[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:47

Welkom Marloes, gave aftekeningen heeft je paard!

Ghostattack even rustig aan gedaan dus, leuk dat je weer wat op de planning hebt staan!

Lindat wat fijn dat Raika de goede kant op gaat en weer naar huis mag. Kan me voorstellen dat je dan gelijk naar de nieuwe stal gaat. Duimen dat het herstel goed verloopt :(:)

Dee-es wat balen zeg.. Hopen dat hij gauw weer goed loopt!

Julia welkom! Wat een mooi debuut, gefeliciteerd!

Evelien weer mooi 2 punten erbij, top!

Gisteren mijn nieuwe zadel opgehaald, wil zo graag rijden maar met deze wind lijkt me dat niet handig. Hopelijk morgen :) Vrijdag over een week komen ze nog een keer om na te controleren dus dan wil ik wel een aantal keren hebben gereden.

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:58

MarloesNatje, ben je nog gegaan vandaag? Bij ons viel de wind op sommige momenten wel mee, maar op andere momenten ging het echt flink tekeer....
_evelien_, gefeliciteerd! Nette punten gereden!
Altijd fijn een nieuw zadel melissa_93! Dat je er maar vele fijne kilometers mee maakt!

Vandaag ging niet heel lekker voor mijn gevoel. Zaza had wat last van de wind, ik had last van stress door vertraging met de trein dus het was niet helemaal onze dag. Toch zaten er ook hele fijne stukken tussen én alsnog 1 puntje met 179 en 184,5! Veel commentaar geschreven op het protocol waar we verder aan kunnen werken!

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:11

Evelien, fijn dat het goed ging! Gefeliciteerd met je punten :)

Julia, niet fijn om zo te beginnen met vertraging, maar wel heel fijn dat je fijne tips hebt gekregen!

Wij zijn uiteindelijk niet meer gegaan, ik heb gebeld en bleek dat er een aantal wel hadden afgezegd. Ik heb zelf eigenlijk nog niet met wind en trailer gereden dus weet niet zo goed hoe dat nou voelt en wanneer het dus teveel is. Heb gevraagd wat ze zelf zou doen en dus afgezegd. Jammer natuurlijk maar wel verstandig volgens mij. 1 mrt nieuwe poging!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:21

Mooie Punten Evelien!

En Julia, gewoon lekker door oefenen, toch nog een puntje gehaald en je weet dat jullie beter kunnen dus lekker doortrainen :)

Marloes, verstandige keuze denk ik, anders ga je zowiso ook al met een heel ander gevoel de proef in als de reis alleen al heel spannend is. Mijn wedstrijd was afgelast dus dan hoef je zelf de keuze niet te maken, maar ik was anders ook niet gegaan. Veiligheid staat boven alles en we doen dit voor de leuk, dat is een ongeluk niet waard :P

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:40

SparkYY_8 schreef:
Mooie Punten Evelien!

En Julia, gewoon lekker door oefenen, toch nog een puntje gehaald en je weet dat jullie beter kunnen dus lekker doortrainen :)

Marloes, verstandige keuze denk ik, anders ga je zowiso ook al met een heel ander gevoel de proef in als de reis alleen al heel spannend is. Mijn wedstrijd was afgelast dus dan hoef je zelf de keuze niet te maken, maar ik was anders ook niet gegaan. Veiligheid staat boven alles en we doen dit voor de leuk, dat is een ongeluk niet waard :P


Zeker waar! Ik hoop binnenkort een keer wat wind te hebben als ik wegga met de trailer zodat ik een beetje weet hoe dat voelt :Y)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:17

Hi dames, het lijkt me leuk om na een lange tijd weer mee te lezen en kletsen. Ik heb 7 maart weer wedstrijd met Gaiya. We hebben er heel veel zin in!

Voor de beeldvorming, dit zijn wij:
Afbeelding

@MarloesNatje: balen maar veiligheid boven alles. Er waren enorm veel wedstrijden afgelast vanwege de storm.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:06

pfoe, ik weet niet of jullie me nog kennen, maar ik heb hier een hele tijd meegeschreven, helaas moest mijn debuut iedere keer uitgesteld worden, en ja hoor! Nu weer. Er is iemand die dicht bij de eigenaar stond overleden, ze is nu weinig op stal, de bak wordt niet gesleept. We hebben dus al 4 weken niet getraind, ik ga dit schooljaar waarschijnlijk niet halen... Vwo toch iets te hoog gegrepen, dus ik heb weinig tijd, ik hoop dadelijk de chaos voorbij te kunnen en hem weer te kunnen trainen, want oh wat mis ik dat! Ik heb dus besloten nu geen datum meer te stellen voor ons debuut, we kijken het rustig aan, 2020 is in ieder geval wel het doel! Ik kom hier af en toe wat ervaringen van jullie lezen, want ook daar wordt ik slimmer van en dan hopen dat we snel weer trainen, want voor onze stop waren we net proefgericht bezig.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:12

Julia jammer dat het niet helemaal fijn ging maar toch nog mooi een puntje kunnen meepakken en een protocol met tips is altijd heel fijn!

Welkom mcjv, knap paard!

NInavo jammer dat het trainen even op een laag pitje staat.. Hopen dat jullie gauw weer lekker aan de gang kunnen

Wij hebben vandaag sinds lange tijd weer wat sprongetjes gedaan, wat was ze blij :)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:13

@ninavo: Jammer van je tegenslagen! Maar dat debuut komt er wel! :D Ik merk zelf dat ik het leuker vind om wedstrijden te rijden als ik het mezelf niet verplicht. Ik wil wedstrijden rijden omdat het leuk is, en niet omdat het moet. :) Iets met minder druk op jezelf leggen, dat behoud bij ons het plezier.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:34

Wat is het hier stil.... geen wedstrijden gereden of gepland?

Wij zijn natuurlijk voorlopig uit de running maar ik vind het wel leuk om mee te blijven lezen/kletsen :j

(Raika heeft er overigens een bacterie bij gekregen dus we zijn nóg langer uit de running. Hopelijk krijgen we het snel onder controle).

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:04

Wat balen dat Raika nu nog langer uit de Running is..
Wij hebben 14 maart weer wedstrijd.
En in april gaan we weer outdoor starten, ook wel weer zin in .

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:18

wij doen ook een beetje rustig aan ;)

Ik volg jullie een beetje in het OK topic Linda, vind het echt heftig wat jullie meemaken.. Zo ga je met sprongen vooruit met je blije puppy en zo heb je ineens een ziek paard, echt heel zuur :( Ik duim mee voor een goed herstel van Raika, hopelijk komen er nu geen gekke dingen meer bij...

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:47

Hé wat rot van die bacterie Linda. Hoop dat t snel onder controle is.

Hier gebeurd ook niet zo veel. Wilde eigenlijk deze maand weer gaan starten maar het hele zere voeten verhaal hebben roet in het eten het eten gegooid. Net een week op vakantie geweest en nu is hij zooo stijf, gaat even duren voordat ik hem wedstrijd klaar heb. 21 april 2019 haalde ik hem op de dag van mijn L1 debuut kreupel uit de wei, heel benieuwd of we nu na een jaar wel ons L1 debuut kunnen gaan maken 8-)

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:17

Nou wij hebben vanmorgen ons debuut gemaakt :') Elsa vond het heel spannend en had veel energie. Was van mij ook niet een handig gekozen locatie om te beginnen, in de rijhal was een bak afgezet met witte hekjes, bloemen en een juryhok. In de buurt van de c stopte ze dus vaak, en als ze iets echt spannend vind kan ik niet meer binnenkomen en heb ik liever dat ze even wat tijd neemt om zelf te zien dat het wel meevalt. Omdat die hoeken zo eng waren wilde ze ook graag de andere kant op(wat gelukkig niet gelukt is) en hebben we aardig wat bokjes gehad. Aan het eind gelukkig wel relatief ontspannen af kunnen sluiten, dat was ons doel! Maar jeetje dit had ik niet helemaal verwacht en ook echt nog nooit zo'n slechte proef gereden :o Nouja, al met al heeft ze het toch maar weer gedaan, netjes en rustig in de trailer weer en verder keurig gedragen :) Was vast lachwekkend voor het publiek

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:39

Wat naar voor Raika en voor jou, ook nog een bacterie erbij.

Wij doen ook nog steeds rustig aan, nog 3 weken en dan mag ik haar hopelijk weer op gaan pakken. Eva is echt super braaf en rustig tot nu toe, alleen vandaag ging ze echt los.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:25

Ergens eind maart hebben we weer een wedstrijd staan ('t Hoogt in Utrecht, is dat een fijne locatie?). Als het goed is woensdag voor het eerst sinds januari weer privé les (eerst ik ziek, toen super slecht weer doordeweeks en stormen in het weekend en afgelopen week juf ziek). Ben nog in dubio want het een na laatste weekend van maart zou ik twee dagen op wedstrijd kunnen. Moet sowieso toch trailer huren. Doen jullie dat wel eens? Twee dagen achtereen?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:35

Ik kom ook graag weer om het hoekje kijken. :o
Afgelopen maanden waren heel rustig bij ons. Ik wilde in januari doorpakken om eind februari/begin maart weer te kunnen starten en misschien te gaan springen. Maar januari bracht een nogal nare gebeurtenis op stal die mij veel stress heeft bezorgd. Die negatieve energie en veel rechtrichten oefenen zorgden op een gegeven moment voor pijn tussen mijn schouderbladen. Dus fysio opgezocht, en een traject gekregen van vier keer mijn rug kraken, twee keer mijn nek en dry needling naast een groot aantal massages.. Mijn rug en schouders bleken vijf knopen ter grootte van knikkers verstopt te hebben.. := Dus sport zat er even niet meer in.. Op zich niet erg want ik voelde me toch al niet meer op mijn gemak op die stal. Maar het is niet hoe het hoort natuurlijk.. Gisteren ben ik voor het eerst een uurtje in het bos geweest met een stalgenoot en dat ging goed. Dat deed mij ook immens goed! Plotseling besef je hoe erg je het mist! :D De plannen liggen nu in April ongeveer, eerst zo kalm mogelijk oppakken onder begeleiding. :o Met een vriendinnetje wilden we in Maart een crossclinic doen.. Ik duim dat ik die haal en oefen zo kalm mogelijk door.. Als het niet wil, dan maar niet. :o


Heel veel beterschap Linda! Kan me voorstellen dat dit veel energie en zorgen kost.. Hopelijk wordt het vanaf nu enkel beter! Ook ik duim mee!

Super Marloes! Mooi afgesloten met die ontspanning! :D Klinkt als een hele ervaring erbij zo, haha Nu toch uitbouwen en op naar de volgende he? :D

Roulette, ik heb het misschien gemist in de tussentijd, maar wat is er gebeurd?

Dee_Es, wat balen! Maar de seizoenen moeten nog beginnen toch? Misschien als het wat beter weer wordt en de kou verdwijnt, dat dat een goed effect heeft op hem en jullie het alsnog halen..! Snap goed dat je in zo'n situatie dnkt "wordt dit hem nog wel??" maar wie weet! :(:)

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:00

Ik wil mij ook graag melden hier!
Ik heb sinds kort een nieuw paard. Nu nog even oefenen en dan in de komende maanden rustig aan gaan starten. We gaan vnl springen en eventen, waarvoor we natuurlijk eerst op oefenparcours zullen gaan. En dan tussendoor wat dressuur zullen starten. Voor nu even wennen aan elkaar en dan een keertje B starten. :D

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:13

Wat leuk Cookie gefeliciteerd. Heb je een fotootje?

Dat klinkt niet zo goed Canon, hopelijk kan je de training weer rustig oppakken.

Roulette, even volhouden nog! Wat duren die weken dan lang he.

MN, oeps, bokjes horen niet helemaal bij een dressuurproef. Gelukkig goed kunnen afsluiten en was ze braaf op de trailer.

Ik heb mezelf vandaag lopen pijnigen met filmpjes van hoe m'n rooie een jaar terug liep. Het is ook wel frustrerend als je normaal 2 paarden te trainen hebt. Maar, goed nieuws, hij wordt langzaamaan weer wat losser in het lijf dus ik ga zaterdag weer lessen en eind deze maand heb ik me opgegeven voor een clinic. Dat is op 5min rijden met de trailer dus een laagdrempelige manier om weer eens op pad te gaan. Heb er alvast zin in.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:39

Linda wat balen dat Raika een infectie erbij heeft gekregen.. Hopelijk is het gauw onder controle!

Dee_es balen dat hij nog zo stijf is. Hopen dat jullie dit jaar wel het L1 debuut kunnen maken!

Marloesnatje de kop is eraf! Lekker km's gaan maken, dan wordt het vanzelf wel makkelijker

Canon jammer dat jullie even een stapje terug moeten doen, straks weer lekker opbouwen!

WElkom cookie!

Dee_es fijn dat het weer wat fijner en losser gaat! Leuk een clinic, inderdaad mooi weer een keer op pad!

Wij hebben afgelopen zondag voor het eerst een parcoursje gesprongen. ik denk dat ik zenuwachtiger was dan Ken haha. Eerste rondje bij binnenkomst vond ze het heel spannend en was het ook wel even een dingetje om haar de baan door te krijgen maar uiteindelijk ging ze wel. 2x een langsloper en 2e parcours ging een heel stuk simpeler, 2 balkjes omdat we wat te kort eronder zaten en het tempo vrij hoog lag. Maar al met al veel plezier gehad en veel geleerd :D
En nu zitten we even in een puberperiode. Dinsdag samen gereden met me zusje en toen was ze even best heel stout. Als ik aan de andere kant van de bak was vol erop af zonder controle en bij t paard van me zusje niet meer weg willen en staken en poging tot opnemen. Andere paard in de clubles mocht niet bij haar in de buurt komen. Merrie }:)
Vandaag deed ze het nog even 2x weer naar een ander paard, flink doorgepakt en toen was het ook klaar en konden we gewoon fijn rijden. Even zorgen de komende dagen dat we dit de kop in drukken. Iets met merries en jonge paarden denk ik }:)

Wij hebben volgend weekend onze laatste B wedstrijd op de planning staan en gaan 4 april voor het eerst oefendressuur L1 doen en dan 7 april L1 starten.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:14

Fijn Dee_Es, succes morgen met je les!

Fijn dat het goed ging, Melissa. Top als er al zo’n verbetering in het 2e parcours is!
En spannend je L1 debuut, ben je er klaar voor? :D

Dit is de mijne. Wordt in april 5 jaar. Foto’s van rijden moet ik nog even laten maken.

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:27

Wat een leuk, aansprekend koppie!

Ja ik denk dat de L1 wel goed moet komen, wijken mag ze nog wel net iets meer scharen, maar gaat steeds simpeler. Galop verruimen is geen probleem, terug komen is soms nog wat lastig. Maar over het algemeen doet ze het fijn.

Vandaag alleen gereden en dat ging ondanks een hele natte bak weer fijn

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:27

Thanks!

Top, moet goed komen dus! :D

Vandaag voor de 4e keer mijn merrie gereden. Al wat meer ontspannen. Ook even halsstrekken geoefend, deed ze heel goed :)
Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:47

Ik kom weer even onder een steen vandaan. Helaas heeft veel dingen niet gelezen/mee gekregen in het topic.

Een poos geleden zou ik met Gestoa mijn B debuut maken, vanwege blessure niet aan toe gekomen. Ben haar al weer een tijdje aan het op pakken. We doen alleen nog stap en draf. Maar we rijden al wel weer 45 min met het grootste gedeelte draf. Pasjes wijken nemen we mee en schouder voor en ze pakt alles top op. Gisteren en vandaag liep ze echt geweldig! Ze moet wel echt even flink wat afvallen, maar dat komt door het hooi wat ze nu krijgt en natuurlijk een tijdje weinig tot geen beweging. We rijden nu 3x in de week en wil binnenkort op woensdag het longeren erbij pakken.
Dit was gisteren
Afbeelding

En vandaag (screenshot van bitloos rijden)
Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:50

Ziet er fijn uit Cookie!

Gisteren aqua training gedaan want het had zo hard geregend dat onze bak was verzopen. Eigenlijk niet eens zo slecht voor die van mij want hij sleept graag met zn voetjes achter.
Vandaag weer les gehad en echt, hulde voor mijn instructrice. Ik krijg 'm altijd zo fijn in de les. Zn voetjes lijken geen pijn meer te doen dus vanaf nu weer elke week lessen.

Linda, hoe gaat t met jouw pechvogel?