[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:13

Cookie dat ziet er fijn ontspannen uit!

Veertje fijn dat je weer aan het oppakken bent! Hopen dat jullie binnenkort je debuut kunt maken!

Dee-es soms is aqua training helemaal niet zo erg he. Alleen alles wordt zo smerig :+
Super dat ie zo fijn ging in de les! Duimen dat jullie de stijgende lijn kunnen vasthouden

Wij hebben vandaag even gelongeerd in het zonnetje, heerlijk na al die regen.
Morgen ochtend sinds lange tijd weer eens een rondje naar buiten :)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:19

Wij zijn vandaag weer geweest, voor de 3e keer naar een vreemde locatie. Paard was erg braaf en liep mooi ontspannen. Ik de proef is het schakelen tussen de oefeningen nog lastig. Ze waren ruim met de punten maar is natuurlijk ook wel eens leuk :) 200 en 198,5, 4 winstpunten dus! Daarom staan we nu ineens op B+10 maar we gaan voorlopig nog lekker door met oefenen in de B!!

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:39

@cookie, ziet er fijn uit. Leuk paard ook!

@melissa, was de buitenrit geslaagd?

@sparky, super zeg! Gefeliciteerd met je punten. Ondanks dat er ruim gejureerd was, zelf wel gewoon tevreden over hoe het ging?

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:58

Jawel hoor, nog genoeg te leren natuurlijk maar voor ons doen ging het wel goed :) Vooral omdat ik zelf voor het eerst niet zo zenuwachtig was en nog normaal kon nadenken.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:16

Sparkyy super punten hoor, gefeliciteerd!

Wij mogen zaterdagmiddag weer starten..

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:01

Super Sparky! Dan boek je samen goede vooruit gang! Misschien is een bepaald ritme ook wel goed om niet super zenuwachtig te worden :)

@Evelien, succes alvast!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:20

Sparky gefeliciteerd met je mooie punten, super!

De buitenrit was heerlijk vanmorgen Veerle! Sinds hele lange tijd lag er weer flink wat water in een stuk waar ze bezig zijn om natuurgebied aan te leggen. Dit stuk kun je nu nog vrij door.
Voor Ken was het voor het eerst maar ze ging zo zonder twijfel erin <3


Afbeelding

Evelien weer lekker op pad volgende week, leuk!

Wij gaan volgende week zondag weer starten :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:23

Netjes Sparky!

Lekker zo'n buitenrit! Hier gisteren ook 17 km buiten gereden, ik ga meestal in mijn eentje op pad. Heerlijk rustig :))

Wij mogen ook volgende week zondag weer! Ben benieuwd, want heb me de laatste tijd weinig op dressuur gefocust eigenlijk :+

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:57

Ziet er leuk uit Melissa!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:59

Oh heerlijk! Ik ben al zo lang niet op buitenrit geweest. Mis dat best.

Sparky wat een super punten! Heb je een filmpje?

Ik ben vandaag bij een wedstrijd in de buurt gaan kijken. Z1, Z2 en ZZL zitten kijken. Was weer een interessant middagje := het contrast met het niveau tijdens de KNHS kampioenschappen waar ik vrijdag was was erg groot zullen we maar zeggen. Ook wel weer leerzaam. Als je zo langs de kant zit dan merk je hoe belangrijk het is om onderdelen te markeren.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:57

Nee ik heb helaas geen filmpje..

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:00

Wat doen jullie trouwens de dag voor een wedstrijd? Nog een goeie training of juist niks?

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:04

Niks tenzij ik les gepland heb met mijn instructrice.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:05

Heerlijk Melissa!

@Ghostattack, veel succes alvast volgend weekend!

@Dee, altijd leerzaam om die proeven te bekijken. Hoe merkte je dat het contrast zo groot was?

Gestoa heeft het gisteren enorm goed gedaan. Halve volte galop links en rechtsom gedaan. Als dat goed blijft gaan gaan we het uitbreiden naar 1 volte links en rechts om. Blij dat er eindelijk verbetering in zit. Ook het wijken gaat weer goed en schouderbinnenwaarts pakt ze weer super goed op :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:50

De dag voor de wedstrijd was bij mij altijd wel een goede training... maar niet té zwaar want je piek moment moet de wedstrijd zijn. Dag na de wedstrijd vaak kort los werken of longeren om spierpijn tegen te gaan en daarna 1 of 2 dagen vrij :j

Sparky, gefeliciteerd!! Zo ga je ineens hard :P mild of niet, je hebt ze wel gekregen en dat is vast niet helemaal voor niks ;)

Melissa, heeeerlijk zo’n buitenrit!!

