[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:45

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb inmiddels twee keer B gestart met mijn Groninger ruin :)

In 2018 een incidentele wedstrijd gestart, winstpuntje gereden. Daarna wat pech gehad (flink gevallen), van stal verhuisd, minder gereden. Sinds juli staan we op een nieuwe plek wat super bevalt en we zijn weer fanatiek aan het rijden en lessen.

Eind augustus voor het eerst weer gestart in de B, met een geweldig mooi resultaat: 202,5 en 206,5 en twee eerste prijzen. Meer wedstrijden staan gepland, merk aan mezelf dat de lat erg hoog ligt na zulke proeven en punten. Wat niet slim is, want we zijn nog maar super weinig op pad geweest dus de kans dat ik minder fijn ga rijden op wedstrijd is ruim aanwezig. Het zou niet gek zijn als Snob een keer wat spannend vindt en dat het invloed heeft op ons rijden.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:05

Gefeliciteerd Liek met je winst! Waar heb je gestart??

Wij mochten gisteren ook weer aantreden en ondanks dat we opeens eerder moesten starten en Snob best wat spanning had door alles om de ringen heen, deed hij het super braaf. Resultaat 199,5 en 202,5 en we mochten twee tweede prijzen ophalen. Gaat hard zo met de punten, B+9 alweer.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:37

Gave foto!

Wat een mooie punten komen er allemaal voorbij, 212, wauw!!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:03

Gefeliciteerd!! Lekker begin zo :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:31

Wat een knappe gup!!

Dee_es super knappe punten, lekker hoor! Die 2 punten volgende week moeten ook vast goedkomen als je zo dik scoort.

Die zenuwen zijn super herkenbaar.. Het wordt wel iets minder, maar vannacht had ik al wedstrijd in mn dromen. We gaan komend weekend weer starten, voor het eerst binnen (en uberhaupt pas de 3e keer dit jaar) dus mijn verwachtingen zijn laag qua resultaat. Eerst maar eens rond zien te komen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:45

Een fijn team om je heen is super belangrijk, zowel met trainen als op concours!

Wij hebben onze allereerste binnenwedstrijd er op zitten. Snob was super braaf maar vond t wel hartstikke spannend. En dat ziet er niet zo uit, veel mensen zeiden juist dat ie er zo ontspannen uut zag. Mijn gevoel was heel anders, moest er best aan rijden om rond te komen. Eerste proef kwam hij terug in tempo door de spanning en was daardoor wat tam. Tweede proef was de rem er meer af en voelde fijner (en zag er beter uit volgens mijn juf :) ). Punten vielen niks tegen, 192 voor de eerste proef en 190,5 voor de tweede. Jammer dat het betere gevoel niet overeen kwam met de punten, maar ach. Voor de eerste proef mochten we zelfs nog een oranje lintje komen ophalen! Je raakt wel verwend zo hoor, alle wedstrijden tot nu toe een prijs op mogen halen.
Op naar de volgende, hopelijk is Snob dan iets minder onder de indruk van de binnenbaan. Ik ben iig super tevreden, hij was echt heel braaf verder

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:21

Linda dat kan ik me voorstellen dat het lastig is om te oefenen. Je instructie zal vast wel kunnen aangeven of jullie klaar zijn voor de B toch? Daar zou ik op vertrouwen, niet op de youtube filmpjes ;)

Absque_dubio daarom starten we maar gewoon onder zijn officiele naam :)) al is dat steeds wel even nadenken met aanmelden bij de jury ;)

Roosjenat succes!!

Hoe doen jullie dat trouwens, melden jullie je bij de jury voordat je je proef gaat starten? Of doet je voorlezer dat? Of meld je je helemaal niet?

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:32

Balen van de spanning Dee_Es, maar toch gefeliciteerd met twee winstpunten erbij! Als je nog winst rijdt ondanks dure fouten en veel spanning gaat t best goed verder toch ;)

Roulette van mijn kant geen tips, ik spreek juist af met een vriendin om samen te gaan rijden omdat we anders altijd alleen rijden :D

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:24

Succes en ook veel plezier Linda!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:20

Linda wat fijn dat ze zo braaf was!!! En dan ook nog twee winstpunten, gefeliciteerd!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:09

DeeEs wat een lekkere punten, gefeliciteerd!

Evelien das jammer, maar gewoon lekker doorrijden en ervaring opdoen :)

Absque mooi debuut, gefeliciteerd!

Wij mochten vanmlrgen om 9u als eerste aan de start verschijnen. Snob vond t weer heel spannend, maar bleef wel doorlopen waar hij twee weken terug nog stopte en zich afsloot voor alle voorwaartse hulpen. Super blij mee dus! Door de spanning wel flinke fouten wat ons een paar 3-en opleverde. Maar alsnog 188 en 191,5. De goede stukken waren ook echt wel goed, we moeten gewoon wat meer ervaring krijgen samen. Komt wel goed. How to survive een B proef is vandaag in ieder geval geslaagd

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:32

Thanks! Het goede gevoel is idd veel meer waard dan de punten, ik ben écht heel blij dat hij voorwaarts bleef denken vandaag.
Snob ziet er zo stoer uit maar heeft ondertussen maar een klein hartje hoor. Des te fijner dat hij zo hard zijn best wil doen

Absque wat een leuke foto's en rete knappe pony heb je onder je kont!

Linda oei een rem is op zich best heel handig om te hebben

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:13

Heel gaaf jasje! Ik ben wat dat betreft maar saai met mn zwart witte outfit :D

Het is ook fijn Linda dat ze zo haar best wil doen, liever dat ze iets teveel voorwaarts denken dan terug ook.

