Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:48

Ja hoor is en blijft een jury sport natuurlijk. Maar voor haar was het toch wel een beetje een domper. Je doet bv al zo je best om je pony er zo netjes mogelijk bij te laten lopen en krijgt dan maar een 6
Nee ik was het niet met al het commentaar eens, vond het voor een B proef erg streng. Ergens ook een 5 maar daar geen commentaar bij.
Ze had evengoed een winstpuntje hoor, net aan haha.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:51

Wij zijn gister voor het eerst weer echt op pad geweest naar een meetmoment.
Je merkt het dan toch wel als ze een poosje niet mee zijn geweest, het was een klein bommetje onder me.

Wel fijn dat het weer kan en je minder lang in spanning zit voor je punten.
Ik wil tot september een combinatie van online en meetmomenten gaan doen.

Nu nog rustig wachten op de punten van de 21e :+

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:52

Caritas schreef:
Ik weet niet hoe een jury een filmpje toegezonden krijgt maar met wetransfer bijvoorbeeld heb je geen kwaliteits verlies.


We krijgen het in principe niet via Wetransfer maar via een link die maar een korte tijd werkt.

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:55

PSvanLot schreef:
Alles rond een 6, daar heb je weinig aan. Ik houd ook van extreem punten, zeker vanaf het L2. Goed mag ook echt gewaardeerd worden maar als het slecht gaat dan ook gewoon naar beneden.
Had gisteren een proef met 8,5en maar die krijg wel een 1,5 voor de travers. Ik weet niet wat ze aan het doen was maar het paard liep gewoon over de hoefslag met extreem veel buiging naar buiten. Dacht in eerste instantie nog dat ik zelf verkeerd zat te kijken.



Was dit een proef voor evenement 4/6? Zou de mijne kunnen zijn.... ik film eigenlijk maar 1x me proef en een valkuil van mij is als ik een onderdeel verpest dat ik stop met rijden en een stemmetje in mijn hoofd zegt groet maar af je hebt het verziekt (ik he niet mijn paard) dus ik heb inderdaad een proef ingestuurd waarvan ik zelf ook dacht wat gebeurd hier nou in de travers maar wel op dat moment door gereden en op de travers na een hele fijne proef (in mijn optiek) neergezet, een overwinning voor mij omdat ik wel ben blijven doorrijden en het "los" liet, dit weet een jury natuurlijk niet maakt ook niet uit maar ik heb hem juist gebruikt om in te sturen vanwege die rede

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:58

xx_Irisje schreef:
Het verliest waarschijnlijk al kwaliteit als hij geüpload wordt in de app.


Jep, dat zou je eigenlijk niet moeten willen maar het is niet anders.

Ik krijg regelmatig een filmpje toch via Wetransfer of via youtube omdat het echt niet te beoordelen is via de link.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:59

_x_Vace_x_ schreef:
PSvanLot schreef:
Alles rond een 6, daar heb je weinig aan. Ik houd ook van extreem punten, zeker vanaf het L2. Goed mag ook echt gewaardeerd worden maar als het slecht gaat dan ook gewoon naar beneden.
Had gisteren een proef met 8,5en maar die krijg wel een 1,5 voor de travers. Ik weet niet wat ze aan het doen was maar het paard liep gewoon over de hoefslag met extreem veel buiging naar buiten. Dacht in eerste instantie nog dat ik zelf verkeerd zat te kijken.



Was dit een proef voor evenement 4/6? Zou de mijne kunnen zijn.... ik film eigenlijk maar 1x me proef en een valkuil van mij is als ik een onderdeel verpest dat ik stop met rijden en een stemmetje in mijn hoofd zegt groet maar af je hebt het verziekt (ik he niet mijn paard) dus ik heb inderdaad een proef ingestuurd waarvan ik zelf ook dacht wat gebeurd hier nou in de travers maar wel op dat moment door gereden en op de travers na een hele fijne proef (in mijn optiek) neergezet, een overwinning voor mij omdat ik wel ben blijven doorrijden en het "los" liet, dit weet een jury natuurlijk niet maakt ook niet uit maar ik heb hem juist gebruikt om in te sturen vanwege die rede


Mmmm volgens mij niet, het was volgens mij een oude proef die nog beoordeeld moest worden.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:11

Mijn filmpje was 1,2 GB, 4k gefilmd. Toch jammer dat je daar als jury niets meer van terugziet. :+

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:15

_Lorette_ schreef:
Mijn filmpje was 1,2 GB, 4k gefilmd. Toch jammer dat je daar als jury niets meer van terugziet. :+


Ik kreeg mijn filmpje van 4k niet eens geupload in het systeem :+

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:20

_Lorette_ schreef:
Mijn filmpje was 1,2 GB, 4k gefilmd. Toch jammer dat je daar als jury niets meer van terugziet. :+


Ja inderdaad. Ik filmde eerst ook hoogste resolutie van iphone, maar filmpjes waren steeds rond 4GB. Super scherp, ook achterin. Maar met uploaden in de app worden de filmpjes toch gecomprimeerd, dus nu film ik maar 1 resolutie lager.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:51

_Lorette_ schreef:
Mijn filmpje was 1,2 GB, 4k gefilmd. Toch jammer dat je daar als jury niets meer van terugziet. :+


Dat heeft met het uploaden te maken. Ik heb echt filmpjes gehad waar het beeld ontzettend slecht was, zelfs zo erg dat ik ze niet kon beoordelen. Later kreeg ik een Wetrasfer link en had ik echt kraakheldere filmpjes.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:54

PSvanLot schreef:
_Lorette_ schreef:
Mijn filmpje was 1,2 GB, 4k gefilmd. Toch jammer dat je daar als jury niets meer van terugziet. :+


Dat heeft met het uploaden te maken. Ik heb echt filmpjes gehad waar het beeld ontzettend slecht was, zelfs zo erg dat ik ze niet kon beoordelen. Later kreeg ik een Wetrasfer link en had ik echt kraakheldere filmpjes.



Zonde he eigenlijk. (bijna) iedereen heeft tegenwoordig toch wel een telefoon die behoorlijk goede filmpjes kan maken. Jammer dat door het uploaden dan het beoordelen lastiger wordt.
Maar zal technisch wel een verklaring voor zijn!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:01

Het heeft te maken met privacy. De linkjes zijn maar kort online, daarna werken ze niet meer. Als ze verzonden worden via Wetranfer dan heb je ze op je computer en kun je er mee doen wat je wilt.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:40

De kwaliteit van het beeld is ook wel heel wisselend hoor. Sommige zijn haarscherp en anderen blijven pixelig. Tot nu toe nog niks gehad wat te slecht was om te beoordelen gelukkig.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:55

Hoop zo dat ik vandaag de uitslag krijg van 21 of 28 mei. Wil zondag weer filmen en wat feedback zou dan best fijn zijn :)

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:57

Ik heb zojuist weer 16 beoordeelde m1 proefjes van 28 mei terug gestuurd. Gister einde dag pas ontvangen.
Kwaliteit is soms echt dramatisch idd. Maar soms ook weer super scherp. Dat is wel erg jammer want soms is het echt lastig beoordelen

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:59

stalleke schreef:
Ik heb zojuist weer 16 beoordeelde m1 proefjes van 28 mei terug gestuurd. Gister einde dag pas ontvangen.
Kwaliteit is soms echt dramatisch idd. Maar soms ook weer super scherp. Dat is wel erg jammer want soms is het echt lastig beoordelen

Ook pony? :7

Jaxxie

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:08

PSvanLot schreef:
Alles rond een 6, daar heb je weinig aan. Ik houd ook van extreem punten, zeker vanaf het L2. Goed mag ook echt gewaardeerd worden maar als het slecht gaat dan ook gewoon naar beneden.
Had gisteren een proef met 8,5en maar die krijg wel een 1,5 voor de travers. Ik weet niet wat ze aan het doen was maar het paard liep gewoon over de hoefslag met extreem veel buiging naar buiten. Dacht in eerste instantie nog dat ik zelf verkeerd zat te kijken.


Wat het een schimmel toevallig, met die travers :o ?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:21

tammiebels schreef:
stalleke schreef:
Ik heb zojuist weer 16 beoordeelde m1 proefjes van 28 mei terug gestuurd. Gister einde dag pas ontvangen.
Kwaliteit is soms echt dramatisch idd. Maar soms ook weer super scherp. Dat is wel erg jammer want soms is het echt lastig beoordelen

Ook pony? :7

Nee ik had helaas alleen paarden proeven

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:23

Wie weet zaten wij er bij! Ben heel benieuwd! Opgenomen met iPhone XR en op mijn telefoon goede kwaliteit, al kreeg ik een keer al te horen dat het erg pixelig was.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:25

Hier ook 16x M1 paarden terug gestuurd. Heb bij sommigen echt flink mn best moeten doen (helderheid verhogen van mn beeldscherm) om voldoende te zien om te beoordelen. Een donker paard tegen een donkere bakrand in een donkere binnenbak van buitenaf, met lichtval gefilmd is best een uitdaging. Maar het is gelukt! Ik heb mn best weer gedaan...

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:27

Zonde dat de kwaliteit zo verslechterd. Op mijn telefoon is het een haarscherp filmpje. Hoop ook op mijn punten van 28e.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:37

Ok Stalleke en Wenk, jammer. Had het (weer) leuk gevonden om een jury van "hier" te hebben gehad

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:44

Zijn er nog meer mensen die wel punten hebben staan maar nog geen coupon? Vorige keer stond deze er bijna direct bij, nu na 2 dagen nog niets.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:47

horzel schreef:
Zijn er nog meer mensen die wel punten hebben staan maar nog geen coupon? Vorige keer stond deze er bijna direct bij, nu na 2 dagen nog niets.

Heb ik een keer gehad, toen was mijn informatienummer op de coupon niet helemaal goed getypt door de .... Appje gestuurd aan knhs met mijn combinatienummer en ordernummer en toen was het met een uur opgelost.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:48

Volgens mij moest ik ook een tijdje wachten. Ik dacht dat ik niet goed keek en had op Bokt gespeurd waar ik hem zou kunnen vinden, maar het bleek dat hij er gewoon nog niet op stond.

Wel grappig. Toen ik mijn filmpje terugkeek om te controleren of hij voldeed aan de randvoorwaarden, heb ik hem 5x gepauzeerd om de kat binnen te laten. Geen kat te bekennen. Ik was even vergeten dat hij met het opnemen van de film druk aan het miauwen was naar de filmer. :P

We hadden daarvoor ook al de hond aan de lijn moeten leggen. Die was aanvankelijk nergens te bekennen, maar liep ineens op de hoefslag. Paard sprong er op het nippertje overheen, schrok van die actie en sprong met een bok weg, terwijl ik nog schreeuwde 'DOORFILMEN' (geen idee of dat aftrek had opgeleverd). Maar de filmer had met een vloek de opname al beëindigd. :Y) 2 onderdelen waren zwaar mislukt, maar de rest ging goed en ik probeer een proef slechts één keer te rijden.

Mijn paard is nog maar kort in training en verandert nu van een flegmatiek dier zonder conditie in een fitter paard dat soms wat teveel mee gaat denken. Natuurlijk train je op wachten, maar als ik na het incident met de hond meteen weer opnieuw begin, dan heb ik er al last van... Ik kan dus ook niet 5x rijden en de beste eruit kiezen. Ik moet haar zo blanco mogelijk rondsturen. Dan is het nog best lastig om meteen aan alle randvoorwaarden te voldoen. Het is wel gelukt, maar de buren kwamen net langs ons rijden met de tuigpaarden. Ze knallen dan een paar keer in uitgestrekte draf langs ons over het weggetje en dat is nog net te interessant voor mijn paarden om te negeren. :+