[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:15

Mag ik hier meepraten met jullie? :o Ik haal hier altijd veel motivatie vandaan.. In een ander topic over doelen met wedstrijden schreef ik kort mee, maar dat is gaandeweg in stilte verdwenen volgens mij..

Mijn meisje is een 13 jarige dochter van Plain's Liberator die ik met mijn zusje heb beleerd rond haar vierde/vijfde. Sinds die tijd droom ik van het rijden van een wedstrijd. Elk jaar komt er weer wat tussen waardoor wedstrijden bij een verre droom blijven.. Tot een vriendin mij over haalde met "Laten we net doen of we gek zijn en samen inschrijven.. Is lachen!" En onze instructeur ervoor zorgde dat wij niet afzeiden van de spanning..

1 November was onze aller eerste proef ooit met 177,5 punten. Ik had geen moment adempauze voor mijn gevoel, en ook paard was vrij gespannen. Losrijden ging overigens heerlijk, alleen ben je dan aan bak 1 gewend, en komt plotseling bak 2 om de hoek.. :roll: De tweede herpakten we ons en zijn we gewoon gaan spelen en genieten zoals we gewend zijn. Voelde een enorme knop omgaan die tweede proef, ik heb die stralend gereden schreef de jury, al herinner ik me enkel het onwijs goede gevoel en een hoop concentratie-vuur..

Met het mantra "niet vallen en binnen de hekjes blijven" op pad en uiteindelijk op nummer 1 eindigen met 190,5 geeft misschien in a nutshell weer hoe mijn proces die dag is gegaan.. :=  Ik stikte in mijn glas toen onze combinatie als eerste genoemd werd.. Ik vond de indrukken opdoen en gezellig met vrienden en familie op pad zijn echt genoeg, maar werd uiteindelijk beloont met veel meer.. **\O/**

Afbeelding

Paard is echt mijn vriendinnetje en heeft echt onwijs haar best voor me gedaan en vertrouwen gegeven, ik ben haar écht dankbaar. <3 En nu.. Nu heb ik het helemaal te pakken.. :D Ik zou heel graag meepraten over alle ervaringen en meer van deze motivatie vinden, zodat we echt door blijven gaan. :D

@Sparky, ik vind het ook mega spannend! Echt heel erg! Ik kan ook mega slecht tegen stress en krijg daar ook hele vervelende buikpijn aanvallen van.. :') Maar soms moet je gekke dingen doen om he grenzen te leren kennen! :j Achteraf is dan niet meer dan een leuk uitje met je paard! Een beetje spannend doen in een andere bak, andere paarden ontmoeten.. en gewoon lekker samen bezig zijn. Maar ook ik moet echt door een heel traject heen. :=

@Maaike, jij bent echt een inspiratie voor mij hoe je dingen aanpakt en durft! Wat een mooie punten! Fijn dat je teruggegaan bent en alles zo goed is gekomen!

@Linda, gewoon doen! Als je goeie punten haalt en lekker hebt gereden samen geeft dat nog meer motivatie voor het komende jaar! En anders weet je dat je planning zoals je hem hebt goed genoeg is. Kan alleen maar win-win worden volgens mij.. toch? :D
Laatst bijgewerkt door Canon op 19-11-19 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:08

Wat leuk Sterre! Nu ben ik ook blij! **\O/**
Zo'n fijn koppie herken ik echt uit die lijn inmiddels. Wat een lieverd! Het is dat de mijne een wit kolletje heeft, anders ging ik echt twijfelen :D Haha! Het zijn echt heerlijke drukke, leergierige schatten.. De mijne in daar ook geen uitzondering op. <3 Echt superleuk dat jij er ook eentje kent! Weet je misschien nog uit welke regio ze oorspronkelijk kwam? Misschien hebben ze ooit bij elkaar in de buurt gestaan? :D De mijne komt oorspronkelijk uit Bennekom..

Dankjewel Melissa! <3
Heb even jouw laatste bericht gezocht omdat ik heel benieuwd was.. Wat een prachtige punten!
Je mag zeker trots zijn op paard en die resultaten! Leuk om jullie proces van die dag zo te lezen! :D
Volg je de selecties met een persoonlijk doel? Ben heel benieuwd namelijk! :)

Sparky, ik zat te denken.. heb je al eens overwogen om in de avonden te starten? Hier in de regio zijn veel wedstrijden in kleinere poules op de vrijdag avond en dat geeft zoveel meer rust. Misschien is dat een mooi begin om de zenuwen te minderen.. :j

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:10

Bij mij duurde het een dag voor ik een reactie had Linda.. Betalingsacceptatie had ik binnen een uur binnen.
Die avondwedstrijd was wel serieus laat inderdaad :oo Dat hoop ik dan inderdaad niet mee te maken.. := Wel kudo's dat je gewoon gegaan bent. :D

Leuk Sterre! Die van mij is van Fabricius aan haar mama's kant. :D Ik hoop dat je haar ooit nog weer ziet, is altijd leuk een bekende terug te zien. Zeker in de vorm van een paard!

Hi Jentecats! :D Wat leuk dat je zo lekker op pad kan! Lijkt me superchill en onwijs leerzaam. :o

Maaike dankjewel! Afgelopen maanden toen die wedstrijd eraan zat te komen zo veel gelezen hier hoe je vertelde over je aanpakken en hoe je steeds weer doorzette in stapjes. Dat was echt heel leuk. Gemeend compliment dus. :j Ben blij dat ik je er blij mee maak. :D Hihi

Dat is hartstikke slim Sparky! Goeie om te onthouden als strategie.. :D Leuk om zo te lezen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:46

Linda, Misschien zijn ze het nog aan het verwerken? Sta je bij Mijn KNHS wel al op die wedstrijddatum bij 'ingediend'? Dat was bij mij het geval: een week van tevoren was ik verwerkt met mijn inschrijving en stond deze 'definitief' mega omslachtig dat het zo lang duurt en snap je wil om zekerheid goed. :j

Wat leuk Melissa! Dan is het inderdaad wel heel leuk om de selectiewedstrijden mee te pakken en die te volgen. :D En wat een supermooie punten haal je er ook mee! Leuk om te kunnen volgen, ben heel benieuwd naar de resultaten straks en of je het haalt! Vind het mooi als iemand voor het plezier meedoet met zo'n selectie en dan bij de beste resultaten uitkomt. De sport hoort leuk te zijn, en dat straal je dan uit! :D Leuk avontuur!

Wow Caritas, over goed lezen gesproken.. :oo Mocht je gaan, dan zou ik diegene van de mail opsporen en na je wedstrijd even vriendelijk een babbeltje maken over de mail. :o Ik denk dat ze het volledig verkeerd geïnterpreteerd heeft toen ze het las.. := Het lokt ook bij mij wel een hoop geinige tegenreacties op die je kunt sturen, maar ik ga uit van de onschuld en denk dat ze niet goed hebben gelezen.. :')

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:32

Wat een lieverd heb je absque! <3
Spannend zo'n clinic, maar Ermelo is best fijn om daaraan te wennen. Ik ben pas mee geweest om te rijden met een ORUN-2 toetsmoment voor een stalgenootje. Was een fijne oefening voor vreemd terrein daar! Fijn dat het bij jou ook zo goed uitpakte! En stoer dat je klassiek één proef start per keer. Vind ik best gaaf! :D

Over aanmeldingen gesproken.. Is het inmiddels al gelukt met de aanmelding Linda? O:)

Ik hoopte nog een paar kerstconcoursen mee te pakken dit jaar, maar die liepen echt veels te snel vol. := Niet gezond.. Ik wilde helemaal versierd starten.. :') We pakken binnenkort nog maar een gewone mee en gaan misschien eens kijken naar springen.. We springen veel thuis en ook vrij technisch, alleen denk ik door de spanning de totale volgorde kwijt te raken op vreemd terrein.. Dat houd mij nu nog een beetje flink tegen.. :')


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:49

Zondag hebben wij echt een vaste dag dat we 's ochtends aan het werk zijn. Dan heb ik vaak alle tijd en onderneem dan grotere dingen samen, bijvoorbeeld parcourtjes springen, buitenritten van 10 tot 15 km'er.. (Wij staan op een grote stal en omdat de rest van stal die dag rust houdt is er dan plotseling mega veel ruimte voor alles. En daar maak ik graag gebruik van.) :D

Verder streef ik ernaar minstens drie keer in de week (los van de zondag) te trainen. Daarin zit vaak ook nog één keertje intensieve les en sowieso na die les een vrije dag. Soms rij ik twee dagen achter elkaar, en merk dan ook dat ze soepeler wordt, net als jij Sanne :j Als het druk is met mijn werk wil dat soms niet. Dan heeft ze vaker vrij.. Ik heb wel echt een druktemaker die altijd wil.. Als ik een week niet ga of minder ga, zadelt ze zichzelf bijna op bij wijze van.. := Slechter wordt ze er niet van. Maar ze is dan wel opeens héél werkwillig. :')

Dankjewel voor de tip eens naar oefenspringen te kijken iedereen! <3 Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, maar ga ik es naar kijken! :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:56

Ik vind al die planningen inzien ook echt onwijs leuk. :D Wat grappig hoe iedereen een beetje haar eigen weg erin vind.

Maaike, het is wel echt een poppetje eersteklas op die momenten. :D Ze heeft ook echt een bepaalde serie aan blikken en bewegingen waarmee ze communiceert.. <3 Die neem ik vaak op en deel ik altijd in mijn Insta stories waarbij iedereen dan helemaal plat gaat. :D Ik zit al een tijdje te denken daar gifjes van te maken en zo een jaaroverzichtje te delen.. Maar ik durf nog niet.. :') haha

Linda, wat een veerkracht hebben jij en je paard samen dat je na zo'n begin jezelf gewoon weet te herpakken. Respect! :D Dat zijn wel de beste ervaringen waar je het meest uit de dag haalt om te leren en te groeien.