Dee_Es, was het verschil zo groot? Waarin merkte je dat vooral?

Met Raika gaat het redelijk... de wond is nog steeds niet helemaal dicht (we lopen wat achter ivm de bacterie) 27 maart hebben we weer een controle(echo) gepland staan. Ik kan niet wachten, jemig wat duurt dat lang :roll:

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:23

Oh dat is lang wachten Linda, duimen voor een spoedig herstel van je knapperd. Hoe is ze er onder? Staat ze een beetje rustig?

Veertje wat fijn!

GA, ik rij altijd de dag voor een wedstrijd. Al is het maar 20min. Ik focus me dan puur op lichaamsgebruik en herhaal eventueel nog een keer een oefening die we moeilijk vinden. Met mn merrie let ik er vooral op dat ze de bovenlijn los laat en haar hals laat vallen. Met mn ruin let ik er vooral op dat de motor aan staat, die heeft niet van die actieve achterpootjes.

Over het verschil op het NK en de wedstrijd bij ons in het dorp... Beetje wat ik al schreef, markeer je oefeningen. Veel ruiters denken wel aan het verruimen maar vergeten dat ze weer terug moeten sluiten. Ook vergeten veel ruiters te rijden in de grijze gebieden (de stukken tussen de oefeningen waar eigenlijk niet op gepunt wordt). Deze stukken kan je perfect gebruiken om je paard weer terug op het achterbeen te zetten of de impuls te herstellen etc. Op het NK zag je dat ruiters hier heel handig in waren. Maar vergeet niet dat daar heel veel profs rondrijden hoor!

In Brabant is nu de discussie gaande of ruiters die 3 startpassen of meer hebben niet aparte competenties. Moeten starten. Je komt er als onbekende ruiter met je htk-paard niet meer bij tegenwoordig.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:39

Dee_Es, op stal is ze gelukkig vrij kalm, met het wandelen is het enorm wisselend! Ze is gelukkig wel weer braaf met de wondverzorging, dat leek echt een ramp te worden maar ineens vond ze het prima (godzijdank!). Je merkt wel dat ze het zat word, behalve 2x per dag stappen staat ze verder op boxrust. :(:)

Oh sorry echt verschil in ruiters en handigheid, ik las het verkeerd en dacht in beoordeling...

Selecties, competities en kampioenschappen heb ik niets mee van doen met mijn fjordje :P maar ik denk wel goede zaak dat er naar gekeken word als ik het soms zo lees.. :j

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:00

Merken jullie verschil tussen wat voor punten je rijdt en welke proeven je rijdt? Ik heb al mijn protocollen er eens bijgepakt en voor 3 en 4 zitten we altijd ver onder de 180, voor 5 en 6 er net onder of er overheen. Heb me dat nooit zo gerealiseerd. Tot nu dus....

Dee es, kan me daar wel in vinden, zie dat in Zuid Holland en Utrecht ook hoor, veel stalruiters die hoog meerijden.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:40

Fijn Linda dat Raika langzaam opknapt, je zal nog een lange adem moeten hebben!

@Caritas, ik merk geen verschil in welke proef we rijden, al heb ik nog niet zoveel wedstrijden gereden. Wel merk ik verschillen in strengheid van de jury’s, of er veel of weinig deelnemers zijn op de wedstrijd (weinig deelnemers was vaak positief voor mijn punten) en of je als eerste moet starten of ergens in het midden/laatste (eerste van de klasse was vaak minder qua de punten bij mij).

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:06

:n persoonlijk vind ik dat allemaal een beetje onzin... :o alle proeven uit een klasse hebben dezelfde onderdelen. Hoewel de volgorde waarin ze gevraagd worden bij de ene proef wellicht beter aansluit bij jou als ruiter dan een andere proef. Maar wanneer je start, welke proef, hoe veel deelnemers of welke jury... daar zou het nooit aan mogen liggen. En persoonlijk heb ik dat ook nog niet zo ervaren. Natuurlijk heeft de ene jury de lat misschien hoger liggen dan de ander, maar als je je paard goed voor elkaar hebt zou het allemaal niets uit moeten maken.
Zo had ik met Raika ook de een na laatste wedstrijd een redelijke proef (rond 190) voelde niet fijn maar toonde redelijk, een proef waarin ik amper rond kon sturen (173) en de laatste wedstrijd stond ze er super aan! Zelfde locatie, zelfde tijd, zelfde proeven, maar ze was veel beter te rijden en resulteerde in 2 x eerste en 2 winstpunten per proef. Voor mij zit dáár dus het verschil ;)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:28

