[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:33

Sparky, ik herken het wel, maar meer in de vorm zoals Sanne. Ik kan de hele dag stress hebben, slecht kunnen eten, buikpijn, maar zodra ik er op zit heb ik eigenlijk niet zo’n last meer. Eerste rondje voelt zij mijn spanning en word dan ook gespannen. Maar zodra ik haar echt oppak, ben ik zo in gedachte met het rijden, dat ik niet meer op mijn zenuwen let...
als ik hoor; “je bent aan de beurt” krijg ik wel weer die zenuwen in mijn buik. Maar zodra ik dan begonnen ben is het weer weg...

Je eigen gevoel is het belangrijkste :j als je fijn gereden hebt dan maken die punten niks uit. Een jury beoordeeld het moment. Maar jijzelf weet waarmee jullie te dealen hebben (zoals zenuwen, jong paard, noem maar op).

Maaike, holy moly wat een punten :wow: gefeliciteerd!! Heb je geen filmpjes toevallig :)

Dee_Es, ik moet echt iets kwijt.... ik heb het hele 2018 topic doorgelezen, en ben nu halverwege het 2019 topic... wat ben jij een leuk, sympathiek persoon!! Vanaf het begin zulke monsterscores rijden en toch zo meelevend en motiverend blijven voor mensen waarbij het allemaal nog niet lukt of net begonnen zijn ofzo. Echt super tof!!!

En na het lezen van alle topics werd ik spontaan weer gemotiveerd om toch nog te gaan starten dit jaar :o
Ene kant zei ik; even doortrainen tot die galop er goed op zit en ze daar meer balans heeft. Maar weet je.... ik vind het gewoon heel leuk en ik had mezelf voorgenomen om haar 2019 een paar keer mee te nemen voor de ervaring en pas 2020 voor punten te gaan. Dus ik hou me aan mijn plan, ondanks de mega teleurstelling van de laatste wedstrijd. :D


linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 05:28

Canon schreef:
Sparky, ik zat te denken.. heb je al eens overwogen om in de avonden te starten? Hier in de regio zijn veel wedstrijden in kleinere poules op de vrijdag avond en dat geeft zoveel meer rust. Misschien is dat een mooi begin om de zenuwen te minderen.. :j


Dit gaat niet overal op... Ik was vorige keer pas om 23.15u aan de beurt, was een goede volle avond :=

Welkom trouwens ook :)

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:47

Hihi Maaike ik was inderdaad rond 1uur thuis. Lang getwijfeld om af te melden maar ik was de volgende dag vrij (paardje ook vrij gegeven) dus lekker uitgeslapen ;) achteraf had ik wel spijt... ik verwachtte geen winstpunt, zo rond 177/178 punten was acceptabel geweest, maar 169 vond ik wel erg streng gejureerd. Niet alleen in de B, dus dat stelde mij wel gerust, maar die hele avond waren er geloof ik in totaal 3 puntjes vergeven :=

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:40

Misschien een gekke vraag, maar hoe lang duurt het gemiddeld voordat jullie reactie terug hebben op aanmelding voor een wedstrijd via email?
(Ik heb alleen nog aangemeld via MijnKNHS maar dat kan bij deze niet. Ik heb zondag gemaild maar nog geen reactie. Moet ik geduld hebben of toch even gaan bellen? )

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:20

Maaike schreef:
Linda ik heb me nog nooit via mail opgegeven dus kan je helaas geen antwoord geven :)


Altijd alles via de MijnKNHS app? Of ook via telefoon? Doe je dan bellen of appen?
(Bellen is voor mij zo lastig ivm werk :( tegen de tijd dat ik kan bellen vind ik het alweer te laat)

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:49

Hmm vreemd... gemaild, geen reactie.
Aangemeld via startlijsten, geen reactie.
Dus ik app of alles goed is gegaan. Krijg ik terug “ik heb het wel ontvangen”. Dus ik vraag of er een bevestiging via mail volgt oid, weer geen reactie...
Ben ik nou aangemeld? Of niet? Ik hou niet van onzekerheid, wil graag weten waar ik aan toe ben :o voorlopig ga ik er maar van uit dat ik ingeschreven sta dus dan hebben wij 8 december weer een wedstrijd.
Dat word de allereerste keer op volledig onbekend terrein (vorige keer was op terrein van de vereniging dus dat had ze al een keertje gezien) := spannend!!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:58

