Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:26

rien10 schreef:
Ik ben denk ik heel ouderwets. Maar ik verbaas me er over dat je online je winstpunten kan verdienen en kan promoveren.
Want zo is 't toch? Of vergis ik me?

Ja, dat is zo. Je kunt nu starten totdat je Z1 mag starten. En vanaf die klasse gelden de winstpunten niet meer.
Ik doe voornamelijk mee, zodat we een beetje in het ritme van proeven rijden blijven. En ben ook wel benieuwd wat er van onze proef wordt gevonden. Zo heb ik afgelopen winter ook meegedaan in de Z1. Is voor zowel mij en mijn paard een hele nieuwe klasse. Dus zo houden we een beetje het ritme er in. Heb mij nu eerst ook voor maar 1 online event opgegeven. En zie daarna wel weer of ik mij voor nog eentje op geef.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:28

xPearl schreef:
Iemand die mij even gauw kan helpen? Ik kan het zo snel niet op internet vinden namelijk :').
Ik ga zo een Z proef filmen. Mag/moet je dan wel inzoomen tijdens het filmen? Ja toch?

Je moet inzoomen. Hier gisteravond de proef gefilmd. En ik vond het er zo goed uit zien. We hebben tot ongeveer de B X E lijn ingezoomd.

Nu is iemand hem nog zien om te controleren of hij zo ingestuurd kan worden. Of dat we beter vandaag nog een keer kunnen filmen. Waaide wel hard en dat hoor je goed :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:58

Queelens schreef:
Het is toch niet erg dat je het hoort waaien? :+

Nee, hoor. Die van mij geeft daar gelukkig niks om. We gaan hem komende week nog een keer opnemen. En dan gaan we kiezen welke we in gaan sturen.

FriesWytske

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:03

Voor 1 keer vond ik het leuk om mee te doen. Maar ga mij niet voor meer events aanmelden. Vind op wedstrijd gaan veel leuker dan dit online gebeuren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:46

Van mij mogen ze dat uploaden ook wel veranderen. Duurt verschrikkelijk lang. En mag hem nu voor de tweede keer uploaden, omdat ze hem niet goed hebben binnen gekregen. Is nu weer 10 minuten bezig. Maar schiet totaal niet op. Wifi is gewoon aan. Want die gebruik ik ook op de laptop. Heb ze dit ook gezegd in de mail.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:05

Hij bleef hier beide keren een tijdje hangen op een bepaald punt. Had toen wel wifi. Want ik was tussentijds gewoon op bokt aan het lezen. Maar hoor het wel weer. En anders moeten ze het maar toelaten hem via de mail toe te zenden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:06

Nou, ik heb gewoon normaal internet. Sites laden binnen een seconde. Dus denk niet dat het daar aan ligt. Want dan zouden die ook langzaam moeten laden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:17

horzel schreef:
Ik heb er ook veel problemen mee. De app upload en verstuurd bij mij pas na 6x proberen. Springt steeds terug naar beginscherm of camerascherm na het comprimeren. Het uploaden zelf duurt niet lang. Echter blijf ik meldingen krijgen van de knhs dat het niet goed aangekomen is. De app geeft elke keer wel gewoon aan dat het filmpje geupload is.

Hier geeft hij dat dus ook aan. Anders maar via het mobiele internet. Maar vind dat zonde van mijn MB's

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:18

xVerax schreef:
Ik heb tot nu toe 2x filmpjes geupload en dat ging beide keren simpel binnen een minuut of 3.. ligt denk ik echt aan je eigen internet

Als het aan mijn internet zou liggen. Zou ik hem ook niet via WA kunnen versturen. Dus denk dat er bij hun toch een foutje zit. En dat als het druk is, net zoals bij het inschrijven, hij dus niet goed de filmpjes opslaat. Maar wacht nu rustig af of ik hem nog een keer moet opsturen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:24

MyWishMax schreef:
FriesWytske schreef:
Hij bleef hier beide keren een tijdje hangen op een bepaald punt. Had toen wel wifi. Want ik was tussentijds gewoon op bokt aan het lezen. Maar hoor het wel weer. En anders moeten ze het maar toelaten hem via de mail toe te zenden.

Was je op dezelfde telefoon bokt aan het lezen? Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem gewoon open moest laten staan en even niks anders doen.

Nee, ik had mijn telefoon gewoon op de app open staan. Als ik thuis ben zit ik niet op mijn telefoon te bokken of iets dergelijks. Dat doe ik dan via de laptop

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:18

MisticRider schreef:
Vraagje voor de andere mensen die mee doen aan de pliot voor het Z starten, klopt het dat je ook bij een Z proef niet in mag zoomen? of mag je dan wel inzomen maar gewoon zo dat je wel nog de letters ook ziet?

Heb een beetje proefje gemaakt, maar als ik helemaal niet inzoom is het achterin de bak wel echt moeilijk te beoordelen vrees ik!

In het Z moet je juist inzoomen. Anders kun je inderdaad niet goed zien wat er bij de A gebeurd. Wij hebben tot ongeveer de helft van de baan ingezoomd. En toen kon je bij mij goed zien wat er daar gebeurde. Dat is ook 1 van de redenen dat ze nog niet meetellen voor de punten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:41

Hier ook nog uit de tijd dat je bij 120 punten winst had.

Ben ook wel benieuwd wat er evt. gaat veranderen in de nieuwe proeven.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:34

carika schreef:
Ik heb zo net mijn filmpje voor 4-6 geĆ¼pload. Ons b debuut ... zitten nog wat foutjes in maar ook goede stukken. Nu begint het wachten... de app gaaf aan dat het uploaden gelukt is. Je kunt verder nergens terug zien of gelukt is? Of krijg je ergens nog een melding?

Als het niet gelukt is, krijg je morgen een mail dat je hem opnieuw moet insturen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:08

Hebben er al mensen die mee doen aan de Z-pilot hun punten?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:17

MisticRider schreef:
FriesWytske schreef:
Hebben er al mensen die mee doen aan de Z-pilot hun punten?

ik nog niet en ik ben reuze nieuwsgierig! Ook ben ik erg benieuwd hoe jury leden het ervaren hebben om zo de klasse Z te moeten beoordelen, of ze het vinden "werken" ?

Hier hetzelfde.

En ja, ik weet dat juryleden naast dit nog een normale baan hebben. Was gewoon nieuwsgierig of er al iemand punten had. Is niks mis mee. Ga echt niet zoals sommige in dit topic tig keer op mijn KNHS kijken of de punten al bekend zijn. Heb ik niet eens tijd voor.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:50

Ik heb altijd geleerd om pas aan het einde van de diagonaal van been te wisselen. En ik rijd al een jaar of 35

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:18

xmarritw schreef:
Ik snap niet precies wat het probleem is met wat langer moeten wachten. Waarom gaat dan het plezier en de lol erin weg? Ik rij wedstrijden om naar een doel toe te rijden. In mijn training ben ik dus bezig met onderdelen van een klasse hoger en de onderdelen die minder goed gaan in de klasse waarin ik rij. Ik vind het prettig om eerder mijn punten te hebben, maar ook na twee weken kan ik nog mijn filmpje bekijken protocol ernaast en aan die punten werken. Daarnaast kan ik al meteen na het filmen van mijn proef bedenken wat er mis ging en waar ik aan moet werken. Ik snap de berichten dat je weer hoopvol gaat refreshen prima en die plaats ik zelf ook. Maar al die berichten van de lol is weg en ik heb er geen plezier meer in. Die begrijp ik niet. Stop er dan mee annuleer je inschrijvingen en maak plek voor mensen die er wel plezier in hebben en die wel een weekje of twee willen wachten.

Omdat mensen op een gegeven moment wel eens willen weten hoe de proef beoordeeld is. 14 Dagen wachten is dan wel erg lang. Als er belooft wordt binnen een week je beoordeling terug.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:43

welke klasse LienC?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:23

Ik kijk inderdaad niet naar de letters, maar alleen naar de bordjes.

Wij hadden afgelopen vrijdag ons eerste meetmoment hier in de buurt. Merrie had behoorlijk last van spanning, waardoor het leek alsof ze echt nog niet klaar was voor de klasse waarin we rijden. Ze zet zichzelf dan helemaal vast in het lijf. Maar toch gewoon tot het einde doorgereden. Dan ook terechte lage punten gekregen. En kon mij helemaal vinden in het commentaar en de punten van de jury. We gaan gewoon weer kilometers maken met op pad gaan. Proef hier thuis was ook niet super. Maar wel beter als die van vrijdag. Wacht nog steeds op mijn punten van eind mei.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:08

Ik wacht nog steeds op de punten van de Z1 van 28 mei. Als ik ze aan het eind van deze week nog niet heb. Neem ik weer contact met ze op.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:10

dell_1 schreef:
Wacht nog op 28 mei

Ik ook

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:24

Heb ik al gedaan. Kreeg als antwoord dat ze er mee bezig waren

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:14

dell_1 schreef:
Sunniva schreef:
Ja ik krijg net ook mijn punten voor 11 juni terug, dus ze beginnen weer een beetje op schema te raken heb ik het idee.

Ah ik wacht nog steeds op 28 mei. Heb wel begrip voor de pilot maar duurt wel heel lang. En elke keer als iemand hier zegt dat die punten heeft ga ik toch maar weer kijken

Inderdaad. Gisteren er maar weer een mail heen gestuurd. Maar je krijgt een algemeen antwoord terug. Wel kreeg ik nu dat mijn film goed was binnen gekomen. Maar vind dit echt veel te lang duren. Was voor mij dan ook 1 keer en nooit weer. Pfff, laat ze eerst die combinaties nu maar eens voorrang geven. En de anderen even laten liggen. Of desnoods de events even stil leggen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:23

Ik vind het gewoon heel erg vreemd dat wij er steeds zelf achteraan moeten om te weten te komen of onze filmpjes binnen zijn en of onze punten al bekend zijn. Vooral die van de Z. Het is donderdag alweer 4 weken geleden dat ze met de Z zijn begonnen. Zou nu toch echt wel tijd worden dat die punten bekend worden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:53

Nope. Heb de eerste keer dat de z mee mocht doen, mee gedaan. En nog steeds niets van een uitslag gezien. Wel al regelmatig contact met ze gehad. En dan krijg je steeds hetzelfde riedeltje te horen. Morgen er maar weer achter aan