[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:11

Hoi, wil me hier ook graag melden..

Ik heb gisteren mn M2 debuut gehad. Doel tijdens de proeven (ontspanning) is grotendeels gehaald en had 189 en 177,5. In allebei de proeven wat fouten waar ik terecht 3en en 4en voor kreeg. Al met al heel tevreden hiermee. Voor ons allebei de eerste x :)


Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:04

Ja leuk! Is wel erg stil hier:-). Nu twee x m2 gestart en 4wp. Ga in november weer op pad denk ik, was druk met andere dingen.

Ben op advies van m’n instructie af en toe met S&T aan het rijden. Vooral om zelf mee te oefenen en te kijken hoe mijn paard er op reageert. Dus ja hangt hier al mooi in de kast :o

Werkpunten voor ons zijn ook meer op achter blijven en los door het lijf blijven. We willen allebei nog wel eens strak worden en dan lukken de eenvoudige wissels bv al niet echt..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:05

Ik heb de KW vanuit travers aangeleerd, dat werkte voor ons goed. Moet er zelf zeker naar rechts op letten dat ik druk op mn binnenbeugel houdt en dus niet naar links ga zitten.. Is nog best lastig..

Maar voorlopig ook niet aan de order. Paard is niet fit en liggen er eventjes uit.. Ga pas in het nieuwe jaar weer starten hoop ik


Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:26

Gefeliciteerd!

@ Marietje, is even afwachten. Hij blijkt milde artrose te hebben in de onderste halswervels en de eerste rib. Mogelijk in de eerste rib ook een breukje, dus denk ook dat het ontstaan is door trauma. Gisteren is het ingespoten en heb voor de komende 3 weken een trainingsschema gekregen. Daarna terug voor controle en fysiotherapie en een verder trainingsplan, dus zijn nog wel even onder de pannen.

Ben elke dag weer blij dat ik m verzekerd heb.. Heb de betaalde premie er al dubbel dwars uit met hem.. Heeft altijd weer gekke dingen helaas..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:24

Hij kreeg moeite met buiging en ging op een gegeven moment staken en bokken. In de eerste instantie dachten we aan maagzweren omdat het nogal een druktemaker is, dus hebben dat gecheckt, maar er zaten geen zweren. Wel een kuur omeprazol gegeven, just in case en drie weken rust.

Na drie weken wat gaan longeren en anders dan dat de ah wat hoog kwam met aangaloperen geen klachten of verzet, dus er weer op gegaan. Daar was het gedrag wel hetzelfde weer staken en bokken. Zadel was la gecheckt, tanden ok en spieren waren los dus dachten eerst misschien gewoon even stout, dus gewoon naar voren rijden en niets vragen en dan kijken of het gedrag veranderd.. Dat deed het wel een beetje, maar vertrouwde het toch niet.

Dus heb ik m voor een orthopedische check naar de kliniek gebracht en daar een uitgebreid kreupelheidsonderzoek laten doen. De DA voelde wel dat de mobiliteit in de hals wat beperkt was en in de beweging zat LV op het harde zag hij een kleinen afwijking, maar geen echte kreupelheid. Op basis van deze info wilde hij de hals op de foto en echo zetten en zo geschiede..

De artrose of eigenlijk de ontsteking in de hals is goed te zien, de eerste rib moeilijker door de plek in het lijf.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:40

Daar duimen we voor! Hij is verder in goede conditie, dus hoop dat wanneer de pijn weg is we kunnen werken aan de hals bespiering zodat het allemaal goed ondersteund wordt..

@ M_Vainqueur, ik stuur je een PB. Ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:35

Dank je wel!

Ik vond de overgang naar het M2 meevallen. Proeven vond ik fijner te rijden en de travers en keertwendingen deed ie erg makkelijk. Ze verwachten wel iets meer oprichting, geslotenheid en afwerking

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:31

Dank voor de support allemaal! Ga duimen op een goed herstel!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:42

Gefeliciteerd Flevolander! Ga je ook meteen over?