Melissa, wauw gefeliciteerd!! Wat een punten zeg! :wow:

Jentecats, welkom! Sorry, in eerste instantie helemaal over je berichtje heen gelezen :o

Caritas, haha ja kan me voorstellen! Ik zal ook niet snel opnieuw naar deze locatie gaan. Tenzij de wedstrijd nu verder echt fantastisch zou bevallen, maar ik vind zo onduidelijk aanmelden al heel vervelend :=
Ik ben wel nieuw in deze regio, toen ik (10 jaar geleden) nog wedstrijden reed, woonde ik in een ander deel van het land, dus ik wil nu wel proberen om veel verschillende locaties te bezoeken zodat ik zelf kan beoordelen wat ik er van vind :j dus daarom hoop ik wel dat ik 8 dec gewoon sta aangemeld :P

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:52

Canon, nee ook niet :n staat niks in MijnKNHS... :n maar ze zei wel dat ze het ontvangen had... lastig!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:01

Absque, oh wauw wat goed!! Gefeliciteerd!
Hoe veel punten heb je nu? Ik heb helemaal over het hoofd gezien dat je dit weekend moest starten denk ik :o sorry. Heb je 1 proef gereden?

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:16

Ook weer zoiets.. de wedstrijd van 13 december staat op startlijsten met proeven 3 en 4, op MijnKNHS proeven 5 en 6.... := :roll:

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:40

Absque, whaha :') ook bij jou gaat niet altijd alles goed blijkbaar :P leuk dat je die foto’s ook deelt :j

Sanne, complimentjes over de rug van je paard zijn altijd fijn :j mooie foto!!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:30

Absque, knap plaatje zo hoor! Soms is een stapje terug doen gewoon nodig om er samen daarna weer een vooruit te kunnen doen (of twee ;) ) toch weer een hele leuke ervaring rijker met de clinic, leuk!

Sanne, mooi overzichtje! Wat heb jij een boel mooie fotograaf-foto’s zeg <3 gaaf!

Canon, oei ja dat zal wel snel vol lopen. Ik heb ook snel 28 dec ingeschreven (dressuur :P ) omdat ik bang was dat dat ook snel vol zou raken in de vakantieperiode...

Nog niks gehoord, ik wacht maar gewoon af of ik op de startlijst sta (tot nu toe nog niets online).
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet erg vinden als ze me zijn “vergeten” want de voorbereiding is PRUT!
Raika heeft iets van mijt of luisjes, dus van het weekend druk geweest met scheren en behandelen en dus mijn les af moeten zeggen. Vandaag hebben ze bij mij weer cortisone in mijn schouder gespoten (al de derde keer, ik roep steeds al dat het geen slijmbeursontsteking is maar blijkbaar nemen ze niet serieus wat ik zeg) geen idee wat ze gedaan hebben, maar ik mijn hele arm, schouder, schouderblad en nek doen zeer... :( dus tm woensdag staat ze nog stil vrees ik, donderdag longe, vrijdag vragen of mijn instructrice wil rijden, zaterdag kort los werken en dan op hoop van zege zondag..... := :o niet echt lekker kunnen oefenen dus :n

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:42

Sanne, leuk hoor! Ik zou dat ook meer moeten (laten) doen van mijn paarden...

Ik sta dus op de startlijst :o maar we hebben niets te verliezen. Dit word dus de allereerste keer op écht vreemd terrein, dus we gaan gewoon voor een brave proef en de punten mag ik gewoon niets van verwachten. Daar hebben we te weinig voor kunnen oefenen. De ervaring is wel mooi meegenomen dus besloten om gewoon te gaan :j

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:15

Melissa, wat heerlijk die afwisseling :D

Absque, nou normaal heb ik echt een neurotisch vast schema :o dit moet wel vanwege mijn baan (sommige dagen later thuis dan andere, files etc.) en omdat wij zelf geen goede bak hebben;
Op maandag en donderdag zijn haar vrije dagen.
Op dinsdag longeer ik altijd, woensdag rij ik bij de vereniging, op vrijdag les, zaterdag thuis milde training (stap, draf, gewoon loswerken) en zondag naar de vereniging (of hopelijk later buitenritjes ;) ).

