[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:55

Bah wat naar zeg Shari Becker. Sterkte.

Oei hopelijk is het niet te ernstig Brit

Welkom Linda!

Hier afgelopen maand weinig gedaan met paard. Probeer het nu weer op te pakken en heb gisteren weer les gehad. Valt me niks tegen hoe ze het dan weer doet. Kan merken dat ze steeds meer bevestigd wordt en dat ze dan makkelijker op te pakken is. Fijn paard wordt het zo :) Nu moet ik zelf nog beter worden.
Wil eigenlijk niet te lang meer in de L1 zitten, dus we moeten wel echt aan de bak. We mogen wel naar L2, maar zijn we nog lang niet klaar voor.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:20

Welkom linda, wat een gaaf kleurtje heeft je fjord zeg. Lekker oefenen voor de L, dan komt t helemaal goed.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:38

Leuk Lindor!

Welkom Linda! :)

Morgen clubwedstrijd! Voor het eerst wedstrijd met m'n nieuwe zadel, ben benieuwd wat voor verschil het maakt, ze loopt er in iedere geval fijn onder :)

Is jouw Hulsebos al binnen Marjolein?

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:36

Wij zijn weer terug van wedstrijd.
Losrijden was hij erg gespannen, want zijn buur paard was er ook, en die ging de bak uit, dus de hele tijd hinniken.
1e proef, ook steeds hinniken en wat spanning hier en daar. Tweede proef heel stuk fijner gereden zonder gehinnik.
Uiteindelijk 190 en 192,5. En 2 x 2e geworden.
Mijn proefjes zijn gefilmd dus net terug gekeken, maar het zag er uiteindelijk veel fijner uit dan mijn gevoel was de eerste proef.
Weer trots op de draver, het wordt nog een heus dressuurpaard.
Nu 3x gestart in de L1, en de teller staat alweer op 7 winstpunten.

Nog geen volgende wedstrijd gepland staan.

Letizia, hoe ging het bij jou? Verschil met je nieuwe zadel?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:40

Super sharona!!

Bij het losrijden schoot er weer wat in m'n rug :roll:
Maar goed, toch doorgereden en ze was braaf :D
2e met 191.5 en m'n zus 3e met 190 :D

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:30

Welkom Linda! En mooie punten!

Ik heb woensdag controle in het ziekenhuis na mijn val van Jacco 4 weken geleden waarbij ik oa een aantal gebroken ribben heb opgelopen. Ik hoop dat ik eind januari weer op het paard kan zitten :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:25

Welkom Linda, wat een knap paard heb je <3

Sharonaa lekkere punten!


Letizia oef balen van je rug.. ondanks dat wel goed punt gereden! Vandaag nog veel last van je rug?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:40

Vanmorgen met uit bed komen heel stijf, maar na brufen en lekker in beweging gaan valt het heel erg mee :)

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:15

@Letizia nee nog steeds niet..Heb nu al 2 x gebeld dus ze zullen wel gek van me worden. Maar ik zit nu al op ruim 12 weken wachten en dan moet er nog een afspraak komen. Oeh vervelend van je rug wel mooie punten. Hopelijk knapt t snel op.

Welkom Linda en mooie punten Sharona!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:54

Ooh, das wel vervelend Marjolein :\
Waarschijnlijk wachten ze tot er meer afspraken bij jou in de regio zijn.
Ik had mazzel dat er een berg stalgenoten hun ook nodig hadden :)

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:19

Letizia schreef:
Ooh, das wel vervelend Marjolein :
Waarschijnlijk wachten ze tot er meer afspraken bij jou in de regio zijn.
Ik had mazzel dat er een berg stalgenoten hun ook nodig hadden :)


Nou zou wel mooi rot wezen als dat de reden is haha. Ze zeggen nu steeds dat ze nog niks hebben gehoord vanuit de werkplaats dat ie al klaar is. Dus daar ga ik maar van uit.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:37

Welkom Linda!

Iedereen gefeliciteerd met de punten.

Letizia balen van je rug, gaat het nu weer een beetje?

Calice loopt weer goed, dus hoef mijn wedstrijd zondag niet af te zeggen!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:36

M_arjolein schreef:
Letizia schreef:
Ooh, das wel vervelend Marjolein :
Waarschijnlijk wachten ze tot er meer afspraken bij jou in de regio zijn.
Ik had mazzel dat er een berg stalgenoten hun ook nodig hadden :)


Nou zou wel mooi rot wezen als dat de reden is haha. Ze zeggen nu steeds dat ze nog niks hebben gehoord vanuit de werkplaats dat ie al klaar is. Dus daar ga ik maar van uit.

Je zou denken dat ze voor dat bedrag wel willen rijden O:) Maar zag ze er nu een delegatie in Japan zit, dus zulke dingen houden ook op...

Wat fijn Brit, succes!
Rug gaat al beter, morgen nog werken en dan vakantie, dus krijgt ie een beetje rust :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:49

Even afwezig geweest, maar ik kom me weer melden.

Sterkte voor alle zieken en een virtuele knuffel voor Shari_Becker.

Gefeliciteerd voor iedereen met mooie punten, er komen behoorlijk wat langs zo te zien!

Hier een verhuizing achter de rug, een eigen vakantie en een hoefzweertje/kneuzing. Met kerst de dierenarts er nog bij gehad. Nu weer een week aan het opbouwen en dat gaat gelukkig erg goed! Dus ik ga me inlezen in de proeven van maart. Hopelijk kunnen we dan nog een keer starten!

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:31

@Letizia nou we moeten het er vaker over hebben. Gister bericht gehad 27e komen ze m brengen. Kan ik eindelijk ook weer het trainen oppakken voor de L1.

Fijn dat je weer lekker aan het opbouwen bent Sakura!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:38

Bedankt voor de verwelkoming :D

Sharona en Litizia, gefeliciteerd met de goede resultaten!

Jeetje wat komt er een hoop blessureleed voorbij... Sterkte voor alle zieke of geblesseerde ruiters en paarden... :(:)

Sakura weer aan het opbouwen, dat is fijn!

Wij hebben vanavond onze laatste B wedstrijd. Bewust een onbekende locatie voor ons uitgekozen zodat mijn jonge pony wat kan zien, maar stiekem toch best spannend := (zeker gezien ik er 2 wedstrijden geleden nog naast lag :o )
Omdat ik mijn winstpunten voor het L al heb, heb ik ook besloten om wat te gaan uitproberen vanavond. Daarom een onbekende locatie en ik ga iets langer losrijden om te zien of dat goed of juist slecht werkt. Ik kan het maar beter nu proberen dan tijdens ons L1-debuut :P

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:45

M_arjolein schreef:
@Letizia nou we moeten het er vaker over hebben. Gister bericht gehad 27e komen ze m brengen. Kan ik eindelijk ook weer het trainen oppakken voor de L1.

Jeej *\o/*

Succes Linda en een goed idee :)

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:16

Ben ik ook weer. Lees hier veel ellende met al het blessure leed.

Wij gaan zondag weer een poging wagen in het L1. Zorro is alleen echt zo voorwaarts de laatste tijd dus ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:00

Ik mag weer langzaam aan gaan rijden! Vandaag even gestapt op m'n oudere merrie. Woensdag weer even op Jacco maar zie daar nog wel tegen kl na m'n val

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:01

Elitedeux, succes met opbouwen en vertrouwen heeft ook tijd nodig, rustig aan :(:)

Liek, heel veel succes alvast morgen :)