Wij hebben gisteren groen licht gekregen om weer op te gaan bouwen! Schemaatje gekregen voor drie weken en tussendoor nog een keer fysio. Half januari weer controle en dan zou het allemaal weer in orde moeten zijn..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:18

Wij zijn weer rustig aan het opbouwen.. Gaat wel eventjes duren denk ik helaas, maar zijn op de goede weg in ieder geval.. Hoop in het outdoorseizoen weer te kunnen starten *\o/*

Wanneer weet je of je geselecteerd bent? In onze regio wordt dat na de laatste selectie meteen bekend gemaakt...

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:13

Gefeliciteerd met je winstpuntje, wel zuur dan van zo'n halfje..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:57

Tja t gaat allemaal langzamer dan ik had gehoopt.

Hij is gaan compenseren in zn lijf dus zat op wat plekken vast en dat is nu weer losgemaakt. Nu z'n lijf weer in orde lijkt, blijkt het zadel niet lekker meer te passen. Niet dramatisch slecht en volgens zadelmaker moet t kunnen, maar is wat aan de krappe kant. Zadel toch aangepast, zodat het weer pas is, maar hij blijft staken en wil er niet onder lopen. Dus op zoek naar een ander zadel..

Denk die nu gevonden te hebben dus hoop vanaf nu echt weer op te kunnen bouwen en in het outdoorseizoen weer op pad te kunnen

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:22

Beetje wel ja.. Ben het ook wel zat inmiddels..

Hij stond gisteren ook met een dik oog op stal, had er meteen stress van, want hij heeft er maar 1.. DA is er al bij geweest en zo maar even kijken hoe het er voor staat.. Hoop dat het weggetrokken is en anders vanmiddag weer naar Utrecht..

Brokkenpiloot

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:29

Onderste ooglid dik en binnenkant geïrriteerd.. Kan goed zijn dat er gewoon iets in gewaaid is ofzo, maar daar hij er nog maar 1 heeft ben ik er extra voorzichtig mee...

Andere oog was ziek en van die aandoening is niet bekend of het ook overgaat op het andere oog.. Sowieso niet veel bekend over de aandoening helaas, behalve dat in de helft van gevallen het oog niet te redden is zoals bij die van mij.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:23

Moest het even opzoeken, maar Heterochromatome iridocyclitis.. Een uitleg in het engels is hier te vinden voor de liefhebber: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25399915

Ging bij hem vrij snel. Medicatie leek steeds aan te slaan om vervolgens snel te verslechteren. Uiteindelijk ging het niet meer en moest het oog eruit..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:10

Oog zag er vandaag weer goed uit gelukkig!

En weer een fijn passend zadel rijker.. Hopelijk nu weer op de goede weg :-)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:39

Zeg dat! Zorg minder weer.

Het is een Custom Advantage geworden. Had een Custom Icon Flight hiervoor en ben blij dat ik bij Custom iets anders heb gevonden.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:38

Stilletjes hier!

Heb de training weer opgepakt en het lijkt eindelijk allemaal de goede kant op te gaan. Ook weer wezen lessen en laat m nu ook regelmatig springen. Wel met iemand anders, want wordt wat te woest en enthousiast voor me :D

Plan is nu om eind maart weer eens te gaan starten..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:00

Ja heel erg blij met mn zadel! Paard loopt er ook echt fijner, krijgt meer ruimte in de beweging en komt makkelijker over de rug..

Heb je de regio al gehad, Marietje?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:54

O dat is ook zuur Marietje!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:41

Wij hebben gelukkig een binnenbak, dus kan in ieder geval altijd rijden met dit weer :-).. Maar buitenbak houdt zich ook nog goed.

Succes met cc komend weekend!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:00

Ga je online starten? Ben heel benieuwd naar je ervaring! Vind t een leuk initiatief wel

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:20

Superleuk! Gewoon lekker doen als je de mogelijkheid hebt toch :-)

Ben het ook aan het overwegen, maar vind het nog teveel gedoe haha.. Stom want is minder gedoe dan op pad gaan, maar goed...

Ben erg benieuwd iig!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:33

Wat vervelend,M_Vainqueur! Beterschap voor je paard

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:34

Gefeliciteerd Buxy! Ben je er tevreden mee?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers