[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:57

MoppieFilou schreef:
Melissa: Paraplu levert hier ook regelmatig schrikreacties op. Maar dan eerder dat ie het openklappen niet verwacht had dan hij er echt bang van is. Voor de rest wel echt fijn dat ze met andere "enge" dingen zo braaf is! :)


Ja dat is idd ook een logische reactie! Na even achter een ander paard aanstappen vond ze het ook wel oke

Linda verruimingen zijn maar 1 of 2 onderdelen he. Als de rest goed gaat kun je nog prima winst rijden!
Maar inderdaad, de ervaring is eerst belangrijker!

Roosjenat ideaal dat je nu zelf op stap kan! Wel een hele onderneming om in je eentje op wedstrijd te gaan! Toch mooi een wp meegepakt, top!

Absque welkom! Leuk dat je straks gaat starten met je jonkie! Wat voor een is het?
Hier een 4-jarige :)

Succes Dee-es!

Linda ik jureer zelf ook B en L, en eigenlijk geef ik altijd iedereen waar alles er verzorgd uitziet (schoon dekje, schone benen(mits de omgeving dat toelaat uiteraard) en gevlochten etc altijd een 8. Krijg ik er een keer iemand in die niet gevlochten heeft geef ik een 7.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:22

linda2008 schreef:
Oh een jurylid, dat is handig ;) waar is de 8 op gebaseerd? Waarom geen 9 of 10?
10 staat voor perfectie, als je hebt gevlochten, nette kleding aan, je paard verzorgd, noem het maar op, wat zou er dan nog beter kunnen?

Ja daar heb je een punt inderdaad. Met de cursus is ons destijd aangegeven dat je vaak naar een 8 gaat als het er verzorgd etc uitziet, maar idd zou het dan ook best een 10 kunnen/mogen zijn
Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt, eigenlijk altijd een 7 of 8

Dee-es wat een mooi debuut!

Ghostattack jammer dat het in de proef niet zo wilde.. Lekker km's maken!
Toch mooi 2x een wp, top!
Beeld zo op de foto ziet er fijn uit!

Dee-es heel fijn beeld die van de brabantse! Vos lijkt idd wat simpeler maar wel heel correct!

Absque wat een knapperd!!

Dee-es wat vervelend dat je zelf zo'n spanning opbouwt, en aan je punten te zien totaal niet nodig :P
Super mooie scores weer, top!

Hier normaal gesproken niet zenuwachtig voor een wedstrijd, alleen als ze zich eerst even heel druk maakt en ik er nog op moet :+ Maar meestal is het na een rondje aan de hand stappen al gauw goed en kan ik rustig opstappen en wegrijden

Veertje fijn dat je Gestoa weer op mag pakken, hopen dat het goed blijft!

Roosjenat jammer van de 1e proef, maar top van de 2e!

Linda wat balen, hopelijk heb je m gauw weer fit!

Sparkyy wat een onwijs leuk koppie!
Super van je wp!

Deempje de kop is eraf, kun je mooi op verder trainen!

Absque smelt <3 wat een fantastisch veulentje!

Maaike normaal meld ik mezelf aan, tenzij paard vrij veel spanning heeft, dan laat ik mij aanmelden door de voorlezer zodat ik nog even een rondje extra kan rijden
Niet aanmelden vind ik zelf niet zo netjes, voor een jury dan lastig in te schatten wie iemand is.
(zo had ik van de week een ruiter in de ring die niet aanmelde, begon aan de verkeerde proef. Voorlezer was nogal verbaasd waarom haar niet het proefnummer verteld was. Is natuurlijk al op de startlijst te vinden maar als je je aanmeld bij de jury kun je het ook nog even checken.)

Roosjenat super dat je je punten voor de L binnen hebt!

Even afwezig geweest door drukte met verbouw.
Ken doet het fijn op moment, zijn sinds lange tijd weer 2x bij mn instructrice geweest en dat ging ook fijn :)
Komende donderdag starten we oefendressuur, voor het eerst ook weer binnen. Kunnen we mooi wat ervaring opdoen :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:27

Dee_Es schreef:
Respect voor je bijleespost Melissa :D veel succes donderdag!

Wij morgen morgen weer op pad. Vandaag nog even gelest, puur basiswerk/rechtrichten gedaan. Was erg hard werken maar hopelijk hebben we er morgen profijt van. Daarna krijgt ze een paar dagen vrij en daarna gaan we naar de selecties toe trainen.


Zie nu pas hoe lang die is geworden :+

Roulette dat is wel echt heel veel in een 20x40 bak.. Zou ik ook niet zo vrolijk van worden

dee_es wat zonde dat je paard zoveel spanning had.. Snap dat je daar flink van baalt zeker gezien jullie op moment zo fijn gaan! Selecties L1 rijden is ook niet erg toch?

Veertje fijn dat je weer even hebt kunnen rijden met Gesteo, balen dat de wei zo nat is! Heb je geen bak tot je beschikking/

Welkom Sanne, Nova is leuk!!

Ken gisteren meegehad naar de oefendressuur, eerste keer weer binnen. Ze deed het heel fijn :)
Ze vond het altijd nog heel spannend om het eerste rondje alleen de baan door te moeten, als er dan iemand om de baan een rondje meeloopt is het goed. Gister dus wel zelf geprobeerd en ze ging vol vertrouwen netjes naar achteren :) 2e proef vond ze de zijkant even iets spannend maar ook dat was gauw goed. 1e proef kregen we onwijs leuk commentaar en 209,5 punten en in de 2e proef 195. Op naar het indoorseizoen :D
En als kers op de taart deed de papa van Ken daar ook mee wat we niet wisten. Zo leuk om die eens in het echt te zien lopen, en wauw wat is dat een gaaf paard <3 <3

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:47

Ninavo dat ziet er goed uit, hopen dat jullie debuut door kan gaan!

Veertje ook het debuut gepland, spannend!

Deempje gefeliciteerd met je wp!

Esva wat netjes van je dochter, top!

Deempje mooie foto!

Absque nee zo stom he, ik was nog wel aan het uitstappen toen hij aan het losrijden was en toen ik bij de trailer aan het afzadelen was bedacht ik me dat een foto eigenlijk ook wel leuk was geweest :+

linda gewoon lekker voor de ervaring gaan, leren ze mooi van!
Wat een knappie :+ Gaaf je debuut, gaat vast goedkomen!

Allemaal weer lekker wedstrijden, leuk!
Wij starten volgend weekend weer :)

Linda wat een mooie debuut! En je foto ziet er fijn uit! Kan je mooi op doortrainen!

Wij hadden afgelopen dinsdag in de clubles paraplu training :+ Het regenden nogal dus de paraplu ging op, dat was een mooi leermoment. Ze vond het heel erg spannend en kon er eerst ook niet langskomen. Daarna linksom braaf (met wat spanning) erlangs, ging ik rechtsom was het weer eng. Natuurlijk net ander lichtinval. Laatste kwartiertje wel fijn kunnen afsluiten, toen was het wat meer oke.

Donderdag ging me zusje even met haar springen, en gezien ze iets onder de hindernis totaal niet eng vind zegt me zusje nouw dat leggen we er toch een paraplu bij. Mooie oefening. En de paparaplu naast de hindernis op de grond was niet eng maar zodra ik de paraplu omhoog deed vond ze het wel weer spannend. Mooi iets om mee te oefenen en vertrouwen te winnen.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:58

Evelien jammer, maar wel mooi commentaar, en idd doel voor de volgende keer dan wat meer rust. Lekker km's maken!

Esva zeker heel knap tussen alle volwassenen!

Ken ging fijn vandaag :D Lekker nat pak, maar ze liep fijn :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:18

Absque wat een geweldig mooi dier! Beeld ziet er al fijn uit!

Sanne gaaf jasje!

Roulette een mooie mogelijkheid om zo tijdens het clubkampioenschap eens L1 te proberen!

Sanne super dat het rijden zo fijn ging, heerlijk!

Veertje start je heel toevallig 9 november in Haaksbergen? Dan mag ik jureren :)
Lekker getraind, top!

Ken ging ook fijn afgelopen week :D Heerlijk om zo fijn te trainen.
Morgen gaan we weer starten, zin in :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:28

Veertje super fijn dat de les ook weer goed ging!

Xsensibel mooi weer een wp erbij, top! Beeld ziet er netjes uit!

Pff linda na 23.00 uur starten dan zou ik ook toch ook passen. Dat gaat toch wel heel ver!

Haha sorry voor het late verslagje. Druk druk haha
Ken ging fijn afgelopen weekend, kon allemaal net wat scherper maar zeker wel heel tevreden. Het 1e rondje door de baan is altijd nog even lastig. Als er maar iemand om de baan meeloopt is het prima maar alleen vertrouwt ze het nog niet altijd.
de 1e proef hadden we 191,5 en de 2e proef 195,5 :) Als we voor de prijzen mee hadden gereden zouden we beide proeven gewonnen hebben met de 2e proef 17 punten los van de nr 2 :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:49

Even een bijlees, drukke weken gehad.

