[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:48

Wat een fijne punten Linda! Gefeliciteerd met je prijzen. Ook fijn dat je weet waar nog wat verbeterpunten liggen, de 200+ komt in zicht!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:10

Hihi ik weet niet of ik daarvoor ga...
volgende week starten we nog een keer op vreemd terrein voor de ervaring en dan lassen we een wedstrijdpauze in. Na de pauze weet ik niet of ik nog B ga starten of dan L1, dat ligt er aan hoe we er tegen die tijd voor staan... ;)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:24

Gefeliciteerd met je punten Linda, fijn dat het zo goed ging!

Ik zou vandaag als groom mee met een vriendin, maar die heeft me overgehaald zelf ook te starten. Vreemd terrein, dus eens geprobeerd of instant magic spuiten helpen, dat was een goede actie, ze was gewoon zichzelf, zoals ze thuis ook is. Net de prijsuitreiking gehad, super tevreden met 199,5 en 201,5

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:37

167 en 169. spanning.... En hij wilde de trailer niet op dus was lekker laat (kwartier voor starttijd).

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:34

Roulette, jemig wat een punten :wow: daarmee twee keer eerste?

Caritas, wat zonde van de spanning. Stond er nuttig commentaar op je protocollen?

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:46

Hoi, mag ik hier eens binnenvallen met een vraagje? Ik wil een startkaart aanvragen voor mijn pony, we zullen tussen de paarden moeten starten maar het aanvragen van de startkaart kom ik niet uit. Ik moet hier namelijk oa dier categorie, stokmaat en laatste meting invoeren. Pony is nooit officieel gemeten en dat was ik ook eigenlijk niet van plan. Moet ik dit op de gok invullen of wat is precies de bedoeling? Iemand die mij dit kan vertellen?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:38

Ik heb het op stal (niet officieel) gemeten en dat gewoon ingevuld. Blijft sowieso een e pony, dus ik heb er maar op gegokt dat het prima is :)

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:47

LienC schreef:
Ik heb het op stal (niet officieel) gemeten en dat gewoon ingevuld. Blijft sowieso een e pony, dus ik heb er maar op gegokt dat het prima is :)

Denk dat ik dat dan ook maar doe, die van mij blijft inderdaad ook e-maat. Dankjewel!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:49

MarloesNatje, als je toch bij de paarden moet starten maakt het al helemaal niets uit...
Mijn pony is op de keuring gemeten op 1,40m dat heb ik gewoon ingevuld, maar had net zo goed een eigen meting kunnen zijn...

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:55

Top, ik vul dan gewoon iets in! :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:57

Linda wat een mooie scores! Super!!

Roulette ook hele mooie punten, top! Is het paard normaal erg nerveus op wedstrijden?

Caritas jammer.. Hopen dat jullie de volgende keer de spanning wat meer kunnen laten afvloeien

Marloes welkom! Volgens mij kun je dit op de gok invullen.
Alleen tijdens ponywedstrijden moeten ze volgens mij officieel gemeten zijn

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:20

Linda en Roulette gefeliciteerd!!

Caritas wat jammer, ook dat hij niet wilde laden.. volgende keer beter hopelijk!

Voor mij voorlopig geen wedstrijden... vandaag dom van Snob af gevallen en mijn linker pols gebroken

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:27

Maaike, nee gadsie dat meen je :( wat gebeurde er? Sterkte in ieder geval :(:)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:49

Linda; nope, twee keer 3e. We zijn nu al zes proeven op een rij 3e en telkens net buiten de prijzen.

Melissa, vreemd terrein wordt ze gespannen van, wat zich het meest uit in niet stil kunnen staan en dus een drama met opstijgen, ik word dan gespannen van haar wat haar natuurlijk ook niet echt helpt, dus het belangrijkste vandaag was dat cirkeltje te doorbreken en dat is gelukt. Thuis of op bekend terrein blijft ze perfect stil staan waar en hoe lang ik wil overigens.

Caritas, wat zonde! Wel dingen geleerd waar je mee verder kunt?

Maaike, hè bah wat rottig, veel beterschap! Wat gebeurde er?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:14

Nou, vooral waar we in de lessen veel op hameren dat ik 'm tegen m'n hand aan moet rijden ipv 'm aan de achterkant activeren en de energie voor weggooien. Hij valt dan uit elkaar en gaat lopen tanken of valt stil.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 08:46

Caritas daar balans in vinden is lastig zat, maar als paardrijden makkelijk was geweest had het wel voetbal geheten ;)

Het was domme pech gister. Ik zat er al even op toen Snob schrok en een flinke sprong naar rechts maakte. Ik zat mooi mee naar rechts maar toen besloot hij naar links te gaan. Dat ging zo snel dat onze wegen daar scheidden ;) en blijkbaar ben ik nog steeds niet goed in landen... blij dat het alleen mijn pols is, ze hebben me ook nog door de ct scan gehaald om mijn hoofd en nek te checken maar dat was gelukkig allemaal oke. Nu sowieso 4 weken gips maar moet rekening houden met 6 weken. Daar gaat mn 1e plek in de wintercompetitie van de rijvereniging...

