[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lena82

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:11

Hoi, wil me hier ook graag melden..

Ik heb gisteren mn M2 debuut gehad. Doel tijdens de proeven (ontspanning) is grotendeels gehaald en had 189 en 177,5. In allebei de proeven wat fouten waar ik terecht 3en en 4en voor kreeg. Al met al heel tevreden hiermee. Voor ons allebei de eerste x :)

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:04

Ja leuk! Is wel erg stil hier:-). Nu twee x m2 gestart en 4wp. Ga in november weer op pad denk ik, was druk met andere dingen.

Ben op advies van m’n instructie af en toe met S&T aan het rijden. Vooral om zelf mee te oefenen en te kijken hoe mijn paard er op reageert. Dus ja hangt hier al mooi in de kast :o

Werkpunten voor ons zijn ook meer op achter blijven en los door het lijf blijven. We willen allebei nog wel eens strak worden en dan lukken de eenvoudige wissels bv al niet echt..

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:05

Ik heb de KW vanuit travers aangeleerd, dat werkte voor ons goed. Moet er zelf zeker naar rechts op letten dat ik druk op mn binnenbeugel houdt en dus niet naar links ga zitten.. Is nog best lastig..

Maar voorlopig ook niet aan de order. Paard is niet fit en liggen er eventjes uit.. Ga pas in het nieuwe jaar weer starten hoop ik

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:26

Gefeliciteerd!

@ Marietje, is even afwachten. Hij blijkt milde artrose te hebben in de onderste halswervels en de eerste rib. Mogelijk in de eerste rib ook een breukje, dus denk ook dat het ontstaan is door trauma. Gisteren is het ingespoten en heb voor de komende 3 weken een trainingsschema gekregen. Daarna terug voor controle en fysiotherapie en een verder trainingsplan, dus zijn nog wel even onder de pannen.

Ben elke dag weer blij dat ik m verzekerd heb.. Heb de betaalde premie er al dubbel dwars uit met hem.. Heeft altijd weer gekke dingen helaas..

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:24

Hij kreeg moeite met buiging en ging op een gegeven moment staken en bokken. In de eerste instantie dachten we aan maagzweren omdat het nogal een druktemaker is, dus hebben dat gecheckt, maar er zaten geen zweren. Wel een kuur omeprazol gegeven, just in case en drie weken rust.

Na drie weken wat gaan longeren en anders dan dat de ah wat hoog kwam met aangaloperen geen klachten of verzet, dus er weer op gegaan. Daar was het gedrag wel hetzelfde weer staken en bokken. Zadel was la gecheckt, tanden ok en spieren waren los dus dachten eerst misschien gewoon even stout, dus gewoon naar voren rijden en niets vragen en dan kijken of het gedrag veranderd.. Dat deed het wel een beetje, maar vertrouwde het toch niet.

Dus heb ik m voor een orthopedische check naar de kliniek gebracht en daar een uitgebreid kreupelheidsonderzoek laten doen. De DA voelde wel dat de mobiliteit in de hals wat beperkt was en in de beweging zat LV op het harde zag hij een kleinen afwijking, maar geen echte kreupelheid. Op basis van deze info wilde hij de hals op de foto en echo zetten en zo geschiede..

De artrose of eigenlijk de ontsteking in de hals is goed te zien, de eerste rib moeilijker door de plek in het lijf.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:40

Daar duimen we voor! Hij is verder in goede conditie, dus hoop dat wanneer de pijn weg is we kunnen werken aan de hals bespiering zodat het allemaal goed ondersteund wordt..

@ M_Vainqueur, ik stuur je een PB. Ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:35

Dank je wel!

Ik vond de overgang naar het M2 meevallen. Proeven vond ik fijner te rijden en de travers en keertwendingen deed ie erg makkelijk. Ze verwachten wel iets meer oprichting, geslotenheid en afwerking

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:31

Dank voor de support allemaal! Ga duimen op een goed herstel!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:42

Gefeliciteerd Flevolander! Ga je ook meteen over?

Wij hebben gisteren groen licht gekregen om weer op te gaan bouwen! Schemaatje gekregen voor drie weken en tussendoor nog een keer fysio. Half januari weer controle en dan zou het allemaal weer in orde moeten zijn..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie