[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:59

linda2008 we hebben pas 2 winstpunten hoor. _O- We gaan ook wel eens als een raket de baan door, of staan juist stil. Daar scoor je geen punten mee :P Gelukkig doen we het puur voor de ervaring, dus elke proef zie ik als een overwinning. :)
Wij rijden idd maar 1 proefje per keer. :j Ik weet zeker dat als ik 2 proeven zou starten, de 2e proef een stuk hoger kwa punten zal zijn omdat er dan minder spanning is. Maar ik heb de punten niet nodig en vind 1 proefje per keer echt meeeeer dan zat voor mn puppyguppy.
Ik heb ook dit soort foto's, voor het idee :+
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou voor de zekerheid toch een mailtje/telefoontje wagen om na te vragen welke proef er wordt gestart. Al is het maar om ze erop te attenderen..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:33

xSannee wat fijn dat de osteo zo positief is! :D
En die foto van jullie samen is lief zeg. :+: Heb je van de rest van de foto's een topic gemaakt? :)

linda, inmiddels duidelijkheid met de wedstrijd binnenkort?

melissa_93, ik ben wel benieuwd hoe jullie dat activeren en op eigen benen lopen aanpakken? Wie weet kan ik wat tips meepikken. :)

Wij hadden zaterdag clinic in Ermelo. Pony vond het spannend op het begin (en stapt dan slecht, dribbelt meer haha) maar was verder rete braaf! Zo blij mee. :D Na een stapje terug, lijken we nu eindelijk weer een stapje naar voren te doen. Op het eind konden we ook mooi met wat langere teugel netjes stappen en draven.
Ze vind het echt nog heel moeilijk om stabiel op eigen benen te lopen. Oh, en dan ook niet te kort worden maar de passen netjes afmaken, niet opkroppen aan de voorkant, ook niet als een giraffe lopen. Maar ach, dat snap ik ook wel, is ook moeilijk allemaal. :(:)
Ben echt verliefd op dr, lekkere kleuter dat het is. <3

Afbeelding

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:40

xSannee dat topic had ik uiteraard allang gezien. :D

Canon, zulke oefeningen zijn zeker fijn! En het terrein van Ermelo is natuurlijk gewoon erg mooi.
Ik zocht ook wat kerstconcoursen in de buurt, helaas niet echt wat te vinden. Jammer! Want ik heb kerst vrij en alle tijd van de wereld. Had wel op wedstrijd willen gaan.
Ohh dat van het springen herken ik zo goed. Ik ben echt slecht met parcours onthouden. Ik snap gewoon echt niet hoe anderen dat wel kunnen. := Misschien wat oefenparcoursen voor jullie? Zodat er wat minder druk op ligt?

linda2008 hoe ziet jouw schema kwa rijden/longeren er normaal gesproken uit dan?
En gewoon lekker met plezier gaan starten, komt vast goed! En anders is de ervaring al heel mooi meegenomen toch. :D

melissa_93 haha ik zie het helemaal voor me, Ken met een jute zak aan de haal. _O-

Ik spam jullie gewoon lekker verder met foto's hoor :Y)
Afbeelding
Afbeelding

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:21

Pff als ik jullie schema's lees, zelfs mijn 11 jarige loopt niet zo veel. :o
Mn 3 jarige wordt meestal dinsdag door de ruiter gereden, ene keer in de bak, andere keer gaan we het bos in. Dan rijd ik meestal nog 1x zelf doordeweeks (meestal donderdag), en dan in het weekend nog een keer. Een enkele keer rijden we een keertje extra in de week. Maar het komt ook vaak zat voor dat ze maar 2x in de week gereden wordt. :+
De 11 jarige wordt een keer of 4 in de week gereden. Daar heb ik gisteravond wel echt mega fijn op gereden! De vliegende wissels beginnen ergens op te lijken. Begint toch te kriebelen om misschien een wedstrijdje Z2 op te geven. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:28

Ik denk niet dat het aantal pony's een invloed heeft op hoeveel ik rijd.. ;)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:34

