[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:43

Absque blijf vooral spammen met je knappe pony!

Melissa top toch die afwisseling en geweldig dat Ken het zo leuk vindt :)

Linda succes op wedstrijd! Lekker kilometers maken :j
Ik heb niet echt een vast schema. Snob doet meestal 5 dagen per week wat, soms 6 en soms minder (maar dan ben ik niet fit of veel te druk). Als we 5 dagen werken, probeer ik 4 keer te rijden en 1 keer te longeren. Maar er komen ook weken voor dat ik alleen maar aan het rijden ben. Probeer eens per week te lessen (ik heb de mazzel dat ik bij mijn juf op stal sta), maar dat lukt niet altijd.
Als we bijv op zondag wedstrijd hebben, probeer ik op de maandag of dinsdag ervoor te lessen. Dan kan hij woensdag vrij, donderdag rijden, vrijdag vrij, zaterdag rijden, zondag wedstrijd. Wil hem niet de dag voor wedstrijd stil hebben staan.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:24

Maar jij hebt er dan meerdere om te rijden ;) Ik "maar" 1 (en dat vind ik ruim voldoende :D ). Denk dat dat ook wel verschil maakt. Toen Snob 3-4-5 was, werkte hij 3-4-5 keer per week ongeveer. Nu is het meestal net hoe het uitkomt, maar ik probeer 5x.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:30

Serieus niet? Ik had dat wel toen ik er meer dan 1 had om te rijden, dan maakte ik de keuzes zo dat de ene keer die iets minder liep, dan een ander. Had/heb ook echt niet de energie naast een 40 urige werkweek om meerdere paarden volop te rijden ;)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:03

Sanne ik rij meestal ook "maar" een half uur, soms drie kwartier.

Absque nee zo is hij helemaal niet, het is geen verplichting om te rijden zodat hij soepel blijft. Dan wordt het inderdaad "moeten" en dat zou ik niet trekken. Het is meer omdat hij zo graag werkt. Het is ook altijd terug te zien aan zijn stal, die is netter op de dagen nadat ik heb gereden dan wanneer hij vrij heeft.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:26

Klinkt best als een haalbaar doel Linda! Succes!
Wat je zegt over met een ander ras tussen alle sjieke KWPN afstammingen rijden herken ik wel hoor. Zie je allemaal bekende vaders staan en dan kom je er aan met je Groninger :D

Canon das wel heel schattig dat ze dan zo graag wil werken!!

Mijn stoertje was zo lief vandaag. Ik ben de hele week al totaal niet fit en weinig energie. Donderdag kort gelongeerd en verder heeft Snob stilgestaan. Maar vandaag kon ik opstappen en gewoon wegrijden. Half uurtje gereden, rustig aan gedaan. Snob was zó blij en zoet zijn best aan het doen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:44

Knap gedaan Linda, gefeliciteerd!! Lekker dat je gewoon winst rijdt met zoveel spanning :j

Ghostattack ik vind t knap dat je met zo'n idee op wedstrijd kunt gaan, gewoon voor de ervaring. Ik kan dat echt niet, leg mezelf altijd de druk op van het moeten presteren...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:22

Dat is ook het belangrijkst toch, plezier hebben en van alles kunnen doen samen :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:16

Oei succes Ghostattack, hopelijk kan je droog losrijden!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:36

Linda ook succes, flink laat starten nog!

Sanne fijn weer een droge bak :) Wij hebben gelukkig nooit plassen in de bak staan. Hebben een bodem met bepaalde tapijtsnippers en die snippers zijn wel echt goed nat, maar gelukkig geen plassen. Scheelt een hoop spullen poetsen :D

Melissa succes alvast voor zondag!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:05

Sanne dat is wel top, dat ze voor les de bak nog even slepen! Die van ons wordt nooit gesleept, af en toe (eens per drie maanden ofzo...) harken we de hoefslag randjes even naar binnen. Verder gebeurt er niks mee en er wordt dagelijks in gereden (max 3 paarden momenteel).

Grappig dat jullie graag naar kleinere concoursen gaan, ik vind het juist leuk om (ook) op grotere concoursen te starten, zeker in het buitenseizoen.

Evelien groot gelijk die wedstrijdstop, paardrijden (en zeker wedstrijden rijden) in de winter is echt minder leuk vind ik :D Wij starten in januari en februari nog, dan denk ik in april pas weer. Nu in december starten we ook niet.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:18

20*20 is echt heel klein, dat is 1 grote volte!