Ghostattack, het zijn de meest rare paarden die je het meeste bij zullen blijven en plezier zullen geven. Op een gegeven moment is het gewoon "jouw maatje" en kijk je door alle rare lelijkheid heen. :D Ik vind het grappig te lezen hoe je nu naar hem kijkt en toch lekker samen zonder verwachtingen dingen gaat doen. ik ben nu al fan van jullie. Eens een keer niet dat hele tuttige wedstrijdbeeld kan ik altijd wel goed waarderen. :D

Sanne, wat heb jij een immens lieve en creatieve vriend! <3
Dat moet echt onwijs mooi staan bij haar stal. :j Zitten wij niet ook toevallig in hetzelfde wedstrijdtenue topic, klopt dat? :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:57

Nou.. Volgens mij hangt het echt in de lucht inderdaad! Vandaag was echt drama.. := Druk dat ze is in d'r hoofd! Nu heeft ze een paar daagjes stil gestaan omdat ik ziek was, maar gisteren hebben we ook gewoon weer volle bak gereden.. Zo druk als ze vandaag was is echt niet gezond.. Wat een klier was het.. -O-

Sparky wat fijn dat je wedstrijd zo goed ging! Wat een fijne punten! <3 Volgende keer gewoon minder stress en dan weer lekker genieten. :D Jullie kunnen het! Top dat je toch gewoon gegaan bent! Ik ken dat wel van jury's die dan niks erbij zetten. Zoiets maakt het zo veel persoonlijker en leuker! Als iets liefs kan worden geschreven, waarom dan laten iemand een extra blije dag te bezorgen? :o

Jemig Dee_es, ik wordt er stil van.. Dát zijn nog eens punten! :oo Gefeliciteerd! Had je het verwacht? Of schrok je net zo? :D Echt gaaf zeg!

Haha, Ik ben ook wel aardig benieuwd naar je beelden Abesque. :D

Tja, echt vak-fotografen (dus niet de pa's met camera) op wedstrijden bij dressuur zie ik hier niet meer.. Ik heb vroeger, toen ik begon met mijn eerste studie, veel gefotografeerd op wedstrijden in Gelderland, ergens ben ik daar toen mee opgehouden. Ik werk nu jaren later als freelance sportfotograaf voor sportorganisaties zelf en ben toen gestopt me op particulieren te richten. Ik was afgelopen zondag mee met vrienden van mij die zouden starten en maakte daar wat beeldjes. Dan gaat het toch wel weer kriebelen.. Als iemand een keer een écht mooie locatie heeft en graag iemand mee wil hebben voor wat beelden.. O:) Ik wil het best wel weer eens oppakken. Het was altijd mega dankbaar werk en je had altijd een mooie gezellige dag. :D

Daarnaast wil ik ook echt wel weer zelf starten nu dankzij die zondag.. :') Zo'n hele dag tussen de wedstrijdruiters en paarden motiveert enorm! Lijkt me ook onwijs leuk om plotseling iemand tegen te komen van dit topic op wedstrijd, haha :D In welke regio's starten jullie eigenlijk? Is iedereen heel erg verspreid, of valt dat mee? Iemand toevallig zondag in Arnhem geweest? ;)
Laatst bijgewerkt door Canon op 16-12-19 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:09

Ik hoop in midden januari echt weer op pad te kunnen. Het kriebelt verschrikkelijk om weer te gaan, maar het mag even niet.. Twee weken terug is iemand tweemaal achterop mijn vaders auto geklapt en heeft de trekhaak de auto beschermd, maar mogen we nu geen trailer meer trekken tot die vervangen is in de garage.. Paps mankeert verder gelukkig niks. Maar hij was wel woest op de druif achter hem. := (mijn pa is extreem zuinig op zijn auto.)

Wat grappig dat veel van jullie zo dichtbij starten! Wij staan in Otterlo en gaan naar Lunteren, Arnhem en Barneveld. Bennekom en vooral stal Roosendaal ga ik onthouden. Leuke tip! :)) Ik woon zelf in Apeldoorn en kan daar nog uitwijken naar Riant in Beekbergen of de Apeldoornse ruiterkampioenschappen. Voorheen had die laatste alleen nooit zo'n beste organisatie.. Pas afgelopen jaar leek het écht wat en reden ze bij paleis 't loo. Hopelijk houden ze dat vast in 2020. :=

Ik rij tot nu toe altijd met een vriendin mee. Die staat 10 minuten verderop en haar vriend (mijn instructeur) rijdt alles met trailers. Mijn vader heeft zo'n ouderwets rijbewijs van Rijkswaterstaat waarop je meteen alle E's ook toegevoegd kreeg. Super chill, alleen wil ik het hem niet aandoen in zijn kantine te moeten wachten omdat hij niks met paarden heeft. :') Hij toont wel interesse en helpt heel veel. Maar het zal nooit zijn ding worden zegt ie altijd. Zelf heb ik alleen B en wil graag door, maar ik moet ook nog een auto dan, want die van thuis krijg ik niet mee. :')

De leuke kant van altijd meerijden is, dat wij ook altijd met een heel team op wedstrijd gaan. En beetje ouwehoeren, elkaar aanmoedigen, samen terugblikken tussendoor en tips uitwisselen en uiteindelijk gezamenlijk een frietje bij een lokale bar.. Het voelt wel echt als een feestje als we gaan. :D
Misschien is dat ook iets voor paarden die bang zijn voor andere paarden op wedstrijd? En paar keer wat maatjes mee die ook wedstrijden meerijden, zodat het langzaamaan minder eng wordt.. Met de eerste keer op pad in de trailer deden wij dat en dat hielp onwijs goed! :j

Trainen wil ik deze week weer een beetje oppakken tussen de kerstdagen in. :o door de drukte van vorige week zit ik een beetje in een dipje. Daar moet ik even doorheen komen.. De motivatie was even helemaal weg en dat is niet zo best.. -O- Dat is ook heel dubbel, ik wil graag weer op pad met haar, genieten en elkaar uitdagen, maar ze is de laatste tijd zo snel afgeleid en niet met haar hoofd erbij dat oefenen helemaal niet leuk is.. Ik heb dus even een stapje terug gedaan, maar nu weer vooruit gaan is plotseling moeilijker dan gedacht.. :n Stok achter de deur: aankomende vrijdag komt mijn instructeur weer. Dan vind ik meestal de motivatie en dat vuur weer. :')

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:51

Hey wat onwijs leuk Maaike! Niet gedacht bokkers zó dichtbij te vinden! (En ik ben ook echt een achterdocht eersteklas op internet, dus dit is überhaupt de eerste keer dat ik het schrijf) :D Haha. Maar wat grappig! Ik ben heel benieuwd nu, als ik dat vragen mag; Waar sta jij met paard gestald? O:)

Wat leuk ook je ervaringen te lezen over afgelopen jaar de Apeldoornse..! Vond de foto's achteraf zo gaaf bij 't Loo dat ik toch inwendig baalde dat ik niet gegaan was. _O- Ben blij dat het er zo verbeterd is. Dat mogen ze van mij ook zeker vasthouden! :)) Heb je foto's van je wedstrijd daar? :D Ik ben heel benieuwd!

Pothoven lijkt me ook héél interessant inderdaad! Qua kilometers is dat nog wel aardig te doen opzich.. Er was afgelopen weekend een springconcours volgens mij, of die komt nog en toen heb ik héél lang getwijfeld.. :D Is het daar fijn te doen? Zowel in- als outdoorseizoen? Dan ga ik ze eens goed in de gaten houden. :D Ik wist niet dat Riant buiten inrijden was in het huidige seizoen.. Heb je me even goed gered! :D haha

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:16

Wat onwijs lief, dankjewel allebei <3 Ik voel me er al een stuk minder slecht over.
Dat afvragen waarom je überhaupt paarden hebt ken ik ook wel. Mijn ouders en ik zijn helemaal verliefd op de bergen in Zwitserland. Daar gingen we soms voor meer dan een maand heen.. Heerlijk was dat! Maar sinds we haar hebben kunnen we maximaal twee weken in het jaar.. Ik mis het verschrikkelijk, en zag mezelf ook altijd emigreren op een gegeven moment. Maar nu hebben we haar en kunnen we haar ook niet zo zomaar wegdoen. Ze is te speciaal daarvoor en gaat het niet snel ergens beter krijgen. En we houden toch wel echt van haar. :o

Ik ga vanmiddag tussen de buien door een rit in het bos maken. Even het koppie leegmaken en samen wat tijd besteden. Misschien helpt dat dat vuurtje weer aan te wakkeren. O:) Daarnaast ga ik nog even haar stal versieren en haar wat extra lekkers geven deze dagen. Vind toch dat paard dat ook hartstikke verdient. :D

En vanavond is het al kerstavond! **\O/** Dus alvast hele fijne dagen jullie!
Bedankt voor jullie gezelligheid deze afgelopen maanden. :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:35

Ik kom ook graag weer om het hoekje kijken. :o
Afgelopen maanden waren heel rustig bij ons. Ik wilde in januari doorpakken om eind februari/begin maart weer te kunnen starten en misschien te gaan springen. Maar januari bracht een nogal nare gebeurtenis op stal die mij veel stress heeft bezorgd. Die negatieve energie en veel rechtrichten oefenen zorgden op een gegeven moment voor pijn tussen mijn schouderbladen. Dus fysio opgezocht, en een traject gekregen van vier keer mijn rug kraken, twee keer mijn nek en dry needling naast een groot aantal massages.. Mijn rug en schouders bleken vijf knopen ter grootte van knikkers verstopt te hebben.. := Dus sport zat er even niet meer in.. Op zich niet erg want ik voelde me toch al niet meer op mijn gemak op die stal. Maar het is niet hoe het hoort natuurlijk.. Gisteren ben ik voor het eerst een uurtje in het bos geweest met een stalgenoot en dat ging goed. Dat deed mij ook immens goed! Plotseling besef je hoe erg je het mist! :D De plannen liggen nu in April ongeveer, eerst zo kalm mogelijk oppakken onder begeleiding. :o Met een vriendinnetje wilden we in Maart een crossclinic doen.. Ik duim dat ik die haal en oefen zo kalm mogelijk door.. Als het niet wil, dan maar niet. :o


Heel veel beterschap Linda! Kan me voorstellen dat dit veel energie en zorgen kost.. Hopelijk wordt het vanaf nu enkel beter! Ook ik duim mee!

