[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:48

Ging érg fijn vandaag!! Geen miscommunicaties oid *\o/*

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem



Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:33

Hoe ging het Rosanna?
En nieuwe laarzen kopen als je rits kapot gaat? Of is het een goed excuus om nieuwe te kopen :')

Hier weer even gelongeerd. Ze heeft een paar daagjes vrij gehad. Is ook alweer bijna halverwege haar dracht, af en toe maar even wat meer vrij :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:42

Ai wat nu, met rust houden?
Mooi, die wel geslaagd dus! Haha.. achja, goed excuus :D

Bij Hope zie je het al wel wat, veel meer buik dan anders :o Maar blijft nog mooi.. haha

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:57

Pijnlijk haike! Toch mooi gereden dus!

Hier definitief besloten eerst lekker (fanatiek) thuis te rijden. Heb ik veel meer plezier in dan het idee om een proefje te rijden. Zien we volgend jaar na het veulen wel weer verder.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:18

Veertje bedoel je door trainen van thuis door trainen? :) Ze is gedekt door Geniaal.

Rosanna, Ja precies.. Even gevoel voor dan afwachten.

Ik merk dat ik er zelf dood ongelukkig van word om een proefje te rijden en het idee om op wedstrijd te gaan. Super weird. :') Terwijl we zonder die druk van mezelf, thuis sb, travers, kw en beginnende draf en galop appuyementen doen.. Veeel leuker :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:56

Netjes Marietje gefeliciteerd!!

Hier al paar weken niet meer gereden.. ben de motivatie beetje kwijt :7

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:21

Zelf druk met van alles. Vnl met werk en klussen.. Had daarom bedacht, veulentje erbij.. Kon qua planning voor mij niet beter en dacht miss ook wel lekker voor Hope een "sebatical year " :P

Maar ik denk. Oké.. lig er straks toch uit.. startpas en vereniging maar even opgezegd. En dus hetzelfde riedeltje met fulltime werken, klussen etc.. En door alles bij elkaar mis ik de motivatie :(
Heb nog een les voor donderdag staan, ben erg benieuwd..
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 04-11-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:26

Erg gave fotos veertje!!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:35

Ja is ook zo!

Vanavond lekker les gereden, beest liep méga fijn en braaf.. in weer en wind :D Na paar weken wat niks doen of lanterfanten.
Vd week paar x even uurtje bij wedstrijden wezen kijken, vriendlief weet wel wat goed voor me is op zulke momenten :+


Afbeelding
Motivatie is back :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:51

Hier nog wel fanatiek bezig.. :D Longeer iets meer, gaf haar in plaats daarvan vrij. Alleen vond ze dat niet leuk :')
Dus wat rijden en longeren. En dan na het veulen weer wedstrijden denk ik :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:54

Half april pas.. Dus hoop dat we nog wat maandjes zo door kunnen gaan :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:22

Ja, zo is dat indd Marietje.

Ah fijn!! Succes alvast het weekend!

Mywishmax, ja denk ik ook :D Wou áltijd ooit eens een veulen zelf fokken, vandaar dat ik destijds persé een merrie wou. Is helemaal mooi een veulen van je eerste eigen paard fokken :)
Ah, klinkt niet lekker! Hoop voor je dat het meevalt!!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:30

Hier was ze wat fripsie vd week. Niet willen loslaten in lijf etc. Gisteren was het wel weer goed :D
Vanaf voorjaar meer tijd voor de horses, ga iets minder werken *\o/*

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:17

Vreemd Haike, las er wel meer over! Fijn dat jullie na het dipje weer met sprongen vooruit gaan! +:)+

Marietje jammer van je eigen gevoel, toch een punt gescoord?

Hier even dipje.. Ze is wat lastig rechtsom, vnl met lengtebuiging.. Ben nog maar wat aan het longeren, vd week even extra check door tandarts om dat maar uit te sluiten.
Had haar op ander voer gezet (je blijft wat proberen), maar sinds vandaag maar weer terug op het oude. Nooit de dingen veranderen als het goed lijkt, zegt men. Waarom ik dat dan toch blijf doen.. %) Ze is wel snel wat gevoelig, dus hoop niet dat dit blijvend is tijdens de dracht. Hoopte toch stiekem dat ik nog 2 maandjes kon blijven rijden

Afbeelding
Buikje groeit wel mooi door :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:36

Marietje35 schreef:
@ Veertje; Oh ja, dat is een mooie locatie. Lang geleden dat ik daar ben geweest, is dat binnen losrijden en ook binnen de proef?
@ Meya; Vervelend dat ze niet zo fijn gaat. :(:) Maar dat zal ongetwijfeld met de dracht te maken hebben, zo van voren is het al een beste buik!
Waarom had je van voer gewisseld? Op zich klopt natuurlijk wel wat je zegt, maar aan de andere kant denk ik, je bent gewisseld en dat doe je niet als je zo tevreden bent toch?

Ja hoor, ik had nog ruim winst en zelfs nog prijs, maar ik vond het meer een kwestie van in het land der blinden is eenoog koning. 8)7
Ik heb nog 2 wedstrijden bij geschreven, hoop dat ik er nog bij kan.


Ja, kreeg tip van anderen. Om de scherpe randjes eraf te halen, kon ik wel cavalor proberen Pianissimo. Maar nee, ze ging wat raar in haar vacht zitten etc. Dus snel weer terug schakelen nu.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:48

Nu pabo condition en beetje cavalor nu om het op te maken. Voorheen was het beetje van natures best.
Ze at de cavalor ook niet eens op, was best veel nodig qua advies. Dacht vindt ze vast prima, maar ze kreeg het niet weg of vol oid.
Nu wat een blijer paard. En gewoon accepteren dat het vlotte/scherpe bij haar karakter hoort :) Ze is ip nooit verkeerd, maar ja er zit wel wat energie in. En ze spiegelt mezelf méga. (Of ik daar altijd blij mee moet zijn :+

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:01

Marietje35 schreef:
Dat zal best wel gewoon bij haar horen dan. Als ze straks weer mama-af is zou je nog van Pavo de Energy control kunnen proberen

die voerschema's volg ik nooit, want dan kan je binnenkort met je paard meedoen aan Obese, en niet omdat ze drachtig is :+



:') en zelf wat euries lichter :+
Ze lijkt nu weer de oude te worden, komt letterlijk en figuurlijk beter in der vel. :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:28

Mywishmax oh jammer zeg! Vrij irritant :+
Jammer Veertje, wel fijn dat je verschil met het vorige bit merkte. Qua jury, ik ben van mening als je goed rijdt dat je overal winst kan rijden. Maar ben ook van mening dat dat echt niet bij alle jurys haalbaar is :=

Hier gisteren weer les gehad. Komen echt gave stukken in, maar ze kan best heet zijn.. zo'n enorme drive/go, dat ze zich zelf en mij in de weg gaat zitten. :') Maar weer veel geleerd. Begin de knopjes weer steeds meer terug te vinden, dus als we dit straks eenmaal onder de knie hebben , ben ik er van overtuigd dat het goed gaat komen en we weer op wedstrijd kunnen :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 06:53

Succes alvast voor de wedsteijdgangers dit weekend!

Hoe ver was jou merrie nu ook alweer Rosanne? Leuk man dat de hengst het zo goed doet, leukerd ook! Hoe groot is ie?


Hier gaat alles prima. Eigenlijk gaat het rijden na vorige les steeds beter. Ik leer zelf ook beter hoe ik Hope dan weer rustig krijg, dat scheelt enorm :) De twenter is mega braaf, hoofdstel, singel, dekje.. het lijkt haar niet uit te maken. Na de feestdagen maar eens zoeken naar een geschikt zadel. Als ze zo blijft kunnen we vanaf maart/april kijken of ik er op kan :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:52

Marietje35 schreef:
@ Meya; Dat is fijn! Misschien heb je het al een keer verteld, maar wat doet ze precies? (sorry, echt geheugen als een zeef)
Leuk van je jonge beestje! Echt heel erg leuk om dat allemaal zo zelf te doen. Snap dat je uitkijkt naar het voorjaar. :)

Gisteren pittig lesje gereden, maar was wel heel fijn!
We hebben dit weekend nog wedstrijd staan, dan ff niet meer. Vanaf volgende week gaan we wat van het M2 meepakken. *D


Goed zeg, lekker dan even de tijd voor het M2. Had je de punten al? (Ook hier zenuwachtig)

Wordt ze wat heet, beetje zenuwachtig.. moet ze even weer de rust terug vinden. Gelukkig nooit geen kwaads :D

Leuk!! Hier zitten de keertwendingen erop, travers kan netter over het algemeen voor een beter cijfer. Maar zo ver zijn we toch nog niet.

Klopt, en in april wordt het veulen van Hope verwacht dus allemaal leuke dingen :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:30

Marietje nee helaas, dat helpt niet. Ze is zeker niet verkeerd, maar begint wat te dribbelen, gewoon zenuwachtig. Maar krijg haar nu wel iets sneller weer terug dat het allemaal goed is.. en dat ik daarna nog enkele rondjes rij en zo goed de training kan afsluiten. :) eerst kon ik het beste maar afstappen omdat het door miscommunicaties alleen maar erger werd.
Denk dat dit er wel uit slijt of ik het sneller voor elkaar krijg om haar gerust te stellen. :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:32

Lastig mywishmax.. Komt vast goed als je dasr wat een tussenweg voor hebt gevonden. :) Ja, hier ook wel eens appuyement meegenomen, maar vooral tijdens les dan.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:10

Spannend Marietje, uit slag komt vrij snel of niet? :)

Mirjam gefeliciteerd met de overwinningen!! Rijden gaat ook niet altijd voor punten of prijzen.


Hier vanaf 2020 weer flink fanatieker als het goed is :D Was er helemaal klaar mee om het op een laag pitje te zetten, mijn vriend begreep me al niet. Die zei waarom? We kunnen naast het verbouwen toch prima op wedstrijd ed? Merk aan Hope dat die het ook fijner vindt om gewoon bezig te zijn en wissel dat af met 2-3 aaneengesloten dagen vrij :)
Dus hoop na het veulen van april ergens in juli weer op concours te gaan *\o/* En tussendoor met de jonkie aan de slag. Wou haar weg doen, maar ze heeft echt een karakter om verliefd op te zijn dusja.. <3 :D :+

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:00

Hou zelf rekening met een jaartje of 5.. Doen alles zelf :+

Hier héérlijk gelest vanmiddag! <3 Gaat eigenlijk elke keer beter. En gaat het dan zoals vorige les even 2 stappen achteruit, maken we in de tussentijd weer 3 vooruit. :) In draf ging alles prima, stap ook, kw etc. Dus de galop maar bewaard voor de volgende keer, soms is het ook een kwestie van tevreden zijn en stoppen op het hoogte punt vd training ipv meer willen.
Mag er zelf wel wat trotser op zitten :D Maar dat gaat steeds beter nu het zo gaat. Sluiten we het jaar vele malen beter af dan ik ooit had durven hopen begin dit jaar <3

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:47

Balen Bianca!! Zuur dat je indd dacht goed op weg te zijn en dan toch nog zo.. hopen dat ze goed opknapt!!
Hier hebben ze continue beschikking tot ruwvoer. Zowel op stal als in de paddock. Alleen als ik ze even los gooi in de bak niet.

Rosanna fijn dat je het voelde in het rijden. Wat voor oefeningen heb je daar aan gedaan?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers