[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:25

Ik kan me wel voorstellen dat je dat zegt Marietje.
Ze is erg smal gebouwd en is ook snel te schraal. Ze krijgt ook weer een merriebrok luzerne combi extra bijgevoerd. Ik ben eerlijk gezegd erg blij met hoe ze nu is, als ik dat vergelijk met toen ik haar voor haar vorige eigenaar ging bijrijden een paar jaar geleden. Er komt steeds meer spier op en je kunt de ribben niet meer van een afstandje tellen zeg maar.

Ik blijf proberen er meer aan te krijgen, maar DA, tandarts etc hebben me ook aangegeven dat aangezien ze erg blij en vrolijk is, steeds sterker wordt en goed in haar glanzende vachtje zit, ik misschien ook maar gewoon moet accepteren dat dit haar lichaamstype is, zoals je ook mensen in alle soorten en maten hebt.

Foto van 2016 voor het idee:
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:31

Het is geen type "robuust" nee :D Maar ik denk wel wat je haar best nog wat voller kan krijgen :j
Wat voer je haar nu?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:37

onbeperkt hooi, 's ochtends een kilo brok (zie hierboven) en 's avonds ook. Punt is dat ze gewoon stopt met eten als ze geen zin meer heeft. Dus tja, je kan haar ook niet dwingen meer te eten.
De staleigenaar dacht eerst ook dat ze wel wat voller kon. (zelf fokker, vele paarden zadelmak gemaakt etc) Na twee jaar proberen kwam hij tot dezelfde conclusie als de DA en tandarts.

Plus altijd wat extra na het rijden.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:42

Heb je wel eens slobber geprobeerd met een flinke (en dan ook echt echt echt een flinke) scheut zonnebloemolie?

En ik weet niet of het mogelijk is, maar wellicht ipv hooi overstappen op voordroogkuil? dat is wat vetter.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:45

ja, slobber met zonnebloemolie heb ik geprobeerd, en heb haar ook een poos aan de bietenpulp gehad, maar tot nu toe slaat merriebrok + luzerne het best aan.

Ik zeg hooi, maar het is voordroogkuil, dus die kan ik ook afvinken :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:52

Merriebrok kan ook een goede zijn inderdaad. :j Of energycontrol van pavo, zit veel olie in.
Lucerne heb ik zelf geen goede ervaringen mee, maar dat kan persoonlijk zijn.

Het is ook lastig hoor, als ze niet meer willen eten dan moet je best creatief zijn.
Wat nog wel kan helpen is om ipv onbeperkt toch steeds meerdere porties over de dag te geven. Sommige paarden laten het ook gewoon liggen omdat het dan te lang ligt naar hun zin.

Fibrenuggets zijn er tegenwoordig ook, heeft vriendin hele goede ervaring mee.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:58

het ruwvoer wordt wel meerdere keren per dag aangevuld. Ach, ik blijf gewoon proberen er meer aan te krijgen en tot die tijd check ik vooral dat paardlief blij blijft. Fibrenuggets zijn wel een goede tip, kan ik ook nog wel eens naar kijken. Ze is alleen ook nog wel een pietje precies met wat ze wel en niet lekker vindt, maar kan het altijd eens proberen. :roll:

In ieder geval bedankt voor het meedenken, lief :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:08

Het kan zo lastig zijn. Gelukkig heb ik een alles eter :D

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:23

Marietje35 schreef:
Het kan zo lastig zijn. Gelukkig heb ik een alles eter :D


Dat kan ook lastig zijn. :') Althans, Dior wordt dik van lucht, is echt verschrikkelijk. :7

aaidaa: altijd leuk als er een fotograaf aanwezig tijdens een wedstrijd. :D Ik ga je topic trouwens zo even bekijken!

Marietje: gefeliciteerd met je mooie resultaat! *\o/* Dat moet een lekkere boost geven!

Haike: pfff wat zonde zeg! Bizar dat op zo'n locatie een selectie wordt verreden. :o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:31

Dat heb ik zelf ook Sanne :') :')

Klopt! Ik zit nog steeds op mijn roze wolk hoor 8-)

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:09

Vervelend aaidaa, dat ie aan de dunne kant blijft. Hope is ook vrij smal, maar begint nu weer meer met spieren kweken etc. Ze heeft altijd al onbeperkt eten qua hooi (uit kuilpakken), en dat is bij ons écht onbeperkt :)
Jammer van je wedstrijd spanning, je ziet het wel wat terug op de foto's van beide kanten. Maar over algemeen niet heel verkeerd beeld toch?

