[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:02

We kunnen het topic wel even wakker schudden.. ? Ik weet niet of ik officieel mezelf hier gemeld heb, maar ik ben wel een bekende uit het L2 en M1 topic..

Cicero en ik starten inmiddels M2 met 7 winstpunten.. het loopt nog niet heel vlot, maximaal behaalde scoren lag rond de 187,5. De punten moeten in mijn ogen nog even een beetje omhoog voor we over het Z1 kunnen nadenken als de laatste 3 winstpunten binnen zijn..


Afbeelding

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:45

Lijkt me leuk om weer wat meer leven in dit topic te krijgen!

Heb je specifieke werkpunten voor het Z nog? Ik merk bij Bugatti dat hij het soms nog wel moeilijk vindt om te sluiten in galop, daar heb ik het M2 eigenlijk geen last van, maar eenvoudige wissels zijn dan nog best moeilijk.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:24

Ja we moeten het maar eventjes een beetje aanwakkeren hier..

Specifieke werkpunten voor het Z is voor die van mij vooral het de gehele proef meer op achter kunnen/willen blijven.. Oefeningen zitten er eigenlijk aardig in.. Al gaan de eenvoudige soms nog iets door draf of wat hij valt helemaal stil.. (kunnen we altijd nog de overgang naar Reining maken indien het niet wil lukken)

Hebben jullie je stang en trens al in de kast hangen ? :Y)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:04

Ja leuk! Is wel erg stil hier:-). Nu twee x m2 gestart en 4wp. Ga in november weer op pad denk ik, was druk met andere dingen.

Ben op advies van m’n instructie af en toe met S&T aan het rijden. Vooral om zelf mee te oefenen en te kijken hoe mijn paard er op reageert. Dus ja hangt hier al mooi in de kast :o

Werkpunten voor ons zijn ook meer op achter blijven en los door het lijf blijven. We willen allebei nog wel eens strak worden en dan lukken de eenvoudige wissels bv al niet echt..

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:29

Mijn werkpunten met Bugatti zijn vooral het weer terug opbouwen van conditie en kracht. Hij heeft een tijd (paar jaar) weinig gedaan, vooral in de wei gestaan en buitenritjes gelopen. Hij houdt het dus nog niet zo lang vol.

Bugatti heeft in het verleden wel al met stang en trens gelopen. Ik ben er alleen niet zo handig mee. Misschien dat ik er straks goed mee kan oefenen, omdat Bugatti er makkelijk op loopt.

Maar hij heeft nu pas 1 wedstrijd gelopen, dus we doen het rustig aan.

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:06

Daar ben ik weer :p

Vandaag de 2e selectie voor de regiokampioenschappen gereden. Bugatti liep heel fijn een foto's deze keer. Super trots dat we hebben gewonnen met 203 en 196 (2 jury's 1 proef)!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:26

:wave:
Goedemorgen! Mag ik mij hier ook aansluiten?

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:37

Gezellig, hoop dat het daardoor weer wat levendiger wordt in dit topic! Misschien kun je je even voorstellen?

Ik zie nu dat ik in mijn bericht hierboven een typefout heb gemaakt, foto's moet foutloos zijn.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:40

Ik heb een 8 jarige ruin die ik nu M1 start. 3 wedstrijden gereden en we hebben onze punten voor het M2 al binnen *D Voorlopig blijf ik zeker nog M1, (tot iig na de Regio) maar ik wil wel al graag hier meepraten en lezen voor de ervaringen van iedereen.
Ik heb tot nu toe alle klassen volledig uitgereden met hem, hij heeft nogal een "rugzakje"

Wauw, gefeliciteerd met je punten, dat is nog eens een mooie score!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:48

Goedemorgen,

ik heb mij 5 jaar geleden al een keer voorgesteld in dit topic, maar door nieuwe stappen in mijn carrière, ontbreken van een dressuurinstructrice, weinig ambitie (in de dressuur) en überhaupt niet heel handig zijn in de dressuurring ben ik in de tussentijd niet meer gestart. Gelukkig wel lekker kunnen blijven groeien in de eventing en de springring. Maar nu... sinds 1.5 jaar een nieuwe instructrice en hij loopt nu beter dan die ooit eerder heeft gelopen. Dus ik wil me toch gaan inzetten om de M2 uit te rijden en 1 winst te rijden in het Z1. Vandaar nu het eventing seizoen is afgelopen me ingeschreven voor de eerste dressuurwedstrijd komende zondag! Ik verwacht er weinig van, maar goed om weer een startpunt te hebben om verder op te trainen (met proeven rijden).

Om kort voor te stellen: Ik ben Mariska en ik start met Conquest (15 jaar, redelijk ouderwets springbloed) in het Z eventing (zo leuk om de slipjas al in de kast te hebben!), M springen en M2 dressuur. Zolang we mogen lichtrijden, rijden we flinke punten in de dressuur, maar wanneer het doorzitten er bij komt rommelen we nog wat aan :)
Gezien de dressuurfoto's ver te zoeken zijn:
Afbeelding

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:55

Welkom beide!

Dank je wel Marietje35! Ben erg blij dat ik dit paard mag rijden, wil altijd lopen!

Lekker veelzijdig M_Vainqueur! Hou ik ook wel van, alleen vind ik B/L eventing wel hoog genoeg :P Succes zondag!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:03

Wat gaaf M_Vanqueur!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:05

Onze rentre in de M2 verliep helaas nog iets minder voorspoedig als gehoopt. We konden wel een brave proef neerzetten zonder enorme fouten, maar een aantal oefeningen die eenvoudig voor ons zijn waren niet afgewerkt (overgang stap-galop, contra). Maar achteraf op het filmpje kon zeker de eerste proef meer geslotenheid in het lijf getoond worden. Wel heel blij met de constante aanleuning. Jury bekeek de boel wel heel negatief (bij alle M2 combinaties trouwens), dus record lage punten is weer gezet. Maar ik had mezelf ook geen winst gegeven, en of het dan net geen winst of helemaal geen winst is dat maakt ook niet uit.

Wel loop ik nog steeds te klooien met mijn keertwendingen, mogelijk hebben jullie tips of aanwijzingen waar het fout gaat. Ik zet de keertwending in vanuit schoudervoor en zet hem dan om met de buitenteugel en buitenbeen. De eerste 2 passen gaat die dan heel correct om maar daarna gaat die achter naar buiten toe wegstappen en verlies ik eigenlijk ook wel de juiste buiging. Corrigeren met binnenbeen laat de achterhand nog meer naar buiten stappen (en wordt het een KW om de middenhand) en doordraaien zorgt voor het afronden zonder correcte buiging ( is ook niet de bedoeling uiteraard). Na 2 passen er weer uit en dit uitbouwen probeer ik al langere tijd maar er komt maar niet een correcte pas bij.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:57

Wat jammer M_Vanqueur! Volgende keer weer beter.

Wat betreft je keertwending, het klinkt mij alsof je je buitenteugel er niet genoeg bij hebt.

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:31

Jammer dat je rentree niet helemaal ging zoals gehoopt M_Vainqueur!
Wat betreft die keertwending, inderdaad je buitenteugel. Wat ik ook denk is dat je misschien niet voldoende op de binnenkant blijft zitten, als je naar buiten gaat zitten verlies je buiging en controle over de beenzetting (is bij mij ook een werkpuntje).

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:46

Hmmm, ga ik eens heel bewust op letten! Dank jullie wel!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:30

Maakt het nog uit of het je kw naar links of naar rechts is? Ik zit zelf altijd van nature iets te veel op links. Mijn kw naar rechts is beduidend beter als ik bewust op mijn rechter zitbeenknobbel ga zitten (geldt overigens voor mijn travers idemdito)

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:42

Paardlief zet mij heel gemakkelijk naar buiten, dus op zich komt dat wel overeen met niet voldoende op binnen zitten. Ik probeer er goed op te letten maar soms... Het gebeurt eigenlijk wel beide kanten op, soms naar rechts gaat het beter.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:05

Ik heb de KW vanuit travers aangeleerd, dat werkte voor ons goed. Moet er zelf zeker naar rechts op letten dat ik druk op mn binnenbeugel houdt en dus niet naar links ga zitten.. Is nog best lastig..

Maar voorlopig ook niet aan de order. Paard is niet fit en liggen er eventjes uit.. Ga pas in het nieuwe jaar weer starten hoop ik

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 01:54

Hier de keertwendingen ook aangeleerd vanuit de travers. Zo zet ik ze ook nog steeds in. Kleine volte travers kan ook helpen om meer controle te krijgen over de achterhand ;-) en inderdaad zorgen dat je eigen gewicht goed is verdeeld. Daar gaat het bij mij vaak op mis.

Dit weekend twee fijne proeven gereden waarvan de laatste proef met winst :-D ga de komende maanden flink aan de slag met mijn galop. Daar laat ik nu nog vaak punten liggen.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:30

Ik ben ooit begonnen met keertwendingen leren vanuit de travers inderdaad, maar ik ben er intussen achter dat dat prima werkt als oefening op de volte maar om de echte keertwending in te zetten werkt dat niet. Maar gister (gezien de bak toch voor een groot deel plas was) wat tijd gestoken in de keertwendingen, hij zet mij zonder dat ik het eerst door heb direct op de buitenkant. Dus heel bewust op binnen blijven zitten en reactie blijven vragen op het binnenbeen, en zowaar had ik aan het einde toch wel wat heel fijn doorgelopen (ietsje te grote nog) keertwendingen! Clue is inderdaad dus meer buitenteugel en op de binnenkant blijven zitten, maar dat bereik ik pas als die écht écht écht blijft wachten op mijn binnenbeen. Nu maar dagelijks even oefenen zodat we het gevoel wat sneller herkennen :) Dank jullie wel voor de tips!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:54

Ik ben gisterenavond op wedstrijd geweest en heb 186 en 194,5 -2 bij elkaar gereden.. (programma fout gereden door bij B rechts te gaan ipv links.. erg stom dus)

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:18

@ Lena; Oh jee, niets ernstigs hoop ik?
@ Keeyzie; Gefeliciteerd met je punt
@ M_Vainqueur; Fijn dat het nu wel lukte!
@ Flevolander: Gefeliciteerd! Waar was je? Komt bekend voor.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:26

Gefeliciteerd!

@ Marietje, is even afwachten. Hij blijkt milde artrose te hebben in de onderste halswervels en de eerste rib. Mogelijk in de eerste rib ook een breukje, dus denk ook dat het ontstaan is door trauma. Gisteren is het ingespoten en heb voor de komende 3 weken een trainingsschema gekregen. Daarna terug voor controle en fysiotherapie en een verder trainingsplan, dus zijn nog wel even onder de pannen.

Ben elke dag weer blij dat ik m verzekerd heb.. Heb de betaalde premie er al dubbel dwars uit met hem.. Heeft altijd weer gekke dingen helaas..

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:39

Oh jee, dat is niet zo fijn ..... :(:) Hoe kwam je er achter?