Nee hoor. Ik heb mn 11 jarige op het begin dat ik haar kende wél 5-6x in de week gereden. Maar toen toch eens minder gaan rijden. En ik merkte dat ze daar juist fijner van werd. Dus sindsdien loopt ze niet 'veel'. Ik zit juist regelmatig thuis dat ik zin heb om te rijden, en 'niks te rijden' heb. _O-
Is jouw paard echt het type dat als je hem een paar dagen niet rijdt, dat hij dan wat stijver aanvoelt oid? Dus dat je 'verplicht' bent om hem regelmatig beweging te geven om hem fijn te houden? Bij zulke paarden snap ik het heel goed. Lijkt me alleen wel frustrerend om elke dag te 'moeten' (in hoeverre je het moeten kan noemen natuurlijk).

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 02:55

Ik vind het wel leuk om ieders schema in te zien. En ook leuk dat natuurlijk iedereen een ander paard heeft én een andere ruiter is en daarom verschillend met elkaar omgaat, kunnen een hoop van elkaar leren. :D
Net klaar met werk, dus ff snel via de telefoon haha. Maar Melissa, wissels zijn bij ons ook drama! Contra zat er veeeeel te goed op.. ene kant lijken de wissels wel ergens op, de moeilijke kant gaat dat idd met wat bokken. :o En dan ben ik al blij, ben al happy als ze overspringt.
Nou moet ik zeggen dat we helaas veel te weinig oefenen ivm bijrijdster die ik de kans gun. Hoop aankomend jaar weer zelf lekker aan de slag te kunnen met dr. Nu al zin in. :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:12

linda2008 ohh wat begin je dan rot zeg, arme jullie. Maar jeetje, wat hebben jullie je netjes herpakt! Toch nog hele mooie punten gereden terwijl je dan met zo'n rotgevoel begint. Dikke pluim voor jullie. :D *\o/*

Ghostattack leuk dat jullie ook nog een wedstrijdje meepakken dit jaar. Waar ga je starten?

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:01

Hahaha wat leuk dat jullie na elkaar starten. :D

Allemaal heel veel plezier en succes vanavond! *\o/*

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:50

Mijn pony is helemaal gelukkig als ze helemaal alleen in de bak mag, zonder andere paarden. Want ze is nog hartstikke bang voor andere paarden, vooral als ze in galop gaan. _O-

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:14

Ja is ook enorm lastig losrijden.. := Ze is ook bang voor spiegels/kantines(met ramen). Zal vast tzt wel makkelijker worden. :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:17

Ghostattack je eigen gevoel is het belangrijkste, blijf daaraan vasthouden!

SparkYY_8 mooie punten zeg. Gefeliciteerd.

linda2008 volle protocollen zijn heel fijn ja! En het IS toch ook stoer van je, dat je met je fjordje tussen de paarden start. :D
Je zadel eindelijk binnen?

xSannee dat ziet er goed uit! Ze lijkt het springen erg makkelijk op te pakken zo.

melissa_93 beter 5-10 goede minuten, dan een half uur niks aan. Snap best dat ze er geen zin in had met zulke regen en wind. :=

Wij hadden ook wedstrijdweekend. Iets met te veel pret-dansjes wat ik wat minder prettig vond. := Voor de geinteresseerden heb ik wel beeldmateriaal wat ik via fb oid kan sturen. _O-
Zaterdag toch nog een winstpuntje gereden. :) Denk dat we nu met de wedstrijden stoppen. Wie weet nog eentje in januari/februari, maar in principe wil ik nu lekker thuis gaan trainen tot het veulen geboren wordt. En daarna weer verder oppakken.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:28

Nou, ik rijd al jaren met mijn pony tussen de paarden. Nooit problemen gehad hoor. Krijg juist erg veel complimenten. En we hebben een hele hoop prijzen binnen gehaald. Ik vind het altijd een beetje onzin dat gezeur over dat jury's liever paarden dan pony's zien. :o Als je je proef netjes rijdt, krijg je je punten heus wel. Krijg je je punten niet, dan heb je ze niet verdiend.
En ja, ik baal ook wel eens dat ik voor mijn gevoel wél punten had verdiend maar ze niet krijg. Dan wil de jury gewoon wat anders zien dan wat ik getoond heb. Het is en blijft een jurysport. Maar dat staat verder los van het feit dat ik een pony rijd. Want mensen met 'dressuurpaarden' hebben daar net zo goed last van.