Haike.. tja.. lastig zo op wedstrijd gaan. Maar helaas valt er weinig aan te doen :7

Marietje netjes!! Gefeliciteerd :D


--
Hier weer na 5 dagen gereden. God wat was ze enthousiast :+ maar ging toch nog wel lekker :D

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:16

Oh ik heb geen normaliter niet echt wedstrijdspanning hoor, maar ze vond-vindt deze bak eng dus sprong veel weg als er plotselinge bewegingen langs de kant waren. De "spanning" die je dan aan mijn kant ziet is vooral dat ik hard bezig ben om haar onder me te houden.

Enthousiast vind ik toch altijd fijner, kun je makkelijk terugrijden. lekker dat het wel fijn ging :)

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:37

Ah sorry, leek net zo vanaf de foto's

Haha, dat makkelijk terugrijden kan je bij Hope dan wel achterwege laten. Dat is een puntje dat bij ons eerst echt goed moet, voordat we de ring weer in gaan

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:40

haha, ik keek even terug naar die foto's en zie wel waar je het vandaan haalt hoor ;) Maar dat waren momenten waarop de rem een beetje kwijt was O:) (bewijs dat die van mij ook niet altijd makkelijk terug te rijden is :P )
Ik bedoelde meer dat ik het makkelijker vind om een voorwaarts paard wat terug te rijden, dan een niet-voorwaarts paard voorwaarts te rijden.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:37

Er werd laatst trouwens door iemand, sorry ik weet niet meer wie :+ , om recent beeldmateriaal gevraagd. Deze foto’s zijn onlangs tijdens een wedstrijd gemaakt. :)

Afbeelding

Afbeelding

En dit heeft niks met rij foto’s te maken maar ach. :’)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 15-10-19 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:51

Marietje35 schreef:
Dat heb ik zelf ook Sanne :') :')


En hahahaha. :')

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:15

SannevdM schreef:
Er werd laatst trouwens door iemand, sorry ik weet niet meer wie :+ , om recent beeldmateriaal gevraagd. Deze foto’s zijn onlangs tijdens een wedstrijd gemaakt. :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En dit heeft niks met rij foto’s te maken maar ach. :’)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Wauw wat een onwijs knappe pony zeg!! Als je ooit nog eens een fotograaf zoekt, bied ik me aan :P

Gisteren heb ik weer een hele fijne les gehad met Donner. M'n instructrice vond dat ik hem mooi aan het lopen had. Hij was soms nog wel echt even wat sterk maar het gaat steeds beter

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:19

@ Meya; Lekker enthousiast gereden :D
@ Aaida; Jammer dat ze zo kijkerig kan zijn
@ Sanne; Wat een plaatje zeg! Hoe groot is hij? Met jou erop lijkt het geen pony.
@ Veertje; Ook fijn gereden!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:56

Veertje, haha ik houd het in gedachten, leuk! En thanks!
Fijn dat je zo lekkere les hebt gehad! :)

Marietje, hij is 1.52. Maar ik ben ook klein haha. :+

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:26

Mooie plaatjes Sanne! Haha, Ja nee.. dan ben jij ook niet zo heel groot. Staat mooi zo!

Fijn dat je les goed ging Veertje :)

Ik zal na deze college dag weer trainen. Vanochtend vroeg buitengezet en boxen ook al uitgemest. Kan ik er straks zo op :D

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:48

Ging érg fijn vandaag!! Geen miscommunicaties oid *\o/*

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:08

Dat is fijn Meya!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:54

Marietje, ik start in noord-brabant, rondom Tilburg.

Aida: leuk dat er foto's gemaakt zijn, jammer van jouw spanning maar ook begrijpelijk dan. Vervelend ze snel schraal is, maar vind haar verder wel knap!

Meya: ook weer lekker aan het rijden, super dat het gisteren zo goed ging!

Sanne, knap dier hoor!

Veertje weer les gehad en goede stukken erin, zo moet dat toch weer komen, en dan steeds minder slechtere stukken

Ik maandag clubles gehad, vond zelf niet zo fijn gaan maar eigenaar vond juist wel fijn gaan. Daarna 2 dagen doodziek op bed gelegen en straks maar weer proberen

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:04

Dat is helemaal bijzonder Haike, Brabant heeft toch locaties zat die daar wel geschikt voor zijn?!!
Soms he ... :roll:

:(:) Beterschap, of voel je je weer wat beter?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:11

Mag ik hier ook meepraten / meelezen? Heb punten voor M1 en 2X gestart maar telkens net geen winst (178, 179) dus thuis even doortrainen. Ook eerst bezig met ander zadel, hopen dat dat ook nog gaat bijdragen.