Succes Sparky, jullie gaan in ieder geval een leerzame avond tegemoet toch ;)

Grappig hoe verschillend paarden kunnen reageren op alleen rijden of niet. Snob maakt het niet zo veel uit volgens mij. Hij is wel onder de indruk als er iemand rijdt met veel zweepgebruik, of continu aan het klikken is bijv. Daar wordt hij dan wel onzeker van.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:58

Absque wat leuk (en handig!) zo'n vriend!!

Afhankelijk zijn van anderen mbt wedstrijden is heel herkenbaar.. ik hoop begin volgend jaar mijn E rijbewijs te gaan halen. Een trekauto is meestal wel te regelen en een trailer te lenen of te huren. Maar vooralsnog ben ik afhankelijk van een vriendin waar ik bij op stal sta. Zij rijdt mij naar wedstrijd, ik ga met haar mee op wedstrijd. Heel fijn.

Ik heb ook geen standaard dressuurpaard, maar heb daar nog nooit "last" van gehad op wedstrijden. Nooit het idee gehad dat ik er met Snob zijn moeder (Gelders/tuigpaard merrie) op afgerekend werd en nu met Snob (Groninger) krijg ik eigenlijk alleen maar toffe reacties. En dat terwijl hij een echte Groninger is met bijbehorende korte dikke pootjes :))

Sanne handig een wedstrijd op stapafstand! Wat jureer je zelf?

Ghostattack koliek is altijd eng, hoe is t nu?

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:14

Oei Sparky dat zijn vervelende dingen!! Hopelijk winnen jullie samen het vertrouwen weer snel terug.
Op wedstrijd is het lastig als je paard zo bang is voor andere paarden.. Ik ken het van beide kanten. Snob zijn moeder (en Snob zelf ook :D ) zijn zware types paarden. Maken wat meer lawaai dan een lichtvoetig paard zeg maar. En dan zijn er best paarden die daar onrustig van worden, vooral als je in galop langskomt. Ik probeer daar wel wat rekening mee te houden maar dat kan niet altijd. De andere kant ken ik ook, paard gereden dat die zware types niet zo kon waarderen. Is niet heel relaxed op wedstrijd als er zware types tussen rijden.

Melissa een vliegende start :D Gelukkig alsnog fijn kunnen rijden!

Bij ons gaat het trainen even op een wat lager pitje omdat ik niet helemaal fit was, Snob moest zijn enting, dat soort dingen. Januari weer wedstrijd.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:37

Canon wat leuk dat je ook in Apeldoorn woont! Apeldoornse Kampioenschappen waren keurig geregeld dit jaar, ik heb meegereden (omdat het bij t Loo was, in Berg en Bos had ik niet meegereden ;) ) en het was echt keurig. Ik hoop heel hard dat t volgend jaar weer bij t Loo is! Beekbergen is prima starten in de zomer, in de winter pas ik daarvoor (buiten losrijden). Wij gaan graag naar Pothoven maar vanuit Otterlo is dat misschien niet heel aantrekkelijk omdat het de andere kant van Apeldoorn is?
Wat je zegt qua meerijden herken ik wel, ik rij altijd met mijn vriendin/juf/stalgenoot mee. Super fijn en gezellig (andersom ga ik ook met haar mee) maar idd, je bent wel afhankelijk.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:02

Canon wij staan in Klarenbeek, particulier. Foto's van de Apeldoornse heb ik zeker, zelfs een topic van durven maken... Eerste keer op gras, 3e wedstrijd ooit. Achteraf qua planning niet heel slim, maar ach ;) Hierna konden buitenwedstrijden alleen maar minder spannend worden ;) [RIJ-ITP] Groninger Snob op Concours Hippique Apeldoorn

Pothoven is volgens mij alleen nog binnen nu. Losrijden en je proeven in dezelfde hal. Buiten hadden ze eerst wel (2 ringen) maar volgens mij nu niet meer. Mijn rijvereniging organiseert hun binnenwedstrijden bij Pothoven en buiten in Kootwijk bij Gert vd Hoorn. Das best groot maar fijn starten, goede bodem.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:39

Volgens mij knappen paarden vaak juist op van een tijdje rust of rustig aan doen.

