[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:16

Welkom Bianca!

Jammer dat je net geen winst had. Had je nog wat aan het commentaar?

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:21

Welkom Bianca, jammer dat punten steeds net niet genoeg waren. Wat was het commentaar en hoe scoorde je in het L2?

Ik ben een heel eind beter, nog wel flink last van mn rug maar hoofd doet het gelukkig weer.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:53

Commentaar eerste keer was veel spanning en daardoor net geen winst. Helemaal terecht, het was toen ook echt (echt heel) slecht.

Tweede westrijd was gevoel veel beter, ik was best tevreden maar toch zelfde punten. Commentaar hier was dat er meer balans nodig is en hier een daar te diep. Kon dat niet helemaal rijmen met de punten op de onderdelen. Maar mag inderdaad allemaal nog meer bevestigd en vloeiender en meer aan elkaar.

Was ook gestart voor de gezelligheid samen met stalgenootje en om te kijken waar we staan.

Maakt ook niet uit, heb geen haast trainen thuis lekker door. Thuis gaat het meestal fijn en zijn we langzaamaan ook dingen uit M2 mee aan het nemen. Op wedstrijd moet ik gewoon iets meer over hebben. Paard is wel lekker wakker en ik loop dan nog een beetje achter de feiten aan (ik moet nog pak sneller en handiger worden). Bovendien is het een grote 7 jarige slungel die ook nog rustig aan sterker mag worden en eerste keer dat ik richting M1 rijd/train.

Vind het wel leuk om mee te lezen alvast ter voorbereiding.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:03

Balans en wat meer horizontaal evenwicht heb je wel nodig in het M(1).

Is hij erg groot?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:13

Het lukt stukjes (thuis) steeds beter dus nu langzaam op / uitbouwen. Vreemde is dat hij in galop alles heel makkelijk oppakt (oa travers, stukje sluiten) en in draf het veel moeilijker is. Dus knutselen lekker door.

Hij is denk ik wel 1.75m en redelijk rank met hele lange benen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:24

Galop is ook een makkelijkere gang, doordat deze wat "rollend" is. :j

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:03

Welkom Bianca!

Fijn dat je je alweer wat beter voelt Haike! Ik zit er ook telkens tegen aan te hikken om ziek te worden maar het komt er niet doorheen.


Heb even een algemene vraag. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dun bit om eens te proberen. Donner heeft nu een 16mm in maar ik zie dat dat nog vrij dik is voor hem. Hij heeft een dikke tong en laag gehemelte. Wie weet een merk of meteen een bit die dunner is dan 16mm. Wil het graag eens proberen of het veel uitmaakt voor hem en of hij er fijner op te rijden is

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:07

Veertje, wat voor een bit heb je nu? (enkel/dubbel gebroken, bus/watertrens etc?)

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:31

Veertje @
Waneer was ook alweer de 2de selectie ?
Ik rij de proef altijd in de week voor de wedstrijd 1 keer mocht het nieuwe proefen zijn dan probeer ik ze 2 a3 keer te rijden in 2 weken.
Ik heb voor zaterdag 1 proef gepland staan omdat het een selectie is mag je er maar 1 rijden niet dat ik voor de selectie ga maar denk dat dit voldoende is voor de eerste keer mee
Waneer heb je b debuut staan ? Dat zijn mooie punten !! Gaat dan vast goed komen !!

Ik ken evt een bitfitter waarbij je bitjes kan proberen en advies kan krijgen.
Voordeel is zij verkoop geen bitjes en 'smeert' daardoor niet zomaar iets aan.

Aaiddaa@
Dankje wel !
Gaat vast goed komen de volgende keer !!

Haike@ gelukkig dat het mee viel !
Zon jonkie is echt wennen heb er nu 3 keer op gereden nadat dat meisje er eerst op gereden had vanaf nu wil ik het zelf gaan doen en dan denk ik om de dag rijden de eerste 5 a10 min is ze best heet daarna is het goed heb er erg veel zin in :)

Jammer dat de selectie niks was kwa los rijden ! En dat de proef daardoor ook minder was inderdaad lekker km maken! :)

Beterschap !!
Soms heb je zelf geen fijn gevoel maar vinden ze dat aan de kant juist wel denk dat het het hoe het voelt en hoe het er uit ziet soms toch vertekend ofzo haha


Marietje35@
Er zit een onsteking in de gewrichten, doordat dat pijn is gaan doen heeft ze de hele lichaam vast gezeg en kwam daardoor ineens alles er uit ze moet nu over een week gekraakt worden alleen nog even iemand zoeken die dat kan.

Dankje wel

Super mooi 3punten er bij !! Gefeliciteerd en fijn dat het aan elkaar plakken van de proef makkelijk ging ! :)

Succes met je wedstrijd van het weekend hoop dat je dan weer zo fijn kan rijden.

Sannevdm@
Ik had om fotos gevraagd was erg benieuwd. Wat een knappert is het !! Jullie zijn een mooie combi !!

Welkom biancaaa!!


Ik ben gisteren ziek na huis gegaan en lig nu ziek op de bank Netflix te kijken haha
De 3 jarige gaat echt goed ga het vanaf nu zelf proberen.
En flappie gaat ook echt super hij begint steeds meer ruimte te krijgen in zen gangen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:17

veertje99 schreef:
Welkom Bianca!

Fijn dat je je alweer wat beter voelt Haike! Ik zit er ook telkens tegen aan te hikken om ziek te worden maar het komt er niet doorheen.


Heb even een algemene vraag. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dun bit om eens te proberen. Donner heeft nu een 16mm in maar ik zie dat dat nog vrij dik is voor hem. Hij heeft een dikke tong en laag gehemelte. Wie weet een merk of meteen een bit die dunner is dan 16mm. Wil het graag eens proberen of het veel uitmaakt voor hem en of hij er fijner op te rijden is



Neue schule heeft een heel dun bitje. Ik had voor vorige paard dat bit was de starter

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:53

@Rosanna
Je oefent je proeven ook niet heel veel dus dat scheelt denk ik een hoop!
Als alles goed gaat met Gestoa heb ik 9 november het debuut staan.

@Marietje
Heb je een pb gedaan

@Kimmetje
Die zijn volgens mij wel erg aan de prijs van dat merk. Maar ik ga het eens bekijken dank je!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:22

veertje99 schreef:
@Rosanna
Je oefent je proeven ook niet heel veel dus dat scheelt denk ik een hoop!
Als alles goed gaat met Gestoa heb ik 9 november het debuut staan.

@Marietje
Heb je een pb gedaan

@Kimmetje
Die zijn volgens mij wel erg aan de prijs van dat merk. Maar ik ga het eens bekijken dank je!



Waar zit je in de buurt? Je kan die van mij proberen.
Geloof dat ik er 125 voor had betaald

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:32

@veertje; sprenger heeft ook bitten van 14mm. Je zou ook kunnen kijken naar Fager of de bitjes van BR. BR bitten zijn oa bij agradi te koop, niet heel duur en in 10,12 en 14 mm te koop..

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:12

@Kimmetje, ik woon in de Achterhoek, Gelderland :)

@Lena dankjewel, Fager ken ik zelf niet maar zal ze eens opzoeken :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:59

@ Veertje; Je hebt PB terug!
Wat wel misschien een optie is, is een bitfitter. En dan nog niet eens zozeer voor de bitten, maar wel voor de anatomie van de mond van je paard. Ik heb ook een bitfitter laten komen, uiteindelijk had ik er kwa bit niet veel aan, maar wel over de vorm van mijn paard z'n mond en waar ik op moet letten met een bit.

Uiteindelijk rij ik met een simpel dubbel gebroken sweet iron bit, goedkoop merk. :+
K&K had ik 2 weken op proef, maar merkte na paar dagen eigenlijk geen verschil meer met oude bit en dus retour gestuurd.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:42

@Marietje
Ik ben nu ook aan het kijken naar een sweet iron, blijken toch wel echt goede bitten te zijn en dan idd ook het goedkope merk. Dat durf ik wel aan om te testen

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:54

Volgens mij kan je bij Dochorse ook uitproberen!

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:51

Veertje@ als ik mijn proefje te veel oefen zeggen de ponys zo ik ken de proef en doe het zelf wel :+
En over de bitjes hebben we via pb contact gehad :)


Vandaag Flappie nog even gereden hij liep lekker ik ben benieuwd morgen !

Helaas bij het aantreken van men laas ging de rits kapot net nog even snel nieuwe gehaald heb nu blauwe wou ze al heel lang alleen wou ik ze op maat laten maken en daarvoor nog even sparen maar nu maar ff een tijdelijke gekocht zodat ik iets heb voor morgen.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:33

Hoe ging het Rosanna?
En nieuwe laarzen kopen als je rits kapot gaat? Of is het een goed excuus om nieuwe te kopen :')

Hier weer even gelongeerd. Ze heeft een paar daagjes vrij gehad. Is ook alweer bijna halverwege haar dracht, af en toe maar even wat meer vrij :)

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:34

Ik kwam hier eigenlijk om me m debuut te rijden.
Helaas liep dit anders en moeten we nu even rust houden.
Mag ik hier wel melden dat onze b debuut met flappie wel goed ging :o
Het jury hokje was mega spannend maar onze doelstellingen zijn gehaald :D

Afbeelding

Hoe is het bij jullie gegaan?

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:36

Haha je bent me net voor :)
Geloof me ik had vrijdag super veel stress nadat men rits kapot was gegaan haha :o
Maar deze blauwe zijn wel heel gaaf *D

Ik was vandaag Angel aan het poetsen en ze begint nu ze stil staat echt een buik te krijgen. Had ze eerst helemaal niet :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:42

Ai wat nu, met rust houden?
Mooi, die wel geslaagd dus! Haha.. achja, goed excuus :D

Bij Hope zie je het al wel wat, veel meer buik dan anders :o Maar blijft nog mooi.. haha

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:59

Bianca, als je zelf de werkpunten weet en er ook geen druk op legt, is het goed toch, dan weer fijn thuis door trainen en kracht opbouwen.

Veertje, voor bot kan ik je niet helpen, heb zelf simpele, denk van HH.

Rosanna, wat oefen jij de proeven vaak! Ik rijd ze bijna nooit thuis, lees ze goed door en oefen dan alleen stukjes.
En jonkies inderdaad echt wennen, ik heb ook een 3jarige, heel leuk maar wel altijd even omschakelen weer.

Meya lekker paar dagen rust dan en longe, met die drachtige dames is toch altijd even kijken hoe ze het doen.

Hier weer beter gelukkig alleen donderdag tijdens de les was ze weer erg zeikerig dus even de grond van dichtbij gezien..... Dus heel stijf en blauw maar vrijdag wel fijn kunnen rijden, en gisteren na heel veel bakspoken ging het ook fijn.
Vandaag was de 2e selectie en was zelf weer niet tevreden, ging beter dan de vorige keer maar nog zoveel spanning tussendoor en daardoor fouten, ook in de 2e proef had ze nog veel spanning terwijl die dan meestal beter gaat.
Eigenlijk besloten even alleen thuis te trainen en geen wedstrijden meer te starten, maar werd 4e voor de selectie van de 20 en is op dezelfde locatie als vandaag dus ga volgende keer toch maar weer een poging doen. Andere proef werd ik nog 2e, dat was helemaal boven verwachting

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:57

Pijnlijk haike! Toch mooi gereden dus!

Hier definitief besloten eerst lekker (fanatiek) thuis te rijden. Heb ik veel meer plezier in dan het idee om een proefje te rijden. Zien we volgend jaar na het veulen wel weer verder.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:14

@Rosanna, fijn dat je debuut goed ging!

@Meya, door welke hengst is ze ook alweer gedekt?
Soms heeft het door trainen ook meer effect zeker als ze een veulen krijgt

@Haike, wat onwijs jammer van de spanning. Is altijd zo lastig om dat in de proef eruit te rijden. Toch netjes dat je 4e bent geworden!

Ik heb dit weekend best fijn gereden. Donner had geluk en mocht vrijdag en zaterdag mee naar buiten. Zondag zijn we stappend naar de binnenbak gegaan en wauw wat liep hij fijn! Zelfs onze eerste baby pasjes van een appuyement eruit gekregen. Het staat op film haha. Het is nog lang niet wat het moet zijn en er moet nog veel meer veranderen maar het begin is er. Eerder snapte hij de hulp niet en dacht hij dat hij gewoon moest wijken en niet bleef hij netjes wachten en dacht hij perfect mee :)