[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:40

Ik wil graag met jullie meekletsen! :o

Ik heb Jillz sinds januari, we rijden wedstrijden sinds maart. Jillz is vorige maand 5 jaar geworden, en ze is een Sorento x Vivaldi.

We hebben ons afgelopen zondag weten te plaatsen voor de Hippiade eind augustus in de klasse B, en hebben ons L1 debuut staan op 25 augustus!

Tot nu toe is het eigenlijk allemaal erg makkelijk gegaan, met regelmatig scores van boven de 70%. Ik ben erg benieuwd of we dit ook kunnen voortzetten in de L1!


Afbeelding

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19


ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:55

EllyC rijdt ze bij de ponys of de paarden? Misschien moeten we wel tegen elkaar, ik ben namelijk ook door naar de hippiade in de klasse B!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:52

Wij hebben zondag ons debuut in de L1. Ben heel benieuwd hoe het gaat. We zijn er wel klaar voor naar mijn idee *\o/* Verder nog mensen op pad?

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:48

Ons debuut zit er ook op. Echt super fijn kunnen rijden, alleen de galop verruimen ging de mist in. Dit had ik al wel verwacht want dit doet ze thuis ook, ze vliegt echt vooruit als ik mijn kuit aanleg maar terug komen is nog lastig. Hier hadden we ook in beide proeven 5'en voor omdat ik haar niet vloeiend terug kreeg :+ Verder echt heel tevreden zo voor de eerste keer. Helaas vond de jury onze proeven minder goed dan ik, we werden 2e van de 9 met 190 punten en 191 punten. Toch prijs en twee winstpunten dus nu zijn we officieel L1.

Volgende week mogen we voor de laatste keer B starten op de hippiade :)F In september heb ik weer een wedstrijdje ingeschreven in de L1.

Netjes Danique, mooie punten!! Fijn dat je gevoel ook beloond wordt met 201 punten!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:16

Loes1996 ja zeker en ben ik ook heel blij mee, alleen de punten klopten niet echt met mijn gevoel. Maar dat kan wel eens gebeuren :)

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:04

Slim hoor Fleury, is zeker heel leerzaam om eens iets anders te proberen, en dan is dit wel een ideale manier! Ook nog eens gezellig, logeren met je paard :) heel veel succes en vooral ook plezier alvast.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:58

Gefeliciteerd Fleury, Imagerun en Danique!! Mooie punten en prijzen.


Ik vind de L1 proeven over het algemeen niet zo heel erg moeilijk, alleen de galop verruimen is voor ons nog wat lastig omdat ze echt enorm makkelijk verruimt, maar het nog lastig vindt om mooi terug te komen zonder balans te verliezen. Dus dit is iets waar we heel veel op oefenen. Qua oefeningen is het niet zo moeilijk vind ik. Ben sinds vorige week wat aan het spelen met achterwaarts en contragalop, zodat we straks makkelijk de overgang kunnen maken. Wij mogen volgende week zondag weer voor de tweede keer L1 starten. Verder hebben we volgende week vrijdag ook voor de eerste keer les van een nieuwe instructrice, erg benieuwd wat haar opvalt aan ons :j

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:50

Mijn paard heeft ook geen ijzers maar heb het hele seizoen prima kunnen rijden hier in de regio Noord Brabant, de selecties maar ook de regionale en Nederlandse Kampioenschappen.. En toch veel op gras gereden!

Succes iedereen met de wedstrijden, het weer ziet er hier prima uit vandaag +:)+

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:01

Grappig, ik start zondag in Dongen. Ik woon in Tilburg dus bij al de accomodaties die je eerder noemde rijd ik ook wel eens, toevallig haha!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:49

Netjes hoor Danique, mooi begin! Succes in de L2!!


Wij mogen morgen ook weer op pad, starten rond 15.30 dus dat is wel relaxed. Vandaag liep ze erg fijn en het wordt morgen super lekker weer dus heb er zin in! *\%/*

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:27

Loesje: knap dat je gewoon doorgegaan bent en die punten komen vanzelf wel! Fijn dat je de dag toch nog positief hebt kunnen afsluiten. Gewoon lekker meters maken! Veel meenemen en lekker oefenen.

Marjolein: pff wat vervelend van je zadel.. Heb dat ook wel eens meegemaakt met mijn pony en daar word je niet vrolijk van.

Loes: leuk een schriktraining.. Erg nuttig ook lijkt mij!


Vanmiddag op wedstrijd geweest. Onwijs fijn kunnen rijden, alles waar we de laatste tijd extra aandacht hebben besteed ging goed en geen grote fouten. In de tweede proef kon 1 gebroken lijn wat netter omdat ze net moest mesten, maar verder echt top. We hebben beide proeven gewonnen met 206 en 215 punten *\%/* Ook erg fijn dat het in 2 verschillende ringen en dus 2 verschillende jury's waren. Super blij mee en hier kunnen we lekker op verder trainen richting de eerste selectie in oktober. Eind september nog een wedstrijd op de planning staan, maar ga vanaf nu wel maar 1 proef rijden, want ik wil wel weer voor de kampioenschappen gaan deze winter.
Afbeelding

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:01

Idd rustig, afgelopen weken lekker doorgetraind. Pas van instructrise gewisseld en ik merk nu al dat ze steeds weer een beetje sterker wordt van achter.

Wij gaan zondag voor de eerste keer binnen starten, rijden 1 proef. Volgende week zondag hebben we de eerste selectie voor de kampioenschappen, dus wel fijn om dan al een keer binnen te rijden zondag.

Succes alvast iedereen die ook gaat!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:21

Wat een geluk dat het indoorseizoen is gestart, lekker binnen rijden dus geen last gehad van het slechte weer, behalve dan met naar de bak toestappen en terug naar de trailer.

Jillz was erg fris en jolig vandaag, was echt hard werken om haar bij te les te houden. Losrijden was ook super druk en dat vindt ze altijd wel gezellig ~~}> Toch nog een redelijke proef kunnen rijden zonder fouten, maar ze was er gewoon net niet helemaal lekker doorheen. Toch nog een 2e prijs met 190 punten en fijn commentaar, dus daar kunnen we wat mee.

Gefeliciteerd Letizia, ook jij erg nette punten!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:57

Leuk zo'n clinic Shari!! Was dat toevallig in Udenhout? Stalgenootjes van mij gingen daar ook heen, vond het nog jammer dat ik het niet eerder had gezien. Super leerzaam, mooie punten ook +:)+

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:05

Leuk roosjenat, heb je ook regelmatig voorbij zien komen in het b topic! Komt vast helemaal goed in het L1.

Wij hebben morgen de eerste selectie voor de Brabantse kampioenschappen, heb er erg veel zin in. Vorige week was ze alleen zo druk binnen, dus ik hoop dat we de rust wat meer kunnen op zoeken :=

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:58

Imaginearum wat jammer dat je punten totaal niet overeenkwamen met je gevoel. Je zou haast denken dat je coupon verwisseld is. Helaas erg herkenbaar.. Ik had dat ook tijdens onze eerste selectie. Fijne proef gereden, en dan scoren we toch altijd wel boven de 65%. Kregen we de uitslag...183 punten. Stond op mijn protocol een aantal keer springt weg, en onderaan jammer van de spanningsmomenten en kijkerig in de hoek. Dit terwijl we een hele ontspannen proef reden, zonder enige spanning en kijkerig was ze al helemaal niet. Helaas was de jury al weg en kon ik niet met haar in gesprek, anders had ik dat zeker gedaan. Vorige week hadden we de tweede selectie, toen ook een fijne proef gereden maar het mocht net wat flitsender.. Toen liep ze wel naar 196.5 punt. Soms begrijp je er helemaal niks van. Maar gewoon naast je neer leggen en lekker verder gaan!

Brittjuh97 wat vervelend.. veel beterschap met je paardje!

Wij hebben vorige week lekker rustig aan gedaan, even wat rust na de twee selectiewedstrijden. Aankomende zondag gaan we van start op de mooie wedstrijd Indoor Oosteind, dus deze week weer lekker aan de slag!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19


ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:41

Is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je gaat kelderen in punten na je promotie. Imo ga je pas over als je er klaar voor bent.


Komt goed hoor _sharonnn. Gewoon lekker wedstrijd ritme opbouwen en dan gaat het vast vanzelf beter +:)+

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:47

Oei Sharon.. Zulke punten zijn natuurlijk niet goed voor je zelfvertrouwen.. :(:) Gewoon lekker door trainen, dan komt het van zelf goed!

Lezitia nette punten ondanks de 3! Grappig dat ze bij je zusje de impuls mistte en dat ze bij jou zo heet was. Dat van dat plassen herken ik, mijn merrie doet dat ook NOOIT ergens anders dan in haar stal. Wat doen die arme beesten zichzelf toch aan denk ik soms :P

Wij afgelopen zaterdag ook een rot dag gehad.. We hadden selectie wedstrijd. Jillz liep tijdens het losrijden erg fijn, en ging dus ook vol goede moed de ring in. Helaas ging het bij het binnen komen al mis. Ik moest natuurlijk recht op het jury hokje af rijden, en ineens gaat ze op X stil staan en kreeg haar gewoon niet meer vooruit. Haar ogen stonden op stokjes en ze was echt als de dood voor het jury hokje. Op een gegeven moment had ik haar weer in haar vooruit maar draait ze 180 graden om en gaf een flinke bok. Dit doet ze normaal nooit dus ik vermoed dat ze haar spanning gewoon kwijt moest en even niet goed wist hoe ze dat moest doen. Ik heb nog geprobeerd om verder te rijden maar bij het stukje aanspringen in galop in de hoek bij C (en het juryhokje) sprong ze weer weg en begon ze weer te rennen. Toen heb ik besloten om af te groeten. Gelukkig had ik een hele lieve jury en mocht ik mijn tijd in de ring vol maken. Ik heb haar toen op de volte gezet bij A en de volte steeds een stukje groter gemaakt richting C en op het eind had ik haar redelijk ontspannen in de buurt van het jury hokje. Gelukkig hebben we het positief af kunnen sluiten en hopelijk heeft ze hier geen vervelende ervaring aan over gehouden. Het was ook pas haar 3e binnen wedstrijd dus ik denk dat we gewoon nog wat meer ervaring op moeten doen. Gelijk deze zondag nog een wedstrijd ingeschreven om lekker te oefenen. Daarna krijgt ze even een korte wedstrijd pauze en trainen we thuis lekker door!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:37

Oh heerlijk nieuwe zadels! Ben wel benieuwd naar de foto’s straks <3 <3

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:24

Wij zijn gisteren op pad geweest om wat vertrouwen op te doen na het afgroeten van vorige week. Gelukkig was ze nu helemaal niet kijkerig, dus ons doel was in principe al behaald. Wel slopen er in het galop gedeelte wat foutjes in, wat zorgde voor drie 4'en. Gelukkig stonden er ook veel 7'ens tegenover, wat zorgde voor 192 punten totaal en een tweede prijs. Mooi meegenomen natuurlijk, maar ik was al lang blij dat ze nu niet kijkerig was en ze fijn ontspannen rond liep. Indoor is gewoon niet zo haar ding, maar we gaan gewoon kilometers maken :j

Netjes Elitedeux. Gefeliciteerd met je punten! +:)+

Verder nog mensen op pad geweest?

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:54

Yentaah alvast veel succes zondag! Komt vast helemaal goed

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:25

Jammer Loes.. wel nog wat nuttig commentaar gekregen of ook dat niet? Idd gevoel is het allerbelangrijkste, en fijn dat de omstanders jouw gevoel bevestigden. Lekker doortrainen en op naar de volgende keer *\o/*

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:18

Succes Debberley.

Wij gaan zondag een proefje rijden om te oefenen. Mogen om 13.15 starten dus fijne tijd op een zondag. Heb er zin in, ze loopt erg fijn de laatste dagen *\%/*

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:37

Jammer Cijsalover, maar idd gewoon naar je eigen gevoel luisteren en er komen nog wedstrijden genoeg. Veiligheid voorop :j

Wij zijn vanmiddag ook op pad geweest, hier viel het gelukkig mee met de wind. Erg fijne draf en stap onderdelen.. Helaas bouwde ze met het aanspringen in galop (weer) spanning op wat ze uitte door haar kont in te trekken en heel hard te gaan haha :+ Met 192.5 punt dus erg tevreden voor vandaag. Fijn gepunt met terecht twee keer een 4 voor het aanspringen maar ook een 8 voor de draf verruimen en het halsstrekken. Leuk commentaar ook onderaan mijn lijstje. Fijn als een jury zulke positieve en opbouwende feedback geeft. Lekker verder trainen weer :) Afbeelding

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:54

Beste wensen iedereen!

Ik ben 27 december nog een keer weggeweest met Jillz. Deze keer de hele proef doorgezeten, en dat wierp zeker zijn vruchten af. Ze liep een hele fijne constante proef en kregen 201 punten. Merk ook dat ze in vreemde binnen banen steeds meer ontspant en ze sluit zich minder af waardoor ik fijnere proeven kan rijden.

Volgende week doen we mee aan het weekendkampioenschap georganiseerd door een vereniging bij ons in de buurt. Super leuk concept, mogelijkheid om 6 proeven te starten (vrijdag, zaterdag,zondag) en de beste 3 resultaten tellen. Leuke prijzen te winnen en een hele fijne locatie om te rijden. Ik heb ons ingeschreven voor zaterdag en zondag, vond 3 dagen een beetje te enthousiast :+

Fijn Letizia dat het rijden zo goed gaat met je nieuwe zadel. En wat leuk het springen, geen slecht idee van je instructeur.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 31 bezoekers