Dan kan ik niet verklaren waarom ik de ene keer 170 punten haal en de andere keer 200 terwijl het voor mijn gevoel niet perse beter of slechter ging de ene keer ten opzichten van de andere keer :')

Zeker die 200 punten van afgelopen weekend niet omdat ik zelf weet en voel dat we het nog niet helemaal voor elkaar hebben whahaha! Veel van de lijnen had ik bv niet netjes gereden (staat er ook bij maar dan heb ik toch een 6 gekregen), we rijden ook nog niet constant genoeg in de aanleuning wat vooral in de overgangen terugkomt (staat ook op mijn protocol maar toch 6en gekregen). Dit zijn dingen waar ik op wedstrijden op mijn thuislocatie altijd op afgerekend wordt en dan bv een 4en of 5en krijg. Daarom was ik toen mijn eerste externe wedstrijd in Afferden ook zo verbaasd van de punten omdat ik nog niet eerder boven de 185 had gekregen.

Dit is dan wel gebaseerd op +- 10 wedstrijden op 3 verschillende locaties. En wat je zegt, als je je paard voor elkaar hebt dan maakt het niet uit, maar dat heb ik nog niet dus daarom verbaas ik me soms over de verschillen in beoordeling ;)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:36

Ik heb nog te weinig wedstrijden gereden met deze pony om er iets over te kunnen zeggen :+

Sparky, je hebt het over Afferden, dan zit jij niet ver van mij vandaan! Ik start zondag in Kapel-Avezaath, normaal rijd ik daar niet omdat het niveau relatief hoog ligt. Maar deze kwam qua datum het beste uit en op zich is het een fijne locatie :j Zelf vind ik Beneden-Leeuwen heel fijn starten trouwens, puur omdat het zo lekker kleinschalig en dorps is. Oke ik ben bevooroordeeld omdat ik er woon haha

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 06:57

Sparky, jawel ik geloof inderdaad wel dat de ene jury de lat hoger heeft liggen dan de andere. Dus bij ieder onderdeel een 5 in plaats van een 6, dat tikt natuurlijk hard aan :j maar ik geloof niet direct in “bij proef 3 haal ik altijd winst en bij proef 5 nooit”. Zelfs al zit er een lijn in die jij of je paard lastig vind zou dat niet direct het verschil met wel of geen winst moeten betekenen. Zo vond ik halsstrekken op de volte bij C makkelijker dan bij de volte op het midden omdat je meer steun hebt, dat scheelde dan misschien 0,5 of 1 punt, maar dat maakte niet winst of geen winst. Zo bedoelde ik het... ;)

Zo heb ik bij de L1 proeven gekeken dat 7 en 8 waarschijnlijk voor ons fijner zijn om mee te beginnen. In 9 of 10 zit van hand veranderen in galop en ik heb haar nog niet voldoende verzameld in galop om gemakkelijk de diagonaal op te kunnen sturen ;) dus een proef kan je zeker beter liggen dan een andere proef en een jury kan zeker anders oordelen, maar ik vind wel dat je in alle proeven uit je klasse gewoon winst moet kunnen rijden zeg maar. Slaat dit verhaal nu nog ergens op :? :o haha!!

GA, leuk! Ben benieuwd naar je verslagje zondag. Alvast heel veel succes!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:39

Proefnummer heb ik indd ook geen verschil in gemerkt ;)

Gosthattack dan zitten we indd dicht bij elkaar! Ik ben tot nu toe ik Afferden en Heteren geweest als externe locaties, beide zijn me goed bevallen. Niet druk, lekker kleinschalig, dat heb ik echt nog nodig :) Op mijn thuislocatie zijn er meer (en fanatiekere) deelnemers per klasse en dan ben ik op een of andere manier veel zenuwachtiger. Bij een ander ziet het er in mijn hoofd altijd beter uit :')

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:31

Mag ik hier ook mee kletsen?
Afgelopen zaterdag mijn lang gedroomde debuut eindelijk gemaakt! Met mijn eigen gefokte merrie.

181 en 184. Trots op de 2 winst punten maat in mijn hoofd zou ze beter moeten kunnen.. haha. Iets met strevend zijn.. :')