[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:24

Ik meld me ook! Niet zeker of ik in 2019 daadwerkelijk ga starten, maar wie weet.

Dit is mijn pony, Finn. Hij is een 5-jarige D-pony van 1.46m groot ongeveer. Ik heb hem pas sinds 31 augustus en hij had aardig wat achterstallig onderhoud. De eerste periode stond dus vooral in het teken van hem opknappen (denk aan entingen, hoefsmid, gewicht erop etc). We hebben nu twee lessen gereden en hij begint al aardig fijn te lopen! Helaas is hij nooit dressuurmatig goed gereden, waardoor hij er geen kloot van begrijpt nog en het liefst in zijn eigen houding loopt. Ook snapt hij nog niet altijd dat hij 4 benen heeft :+ Ons struikelpunt zit voornamelijk in de galop, dat kan hij nog niet zo goed dus dat resulteert in vliegende wissels of overkruist vaak.
Afbeelding

Uiteindelijk wil ik wel de wedstrijdsport in met hem, maar ik heb geen echte doelen. Zou natuurlijk leuk zijn om verder dan de B te komen, maar ik wil vooral plezier :D De bedoeling is wel om hem allround te maken, dus we willen komend jaar het springen/crossen ook gaan oppakken.


Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:25

Leuk dat er al mensen gestart zijn, en zelfs al winstpunten gehaald! Hier voorlopig nog lang niet starten hoor, mijn doel is wel minimaal 1 wedstrijdje mee te pakken dit jaar. Mijn pony kan A) nog niet normaal halthouden en B) niet normaal galopperen, dus voorlopig gaan we nog even niet beginnen aan B proeven :')

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:49

Een 0 serieus? Mag dat überhaupt? -O-

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:15

Ik zit eraan te denken om rond maart/april een wedstrijd mee te pakken met mijn jonkie! Vind het moeilijk inschatten want het halthouden gaat nog heel wisselend en galop is meer hard en stuurloos :+ Aanleuning is er in galop ook nog totaal niet, focussen nu vooral op in de goede galop blijven, kracht ontwikkelen en balans houden. Dan komt de voorkant vanzelf wel. Draf gaat wel erg netjes al en onze overgangen zijn ook niet verkeerd vind ik zelf :)

Wat denken jullie? Is maart/april realistisch? Gaat mij ook niet om de winst hoor, maar om de ervaring. Wanneer start je met een jonge pony die tot zn 5e jaar nooit dressuurmatig goed heeft leren lopen. We zijn pas sinds oktober serieus aan het trainen overigens :P

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:24

Kan ik dan niet beter B HC starten? BB proeven zijn anders dan de B proeven toch?

Startkaart is ook wel echt een investering trouwens.. Alles komt altijd tegelijk _O-

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:34

Hoop eigenlijk dat er op mijn nieuwe stal eens een onderlinge wedstrijd georganiseerd wordt, dat zou wel een mooi moment zijn om te checken waar ik ongeveer sta :P Heb niet het idee dat we heel dik onder de 180 zouden rijden, maar je weet het nooit natuurlijk

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:41

Gelukkig meerdere mensen die een gelijkaardige pony hebben :') Helaas die van mij ook gekocht met achterstallig onderhoud (nooit een tandarts, maandenlang geen hoefsmid, ribben kon je tellen), echt sneu om te zien. Gaat nog lang duren voordat hij echt in de spieren komt maar dat geeft niet :D

Aankomende zaterdag verhuizen we naar een stal met binnenbak, dus dan kan ik wat meer gaan trainen! En op 2 februari hebben we gelijk al een les van Romy Huisman (Snuitabel) gepland staan :)

Hier was hij pas kort bij mij:
Afbeelding

En paar weken terug lekker losse teugel en verlichte zit gegaloppeerd :P
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:01

Maanlicht schreef:
Wat een mooi paard mcjv! Ziet er ook netjes uit!

Hier gaat het trainen heel behoorlijk. In draf en galop hebben we vaak een hele fijne aanleuning. Alleen stap is een beetje een ding. Stap vind ze heel moeilijk en dan wil ze zich best wel opkroppen aan de voorkant en kauwt ze veel op het bit. Ze maakt dan ook best wel korte pasjes. Het contact met de mond is verder zacht en de teugels zijn niet te strak. Iemand hier tips voor?


Men vergeet vaak dat de stap eigenlijk de moeilijkste gang is om correct te rijden! Dus maak je vooral niet te veel zorgen als het nog niet goed gaat :D Proberen goed voorwaarts te rijden, neus eruit rijden. Ik probeer in stap altijd veel figuren te rijden en dan niet zozeer op de voorkant focussen, maar voornamelijk op tempocontrole en buiging. Combineren met halthouden en achterwaarts om ze actief te houden :)

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:44

Mag ik me hier ook weer melden? Volgens mij helemaal aan t begin ooit gemeld, maar tot nu toe nog niks van gekomen.

Nu komt het steeds dichterbij, mijn 'debuut' staat gepland op ergens in september. Waarschijnlijk 13 september. Maar volgende week zondag, 30 juni, ga ik BB starten om te kijken wat we als commentaar krijgen en gewoon voor de ervaring. En stiekem ook een beetje zodat ik zelf met mijn paard op pad kan, heb net een trailer gekocht namelijk :))

Dit zijn wij trouwens! Heb even geen dressuurfoto, dus dan maar een springfoto _O-
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:04

Lootje1991 schreef:
cijsalover schreef:
Hoe doen jullie het zonder groom/voorlezer op wedstrijd? Ik wil zelf heel graag volgende week vrijdag (28 juni) starten in Bolsward, maar niemand is vrij of heeft vakantie (zoals ik). Ik vind het wat risky om alleen heen te gaan in de hoop een voorlezer te kunnen vinden... Iemand ervaringen? Of iemand tijd/zin om volgende week mee te gaan naar Bolsward? Ik wil er zelfs wel een (kleine) vergoeding voor geven. Gaat eigenlijk alleen om voorlezen, even vasthouden en helpen op de trailer te zetten. :-)



Kan je niet aan de organisatie vragen? Bij mij gaat vrijdag ook iemand van de organisatie lezen

Dat is eigenlijk wel slim, ik heb voor mijn oefenwedstrijd iemand onder voorbehoud maar mocht zij niet kunnen, ga ik ook bij de organisatie vragen denk ik!

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:08

Mijn oefenwedstrijd van morgen is, gelukkig, geannuleerd vanwege het weer. En anders was ik ook gewoon niet gegaan, heel onverantwoord om mijn paard te vervoeren met 28+ graden :n Volgende keer beter :D

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:08

Ik kom redelijk aso even binnenvallen, maar ik start morgen voor het eerst met mijn jonge pony! Verwacht er niks van, want zeker de galop hebben we nog niet echt onder controle. We gaan op goed geluk en voor de ervaring :P Ik heb ook geen idee wat hij er van gaat vinden en we starten in een ring met lage witte hekjes :+

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:22

Wij hebben net onze vuurdoop gehad! Met 174.5 en 175.5 echt een mooi debuut denk ik. Zeker omdat hij nog alles behalve B klaar is en we puur voor de ervaring gingen.

Conclusie van de dag: Paard is niet onder de indruk van witte hekjes, plantjes en juryhokjes _O- Zo nuchter, echt geweldig

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:05

Ik mag 29 september weer, onze eerste indoor wedstrijd := Niveau schijnt daar niet heel hoog te liggen dus volgens mijn instructrice kunnen we daar best een winstpuntje pakken. Ik betwijfel het want we zijn nog steeds niet B-klaar _O-

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:31

Ik ben morgen aan de beurt.. om 8:53 en 9:15 :') Bijna de eerste start van de dag, dus echt mega vroeg mijn bed uit. We gaan weer voor de ervaring want dit wordt onze eerste indoor wedstrijd :j

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:42

Het is wel buiten losrijden... :')

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:47

Dramatisch hier :+ Hij was er echt niet bij, compleet afgeleid, bit vastpakken, rechts niet willen buigen, kop eruit trekken. Later met losrijden steeds fijner, in de regen liep hij echt perfect. Ik kom de ring in en BAM alles weg, hij sloeg gewoon dicht. Vervolgens stond er buiten een paard te hinniken, waarop hij precies als ik wil aanspringen ook gaat hinniken. Weer alles kwijt _-:(

Thuis is hij zo fijn..