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:51

Roulette, hmm ik vind dat toch interessant, ligt het niveau bij jullie dan echt gewoon veel hoger? Een proef boven 200 heb ik nog amper gezien hier.

Caritas, dat is ook een heel moeilijk punt!! Ik heb daar ook veel moeite mee, ik heb eigenlijk altijd te veel of te weinig in mijn handen... maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt :j bij jullie vast ook... oefenen oefenen oefenen :=

Maaike, jemig wat rot zeg!! Een ongeluk zit in een klein hoekje... als je verkeerd terecht komt kan het heel lelijk aflopen. Ik snap dat je baalt, maar bedenk je goed dat het ook erger had kunnen zijn.... gelukkig geen schade aan hoofd en nek enzo :) veel sterkte met je herstel :(:)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:31

Jeetje Maaike, wat een pech!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:50

Wat een pech Maaike :(

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:03

Maaike wat ontzettend balen.. Beterschap! :(:)

Roulette lastig inderdaad dat ze dan zoveel spanning opbouwt. Fijn dat je dat gisteren hebt gewonnen, zal het de volgende keer ook weer wat makkelijker van gaan!

Maaike echt stomme pech dus.. Gelukkig was de CT wel oke!

Linda hier in de selecties wordt er ook altijd wel boven de 200 gereden, maar daar heb je dan ook wel groepen van ca. 30 starts. Varieert dan ook vaak wel van tussen de 165 tot 210

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:25

linda2008 schreef:
Roulette, hmm ik vind dat toch interessant, ligt het niveau bij jullie dan echt gewoon veel hoger? Een proef boven 200 heb ik nog amper gezien hier


Zat er over na te denken, maar volgens mij valt dat nog wel mee hoor. Heb de laatste paar wedstrijden iedere keer wel een tegenstander die al duidelijk een stuk verder is dan B niveau, maar dat is het dan ook wel. In dit geval had de top drie goede punten, de andere ruiters zaten als ik het goed onthouden heb rond of onder de 180.

Maaike, veel sterkte met de komende weken gips. Fijn dat de CT scan etc goed waren, al heb je nog steeds pech gehad dat je pols gebroken is.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:05

Nee Maaike wat zuur, beterschap!

Bij de selecties wordt hier tussen de 165 en 220 gereden. Top 4 rijdt ruim 200+. Maar het niveau ligt ook wel echt hoog bij ons, rij veel tegen ruiters die jonge paarden uitbrengen voor klanten en tegelijk ook selecties rijden in de Z.

Caritas, jammer van de punten. Even met het trailerladen aan de slag? Zo gehaast aankomen op wedstrijd helpt natuurlijk niet mee.

Roulette, fijne punten weer! Stap je in de bak op of bij de trailer?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:56

Thanks allemaal! Inmiddels zit er al een halve week op dus nog maar 3,5 tot 5,5 week gips ;) zondag heeft een vriendin me opgehaald zodat ik even mee kon naar stal, erg fijn. Verder is het vermoeiend om de dagen door te komen. Over normale dingen moet je opeens nadenken. Maar ik red me aardig en heb gister en vandaag ook wat uurtjes kunnen werken.

Volgens mij verschilt het niveau op selecties ontzettend. De semi profs die bovenaan meerijden met super dikke punten en dan de "gewone" ruiters met "gewone" punten om het zo te zeggen. Ik vraag me wel eens af of het zin heeft om selecties te rijden als je geen (semi) prof bent.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:33

Vandaag de uitslagen gezien van zaterdag, dat meisje met dat paard wat int LT had gelopen (van haar moeder, denk ik want zelfde achternaam), had nog lagere punten dan ik. In de eerste proef waren er 2 met winst van de 7 combinaties, in de tweede proef hadden er 3 winst. Dus best zuinig gepunt dus.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:20

Caritas, dat is ergens dan toch wel weer prettig, dat jouw punten niet heel ver bij de rest vandaan lagen.

Dee_Es, afhankelijk van de situatie en in overleg met mijn instructrice. Afgelopen zaterdag ben ik in de bak opgestapt nadat een vriendin eerst wat rondjes aan de hand had gestapt, vorige keer soortgelijke situatie ben ik bij de trailer al opgestapt. Volgend weekend (L1 *\o/* ) stap ik weer pas binnen op, die locatie ligt schijnbaar midden tussen de druk bezette sportvelden.