[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:00

Goede instelling _sharonnn! :)

Spannend @ Shari_Becker! Hopelijk gaat het snel beter :)

Vandaag was Djuun ontzettend ril en fris, dus voor het rijden eerst maar even laten uitrazen, anders is het rijden met veels te veel spanning omdat ze d'r ei niet kwijt kan. Had d'r goed gedaan, ze was behoorlijk relaxed/braaf met rijden :)
Heb nog even een stukje gefilmd, lang leve de bakrand :')
https://www.instagram.com/p/B4uXrsBpehG ... etehwkvolj
Niet perfect, maar we halen inmddels vrij makkelijk de 10 meter :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:31

Ooh jeetje sharon :oo
Met zulke punten zou je bijna denken dat je de hele proef achterwaarts hebt afgelegd...
Volgende keer weer knallen! :)

Succes Elitedeux!

Ik had vandaag clubwedstrijd, m'n zus mocht eerst en die miste duidelijk impuls, dus toen ik djuun overnam was ik verbaasd hoe heet ze was :?
Dus m'n zweep maar weggelegd en m'n proef in gegaan. Ze ging wat duiken in de galop, rechtsom spring ze in het verruimen overkruisd. Nu is dit niet echt iets nieuws, maar ze dramde daarna flink door, dus kon ze niet snel terugnemen en je hebt in proef 9 gelijk al weer afwenden bij de A, dus dat werd even een rommeltje :+ Overgang naar draf had ik ook m'n 1e 3 te pakken :+ Uiteindelijk nog 188.5 en een 4e plaats :) (punten tellen overigens niet)
Maar bij thuiskomst schaamde ik me dood, Djuun moest ontzettend nodig plassen. Ze stond op de paddock toen ik op stal kwam en daar plast ze niet, maar had er helemaal niet bij stil gestaan, dus was gelijk gaan poetsen en vlechten op de poetsplaats. Dus ze moest zo nodig, arm beest :o

Letizia

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:38

Ooh wat jammer ginatje :\ kilometers maken dus! Gelukkig geef je haar de ruimte, het moet voor iedereen leuk blijven :)
Die van mij ziet juist thuis veel meer spoken dan op wedstrijd, werkontwijkend gedrag zeg maar :') Ze is ook totaal niet bang aangelegd en ik kom letterlijk overal met d'r, merries :+

M'n nieuwe zadel (Hulsebos) komt 19 december, nog 'n maand geduld, had eigenlijk gehoopt dat ze vd week zouden komen, heb een weekje vrij, maar ach :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:40

Een WD3, ik ben ook echt zo benieuwd! :D Wachten duurt veels te lang :Z
Zeker nu er 'n datum is geprikt :+
Had jij nog extra's?
Hier extra zachte zit en buffelleer op de rok, maar dat viel allemaal binnen de basis prijs (alsof die laag is :') )

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:40

Keurig @Elitedeux :D

Wat goed Brittjuh97!! Lekker weer aan de slag :D

Vandaag les gehad, geoefend op het rechtrichten na het afwenden bij A of C, Djuun denkt nl gelijk aan wijken tijdens m'n wending. Was een nadenkertje voor d'r, wat we deden was afwenden en dan de andere kant opwijken en zigzaggend, pakte ze trouwens heel leuk op, super geconcentreerd!
En wat we ook hebben gedaan is bezig geweest dat ze niet zo extreem diep gaat lopen in de galop, ze maakt zich dan super rond en sterkt, zodat ze dr kont omhoog kan gooien, ipv er onder (beest is ook ultra lenig :+ ) ik had zelf al meerdere trucjes geprobeerd, zoals buitenstelling en losgooien, maakte niks uit, nu op de western manier gedaan, lastig uit te leggen hoe precies, maar eigenlijk een beetje liften en loslaten, dit maakt zeker verschil, we zijn er nog niet, ze springt van achteren nog makkelijk om (en gaat daarna aan de reutel :+ ) Het vergt souplesse en ik merk dat ze dat in de winter gewoon minder heeft, dus dat is ook een nadenkertje!
Morgen wordt ze gemasseerd met een trilapparaat, ben benieuwd :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:55

Topic was ongevraagd ontstipt :roll:

Yentaah schreef:
Litizia, hoe was de massage met het trilapparaat? Klinkt bijzonder

Eigenlijk boven verwachting :+ Ze was er zo soepel en fijn van, dat ik ze donderdag weer heb laten komen :D

Vandaag en morgen pepernotenconcours, helaas ivm selecties maar 1 proef per dag :\
Had heel arogant gehoopt vh weekend m'n punten voor het L2 bij elkaar te kunnen rijden, maar tenzij ik 2x boven 195 score (dat gaat hem niet worden), zal ik een andere keer m'n laatste punten moeten rijden. Eerst maar gewoon kijken of 2x winst lukt :+

Wat ontzettend jammer Loes :\

Succes voor iedereen die vh weekend rijdt! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:14