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:05

We mochten eerst binnen inrijden en daarna naar buiten, ging steeds harder regenen _O- Dus ja.. nat pak haha

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:08

En toch beide proeven 183.5 gereden _O-

B+2 nu 8-) Had het echt niet verwacht omdat de galop zo ruk ging hah

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:01

Afbeelding

Tadaa *\o/* Grappig, want het was echt heel onverwachts. Toch wel trots, in een jaar tijd van scharminkel dat niks kan of kent naar B met winst :))

En nog een screenshot van het losrijden in de binnenbaan.
Afbeelding


Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:00

Netjes linda2008!

Ik mag vrijdagavond weer :) Wilde dit jaar nog even 1 wedstrijdje meepakken voor de ervaring. We gaan dus ook absoluut niet voor de winstpunten, maar puur voor de ervaring. Ik heb er ook helemaal geen vertrouwen in dat we een winstpuntwaardige proef kunnen neerzetten namelijk _O-

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:05

Oh nee als ik mezelf die druk opleg dan raak ik door alles teleurgesteld! Juist zonder verwachtingen gaan vind ik prettiger. Maar ik heb dan ook geen "sportpaard", gewoon een boerenpony die ik van een handelaar heb geplukt :+ Beest is lelijk gebouwd en heeft oke bewegingen, maar vooral een fijn karakter. Ik heb dus ook geen enorme wedstrijdambitie, ik kijk wel hoe ver we ooit komen :)) Mijn doel is meer om hem allround op te leiden en in alles plezier te kunnen hebben.

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:37

Klopt, de laatste keer ging ik ook zonder verwachting. Helaas ging het toen niet zo best :+ Galop knop was ineens stuk, dus die onderdelen compleet verpest. Reed ik alsnog 2x 183.5 :o Dat was echt een fijne verrassing! Heel eerlijk gepunt door de jury (ook 4en inderdaad).

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:28

absque_dubio schreef:
linda2008 ohh wat begin je dan rot zeg, arme jullie. Maar jeetje, wat hebben jullie je netjes herpakt! Toch nog hele mooie punten gereden terwijl je dan met zo'n rotgevoel begint. Dikke pluim voor jullie. :D *\o/*

Ghostattack leuk dat jullie ook nog een wedstrijdje meepakken dit jaar. Waar ga je starten?


In Elst, Utrecht!

@Dee_Es, ja fair enough, het is gewoon niet moeders mooiste _O- Hij is op zich correct gebouwd, maar mist gewoon enorm bespiering en heeft nooit geleerd correct te lopen. We zijn nu een jaar bezig en het gaat nog wel wat jaren duren voordat we al het achterstallige onderhoud ingehaald hebben :P Hij loopt nog steeds het liefst in zijn eigen voorkeurshouding, zonder spiergebruik. Daardoor lijkt hij nog raarder gebouwd, krijgt ie een hangbuik en lijkt zelfs zijn rug week. Hij heeft overigens wel een belachelijk groot hoofd :o Gelukkig kan hij prima lopen en heeft hij zelfs een hele goede galop (mits meneer losgewerkt is en er zin in heeft :roll: ). Liever lui dan moe en hij kan zich gedragen als een merrie (Nee wil ik niet dus doe ik niet) haha

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:51

Ik start om 18:06 en 18:23 vanavond _O- Hoop dat het droog blijft, het is buiten losrijden namelijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 6 bezoekers