Wat mijn laatste B wedstrijd had moeten worden, werd een heus fiasco!! Merriegedrag, jonge paarden gedrag, zenuwen, spanning, geen idee wat het was maar we vlogen een paar keer van super goed naar super slecht... niet gewent :roll:
Toen we aankwamen barstte een storm los, met opzadelen was Raika zo braaf! Echt lief! Toen kwamen we de bak in...voordat ik voet in de bak had gezet ging ze aan de haal en kalmeerde niet meer. Na 6 rondjes aan de hand tóch maar opgestapt (het was opstappen en gas geven, of naar huis). Gelukkig werkte dat! Ze kalmeerde en ze liep de sterren van de hemel! Ik dacht echt dat we monsterscores zouden kunnen behalen op die manier!!!
Maar toen proef1.... oeps!! Ik kon haar nog redelijk rond krijgen maar het voelde niet fijn, ze negeerde mijn binnenbeen volledig! Toch 1ste (van 3 ;) ) met 190,5. Toen weer losrijden even scherp aan de hulpen gezet en jawel...... fantastisch!!!! Zoo fijn!!! Dus vol goede moed de tweede proef in!
Nou dat was echt kansloos! Nu negeerde ze zo veel hulpen dat ik gewoon al moeite had om haar rond te sturen, terechte score van 173,5! En zo wil ik geen overstap maken. Dus ik ga over 2 weken nog maar een keer B starten op deze locatie want blijkbaar vind ze het hier ook wel erg spannend :(

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 02:53

Hey allemaal, mag ik hier ook meepraten? Ik heb vandaag mijn wedatrijddebuut gemaakt met mijn bijrijdpaard. Het was voor mij heeeeeeeel lang geleden (in de tijd van 156 pt = wp :') ) dat ik voor het laatst een wedstrijd had gedaan, dus ik was tegelijk superzenuwachtig en supergelukkig, haha.
Ik rij dit paard sinds september en hij is zo leuk. Het is eigenlijk een springpaard, maar ik vind dat hij ook niet misstaat in een dressuurring :P
Was op zich niet heel tevreden over de proeven, ik ging toch een beetje spannen en Max was daardoor niet goed aan het been. Op film (eigenaresse heft gefilmd) ziet het er minder dramatisch uit dan het soms voelde, haha. Toch twee keer tweede geworden met 189 en 193 punten :). Wat wordt er 'tegenwoordig' trouwens enorm hoog gepunt, of ligt dat aan mij? Ik herinner me hele seizoenen waarin het echt heel bijzonder was als je 2 winstpunten in 1 proef haalde. dat kwam in de meeste ringen gewoon nooit voor. En nu lees ik heel veel scores van 210+?

Wat betreft de discussie over overgaan naar een volgende klasse: ik ga gewoon over wanneer het kan en ik er een klein beetje vertrouwen in heb. Maar persoonlijk 'rommel' ik liever even aan in een hogere klasse dan dat ik in een lagere blijf hangen. Als je niet goed genoeg reed zouden ze je geen winstpunten geven. En in de huidige klasse ben je toch al verder aan het trainen.


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:05

Ik had vandaag ook weer wat hoor.
Het was mijn eerste wedstrijd sinds 6-8 maanden?? Calice liep super fijn tijdens het los rijden, ik had echt het gevoel dat het hem zou worden. ik zet een stap in de ring en mijn onbewuste spanning slaat toe. hierdoor werd Calice ook gespannen en liet haar tuiger gedrag zien ( benen hoog op trekken wat tuigers altijd doen en kop om hoog. ) hierdoor kon ik haar ook niet lekker vanuit haar rug nagevelijk rijden, lukte mijn figuren niet fijn en lukte het verruimen en hals strekken totaal niet.

tussen de proeven door weer heerlijk gereden..
en in de 2e proef was alles weer het zelfde als in de 1e proef.. alleen daar reed ik nog eens verkeerd en hadden we een storing |o
1e proef 171,5 en 2e proef 171 punten.
volgende maand kan ik helaas niet starten, maar in maart gaan we er weer voor!

welkom iedereen die nieuw is!
en linda, ik herken het! wat vervelend! maar wel fijn van de punten

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:26

Wat jammer Britt :\
Altijd onhandig, die zenuwen! Maar mss als vaker je start, dat je er minder last van hebt?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:57

Letizia schreef:
Wat jammer Britt :
Altijd onhandig, die zenuwen! Maar mss als vaker je start, dat je er minder last van hebt?

klopt! hoe vaker ik start hoe minder het word.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:21

Wij vandaag ook weer gestart, eerste proef ging echt perfect. Tweede wat minder, was mijn concentratie ook kwijt. Resultaat 175 & 171 :') Ach ja, volgende keer beter!