Ik train dus 3 dagen zwaarder, 1 dag alleen loswerken, 1 dag longeren en 2 dagen vrij. Ze is nog jong, dit schema werkt heel goed voor ons :j eigenlijk valt het in verhouding dus mee hoe vaak ik het rijden heb moeten overslaan ;) maar gevoelsmatig geen goede voorbereiding zo voor de wedstrijd. Zeker omdat ik zelf pas zaterdag weer eventjes kan opstappen. Maar inderdaad!! Gewoon zien als een leuke ervaring :j

En met zulke foto’s mag je ons altijd volspammen hoor <3 jemig zo knap!! Chique ook met die witte peeskapjes :) hoe gaat het rijden verder bij jullie?
Ben ook wel benieuwd naar schema’s van andere eigenlijk :o :j

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:33

Ik rij ook nog maar kort, 1x per week 20 minuutjes, 2x per week 45 minuten en 1x per week een uurtje (les). :j


linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:21

Canon, hihi ik zou ook gebruik maken van die rust :j groot gelijk!!

Ik heb ook nog een jaarling staan, geen idee hoe ik het ooit ga combineren om ze beide te rijden :o naast een fulltime baan, veel reistijd, huishouden, Raika enzovoort. Maar ach ik heb nog even de tijd :P

Raika is gelukkig niet zo wisselend, of ik haar stil heb laten staan of niet, dat maakt geen verschil dus dat is mijn geluk :D vandaag gaan we even naar de vereniging om een proefje te kunnen oefenen en morgen is het dan zo ver... voor het eerst écht buitenaf op wedstrijd... SPANNEND :=

de startlijst voor vrijdag staat ook online, weer een mooie starttijd 22.00u := we raken er bijna aan gewent haha!! Normaal let ik niet op wie er nog meer in de B mee rijden want ik ken toch niemand maar vrijdag zag ik wel allemaal bloedmooie KWPN afstammelingen... stiekem voel ik me dan toch wel wat ongemakkelijk met mijn fjordje van krap 1,40m :=

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:16

Evelien, ah dat is super lief! Dankjewel!
ik voel me nooit benadeeld door jury’s hoor, dat heb ik vroeger ook nooit meegemaakt. Maar je voelt je toch een beetje “vreemd” :P hihi

Wat zeggen ze over een slechte generale.... laat het dan hopelijk ook voor ons gelden want vandaag ging nergens over :n de rechtergalop leek vooruit te gaan maar vandaag weer helemaal mis, ook veel pogingen om onder het werk uit te komen en zo nog meer gekkigheid... :o ach ja het doel was braaf rond komen en dat is vast nog wel haalbaar :j

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:11

Maaike, oh wat lief zeg!! Zo fijn als ze zo mee werken <3

Melissa, morgen is smiddags hoor ;) (vrijdag is savonds). op zondagavond starten zou ik ook niet doen. Dat kan toch geen normaal mens volhouden?! ik neem aan dat er meer mensen zijn die op maandag weer gewoon moeten werken, stom georganiseerd die selecties :(

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:53

Nou ik had mijn handen vol aan haar vandaag :o het stormde behoorlijk dus opstappen was moeizaam. Met losrijden schrok ze een keertje en begreep ze helemaal niets van een stuiterende, steigerende kleine pony die alle kanten op vloog :roll: Dan moet je al die spanning meenemen naar een ring die ze niet kent, met witte hekjes die ze ook niet kent, haar ogen plopte er bijna uit :wow: :=
Al voordat ik goed en wel in de ring was, moesten we al beginnen... ik heb haar toch nog even een volte op gestuurd, je hebt 45 seconde toch?! Dus dat was het enige wat ik kon doen.