Linda jawel, ben nog wat aan het hoesten maar gelukkig wel weer aan het sporten en paardrijden. Dat valt nog niet helemaal mee (wat rent je conditie achteruit dan...) maar we houden gewoon vol ;)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:24

Gefeliciteerd Sparky!! Jammer van dat halve puntje, maar soms is het niet anders. Mooie stand om 2019 mee te eindigen!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:28

Melissa gefeliciteerd!!! Jammer van de laatste weddstrijd maar wauw joh, kringkampioen! Super gaaf

Dees beterschap met je rug, hopelijk knap je snel weer op!

Linda balen dat je nog last hebt na je val. Even pas op de plaats maar...

Caritas wat een leuk vooruutzicht en fijn dat je vaker op pad kunt gaan :)

Wij zijn lekker aan het stoeien met rekken, strekken en buigen. Snob was érg vrolijk vorige week toen het opeens kouder was. Maar inmiddels is ie weer zichzelf, dat rijdt toch leuker :D

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:20

Linda en Roulette gefeliciteerd!!

Caritas wat jammer, ook dat hij niet wilde laden.. volgende keer beter hopelijk!

Voor mij voorlopig geen wedstrijden... vandaag dom van Snob af gevallen en mijn linker pols gebroken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 07:46

Caritas daar balans in vinden is lastig zat, maar als paardrijden makkelijk was geweest had het wel voetbal geheten ;)

Het was domme pech gister. Ik zat er al even op toen Snob schrok en een flinke sprong naar rechts maakte. Ik zat mooi mee naar rechts maar toen besloot hij naar links te gaan. Dat ging zo snel dat onze wegen daar scheidden ;) en blijkbaar ben ik nog steeds niet goed in landen... blij dat het alleen mijn pols is, ze hebben me ook nog door de ct scan gehaald om mijn hoofd en nek te checken maar dat was gelukkig allemaal oke. Nu sowieso 4 weken gips maar moet rekening houden met 6 weken. Daar gaat mn 1e plek in de wintercompetitie van de rijvereniging...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:56

Thanks allemaal! Inmiddels zit er al een halve week op dus nog maar 3,5 tot 5,5 week gips ;) zondag heeft een vriendin me opgehaald zodat ik even mee kon naar stal, erg fijn. Verder is het vermoeiend om de dagen door te komen. Over normale dingen moet je opeens nadenken. Maar ik red me aardig en heb gister en vandaag ook wat uurtjes kunnen werken.

Volgens mij verschilt het niveau op selecties ontzettend. De semi profs die bovenaan meerijden met super dikke punten en dan de "gewone" ruiters met "gewone" punten om het zo te zeggen. Ik vraag me wel eens af of het zin heeft om selecties te rijden als je geen (semi) prof bent.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:26

Helaas niet :D gisteren Snob aan de longe gehad, hij was zo blij dat ie mocht werken. Lief paard!

Sparky succes vanmiddag, lekkere tijd wel om te starten (nouja, tenzij je de hele dag ervoor nerveus bent...)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:31

Linda wat een nare update... hopelijk gaat het snel beter!

Melissa dat ziet er heerlijk uit!

Verder ben ik slecht bijgelezen... zit zelf nog steeds niet weer op Snob al komt dat moment wel steeds dichterbij gelukkig. Mijn pols voelt steeds soepeler en betrouwbaarder weer. Snob doet longeerwerkjes en hoe lastiger, hoe leuker vindt hij. Van de week 2x na het longeren bij het opstapblok gaan staan, ik op het blok, eens zien hoe hij daarop zou reageren maar dat was niet anders dan anders. Gisteren een voet in de beugel gezet maar ook daar geen gekke reactie op. Fijn, want na mijn val heeft er niemand meer op gezeten. Ik mag gelukkig eerst op t paard van een vriendin proberen te stappen, en er ook weer op de gewone manier af te stappen. Kijken wat lukt met mijn pols.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:33

Wendy hier wordt t zaterdag al een stuk koeler dan afgelopen dagen dus hopelijk heb jij dat geluk ook. Succes iig!!

Wauw ghostattack wat een punten! Gefeliciteerd!

Canon hopelijk is ze snel weer goed zodat jullie je springwinstpunt kunnen gaan halen.

Ook beterschap voor de andere pechvogels natuurlijk.

Hier staat t rijden op een laag pitje door mijn pols die nog niet volledig goed is nog. De keren dat we rijden gaat Snob wel erg fijn, dus ik hoop dat ik snel weer langer kan rijden (zit nu op zo'n 20min) zodat ik weer kan lessen en vervolgens op wedstrijd kan ook.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:09

Gefeliciteerd met je WP! In het buitenseizoen mag je idd zelf beslissen of je in je jasje start of wedstrijdshirt.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers