kost aanzienlijk meer moeite. Maar ik ben al lang blij dat hij iets van een wissel laat zien, aangezien hij zelfs op een volte van 8 meter contra prima kan volhouden...

edit: ja ik ben inderdaad alleen op fietsvakantie geweest, heerlijk! Even alleen maar voor jezelf hoeven na te denken... Wat een zegen. Break up is zeker niet leuk, zeker als je nog heel erg gek bent op elkaar, alleen een ander idee hebt over de toekomst...

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:37

veertje99 schreef:
@Lon, Dat is wel erg vervelend zeg! Snap dat als je dan alleen gaat het dan even fijn is.
Hoe leer jij de vliegende wissel aan? Fijn dat het al wel aan 1 kant redelijk goed lukt!


Euh, het is ook mijn eerste keer, dus het is eerlijk gezegd wat testen. Ik heb nu een grote 8 gereden. In eerste instantie in hoger tempo, maar dat werkte niet goed. Uiteindelijk werkte het het beste wanneer hij op een volte de contra heel erg moet sluiten, en dan in ene keer vooruit knallen :') Dat hij bijna naar voren springt, en dan liefst net een de bocht bij de bakrand, bijvoorbeeld bij B of E. Ik moet hem echt uit zijn balans halen.
Zal mijn instructeur ook daar maar eens bij vragen... :D

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:08

ik mag komend weekend ook weer :) Zin in! Ik heb maar 1 doel: blijven rijden, en voor Fantast: blijven reageren... in plaats van zich afsluiten. Ben benieuwd of t gaat lukken. Gisteren maar eens bedacht dat ik wellicht in mn trainingen ook wat vaker zonder zweepje moet gaan rijden. Moet er wel altijd de bak mee in, want stel dat dat ene grassprietje verkeerd staat... Of er een zuchtje wind is, een trailer anders geparkeerd staat, etc... Dan moet ik wel wat te vertellen hebben.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:21

Wat een leukerd Urosa! Snap wel dat t moeilijk is hem goed op achter te krijgen door zijn bouw. Gefeliciteerd met je punten!

Ik heb m'n doel behaald en ben ervoor beloond. 197,5 en 199,5 en twee keer eerste. En ook nog echt fijn kunnen rijden. Jury zei me na beide proeven dat ze het een heel fijn paard vond, goede proeven. Mocht wel iets losgelatener en voor NOG hogere punten met iets meer lef.
Jullie snappen: ik ben in de wolken :D

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:23

En leuk veertje! Succes!

(Sorry, zit op telefoon, dan vind ik t altijd lastig overal op te reageren :) )

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:01

Wow, 18.00 starten is inderdaad best laat! Ik sluit me aan bij ideaal tussen de 13.00 en 15.00... :D

Bijzonder dat ze inderdaad andere proeven kiezen. Ik vind 19 en 20 minder fijn dan 21 en 22. Zitten rare stukken in dat alles héél snel achter elkaar moet, en dan weer opeens een halve bak ronddraven zonder dat er iets gebeurd...

Doe rustig aan Urosa, instorten is nooit goed! :(:) Succes met je onderlinge Z1! Spannend!
Doen meer mensen dat? Onderling starten? Ik zou niet eens weten waar je die wedstrijden kunt vinden... Zou dan gewoon Z1 maar proberen denk ik :+
Ik twijfel of ik me op ga geven voor de kringkampioenschappen in de M2, wat pas vrij laat in het jaar is, of dat ik voor die tijd over ga naar het Z. Even kijken hoe hij het volgende week doet, dan rij ik op 1 van de selectielocaties. En overleggen met meneer de instructeur. Thuis doortrainen voor t Z is ook niks mis mee.

Vandaag voor tweede keer met stang en trens gereden. Ging eigenlijk heel fijn! Behalve dat ik behoorlijk aan het klooien ben met hoe ik ze nou het fijnste vast heb. Maar hij was goed op te richten en te verzamelen, precies waar ik op hoopte. Fantast kan soms als hij het moeilijk vind worden gewoon door t bit heen drammen... Beetje loperig dan. Had ie vandaag geen last van, terwijl de stang echt amper contact had.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:17

Fijn Urosa!! Klinkt goed. Succes morgen :)

Veertje :+ Zo zijn ze... Soms. weet nooit wanneer he? Goed dat je wil fijn hebt kunnen afsluiten!

ik had eergisteren met stalgenootje in de wind en regen een buitenrit gemaakt. Was niet ons beste plan. Ik heb 4 ontploffingen mogen uitzitten/ onder controle houden. Gelukkig gelukt, hij gaat dan echt met vier benen de lucht in, vliegende pirouette om op de plek galopperend te proberen weg te komen... Nooit grappig }:0 Ik rij buiten met hoefschoenen, en er was er 1 ook best wat gedraaid, zegt wel wat over zn rare toeren, want dat gebeurt nooit...
Al met al toch lol gehad, wel paar fietsers en wandelaars laten schrikken... :D

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:20

Knap gedaan urosa, zeker gezien die omstandigheden! lief koppie <3 en wat een mooi hoofdstel, ik hou van bruin onderlegd...

fijne planning Veertje, lekker afwisselend! Leuk hoor!

ik heb zaterdag ook wedstrijd gehad. Heel fijn kunnen rijden, mooi rustig. Volgens mijn groom scoor ik vaak hoog omdat het er heel constant uitziet, zonder geruk en gepluk. In de tweede proef probeerde ik iets fanatieker te rijden, maar merkte dat dat niet goed werkte dus toen weer terug naar plan 'relaxmodus' gegaan.
Uiteindelijk tweede met 189 en eerste met 186,5. En van groom, instructeur en de rest van stal mag ik geen m2 meer starten... := Ga binnenkort lessen bij iemand anders op locatie, kijken of hij me meer kan helpen met losgelatenheid, gedragenheid en impuls. Dat is echt waar ik het nog moeilijk op ga krijgen als ik naar het Z ga, die oefeningen zijn het probleem niet zo.

top dat travers beter gaat marietje, dat is echt zo'n oefening waarvoor ze kracht moeten ontwikkelen... Aan het begin viel Fantast dan echt helemaal stil, merk dat hij die neiging nu in de appuyementen heeft.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:37

Dank allemaal :)
Helemaal mee eens hoor, één van de binnenbakken bij de stal waar ik sta is groot genoeg, maar altijd vol hindernissen. Ik rij ook veel in de springtuin buiten waar je ook lange lijnen kan pakken. Is toch anders, dus vandaar ook de externe instructeur, die heeft een dressuurwaardige 20x60 baan :)

Extra km's maken is op dit moment niet persé nodig. Ik zie het Z niet als iets heel bijzonders. Ook daar mag je gewoon 'in groeien' op het moment dat je van start gaat. Hoeft niet meteen perfect ;)
Maar voorlopig wacht ik wel met starten, want een aantal van de basisvoorwaarden moeten beter op orde zijn :) Die externe instructeur is nogal een strenge geloof ik, wellicht zegt ie dat ik maar paar klasses terug moet :')

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:06

ik rij inmiddels al 5 jaar met mijn petries, wel ritsen afgelopen jaar in beide moeten laten vervangen. Zijn volledig op maat gemaakt, en kon er eigenlijk al heel snel prima mee rijden. nu raken wat stiksels los, dus misschien dat maar weer eens vast laten zetten. Ze worden ook al wel wat kaal, zwart is geen zwart meer. Maar nu genoeg andere investeringen... :+
Gisteren via marktplaats een extreem mooi Dobert stang en trens hoofdstel gekocht, helemaal nieuw, maar paard was overleden -O- helft van de normale prijs, nog altijd rib uit mn lijf... moet er nog de trensteugel bijkopen, en bitten. Ben een afspraak aan het maken met een bitfitter, wil het ook maar meteen goed doen :D Hij loopt zo fijn op S&T dat ik er toch zeker wel mee door ga.

Vanavond voor het eerst les bij een andere instructeur, moet er met trailer heen. Ben heel benieuwd, ben zo bang dat ie zegt: ga maar terug naar de B := Ben op een of andere manier wel onzeker wanneer ik naar een nieuwe instructeur ga. Wellicht omdat 1 een paar jaar geleden tegen me zei: "ow ja, jij bent nog beginner, daar moet ik even aan wennen..."
Ik reed zeg maar al 28 jaar van mn leven... en bedankt |o

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:08

wauw mooie score marietje, en gefeliciteerd met de prijs!

Prachtige foto's van Luxemburg zeg!! Inderdaad voor aan de muur <3

@ urosa: haha, wat suf... Inderdaad: Hoe dan :+ Jij ook succes bij de nieuwe instructie!

Les ging heel fijn! Wel echt hard werken, Fantast was echt zeiknat na afloop. Tijd om te gaan scheren... maar veel geleerd, en hij was heel positief over zowel paard als mij :D ZZ-licht zat er zeker wel in, daarna kijken waar we stranden. Maar: stap voor stap :)
Moest wel bezig met de vliegende wissel en pirouette (die tweede doet hij vrij makkelijk gelukkig).

Foto van hoofstel komt zodra ik ook bitten enzo heb, nu beetje kaal ;)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:59

Instructeur vond dat ik al een jaar of 7 te laat ben met de vliegende wissels... Veel zijn van meningen dat een paard die moet leren als hij jong is. Op zich is het voor een paard geen moeilijke beweging ofzo. Nou is Fantast pas bij 5 ingereden, dus ik was 5 jaar te laat ipv 7... Ze zitten al in het Z2, en je leert ze echt niet goed in een paar weken tijd verwacht ik. Dus zeker al tijd om mee te beginnen.

Pirouettes zijn ontzettend goed om hem meer gewicht op achter te laten pakken. Als Fantast ze moeilijk had gevonden weet ik ook niet of we dat al gedaan hadden hoor.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:57

Ik moest voor het aanleren ook de diagonaal op, eigenlijk richting wijken en dan omzetten. Hoefde inderdaad echt nog geen mooie gedragen wissel te zijn, maar uberhaupt laten merken dat hij MAG omspringen. Eerste keer wilde hij niet, dus toen in contra travers moeten rijden tot hij om sprong. Nou, dat houdt hij verrassend lang vol...
Fantast heeft op dit vlak geen rugzakje, heeft een ultiem dressuurlijf, en pakt daardoor veel oefeningen makkelijk op, als hij maar snapt wat de bedoeling is. Als hij dat door heeft dan gaat het heel snel meestal. Zelfde met achterwaarts (begon met op de achterbenen staan...), travers (stampvoeten) en vast nog meer oefeningen. Maar hij leert snel, dus als je daar even doorheen bent vindt hij het vaak zelfs leuk om te doen <3

Deze instructeur werkt graag vooruit, maar zal zeker niet overvragen hoor. Als wij het nog niet aan kunnen dan doen we het niet :)

Fijn Urosa dat karel zo zijn best deed!! Klinkt als een fijne les.
Ik vind de lessen ook duur... Maar blijf bij deze man om de week rijden, en in de andere week bij mijn stalinstructeur. Kom ik per maand tegen de €150 voor lessen uit... :$

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:06

Aaah jammer, voor mij iets minder erg, ging nu op korte termijn toch niet op pad.

Fijn dat het goed ging Marietje! Altijd maar hopen dat ze het dan in de les ook willen laten zien he?

Gisteren heb ik voor het eerst sinds mijn les vrijdag ook weer echt getraind (zaterdag bosrit, zondag grasjes eten en rondje door de wijk gewandeld en maandag gelongeerd). Hij deed het super! Zelfs een enkele wissel goed gesprongen zonder zich eerst in allerlei bochten te wringen <3 *\%/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jusdepomme en 28 bezoekers