Al met al dus niet fijn aan de eerste proef begonnen en enorm veel spanning... toch 180 punten. Met terechte 4en en gelukkig ook 7ens.
De tweede proef ging iets beter. Nog spannend, dan valt ze wat door mijn binnenbeen heen en rechtergalop is dan kansloos. Dus ook hier genoeg 4en, maar stappen deed ze als een koningin! En gelukkig zo nog een aantal goede onderdelen <3 hier 187 punten en een tweede plaats :D
Echt kei trots op mijn jonkie :j nog genoeg ruimte voor verbetering maar we weten gelukkig waar het zit en weer een hele ervaring rijker :)

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:26

Ghost, heel goed hoor :j ik ga ook nog gewoon met die instelling en dan heb je veel minder teleurstelling als het nog niet winstwaardig is. Mijn winstpunten nu kwamen echt als kers op de taart! Veel leuker dan wanneer je er al op rekent ;)

Maaike, dankjewel :)

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:12

Evelien, lief berichtje, dankjewel :D

Absque, ik vond het heel bijzonder om due combinatie zo door de baan te zien gaan. Ik zou me rot schamen als ik andere zo gigantisch tot last ben :o :=

XSanne, gadsie zeg, hoe hou je dat vol? Ik vond dat ik al lange dagen maakte en ik ben Smorgens om 6u weg en vaak ben ik dan savonds rond 5u bij de paarden (en dan moet je daarna nog eten, huishouden, enz. :roll: ) maar mijn moeder zei altijd; je waardeert vrije dagen alleen als je ze niet te vaak hebt ;)
Klinkt inderdaad als een heftig ritje hihi! Ze zijn ook wel wat frisser met deze kou en wind...
Super lief van je vriend!! Zelf gemaakt nog wel, kei leuk! :j

Dee_Es, oei kan me voorstellen dat zo’n blessure continu in je gedachte blijft zitten. Terwijl je het toch moet proberen los te gaan laten, anders kun je nooit meer volop genieten :(:)
Het lijkt me ook wel leuk dat je nu op niveau zit waarop niet alles vanzelf gaat? Of zie ik dat verkeerd? Continu met 2 of 3 winstpunten per proef thuis komen is heel leuk, maar het lijkt me ook snel vervelen? Dit lijkt me een grotere uitdaging :j

Roulette, leuk om te horen :) plezier is ook veel belangrijker dan het type paard vind ik. Soms word je wat gek aangekeken met een “apart ras” maar meestal zijn de reacties best wel positief.
9 winstpunten, wat goed! Ga je gelijk over zodra je de 10de punt hebt?

Canon, wat een lief berichtje :) dankjewel!!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:34

Melissa, dat is een mooie starttijd :j aankomende zondag is het toch?

Dee_Es, gewoon er voor blijven gaan en vooral blijven genieten! Je ziet vanzelf hoe het loopt maar je hebt al zo veel goeds bereikt :j

Sanne, een droge bak? Hihi het regent hier flink... :=

Vanavond mogen we weer op pad, en ik heb er zin in :)) alleen de starttijd van 22.06u is jammer, maar het scheelt wel dat ik dan geen vrije uren van werk op hoef te nemen :P

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:52

Alvast veel succes! Schrijf je een verslagje hoe het gegaan is? :)

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:10

Sanne, inderdaad op vrijdagavond vind ik het niet zo erg. Morgen lekker uitslapen ;)

Wat een luxe met die droge bakken. Hier helaas geen goede bak :n dus wij zijn gebonden aan de rijhal van de vereniging.

Hebben er meer mensen wedstrijden op de planning staan?

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:34

Hey wat grappig! Jij bent inderdaad na mij aan de beurt :D leuk zeg, wat een toeval!
Haha ik zag ook later pas dat de eerste Chippendale, hetzelfde paard is als die daarna nog eens moet :P dus achteraf viel het ook mee met de hoeveelheid enzo hihi.

En geen stress, je bent niet de enige... ik heb ook altijd zenuwen, stop soms met rijden, een jonge pony, nog altijd zonder bevestigde galop... ik ben dus ook al blij als ik gewoon rond kom ;) gewoon lekker plezier gaan hebben :j

Edit; mijn doel word om van de 2 proeven in ieder geval 1x in de rechtergalop aan te kunnen springen. Dat is al uitdaging genoeg :P ;) haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 8 bezoekers