Linda groot gelijk dat je gewoon lekker gaat starten. Lekker km's maken en dat wordt het vanzelf ook makkelijker!

Veertje lekker aan het trainen voor jullie debuut, hoe is het gegaan?

Sanne prachtige foto's van een prachtig paard!

Evelien ik denk een stukje weeromschakeling waardoor de paarden wat frisser zijn op moment!
De rust weer een beetje terug?

Linda weer mooi veel geleerd samen dus, en super dat je galop toch gelukt is!
Jeetje 169 en dan 1e.. Wel heel laag gepunt idd

Veertje schrikken zeg dat ze stijf van stal kwam, gelukkig snel weer goed en mooie punten gereden, top!

Absque voor het eerst op vreemd terrein, super!
Men wat een lekker beest! <3 <3
Moeder is ook een knappie, wauw!! Past prima op beide inderdaad, mooie combi's!
Helemaal mee eens dat het veel meer is dan alleen een rij-object. Ik kan er ook echt van genieten om gewoon lekker met en rondom haar bezig te zijn en niet alleen het rijden. Al vind ik het rijden ook heel erg leuk natuurlijk!

Veertje wat onwijs balen dat Gest toch weer niet helemaal goed liep.. Hopen dat jullie gauw weer echt lekker aan de gang kunnen.. Wat had hij ook alweer gehad?

Absque jammer dat valkje even niet helemaal fit lijkt.. Hopelijk gauw weer fit!

Heel erg balen veertje. Misschien na het stappen de komende maanden eerst weer een scan maken en dan opbouwen? Dat je iig zeker weet dat het weer goed is

Ninavo jammer dat jullie debuut nog even uitgesteld is..
Zo dat is al wel een beetje meer dan B!

Sanne echt een heel mooi begin van jullie wedstrijden! Beeld ziet er fijn uit en net wat Absque zegt, ik denk niet dat het extreem hoog gepunt is hoor!

Zoo ik ben weer bij haha. Veel van mijn vrije uren gaan op moment naar het klussen.
Ken heeft vorige week op 1x rijden na de week vrij gehad, druk met klussen en afgelopen weekend vriendenweekend gehad.
Maandag weer gereden, en voor het eerst echt in het donker. Eerst maar even voor de zekerheid gelongeerd maar ze was gewoon braaf :D Woensdag ook weer gereden en ging fijn :)
Vanmorgen gelongeerd en morgen gewoon bij daglicht lekker rijden. Vind ik toch wel wel zoveel fijner als bij kunstlicht :+

Volgend weekend hebben we de 1e selectie, meteen de meest kijkerige locatie, dus een mooi leermoment :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:29

Absque jammer van de spanning! Maar wel heel leuk commentaar, lekker km's maken!
En idd zo'n rommelige bak werkt dan ook niet mee

ja opzich wel, ze doet het eigenlijk heel fijn op moment.
Alleen op concours is vaak het 1e rondje nog even lastig, dan vind ze het nog veel te spannend. Als er dan iemand een rondje om de baan mee loopt/ voor haar uit loopt is het na 1 rondje ook goed en loopt ze fijn.
Maar op deze locatie is het een afgesloten bak dus dat gaat niet, met een kantine direct er aan vast en de andere kant van de bak staan vaak hinernis materialen etc. Dus even afwachten of we zelfstandig de baan door kunnen komen :') En anders wordt het gewoon een mooi leermoment en hebben we nog 2 selecties.

Linda dat is dan inderdaad wel even spannend zo over de straat, scheelt dan wel veel dat je een braaf en ervaren paard erbij hebt!

Sanne gave foto's!!

Sterre leuk nog een paard erbij! Leuk dier!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:18

Linda super dat ze langs de weg ook zo braaf was! Mooi veel geleerd weer samen!
Als ze buiten braaf is zou je eens kunnen proberen om wat vaker naar buiten te gaan en dan zandpaden pakken om te galopperen zodat ze gewoon rechtuit kunnen en daar hun balans kunnen zoeken.

Maaike weer een mooi kaal paard, als ze zo nat zijn is dat idd wel fijner!
Hoe is het gegaan op wedstrijd?

Afgelopen donderdag fijn kunnen werken in de les :)
Vandaag mee naar de 1e selectie, 1e rondje was weer even spannend maar onze voorganger zat nog in de baan na het afgroeten, dat gaf haar wel vertrouwen en we kregen fijn even de tijd om een paar rondjes te doen. De spanning zakt dan ook heel snel wel weer af, ze schrok nog even een keer flink toen ze zichzelf zag in de ramen :') Maar de proeven gingen mooi ontspannen.
Ze liep echt 2 hele fijne proeven en dat werd ook beloond met 207,5 en 209 en beide proeven gewonnen in een groep van ruim 30 combi's. Zo onwijs trots op haar <3 <3

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:19

Sparky wat jammer dat je zelf nog teveel spanning opbouwt, gewoon lekker veel km's gaan maken zodat het allemaal vanzelf wat makkelijker gaat en gewoner wordt.

Maaike super dat de spanning al wat minder was en mooie punten!

Linda inderdaad gewoon lekker gaan voor de ervaring!

Dankje iedereen, ben nog steeds zo blij haha

Welkom Canon, wat een mooi debuut!!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:57

Canon dankje! De selectiewedstrijden zijn ervoor om te plaatsen voor het regiokampioenschap.
En of ik nou een gewone wedstrijd start of dan een selectiewedstrijd, leek het mij wel leuk om te proberen om daarin mee te komen, vooral ook een mooi meetpunt omdat het vaak grote groepen zijn, verschillende locaties om te starten etc. (maar eigenlijk verder dus niet meer dan een normale wedstrijd)

Idd, 23.15 zou ik voor bedanken, het moet wel een beetje leuk blijven!

Linda ik meld eigenlijk ook altijd alles aan via mijn knhs, weet niet of de wedstrijd op korte termijn is? Dan misschien even bellen idd

Jentecats welkom! Zolang het paard fit is gewoon lekker doen toch!

Linda idd, hoe simpel kan een korte bevestigingsmail zijn. Er inderdaad maar vanuit gaan dat ze het ontvangen hebben en dan ook verwerken

Ik ben zoo blij met mijn topper. Vandaag de 2e selectiewedstrijd gehad, ze vond het eerst best heel spannend maar ondanks de spanning (hield ze ook wat bij zich in de proef) toch fijn kunnen rijden, beloond met 201,5 punten en daarmee ook de 2e selectie gewonnen in een groep van 27 starts :D
De 2e proef HC gestart (de winstpunten gaan vrij hard nu :+ ) en daar 208,5 (als we niet HC hadden gereden deze ook gewonnen). Ik ben echt zo trots op d'r <3 <3

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:47

Linda groot gelijk dat je verschillende locaties uitprobeert! Kun je mooi bekijken welke locaties fijn zijn om te starten

Canon absoluut met je eens, plezier en genieten staat voorop en als je dan leuke resultaten behaald maakt het dat extra leuk!

Absque weer een mooi resultaat, en inderdaad soms moet je even een compromis maken, maar zo kunnen jullie wel mooi met vertrouwen de spanning afbouwen!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:35

Linda dat maakt het niet duidelijker inderdaad. Misschien even bij de organisatie navragen?
Vind het altijd vervelend dat je op laatst erachter komt dat het andere proeven zijn :+

Absque, een paar oeps momentjes :')

Sanne ik denk inderdaad na de selecties naar de L1.
Misschien februari ofzo voor het eerst L1 maar misschien ook wel pas weer van het voorjaar, even kijken hoe en wat

Sanne even een check-up en ook altijd wel fijn om even de bevestiging te krijgen dat je op de goede weg zit!
Wat een gave foto!!

Wij hebben gisteren gelest bij mn instructrice. Ging fijn :)
Zijn vooral bezig om haar nog wat meer van achter te activeren zodat ze nog beter op eigen benen gaat lopen. Ik moet dan ook oppassen dat ik soms niet teveel wil regelen :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:37

Absque heel veel kleine schakelingen en tempowisselingen en waar ze in de overgangen nog wel eens wat wil opkomen in de aanleuning dat even laten voor wat het is, niet teveel willen corrigeren maar ook dat met schakelingen weer oplossen en zelf daarin de hand weer laten opzoeken. In het begin vond ze het heel lastig (en ik ook :+ ) dat ze dat zonder mijn ondersteuning moest doen (natuurlijk niet zo dat ik niks doe maar veel zelf laten uitzoeken en weinig willen corrigeren).

Wat een prachtig beest heb je toch <3 Super dat het ze het zo fijn deed in de clinic!
En idd ze zijn ook nog zo jong! Komt allemaal wel :D

Canon kun je niet ergens wat oefenparcoursen meepakken eerst? Dan kun je mooi op die manier wennen aan het parcours springen

Linda balen van je schouder zeg.. Idd niet de meest ideale voorbereiding maar het scheelt dan wel zoveel dat je nog wat kan logeren en je instructrice een keer rijd

Ken had afgelopen weekend speelweekend, zaterdag een buitenritje en zondag springen met zusje. Beide vind ze zo ontzettend leuk om te doen :)
Vandaag weer mee naar de clubes en ze was zwarte piet proof :+
Mevrouw vond het totaal niet eng, brutaal erop af en kijken of je een jutezak kunt eten :+
Daarintegen waren hindernispalen in de hoek van de bak wel heel vreemd, (hoor je natuurlijk ook tussendoor te gaan met balken er tussen :') )
Verder liep ze heerlijk :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:23

Absque ik heb het al vaker gezegd, maar oh wat is knap <3 Zeker blijven plaatsen :D

Linda een prima schema zo toch! Hier niet echt een vast schema. Meestal loopt ze zo'n 4 keer per week.
Dinsdag normaal gesproken clubles, alleen op moment kom ik er niet zoveel omdat ik druk ben met verbouwen. Dan een hele avond kwijt en thuis kost gewoon wat minder tijd. Donderdag vaak priveles. Dan het weekend probeer ik met regelmaat buitenritje te maken, soms een sprongetje, af en toe een wedstrijd. Net hoe het uitkomt. Verder is qua dagen maar net hoe het loopt met andere verplichtingen in die week. Vind voor nu 5x per week wel echt de max en dat is dan inclusief een keer longeren, buitenritje etc. We rijden vaak ongeveer een halfuurtje, ene keer iets korter andere keer iets langer
En als het even niet uitkomt vind ik het ook geen probleem als ze eens wat meer dagen vrij is, kan normaal zo weer opstappen en wegrijden dus dat is heel fijn.
Het andere paard (van me zusje) rij ik meestal 2x per week, alleen komt het daar op moment ook niet veel vaker van dan 1x maar die traint me zusje ook gewoon. Hoop die eind januari weer een keer te starten, dus dan maar weer iets meer oppakken.

Absque super gaaf dat de wissels beginnen te lukken! Dat heeft met mijn vorige merrie zo lang geduurd, dat het dan wel super gaaf is als het wel lukt zonder gekke bokkesprongen etc

Vanavond hebben we gelest, fijn kunnen werken :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:05

Absque herkenbaar! Contra kon ik ook de moeilijkste lijntjes rijden zonder enige moeite. Eenvoudige wissels gingen ook prima, maar oh wat een drama met de vliegende. Uiteindlijk met ruim 40 wp overgegaan naar de Z2 :+

Linda succes morgen, en vooral gewoon lekker genieten!
Niet wat aantrekken van wat er nog meer op de startlijst staat, afstamming zegt niet altijd wat he ;)
22.00 uur is wel laat idd.
Ik heb volgende week zondag de 3e selectie, ik start in de ochtendgroep maar ze hebben op zondag ook nog een avondgroep B en die begint pas om 21.00 uur, dan zou ik er toch echt voor bedankt hebben
Jammer dat het vandaag niet zo wilde, hopelijk morgen fijner!

Maaike heerlijk dat je zo weer kon opstappen en ontspannen wegrijden!

Ken was ook weer fijn vandaag. Even wat drafbalkjes en een klein sprongetje meegepakt aan het eind.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:21

Linda inderdaad, op zondagavond is niet te doen. Laatste start is geloof ik rond 23.00 uur.
Het is voor ons bijna een uur rijden dus zou dan niet voor 00.30 thuis zijn, dat gaat toch echt te ver op zondag.
Ben wel blij met mijn starttijd om 11.15 en 11.30 :D

Jammer dat je niet even de tijd kreeg om een rondje te maken! Dat is toch wel wat prettiger beginnen.
Ondanks dat toch mooi 2 wp mee naar huis, top!

Ghotsattack plezier is ook het allerbelangrijkst! Gewoon lekker voor de ervaring gaan, komt goed!

Sanne echt een super mooi cadeau! Heel gaaf gemaakt
Stoute Nova, maar water is toch ook niet leuk :+

Dee-es al weer mooi wat punten in de L2! Jammer dat je maar 1 proef mag op de selectie
Staan jullie er nog goed voor voor de kampioenschappen?
Ik start komende zondag de 3e selectie en dan 5 januari het kringkampioenschap. Zou heel leuk zijn als we de kring goed rijden. (beide selecties gewonnen maar de kring telt dubbel mee dus die telt wel zwaar). Maar we gewoon iig voor de ervaring en het plezier :)

Snap goed dat je bang bent dat de blessure weer terugkomt, duimen dat goed blijft gaan!

Sanne inderdaad respect die lange dagen. Merk nu echt dat ik nu met klussen erbij 's avonds echt kapot ben. Werken tot 17.00 dan gauw even eten thuis en dan is of eerst Ken rijden en dan klussen of direct klussen en dan rond 21.30/22.00 uur naar huis, douchen en slapen. En dan ben ik blij dat het weekend is :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:34

Dee_es zo is het ook, leuk als je plaatst maar zo niet dan niet.
Ik zou het ook wel heel leuk vinden om te mogen starten op de overijsselse maar als het er niet in zit gaan we gewoon lekker verder trainen voor de L1

Linda ja klopt, morgen starten we :)

Sanne fijn dat je bak weer droog is! Hier is t een groot zwembad op moment. Van de week waren het nog een aantal plassen nu is het zoeken naar een droog stukje
Ideaal dat de bak zo goed blijft! Opzich mag ik ook niet klagen, is niet snel nat en droogt ook wel weer snel. Als het nu een dag droog blijft is de bak ook zo weer droog. En als ie wel nat is wordt ie niet zwaar of glad, het is alleen niet zo ideaal

Ik start soms de wat grotere concoursen maar ook wel de wat kleinere die mooi dichtbij zijn.
Nu met de selecties zijn het elke weer wel flinke groepen, vaak rond de 30 starts

Wij hebben morgen ook in het verlengde van de bak losrijden, maar nog wel een redelijk stuk. Vind dat zelf altijd wel prettig als ze de anderen nog kunnen zien.
Klein losrijden met veel paarden is inderdaad niet zo fijn. VInd dat met clubles ook altijd wel een dingetje als je met 5 in de bak lest waaronder een aantal jonge paarden :o

Absque kantines met ramen is heel herkenbaar, zodra ze doorheeft dat ze zichzelf ziet in de ramen durft ze niet meer verder :+

20x20 is idd echt klein losrijden, hadden wij bij de 2e selectie ook.
Morgen is denk ik nog wel zo'n 20x40, dat is prima

Ghostattack jammer dat je punten zo tegenvielen! Maar wel super dat je zelf zo fijn hebt kunnen rijden!
Kon je nog wel wat met het commentaar op de protocol?

Linda jammer dat het in de proeven niet zo ging..
Misschien toch een kwestie van spanning omdat het losrijden wel fijn ging?/

Sparky dat zijn mooie punten, super!

Linda het beeld was dus nog niet zo verkeerd! Mooie punten!
En inderdaad een protocol met veel commentaar is heel fijn en een super leuke opmerking!

Ghostattack wel weer een goede ervaring rijker dus!

Sanne Nova vind het springen zo te zien erg leuk! Ben benieuwd hoe ze dat onder het zadel ook gaat doen

Wij hebben vandaag een kort rondje gedaan. Zat er 5-10 minuten op het begon echt heel hard te waaien en hard regenen, ze wilde alleen maar links en rechts met dr kont tegen de wind en regen in. Was gewoon zielig. We zijn maar gauw naar stal gegaan, beetje regen oke maar dat was echt niet grappig meer. Het eerste stukje liep ze iig wel fijn :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:48

absque een paar niet gevraagde oefeningen dus in de proef, oeps haha. Ik ben wel benieuwd naar beeld :)

ghostattack jammer als jurys zo ontzettend negatief zijn..

Dee es een erg sterke koppgroep dus! Maar desondanks toch hele mooie punten!

Linda gaaf een nieuw zadel! Wat is het voor een geworden?
Ik ben ook langzaamaan aan het kijken naar een nieuwe

Dee es 20 euro is wel echt veel vokr digitaal inderdaad. Hier bijna nooit fotograaf, alleen afgelopen september met de jonge paarden rubriek

Sanne ook een stuiterbal haha

Hey Evelien dan zullen we elkaar vast nog wel eens tegenkomen. Ik start ook overijssel en gelderland. Vooral twente en achterhoek en soms richting Luttenberg, Marienheem die kant.

Wij hebben zondag de 3e selectie gereden, ze ging weer fijn :) ze krijgt steeds meer vertrouwen dat ze het eerste rondje ook alleen de baan door kan, ze vond het nog wel spannend maar liet zich makkelijk overtuigen :)
We hebben beide proeven gewonnen met 205 en 202. Zo onwijs trots op haar <3
stiekem toch wel heel leuk om 3 selecties te winnen in een groep van ruim 30 starts. Hopen dat we op de kring in januari ook top 5 kunnen rijden, dan zou er wel een startplek voor de regio in moeten zitten

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:54

_evelien_ schreef:
Leuk Melissa wij starten meer omgeving Zwolle straal van zo'n max 40 km
Maar voor de Friese paarden competitie maak ik daar een uitzondering , vaak is dat in Friesland..

Ah ja net de andere kant op inderdaad. Zwolle is voor mij net weer wat te ver.
Poeh Friesland is wel een behoorlijk eind!

Linda ja echt heel gaaf <3
Brandt hoor je goede verhalen over inderdaad! Ik had op mijn vorige een KM zadel liggen, die vond ik ook echt heel fijn. Zit te twijfelen of ik die laat komen, Custom hoor je idd ook goede verhalen over.
Of ik laat ieman van den Hol.lander komen, die doen meerdere merken. lastig lastig haha
Mijn huidige zadelmaker is helaas gestopt

Heel vreemd inderdaad dat je door een jury aangekeken wordt op het feit dat je met een pony tussen de paarden start. Moet eerlijk zeggen dat ik het juist altijd heel leuk vind als ik van alles wat in de ring krijg met jureren.

Sanne fijn dat het uiteindelijk goed ging, even duidelijk gemaakt dus wie er naar wie moet luisteren haha

GA schrikken zeg! Gaat het alweer wat beter?

Sanne heel leuk om op die manier het oefespringen op te pakken!

Ken was zondag wel lief :) Houden zo haha
Absque Zevenaar heb ik ook nog best vaak gestart, is voor mij nog niet te doen qua afstand. Zeker met de vorige in t Z ging ik daar nog wel eens heen omdat je binnen weinig locaties hebt waar ze Z uitschrijven

Heb 2 jaar terug mn BE gehaald, heel lang uitgesteld maar heel blij dat ik m heb.
Met Ken gaat er nog wel vaak iemand mee omdat ik me nog niet zelf red met laden, maar zo fijn als je gewoon kan gaan en staan wanneer je wilt.

GA inschrijfgeld lijkt idd wel steeds meer te worden! Hier nog wel aardig wat waar je 10 betaald en rond de 30 euro 1e prijs. Dus dat is prima!
Maar ook wel wat waar je idd 10 of 12,50 betaald en gebruiksvoorwerpen krijgt

Absque wat leuk dat je zo de hobby met je vriend kunt delen!

GA fijn dat de andere weer wat fitter lijkt, altijd schrikken!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:26

Allemaal even rustig aan dus met wedstrijd zo aan het eind van het jaar.

Wij gaan ook in januari weer, 4 januari 1 proef op het kringkampioenschap :)

Sparky heel vervelend dat je paard zo'n angst heeft gekregen! ik ken het maar al te goed helaas.
Mijn vorige paard heb ik een 'botsing' gehad met een ander paard. In de clubles schrok een paard van een clubgenootje, sprong opzij net toen ik er langsreed, dus vol tegen ons aan. Beide op de kop eraf, ik een fikse hersenschudding maar helaas een paard wat heel veel angst had gekregen voor anderen. Heeft wel zeker 2 jaar geduurd voor we weer redelijk normaal langs een ander paard konden rijden. Als een paar op haar af kwam dan was het gewoon 90 graden draaien. Zo sneu als ze zo angstig worden voor anderen.
Hopen dat jouw paard (en jezelf natuurlijk) snel weer fijn met andere paarden kunnen rijden :(:)

Linda vervelend dat het even niet zo lekker gaat op moment. Maar vaak gaat het na een mindere periode juist weer beter. SOms hoort een dipje er even bij (helaas :P )

Wij hadden vanmorgen een vliegende start :') Me zusje was met haar paard op concours en dan is die van mij toch altijd een beetje van slag. Maargoed ook dat moet ze gewoon leren natuurlijk dus gewoon gaan rijden. Opstappen ging prima, maar we gingen in galop van start zonder rem :+ Had ik haar 2 passen in draf en gingen we weer. Na 5 minuten was de ontspanning terug en toen ook wel echt heel fijn kunnen rijden. Af en toe een beetje afgeleid omdat vriendinnetje 3 op stal stond te hinniken :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:46

Maaike vind het toch heel respectvol dat je wel probeert rekening te houden met anderen omdat je paard wat een wat zwaarder type is. En logisch natuurlijk dat dat niet altijd kan!