Ik heb in november pas weer wedstrijd staan. Kunnen we weer even lekker doortrainen thuis.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:35

Linda fijn dat je de galop hersteld kreeg! Lekker doorrijden dus en dan komen die winstpunten vanzelf.

Evelien gisteren was Snob ook zo fris, de grapjas! Vanmorgen vroeg gereden (in de stromende regen....) en hij leek wat fris met opstappen maar was eigenlijk gewoon fijn en zoet :+:

Sanne wat een knapperd!

Veer veel plezier morgen!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:47

Wat een mooie punten en fijn dat ze gewoon weer goed was! Gefeliciteerd!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:51

Absque wat zijn jullie toch knap!!

Veertje dat is een mooi compliment van de jury, trots op zijn hoor!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:18

Wat enorm balen Veer, hopelijk is ze snel weer helemaal goed....

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:32

Ninavo jammer dat je debuut uitgesteld moet worden. Aan de andere kant is paardrijden in de winter een stuk minder leuk dan in de lente en zomer, dus een beetje rustiger aan kunnen doen omdat je geen wedstrijd in het vooruitzicht hebt is ook wel fijn misschien ;) Als je al zo ver bent in je training komt het vast goed met het doorvliegen van de B!
Wij zijn ook al wat stapjes verder, wijken, schouderbinnenwaarts en in de les nemen we een stukje contragalop mee. Travers en wissels laat ik nog even aan ons voorbij gaan, eerst de rest meer bevestigd hebben :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:46

Sanne wat is ze toch gaaf!

Sterre leuk joh, een paard erbij en dan ook nog eens Gelders, tof! En wat betreft wedstrijden rijden met een drachtige merrie, ik heb dat ook jaren gedaan. Zat er meestal binnen een week na de geboorte van t veulen weer op, en reed lang door (maar dan zonder zadel bijv). Merries komen vaak de geboorte makkelijker door omdat ze goed in conditie zijn. Wij leerden de veulentjes altijd al heel snel dat ze alleen op stal konden blijven en op een gegeven moment bleven ze gewoon in de wei als er met mams gereden ging worden.

Melissa rijden in het donker is gewoon minder fijn dan bij daglicht :D Succes met je selectie! Hopelijk kunnen jullie elkaar door de kijkerige baan heen helpen.

Linda fijn dat het al beter gaat, lekker blijven trainen dus!

Ik mag komend weekend weer op pad. Ben benieuwd, vorige keer vond hij die rijbaan enorm spannend. Dus we gaan het wel zien. Afgelopen zondag heb ik m laten scheren en daar ben ik toch zo blij mee! Niet meer eeuwig wachten tot ie droog is na het rijden. Maandag les gehad, lekker bezig geweest. Hij gaat leuk momenteel, heel blij met m :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:20

Sparky die stress is onwijs herkenbaar... ik liep gisteren de hele dag al zenuwachtig te zijn omdat ik vandaag op concours moest. Vannacht meerdere keren wakker geworden. Vanmorgen ruim voor de wekker wakker... ben ook altijd gesloopt na wedstrijd;)
Stoer van je dat je gewoon op een selectiewedstrijd bent gaan starten! Domme foutjes zijn wel hele makkelijke punten om op te krikken

Snob en ik mochten vanmorgen dus weer op pad. Naar de locatie waar hij het vorige maand zo onwijs spannend vond... dus het doel was rondkomen zonder schijnbewegingen van de spanning. En dat doel is bereikt!! Hij liep zo dapper rond! 1e proef was niet heel flitsend maar wel okee qua gevoel. 2e proef wat meer eraan gereden, aanleuning voelde voor mij daardoor iets strakker maar mijn juf zei dat het beeld mooier was.
Resultaat was 2 eerste prijzen en vier winstpunten erbij, 199 voor de eerste proef en 206 voor de tweede. Dat is een mooie kers op de taart, ik was al zó blij dat we de proeven normaal door kwamen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:27

Lekker starten dan Linda! Als je maar plezier hebt en blijft houden toch :)
Gave punten he zo trots! Nee helaas geen filmpjes van vandaag, zo veel hulptroepen heb ik meestal niet op concours ;)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:07

Canon welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! Wat een leuke foto, zie je stralen joh :) Super toch zo'n debuut en heerlijk dat je de smaak te pakken hebt, lekker op pad, kilometers maken en ervaring op doen. Wat lief dat je mij een inspiratie noemt :+:

Allemachtig Linda om 23.15u nog starten?! Dat zou voor mij wel een reden zijn om af te melden.. dat zijn toch geen normale tijden. Tel daarbij op dat je daarna nog moet uitstappen, afzadelen, punten halen, naar stal rijden, paard naverzorgen, dan nog naar huis (tenzij je de paarden bij huis hebt, maar die luxe heb ik niet), dan ben je gewoon dik na middernacht thuis. Dat is toch niet te doen...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:51

Linda ik heb me nog nooit via mail opgegeven dus kan je helaas geen antwoord geven :)

Jentecats wat onwijs leuk!! Heerlijk ook om op concours te gaan met een paard wat al veel gezien heeft. Daar kan je zo enorm veel van leren!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:34

Via de MijnKNHS app inderdaad alles tot nu toe. Ik ken dat, het lastige bellen ivm werk. Maar dan zou ik gewoon appen hoor als het een mobiel nummer is.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:55

Wat een gekke gang van zaken Linda, maar idd ik zou er ook vanuit gaan dat je bent ingeschreven dan :D leuk, en spannend op volledig vreemd terrein!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Linde_C en 15 bezoekers