Super Marloes! Mooi afgesloten met die ontspanning! :D Klinkt als een hele ervaring erbij zo, haha Nu toch uitbouwen en op naar de volgende he? :D

Roulette, ik heb het misschien gemist in de tussentijd, maar wat is er gebeurd?

Dee_Es, wat balen! Maar de seizoenen moeten nog beginnen toch? Misschien als het wat beter weer wordt en de kou verdwijnt, dat dat een goed effect heeft op hem en jullie het alsnog halen..! Snap goed dat je in zo'n situatie dnkt "wordt dit hem nog wel??" maar wie weet! :(:)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:52

Jemig, plotseling gaat het wel écht heel hard.. :\

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:46

Hee Maaike wat super! Ik denk dat Snob het ook wel zal missen om met je te oefenen. Paard is natuurlijk het hele gebeuren in alledag vergeten en is ook even zijn routine kwijt. Ik hoop dat je eerste keer erop een succes gaat worden. Wie weet helpt dat gemis wel zo dat hij zich extra gedraagt.. Beterschap nog even met je pols! Rustig aan doen hoor. Hoe beter je geneest, hoe beter het straks zal gaan. :o



Ach Linda wat een verschrikkelijk gedoe.. :(:) Heeft het zin als ze betreft voer wat extra vitaminen of mineralen krijgt die herstel bevorderen? (Evan uitgaande dat dat niet al lang is overwogen natuurlijk, ik weet natuurlijk niks..) Hopelijk trekt Raika het een beetje. Het is niet niks.. Hoe hou jij jezelf in deze situatie? Alles goed met jou?



Ik lees echt een hoop pech de laatste berichten hier zeg! :oo Dat is echt niet best!


Hier gaat het sinds twee weken beter. Mijn dossier is gesloten bij de fysio. Ik heb mijn slaapcoach gehouden. Die helpt mij stress beter te verwerken en dat doet goed! :j Paard was de week dat ik terug was een beetje een zielig meisje.. Ze was wat doffer in vacht en wat voorzichtiger, gewoon niet helemaal haarzelf. (Ik ben er dan ook écht twee maanden niet geweest omdat ik niets kon..) Inmiddels is ze meer dan haar vrolijke zelf en was ze afgelopen week ook gewoon mega actief en enthousiast. Goede timing, want onze eerste cross-les heb ik daardoor kunnen doorzetten en dat heeft ze met veel plezier beleefd. We hebben een nieuwe roeping gevonden! 
 <3 (Tenminste, als alles weer open gaat..)
Het enige nare dat wij nu hebben is mok.. Ik wordt er helemaal gek van. Elke dag insmeren, bij hevige momenten een betadinewasje en ze heeft nu lijnzaadolie voor een booster van binnenuit. Dat lijkt te helpen, maar ik zou echt willen dat het sneller ging.. Je ziet gewoon dat ze er last van heeft.. ;(

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:54

Wat fijn dat het beter gaat met Raika Linda. Jullie komen van een goed onzekere weg, en dan vind ik deze vooruitgang echt een mooie opluchting. Fijn! :o Hopelijk blijft die lijn nu weer stijgen.

Wij gaan, ondanks dat onze instructie is weggevallen door corona, best lekker. Vandaag voor de tweede keer ons eerste online proefje opgenomen. De eerste keer was een paar dagen te vroeg. Superjammer, want daar deed ze voor mijn gevoel veel beter en hoefde ik amper te corrigeren. Vandaag was twee keer corrigeren met aanspringen en dat is gewoon onnodig eigenlijk en zonde.. Maar verruimen ging dan weer écht sprekender en beter en gangen terug ook mooi beheerst.. Ik weet dus nog niet wat ik moet denken. :') Maar ik mag hem straks wel insturen en dan naar de volgende toe werken.
Ik merk wel dat ik door het wegvallen van al het andere heel veel rust vind in het wedstrijden rijden en trainen. Da's een beetje mijn vaste grond nu. Voor de rest is het zo onzeker als wat..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:19

Wat fijn dat iedereen zo lekker een eigen dingetje kan doen.
Mooi chique hoofdstel Dee_es! Ik heb het idee op de foto dat paardje een heel fijn hoofdje heeft en niet alles altijd mooi zal staan. Dit ziet er supernetjes uit! <3


Haha, die foto met koe is echt geweldig. :D Grappig hoe zoiets dan plotseling zo intrigerend is voor het paard.


Wij hebben twee punten aantallen terug voor onze filmpjes. :D Ik heb drie dagen te vroeg gefilmd. Een bokker bood aan die onofficieel te jureren toen de knhs haar extra hulp als jury afwees. Superlief van haar! <3 Die video voelde ook écht heel goed. Paard vind halsstrekken als tuiger verschrikkelijk lastig, maar deed in alles echt mega haar best en dat werd beloont met 195,5 (onofficieel). De tweede keer filmen drie dagen later hadden we wat last van spanning. Ik kon dingen niet loslaten uit mijn hoofd en zij begon enorm met meedenken. Daarbij heb ik haar drie keer moeten corrigeren voor de juiste galop. :') Sonde, maar wel 185,5 punten (officieel) verdient. :o Komende week doen we de laatste voor even. Volgende week gaan we onze tweede crossles nemen en de week daarna springen we onze eerste oefencross met een vriendin. *\o/*

Ik merk dat ik het filmen wel enorm fijn vindt. Zo blijf ik toch heel bewust bezig met het rijden en onze technieken. Als ik op wedstrijd ga komen daar altijd trailer laden, opvoeding buiten stal en een beetje mamakip spelen zodat ze rustig bij mij blijft om de hoek kijken. :') Ik kan alleen slecht tegen de hele (niet wedstrijdrijdende) stal die gaat staan kijken. Krijg ik de zenuwen van, haha :=

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:41

Ik zag net je topic voorbij komen Linda. Wat onwijs fijn dat ze zo vooruit is gegaan! Dat moet een mooie opluchting zijn zeg.. Hoewel ik je heel erg nuchter er in vond staan, Blij dat ze er nog is! :D Komende weken zal ze wel heel hard vooruit gaan denk ik. Dat lijkt me ook wel fijn, want dan kun je dit ook makkelijker achter je laten.

Wij hebben van de week de stoute schoenen aangetrokken en onze eerste oefencross mee gereden.. Dat was tof!! :D Ik denk dat ik de dressuurproeven even ga minderen, ga inzetten op een winstpunt in springen en dan crossen! *\o/* Dit vind ze leuk!

Afbeelding

Online starten zijn wij even mee gestopt. De KNHS heeft die gegevens (van april tot nu) openbaar staan en die zijn voor iedereen beschikbaar. Je hele video en inschrijfgegevens zijn vindbaar en te bekijken. -O- Dat vond ik niet zo chill.. Een verantwoording nemende reactie daarop is na twee weken nog uit gebleven en er is niks aangepast. Ik geef ze tot vandaag en neem dan contact met de Autoriteit Persoonsgegevens op om te zien wat zij kunnen doen. Zo wordt een leuk initiatief toch plotseling heel anders.. :n

Wat naar van die blessure Roulette! Hopelijk knapt ze snel weer op! :(:)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:29

Wat een onwijs mooie verzameling punten Ghostattack! :oo Supertof! *\o/* Je gaat écht lekker!
Superlieve reactie trouwens van je eerder hier! :D Wij zijn twee jaar geleden begonnen met cavaletti's en kruisjes, dus dat benen optillen en dan crossen starten red je makkelijk in de toekomst! ;)

Ik wilde komende maand in de buurt voor ons eerste springwinstpunt gaan. Maar dat heb ik even op pauze moeten zetten.. Mijn meisje loopt niet lekker sinds begin deze week.. In de tien jaar dat we haar hebben, hebben we dit nog nooit meegemaakt, dus het is een hele vreemde gewaarwording aan ervaringen.. :') Ik blijf hartstikke nuchter, maar ook heel ongemakkelijk. Ik weet nog niet wat ik ermee moet. %)

Wendy, gewoon blijven ademhalen en genieten! Geloof in jezelf! :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:51

Hey tof Wendy!! :D Afwisseling is heerlijk! haha
Eerste keer voor jullie? Ziet er mooi uit namelijk! Wie weet zit er een leuke loopbaan in. ;)

Dankjewel Dee_es. :o Het kwakkelt nogal.. In stap is alles prima, totdat we draf vragen.. Morgen komt mijn instructeur en kijkt hij wat hij kan zien. Hij is zo bizar goed in zien of een paard goed loopt, dat ik hem erbij gevraagd heb. (Hij heeft een revalidatie/trainingsstal.) De dierenarts die er die dag toevallig was kwam niet heel overtuigend over. Keek er vijf minuten naar, gaf pijnstillers en raadde tien dagen rust aan, en als dat niet hielp foto's. Dat klinkt wel heel rigoreus om te doen zonder kreupelheidsonderzoek. :') Hopelijk morgen avond hopelijk meer duidelijkheid. :j Anders bellen we arts nummer twee. (Ze hebben er meerdere bij die kliniek.) Ze lijkt niet echt 100% kreupel, maar het is ook niet wat het hoort te zijn.

Maarre, Wat een mooie punten rij je! :D Wat supertof!

Wat een mooie serie Linda! Gaaf dat effect van die rode kleur. Staat goed!
Maar ook vooral supermooi dat jullie weer rondrijden! :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:23

Oooh, ik zie opeens zo veel om bij te lezen!

Welkom Carika! :D Ik dacht in het begint hetzelfde als jij over ditsoort topics. Maar ik moet ook zeggen dat ik het hier enorm gezellig en sportief vindt. Ik voel me hier echt wel thuis en jullie motiveren me allemaal enorm. Elke keer als ik een update lees van een positieve uitslag of mooie wedstrijd wordt ik ook plaatsvervangend blij! Haha. Ik vind je punten voor je eerste wedstrijden samen enorm netjes. Gewoon lekker doorgaan, dan zal je straks groei gaan zien en dan slaat de enthousiasme helemaal toe :)) Dat is echt tof om op terug te kunnen kijken! Dat beginstadium van wedstrijden rijden is echt het fijnste!


Het klinkt allemaal mooi positief Maaike! Wat fijn! Een vriendin van mij zit nu ook met een gebroken pols. Je merkt dan van dichtbij hoe super stom dat eigenlijk is. Vind het wel enorm tof dat je dan meteen met een nieuw niveau kan starten als je er weer bent! :D Een beetje gezonde uitdaging erbij! Wordt tijd dat je weer kan starten. ;)


Supertof Dee_es! Mooi hoe je dan in een goed traject zit en dat vast kan houden. <3 Zeker ook als je ze ziet groeien in spieren. Dat is dan helemaal suuper tof! :)) Betreft dat achterwaarts gaan heeft denk ik elk paard wel zo'n klein stom dingetje dat ze moeilijk vinden of liever niet doen. Maar uiteindelijk komt dat altijd wel goed. Jullie zijn hartstikke goed op weg! :D


Mooie plannen Ghostattack. :j Ik denk dat je dat dit jaar nog best halen kan. Maar gewoon met goede rust in het hoofd inderdaad. :o Ik heb ook wel eens zo'n online proef opgenomen. Paard was zodanig aan het meedenken dat állés een hulp voor galop was. _O- Verruimen? Galop. Insturen in de bochten? Galop. Galop? Tien meter te vroeg natuurlijk! :') Soms bestaan die dagen.. :o


Ik vind het onwijs tof te lezen hoe jullie weer opkrabbelen Linda. <3 Daar wordt ik echt blij van! :D Dat wachten is echt doodvermoeiend. := Ergens liepen ze maanden geleden ook achter en moesten mensen twee maanden op hun protocollen wachten.. Dan heb ik toch liever in real life inderdaad. Kun je ook nog een beetje naar anderen kijken ondertussen. :D


Hier worden de zaken spannend voor Briljant en mij.. :o Wij gaan haar verhuizen! *\o/*
In ieder geval voor twee maanden. Maar we hebben optie om te blijven op de trainingsstal van mijn instructeur en ik wil daar écht aan vasthouden.
Mijn instructeur was komen kijken laatst, en die zag geen kreupelheid e.d. maar wel een paard dat haar rug vasthoudt en moeite heeft met achter dragen. Daardoor overbelast zij onder anderen linksvoor en dat is dat onregelmatige.. Zij gaan haar in training opnemen in maand 1 en maand 2 gaan zij mij daarin opleiden. :):) Dat betekend ook intensievere begeleiding op wedstrijd en ik kan echt niet wachten. :D Het wordt hard werken. Maar ik kijk er echt naar uit! Nu gaan we echt serieus aan het werk en dat is eigenlijk wat ik al jarenlang wilde. Ik ben zo blij, probeer mezelf komende week nog regelmatig te knijpen.. :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:47

Haha, als iedereen naar het L-topic verhuisd ga ik jullie echt enorm missen. := Zo ver zijn wij nog niet.
Maar wel een mooie motivatie.. :o

Wat fijn dat je weer wat meer mag @Roulette! En Maaike ook! Maakt inderdaad niet uit hoe lang je maar mag rijden. Terug in het zadel is terug in het zadel, En dat zijn succesmomentjes! :D

@Linda, vergeet niet dat jullie er ook even uit hebben gelegen he.. Iedereen heeft wel eens een dipje, maar iedereen komt daar ook weer uit. ;) Het zijn toch vaak momentopnames en die kunnen alle kanten op gaan. Jullie vinden je weg weer. Zeker weten! :D

Superspannend, wij gaan morgen verhuizen! *\o/* (Eigenlijk is de stal 1 kilometer verderop, dus niet heel spannend. Maar toch..) :')
Ik heb er helemaal zin in. Inderdaad je paard doorgereden hebben in de vakanties, altijd mogelijkheid tot tips. En gewoon heel veel sportiviteit met andere ruiters.. <3 Dit gaat ons goed doen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:52

Aahw, dat zal vast wel even wiebelig voelen inderdaad. Maar komt vast wel goed Linda! :D

Dee_es, ik vind je punten gewoonweg eng.. :D Jemig!
Tof dat het ondanks de mindere stukjes toch zo mooi gaat. Dan ben je best op een steady lijn volgens mij. :j

Jij ook gefeliciteerd met je punten Maaike! Dat van eerste proef gespannen tweede beter ken ik erg goed. Weet nog niet hoe ik dat verbeterd krijg, maar heel tof dat het jullie toch goed is gegaan. Dat is voor jullie zelf al veel winst erbij, los van de zuinige punting van zo'n jury. :o

Wij staan nog steeds stil hier. (Zucht een beetje diep) paard heeft iets met haar kniebanden gedaan linksachter en dat wil nog maar niet. Contact met de dierenarts gaat ook matig, dus we zoeken stilaan al een ander. :') Ik mis het (wedstrijd)rijden en dingen kunnen doen samen wel heel erg. Op de nieuwe stal zijn er veel enthousiast en hebben we nu al een heel leuk clubje. <3 Dat is wel supertof! Alle niveau's door elkaar en gewoon samen sparren en plezier hebben. Briljant heeft een vriendinnetje gevonden in een merrie op stal. We zijn er echtwel thuis nu. Echt heel fijn. :D Ik ga binnenkort op pad met een stalgenootje die een klein paardje heeft staan waar ze zelf niet meer op kan. Ik ben niet de grootste dus we gaan kijken of dat klikt. Dan kan ik toch weer een beetje meedoen. :o hihi

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:26

Linda wat top! Jullie komen echt weer helemaal terug! Enne als daar een beetje hulp van buitenaf bijkomt, dan is dat eigenlijk helemaal niet erg hoor. :o Geeft ook indictatie dat ze het weer kan! :D

Spannend Dee_es! Maar supermooi vooruitzicht. *\o/*
Lijkt me ook nog een keer supertof, vanuit clubkampioenschappen, naar regio e.d.
Maar dan moeten we echt wel hard aan de bak geloof ik, harder dan nu ging. :o haha
Ben heel benieuwd, stippen aan de horizon zetten zijn altijd goed.

Ik hoop inderdaad dat ik ook zou mogen starten met dat paardje. :D Dan blijf ik toch een beetje in de running. Maar eerst maar eens kijken of het klikt! Ik heb al acht jaar niet actief een ander paard gereden dan mijn vriendinnetje.. :=

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:09

Hee, ik ben even een paar weekjes eruit geweest. Mijn afgelopen weken waren nogal heftig..
Vorige week hebben we een andere dierenarts laten komen voor mijn meisje. Woensdag viel mij opeens een groot ei op haar kogel op. Twee dagen met groene klei en koelen behandelt en vrijdag meteen laten kijken en toen zakte zo ongeveer mijn ziel in de grond. ;( Paard heeft een zware blessure op haar oppervlakkige buigpees.. Ze moet geopereerd worden willen we nog aan het werk kunnen samen. Dit is volgens de dierenarts chronisch en kan niet met andere behandelingen worden verholpen. Als we niets doen kan ze met pensioen. |(

Ik heb echt alles bij elkaar gehuild de afgelopen dagen en ben nog steeds snel moe. Deze week heb ik mijn afstuderen weer geprobeerd op te pakken omdat dat anders weer verlaat zo, maar ik ben er niet helemaal bij met mijn hoofd.. :\ We gaan er van uit in ieder geval een goed jaar niet meer te rijden, laat staan wedstrijden.. -O-

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:36

Superleuke foto's Maaike! Je ziet dat jullie samen veel plezier hebben! Da's tof! :D

Oei, goeie les Linda! :oo Ik vond je idee wel een hele goeie. Maar dan dus even wat eerder halthouden. staat genoteert voor de toekomst. := Hihi

Jullie zijn echt lieverds, dankjulliewel. Het deed echt heel erg goed om zo veel lieve woorden te lezen en een beetje hoop te krijgen. <3 Vooral ook van het verhaal bij jou Dee_es. Dat was voor mij het eerste beetje bewijs dat, als ze de tijd krijgt die ze nodig heeft, echtwel weer dingen kan straks. :o (Dat maakte me toen mega emotioneel, vandaar dat ik wat later reageer. Nu gaat dat beter.) Komende week plannen we een bezoek in aan de Lingehoeve. Dan gaan ze haar behandelen. Ik vind het enorm spannend.. ;( Maar kijk er ook naar uit. Heel gek, maar dan kunnen we aan een revalidatie beginnen en is de hoogste druk er af. Ondertussen geniet ze van de poetsmomentjes en staat ze zo nu en dan met d'r hoofd in mijn nek te dromen. Maf ding.. Gelukkig houdt ze haar praatjes altijd nog. Dat geeft mij weer de rust dat het geen fragiel ding is maar mijn maffe monster.

Vorige week donderdag hadden we een eerste onderlinge oefenwedstrijd op stal. (Ongeveer met tien man waarvan dan twee jury, twee voorlezen, vier rijden enz..) Ik zou meerijden met een paard van een stalgenootje, maar heb dat toch af moeten zeggen. Normaal vindt ik dat supertof, maar die dag was dat mij toch even te vroeg. Ik ben maar gewoon in mijn comfortzone gaan filmen. O:) Dat deed gelukkig wel goed. Ik zoek nog een beetje mijn weg. :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Petunia27 en 6 bezoekers