Had 188.5, maar ik kan niet zo veel met deze jury :o Hij geeft alleen maar cijfers tussen de 6 en de 7 (bij mij) en amper commentaar. Niet eerste keer dat ik dat bij bem heb, persoonlijk vind ik dat niet zo motiverend werken...
Djuun was wel te rijden, niet om gesprongen van achteren :+ Maar mss een beetje te relaxed, morgen wat meer proberen het gas er op te zetten :)
Al met al is de tussenstand L1 + 7 :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:28

Omg, zo fijn gereden vandaag, voor m'n gevoel m'n beste L1 proef: 182.5 -O-

Naja, vergeten en weer verder gaan :D
Laatst bijgewerkt door Letizia op 01-12-19 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:28

Lindor92 schreef:
Mooie punten zijn er weer gereden!

Jammer dat het bij jou wat minder was Loes. Volgende keer beter.

Hier vanavond ook weer concours gehad. Het ging echt niet goed. Paard wou alleen maar hard en had erg veel energie. Dit kon ik moeilijk omzetten in positieve energie. 1e proef was voor mijn gevoel erg slordig en wat gehaast. 2e proef meer de rust er proberen in te houden. Had hier ook meer punten. Had 187,5 en 193,5. Net buiten de prijzen gevallen.

Netjes :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:11

Er waten wel meer paarden fris met die kou!
Djuun thuis eerst even kort gelongeerd, want die stond te stuiteren op d'r paddock :+ Maar die was weer chill tegen de tijd dat we op locatie waren :)

Jammer yentaah :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:36

Ja, de beste wensen iedereen :D

Leuk Sharona! Succes alvast!

Ik heb pas weer wat in februari gepland. Moet zeggen dat het rijden echt veel beter gaat met m'n nieuwe zadel, dus heel blij mee :D
Gisteren hebben we een springles mee gepakt, was voor ons beide voor het eerst, maar wat was het leuk :D
https://www.instagram.com/p/B61BRUkJKSg ... 8ydf865fnd
Advies instructeur: misschien een springzadel aanschaffen :+ Durfde niet te zeggen dat ik deze pas 3 weken heb :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:26

Shari_Becker schreef:
Shari_Becker schreef:
Gefeliciteerd iedereen met alle mooie punten! En de soms wat mindere punten, ach zolang jij en je paard er iets van hebben geleerd ook prima toch.

Hier helaas nogsteeds pech, paardje loopt na zijn val in de longeercirkel nogsteeds flink kreupel en het is al ruim 6,5 week geleden :(

Helaas zal mijn L1 debuut nooit gaan plaatsvinden.

Paardje heeft straalbeen gebroken dus einde verhaal |( we zijn er kapot van..

Vreselijk, heel veel sterkte ;(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:54

Jammer Kim, maar 9 februari weer knallen :D

Succes Sharona!

Wat een clown Brit, hopekijk geen langdurige blessure!

Ik was voor het gemak bijna vergeten dat ik as zondag clubwedstrijd heb :+
Niet officieel, maar wel altijd erg gezellig :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:38

Leuk Lindor!

Welkom Linda! :)

Morgen clubwedstrijd! Voor het eerst wedstrijd met m'n nieuwe zadel, ben benieuwd wat voor verschil het maakt, ze loopt er in iedere geval fijn onder :)

Is jouw Hulsebos al binnen Marjolein?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:40

Super sharona!!

Bij het losrijden schoot er weer wat in m'n rug :roll:
Maar goed, toch doorgereden en ze was braaf :D
2e met 191.5 en m'n zus 3e met 190 :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:54

Ooh, das wel vervelend Marjolein :\
Waarschijnlijk wachten ze tot er meer afspraken bij jou in de regio zijn.
Ik had mazzel dat er een berg stalgenoten hun ook nodig hadden :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:36

M_arjolein schreef:
Letizia schreef:
Ooh, das wel vervelend Marjolein :
Waarschijnlijk wachten ze tot er meer afspraken bij jou in de regio zijn.
Ik had mazzel dat er een berg stalgenoten hun ook nodig hadden :)

Nou zou wel mooi rot wezen als dat de reden is haha. Ze zeggen nu steeds dat ze nog niks hebben gehoord vanuit de werkplaats dat ie al klaar is. Dus daar ga ik maar van uit.

Je zou denken dat ze voor dat bedrag wel willen rijden O:) Maar zag ze er nu een delegatie in Japan zit, dus zulke dingen houden ook op...

Wat fijn Brit, succes!
Rug gaat al beter, morgen nog werken en dan vakantie, dus krijgt ie een beetje rust :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

M_arjolein schreef:
@Letizia nou we moeten het er vaker over hebben. Gister bericht gehad 27e komen ze m brengen. Kan ik eindelijk ook weer het trainen oppakken voor de L1.

Jeej *\o/*

Succes Linda en een goed idee :)