Canon wat ontzettend balen dat er iemand achterop je vader is geknald,, en dan nog wel 2x {:)-:(
Jammer dat het rijden op moment even een dipje heeft, en paard snel afgeleid is.. Inderdaad niet fijn trainen dan, maar meestal wordt het na een dipje alleen maar beter! En goed om dan even een stapje terug te doen en de focus even ergens anders te leggen.

Maaike in Kootwijk bij van den Hoorn is inderdaad erg mooi starten! Ik heb daar in de ponytijd jaren meegedaan met de Welsh sportdag, super leuk altijd! En ook al wel eens gejureerd met een selectie dat ze buiten de kring moesten hebben.

Canon heerlijk een bosrit, even verstand op 0 en lekker gaan!

Linda helemaal niet nodig om je daar rot over te voelen, iedereen heeft een voorkeurskant en dat zijn gewoon dingen die erin sluipen. Nieman kan perfect!
Wij hebben ook heel lang gehad dat ik linksom veel te veel druk had op mijn binnenhand en de buitenkant veel te los hing, paardlief bood dat maar wat graag aan want dan hoefde ze niet te buigen en dan sluipen dat soort dingen er heel snel in. En zoiets krijg je er makkeijker op dan af haha. Juist alleen maar goed toch om dan les te hebben zodat je ook aan dat soort punten kunt werken!

Sanne snap goed dat je daar flink van baalt. Ergens denk je dat stappen vooruit maakt en dan zo ineens weer terug bij af bent.. Gelukkig wel fijn kunnen afsluiten :)

Wij hebben de afgelopen dagen fijn kunnen trainen :) Ze gaat stukjes echt heel fijn los eroverheen lopen. Alleen omdat het dan zo fijn voelt ga ik ipv blijven rijden heel leuk afwachten :+ Afgelopen maandag in de les ook echt gewerkt aan dat ik niet moet gaan stilzitten afwachten maar haar bezig houden, scherp aan het been houden etc.
Stukje wijken ook weer meegepakt, omdat ze het zo lastig vind wil ze graag aan de voorkant eruit en dan onder mij weglopen, ik ga dan weer lopen prutsen en net niet genoeg doorpakken. Voor ons dus ook heel fijn dat we af en toe les hebben. Heb zelf soms echt even die duw in de rug nodig om op zulke momenten iets meer door te pakken.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:15

Sparky toch mooi met een winstpunt kunnen afsluiten!

Linda wat balen van het losrijden, maar gewoon echt pech dus. Nog veel last van de val? :(:)
Toch super herpakt in de 2e proef, top!!

Evelien jammer dat het net niet fijn ging, maar toch nog wel een mooie wp mee kunnen pakken!

Dee-es jammer dat jullie niet mee doen voor de Brabantse, maar een dag later op vakantie gaan is inderdaad ook niet ideaal..
Van welke hengst heb je de merrie drachtig?

Linda wat een knappie!
Wat een mooi zadel, ziet er comfortabel uit!
Bij mij komt 1 februari de zadelmaker voor het aanmeten van een nieuw zadel, ben benieuwd :D

Wij kunnen ook terugkijken op een heel mooi 2019 <3 Ik heb haar nu 1,5 jaar en afgelopen voorjaar zijn we begonnen met de wedstrijden en we sluiten het jaar af met B+26. Op naar een mooi 2020 :D

Wij starten komende zaterdag weer, 1 proef op het kringkampioenschap.
Zou leuk zijn als we daar een beetje bovenaan kunnen eindigen zodat we ons plaatsen voor het regiokampioenschap :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:55

Allemaal een heel gelukkig, gezond en sportief nieuwjaar! Dat het voor ons allemaal een mooi jaar mag worden :D

Linda gelukkig geen last meer! Kan de beste overkomen toch!

Wij hebben het eerste ritje van het nieuwe jaar erop zitten. Het trok zo opeens weer heel dicht met de mist maar blij dat ze ondanks de kou, mist en vuurwerk toch braaf bleef lopen :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apple en 13 bezoekers