Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:15

Dan zouden ze best een paar nieuwe events mogen toevoegen. Ik had eigenlijk gedacht dat het minder snel vol zou zitten nu er ook weer fysiek ergens gestart zou kunnen worden voor winstpunten.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:17

Ik heb inmiddels ook de punten voor 14-5 en dat zijn er 179. Fijn commentaar en tips, maar wel jammer dat het dan net niet goed genoeg is voor winst. Was geen foutloze proef, maar dacht wel voldoende compensatie te hebben.

Wel apart dat je al de uitslag kan hebben voor de datum van het event. Maar een beetje spreiding is misschien wel fijn voor de site.

Zouden ze niet iets in kunnen bouwen in de site dat als ze de punten in jouw uitslagenlijst zetten je een automatische melding krijgt?
Dat scheelt heel veel mensen die misschien wel om het uur kijken of de uitslag er al is.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:12

daffodil schreef:
Nee hoor, zet ik gewoon het geluid uit! Behalve als daardoor niet te verstaan is wie je bent etc.

Ik vind jullie complimenten erg lief, dank!

Maar dan hoor je eventuele stemhulpen ook niet...

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:03

Ik vraag me wel eens af wat de criteria zijn mbt de gangen. Wanneer is het een 6 en wanneer een 7 of 8?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:49

Ik vind het soms een beetje willekeur en smaak van de jury. Als je 2 vergelijkbare proeven rijdt (fysiek) dan heb ik wel eens 6-en en 7/8 gehad met hetzelfde paard. Die gaat niet anders lopen binnen 10 minuten.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:06

Daarom staat er ook 2 vergelijkbare proeven, dan verwacht ik ook gelijke cijfers voor gangen.
Maar ik ben het met je eens dat balans, impuls e.d. wel kunnen veranderen en invloed hebben op het cijfer.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:02

Hoe kijken jullie als jury naar de 8-10m gebroken lijn in contragalop in een M1 proef? Hoe wordt er naar gekeken als je een nette lijn met paard in correcte stelling en buiging rijdt en netjes de hoek in rijdt in vloeiende arbeidsgalop maar eerder 6-8m dan 8-10m? Kun je dan ook nog een 6 of hoger krijgen?

En als je wel de goede lijn 8-10m rijdt, maar paard springt om en je corrigeert de galop nog op de lijn zelf?

Paard loopt op M niveau, maar is wel heet en sensibel. Wil ook geen fouten maken en wordt ook druk als ik een foutje corrigeer. Ik heb dus van de week bewust gekozen voor een iets kleinere lijn, en verder een nette foutloze proef. Ongeacht de beoordeling/ punten van de jury was ik al tevreden met de proef.

Ik ben benieuwd of dit beter gewaardeerd wordt dan fouten die hersteld worden.(Dat heb ik vorige keer gedaan =179 waarbij het omspringen denk ik ook invloed heeft op punten als aan de hulpen staan, impuls e.d.)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:29

Bedankt voor jullie input en tips!

Ik vind het ook leerzaam om gevoel, filmpje en beoordeling van de jury naast elkaar te leggen. Ik heb zo eigenlijk meer plezier in trainen en wedstrijd rijden.
Mijn man vindt het ook leuker om te filmen dan voor te lezen. (Is dyslectisch, dus dat gaat soms op concours wel eens mis)

Nu maar hopen dat dit initiatief een vervolg krijgt, want ik heb nu een startkaart voor een jaar.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:53

Waarom niet promoveren op de online proeven? Je beheerst het gevraagde niveau of je moet nog even verder trainen.
Ik denk dat het niet echt concurrentie hoeft te zijn voor fysieke wedstrijden. Ik zie dat ook als een een leuk dagje uit en voor mijn andere paarden heb ik een voorkeur om op ander terrein te starten. Voor één specifiek paard alleen de optie om online te starten.
Dat ze vermelden bij resultaten dat dit online gehaald is, is prima. Doet geen afbreuk aan mijn paard hoor.
Als er gedacht wordt aan punten sprokkelen en dat als onwenselijk gezien wordt, dit gebeurt op fysieke wedstrijden ook. Maar als je iets in zou willen voeren om het onaantrekkelijker te maken dan zou ik me nog kunnen vinden in bijv. 1x 65% gescoord moeten hebben voor overgang naar volgende klasse. Met 65% zou je kunnen stellen dat het niveau ruim voldoende beheerst wordt. Maar dat zou ik eigenlijk ook niet eerlijk vinden...

Zou dit niet eens door de KNHS in een enquête oid uitgezocht kunnen worden hoe de leden hier in staan en wat zij willen? (Startkaart en niet startkaart houders)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:15

Ik heb vanmiddag de punten en protocol gekregen van 21 mei. Was een betere proef dan van 14 mei en dat komt ook terug in de punten (188,5). Ook voldoende commentaar erbij om dit ook weer te verbeteren.

swatch

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:56

Volgens mij mag tot en met m2 inzoomen niet.
Maar dat stond laatst ook als tip van de jury vermeld in het artikeltje van de KNHS in de paard & sport over de online proeven...

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:54

PSvanLot schreef:
Ja joh, dat is niet zo erg.

Ik vind dat dus eigenlijk wel meten met 2 maten.
Het is sportief dat jij het niet zo erg vindt, maar een collega jury zou hier heel anders over kunnen denken. De ruiters moeten wel de regels van het filmpje maken volgen, anders was het niet goed te beoordelen volgens de KNHS. Een andere ruiter stuurt het proefje om die reden niet in en filmt overnieuw.

En als het niet erg is, dan zou je die goede proef dus meerdere keren kunnen insturen omdat er verder geen controle op de datum is.
Dat die mogelijkheid dan ontstaat, lijkt mij niet wenselijk.

Nu geloof ik ook niet dat Nickeltje dat zou doen hoor, maar ik vind dit wel een zwakke plek in het hele filmpje gebeuren waarbij de datum niet genoemd wordt. (Er vanuit gaande dat zoals hier eerder vermeld de geüploade film niet voorzien is van datagegevens waarop de KNHS/ de jury kan zien wanneer de film gemaakt is)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:36

Ik krijg nu net een mailtje dat mijn proef beoordeeld is en waar ik op de site mijn punten en protocol kan vinden. Toch mooi om te zien dat de KNHS verbeterpunten omzet in acties.
Scheelt vast ook in het vastlopen van de site :D (mailtje vanochtend, gistermiddag zag ik de punten/protocol al)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:48

Ik zie zo een vacature voor vakantiewerk administratief bij de KNHS ontstaan <<)

Ze kunnen deze pilot in ieder geval niet afschieten op dat er te weinig draagvlak is vanuit de leden oid.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:51

In bijna elke branche buiten de zorg is het rustiger geweest, de KNHS heeft denk ik niet kunnen vermoeden dat het zo storm zou lopen.
En ik vind het ook sympathiek dat een gedeelte van het inschrijfgeld naar een goed doel gaat.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:45

Ik zat op het paard vanochtend en dus ook het inschrijven gemist. (Maar wel heel fijn gereden)
Wanneer zouden ze dan de nieuwe events erop zetten?
Heb ik een jaarstartkaart genomen en dan kun je niet eens meer inschrijven zo snel dat alles vol zit nu.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:36

Ik merk bij mezelf dat ik het minder leuk aan het vinden ben. Ik heb me heel enthousiast nog ingeschreven voor deze maand, maar het verloopt nu zo rommelig bij de KNHS. En nu weer die filmpjes via google...
Ze zouden er misschien beter aan doen om bij de KNHS een event een week over te slaan en de achterstand weg te werken.
Het is zo jammer dat alles vast loopt en de beoordeling lang op zich laat wachten. Zeker als het ponyruiters betreft vind ik dat best sneu voor ze.
Nu raken steeds meer mensen gefrustreerd en is de glans er voor mij nu een beetje eraf.
Al lijken ze wel steeds met de tips wat te doen en worden er verbeteringen doorgevoerd o.a. bij het inschrijven.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:38

Abigail84 schreef:
Ik zit er over te denken ook te gaan starten via paardrijden.nl. Mijn vraag aan degenen die dit (wekelijks) doen; Hoe snel zit de inschrijving vol? Ik zie dat je steeds op woensdagochtend vanaf 9:00 kan inschrijven, moet je er dan als de kippen bij zijn en hopen dat je erdoor komt of valt het nu mee? Misschien is het ergens in dit topic al beantwoord....maar het is nogal een lang topic vandaar. Alvast bedankt!

Het zit rond 10.00u meestal al vol. Morgen vanaf 9.00u tot 1000 plekken. Rest vanaf 14.00u.
Je moet een beetje geluk hebben.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:49

In de mail van de KNHS vandaag stond 14.00u wel expliciet vermeld.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:54

FCSA schreef:
Bepaling 14 is vandaag aangepast: "De ingezonden video opnames zijn 7 dagen zichtbaar voor derden, worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden. Video's die we niet selecteren voor opleidingsdoeleinden worden verwijderd."

https://paardrijden.nl/bepalingen

En 'derden' kunnen ze niet beter specificeren? Als in : zichtbaar voor iedereen die een beetje handig is met Google? :?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:42

Ik heb net een filmpje geüpload, duurde wel even maar denk dat het wel gelukt is. Ik zie nu in de app bij nieuws dat er een combinatie in beoordeling is. Volledig filmpje zichtbaar.... kan toch niet de bedoeling zijn?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:52

Is dit wat jullie dan van de week bedoelden? Ik begreep het toen niet zo goed, dacht dat er toen bedoeld werd dat je op je eigen combinatienummer via Google een filmpje kon vinden.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:29

Lekker dan, inmiddels 3 filmpjes zichtbaar op de app

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:32

Zijn er al mensen die bericht van het KNHS hebben op een klacht/mail mbt het datalek van de filmpjes?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:10

Ik heb inmiddels een reactie van de KNHS gekregen mbt het zichtbaar zijn van de proeven. Dit is gewoon ondervangen doordat ze de algemene bepalingen hebben veranderd, ze hebben er toch staan dat het voor derden te zien is.
Dat de naam van de persoon genoemd wordt, is ook geen probleem dat is anders ook.
Alle informatie zichtbaar in het paspoort daar wordt niet over gesproken.

Deze verandering in de bepalingen hebben ze volgens hen in overleg gedaan met de autoriteit persoonsgegevens.

Ik blijf het een beetje apart vinden eigenlijk.