Oh, best veel interesse in filmpjes. Stuur maar een pb mocht je ze willen zien. :+
Hoor trouwens wel enorm veel mensen dat er zondag problemen met stoute paarden waren. Zal het aan het weer hebben gelegen? :=
Mijn valkje was gister weer braaf. :)

Wij rijden trouwens regio Woudenberg/Leusden. Al stond ik hiervoor in Ederveen op stal, dus ik ga ook graag nog richting Lunteren, Rhenen, Zevenaar. Heteren en Ravenswaaij zijn wij ook wel eens geweest.
Voor de mensen uit de omgeving. In de zomer bij Stal Roosendaal in Bennekom is ook altijd heeel leuk, gezellig en fijn rijden!
Voor de B zijn er zat wedstrijden in Woudenberg en omgeving, hoeven we niet te ver voor. Voor de Z wedstrijden moeten we wel vaak wat verder, vooral in de winter.

xSannee lastig he van anderen afhankelijk zijn! Ik heb wel een trekauto en trailer inmiddels, maar geen BE rijbewijs (en ook niet nodig bij deze combi) maar ik durf niet goed zelfstandig op pad met de trailer.. Vooruit rijden gaat wel, maar achteruit rijden (om dus bijv. weg te gaan van wedstrijd haha) kan ik écht nog niet. :P
(Gelukkig gaat vriendje altijd mee als taxi en voorlezer :Y) Hij heeft amper verstand van paarden, maar zelfs een Z2 proef leest hij zonder problemen voor. _/-\o_ En het bizarre is, dat hij de bakletters precies weet, en ook alle Z2 oefeningen kent!)

edit; ik had trouwens wel pas dat ze me zeiden dat ik het pony tarief mocht betalen. Ik rijd een pony, ik zie er heeeeel jong uit, geeft altijd leuke taferelen. :+ Toch maar even gezegd dat ik toch echt tussen de paarden rijd..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:37

Roulette_, ik denk dat wij ook geen relatie zouden hebben als hij niet mee zou gaan. :) Met 2 pony's (die ook nog eens beide drachtig zijn), waarbij ik fanatiek met keuringen/shows/wedstrijden ben, draait mijn leven vooral om werken (40u kantoorbaan, en daarnaast werk ik ook nog 1-3 diensten per week in de horeca) en pony's. Als hij niet mee zou gaan, zou ik hem erg weinig zien..
Al prijs ik mezelf absoluut gelukkig dat hij het ook onwijs leuk vindt om mee te gaan! En op keuringen/shows brengt hij mijn pony's nog voor ook. Zo stoer! Want een rondje rennen met mijn hittepitjes is niet makkelijk. :P
Enige wat hij NOOIT doet of gaat doen, is vlechten en rijden. _O-
Mijn valkje is ook echt zijn pony. Die twee kunnen lezen en schrijven. Heel apart.. Zonder hem in de buurt stap ik dus ook niet op die pony, want dat is garantie voor mislukking. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat leuk dat je dezelfde regeio start! Is hoevelaken wat?
Bunschoten-Spakenburg (als ik de juiste voor me heb) heb ik wel eens gestart, was helaas niet onze locatie. Prullenbakken op de hoeken van de Z bak, met bloemen erop. Vond mijn pony niet grappig. :')

Ghostattack, ik vond het ook wel een goed plan. 10,- per proef vind ik wel zat haha. Het is idd een kostbare sport dat wedstrijd rijden! De tijd, benzine, startgeld pff.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:48

Oh echt? Nou aangezien je redelijk in dezelfde omgeving zit, mocht je eens ergens starten waar ik ook ga, dan kunnen we je altijd helpen met voorlezen etc hoor!
En daarnaast, mijn ervaring is dat niemand op wedstrijd te beroerd is om te helpen, dus gewoon een voorlezer lenen van iemand voor/na jou! Laat je niet tegenhouden door een missende voorlezer. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers