[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:14

Goedzo hoor!! Als je gevoel maar goed is, en je weet waar je aan kunt werken, dan heb je al super veel gewonnen :j

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:52

linda2008 schreef:
Deempje, welkom (terug?) laat je weten hoe het is gegaan?

Roosje, hoe veel punten had je in de tweede proef?

Veertje, zo te lezen blessureleed? Hopelijk kun je eind dit jaar je debuut maken :j

Mijn debuut stond gepland op 16 oktober maar ze is vorige week ziek geworden. Ze leek hersteld maar gister op de keuring bleek ze nog erg mat... ze krijgt dus nog wat extra tijd. Hopelijk kan het debuut wel door gaan... :o


180 punten :+ , had lager verwacht maar blijkbaar was het toch nog niet zo slecht haha.

Beterschap met je pony!

Nette punten voor de eerste keer Deempje!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:40

Raika gister weer aan longe gelopen (voorzichtig weer wat oppakken) maar vanwege haar ziek zijn hebben we niet verder kunnen oefenen met de rechtergalop (ze springt alleen linksom aan := ) dus daar baal ik wel van zo vlak voor ons debuut... :(
Maarja we gingen voor de ervaring had ik gezegd :o (stiekem had ik gehoopt dat dit probleem inmiddels wel was opgelost).

Ik kijk trouwens veel youtube filmpjes en ik vind er echt geen touw aan vast te knopen.... :o
Sommige proeven vind ik zelf niet winstwaardig en dan blijken ze gewoon bijna 200 punten gereden te hebben. En soms zie je best wel nette, steady proeven die dan geen winst opgeleverd hebben.... moeilijk in te schatten op deze manier of wij (behalve onze rechtergalop) eigenlijk klaar zijn voor de B... :roll:

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:09

Maaike, ik moet zo lachen om de naam 'snob'. :D Wat fijn dat je gevoel bij de tweede proef beter was, gevoel is altijd nog belangrijker dan punten.

veertje99, wat zuur dat ze stil heeft moeten staan. Ik ga duimen dat jullie eind dit jaar nog jullie B debuut kunnen maken. :)

roosjenat, succes met je laatste puntje halen vandaag!

SparkYY_8 leuk he die veulentjes. Wat een heerlijk koppie heeft hij/zij. :+:
Ik had dit jaar 1 veulentje,
Afbeelding
en aankomend jaar verwacht ik er 2. Ben ook zooo benieuwd wat eruit komt!
En wat heb je je netjes herpakt zeg in de tweede proef!

Deempjexxx heerlijk zo'n versnelde turbo proef, en ook heel herkenbaar. :+ Mooi begin hoor, van daaruit kan je weer lekker verder.

linda2008 je hebt nog een goede week om te oefenen toch? En ach, het is B, niet alles hoeft gelijk perfect he. Vooral lekker van je debuut gaan genieten. :D
nav jouw opmerking, ben ik dus een aantal proeven gaan kijken. Inderdaad geen touw aan vast te knopen. Denk dat alles valt of staat met welke jury je hebt zitten. :=

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:21

Linda dat kan ik me voorstellen dat het lastig is om te oefenen. Je instructie zal vast wel kunnen aangeven of jullie klaar zijn voor de B toch? Daar zou ik op vertrouwen, niet op de youtube filmpjes ;)

Absque_dubio daarom starten we maar gewoon onder zijn officiele naam :)) al is dat steeds wel even nadenken met aanmelden bij de jury ;)

Roosjenat succes!!

Hoe doen jullie dat trouwens, melden jullie je bij de jury voordat je je proef gaat starten? Of doet je voorlezer dat? Of meld je je helemaal niet?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:43

We hebben helaas 2 weken niet kunnen trainen door wat vervelende omstandigheden... Nu kan ik zaterdag pas weer en dat betekent dat hij bijna 3 weken stil heeft gestaan. Hij wordt dan mega stijf dus ik verwacht de eerste maand weer te moeten besteden aan loswerken, daarna weer proefgericht moeten trainen en dan wordt het eind november of later...

Youtube filmpjes vind ik ook nooit echt iets van kloppen, ik kijk wel altijd de filmpjes op de knhs proevenapp, dat is fijn om de proef vast een keer goed te zien. Ze geven daar echter geen punten!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:17

Maaike schreef:
Linda dat kan ik me voorstellen dat het lastig is om te oefenen. Je instructie zal vast wel kunnen aangeven of jullie klaar zijn voor de B toch? Daar zou ik op vertrouwen, niet op de youtube filmpjes ;)

Absque_dubio daarom starten we maar gewoon onder zijn officiele naam :)) al is dat steeds wel even nadenken met aanmelden bij de jury ;)

Roosjenat succes!!

Hoe doen jullie dat trouwens, melden jullie je bij de jury voordat je je proef gaat starten? Of doet je voorlezer dat? Of meld je je helemaal niet?


Ik meld me niet, rijd de proef uit mijn hoofd en ben alleen. En bij de dinsdag wedstrijden hier, zit de jury heel hoog dus word het lastig haha.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:19

Ik meld me altijd zelf aan, mits de jury niet in een hokje ergens boven zit. ;)

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:40

Jezelf melden lijkt me wel netjes, maar het haalt mij ook uit mijn concentratie :o haha! Ben ook wel benieuwd wat andere doen.

Maaike, helemaal mee eens. (Maar mijn eigen onzekerheid blijft een rol spelen :P ) Mijn instructrice zegt dat ik vooral moet gaan voor de ervaring en dat we best winst zouden kunnen rijden als ik niet té zenuwachtig word. Met 3x een 3 op de rechtergalop-onderdelen heb ik natuurlijk veel weg te poetsen en dat zal niet meevallen. Maar de ervaring is het belangrijkste. Ik kreeg ook de kanttekening om vooral te blijven rijden! Als ze loperig word moet ik haar vooral gewoon terug nemen, ook al kost me dat punten midden in een oefening.
En daar ben ik het volledig mee eens :j we moeten allebei leren dat een proefje niet ineens betekend “laat maar lopen” :P denk dat mijn pony dat na 1 proefje namelijk al door zou hebben ;)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:50

Absque_dubio ahh wat een knap veulen! :)

Linda2008, ik ken je gevoel helemaal, wij hebben ook echt nog onderdelen waarvan ik gewoon weet dat we daar geen punten voor halen. We zijn ook nog lang niet klaar om door te gaan naar de volgende klasse enzo maar toch doe ik mee met de wedstrijden omdat het grootste probleem nog ligt bij mijn zit en ontspanning. Door af en toe een wedstrijdje mee te pakken kan ik hier alvast mee oefenen. Galop is voor ons ook de moeilijkste gang dus daar oefenen we hard op, en afgelopen zondag had ik zelfs een 8.0 voor het aanspringen gekregen in de tweede proef :D Een winstpuntje rijden is natuurlijk heel leuk maar als je er nog dingen moeilijk zijn is dat toch ook niet het hoofddoel ;)

Goed bezig iedereen! Ik meld me niet bij de jury, iets met zenuwen en concentratie enzo :P

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:05

Wij mogen L1 :D

Vandaag best fijn kunnen rijden, het mag allemaal nog wat netter maar dat komt vanzelf.

22 oktober is onze debuut gepland.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:11

roosjenat schreef:
Wij mogen L1 :D

Vandaag best fijn kunnen rijden, het mag allemaal nog wat netter maar dat komt vanzelf.

22 oktober is onze debuut gepland.


Veel plezier in het L! Ik vind die proeven stiekem veel fijner om te rijden, de B is echt iets waar ik het liefst in 3 wedstrijden uit ben haha.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:22

linda2008 schreef:
Oh een jurylid, dat is handig ;) waar is de 8 op gebaseerd? Waarom geen 9 of 10?
10 staat voor perfectie, als je hebt gevlochten, nette kleding aan, je paard verzorgd, noem het maar op, wat zou er dan nog beter kunnen?

Ja daar heb je een punt inderdaad. Met de cursus is ons destijd aangegeven dat je vaak naar een 8 gaat als het er verzorgd etc uitziet, maar idd zou het dan ook best een 10 kunnen/mogen zijn
Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt, eigenlijk altijd een 7 of 8

Dee-es wat een mooi debuut!

Ghostattack jammer dat het in de proef niet zo wilde.. Lekker km's maken!
Toch mooi 2x een wp, top!
Beeld zo op de foto ziet er fijn uit!

Dee-es heel fijn beeld die van de brabantse! Vos lijkt idd wat simpeler maar wel heel correct!

Absque wat een knapperd!!

Dee-es wat vervelend dat je zelf zo'n spanning opbouwt, en aan je punten te zien totaal niet nodig :P
Super mooie scores weer, top!

Hier normaal gesproken niet zenuwachtig voor een wedstrijd, alleen als ze zich eerst even heel druk maakt en ik er nog op moet :+ Maar meestal is het na een rondje aan de hand stappen al gauw goed en kan ik rustig opstappen en wegrijden

Veertje fijn dat je Gestoa weer op mag pakken, hopen dat het goed blijft!

Roosjenat jammer van de 1e proef, maar top van de 2e!

Linda wat balen, hopelijk heb je m gauw weer fit!

Sparkyy wat een onwijs leuk koppie!
Super van je wp!

Deempje de kop is eraf, kun je mooi op verder trainen!

Absque smelt <3 wat een fantastisch veulentje!

Maaike normaal meld ik mezelf aan, tenzij paard vrij veel spanning heeft, dan laat ik mij aanmelden door de voorlezer zodat ik nog even een rondje extra kan rijden
Niet aanmelden vind ik zelf niet zo netjes, voor een jury dan lastig in te schatten wie iemand is.
(zo had ik van de week een ruiter in de ring die niet aanmelde, begon aan de verkeerde proef. Voorlezer was nogal verbaasd waarom haar niet het proefnummer verteld was. Is natuurlijk al op de startlijst te vinden maar als je je aanmeld bij de jury kun je het ook nog even checken.)

Roosjenat super dat je je punten voor de L binnen hebt!

Even afwezig geweest door drukte met verbouw.
Ken doet het fijn op moment, zijn sinds lange tijd weer 2x bij mn instructrice geweest en dat ging ook fijn :)
Komende donderdag starten we oefendressuur, voor het eerst ook weer binnen. Kunnen we mooi wat ervaring opdoen :)

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:02

Respect voor je bijleespost Melissa :D veel succes donderdag!

Wij morgen morgen weer op pad. Vandaag nog even gelest, puur basiswerk/rechtrichten gedaan. Was erg hard werken maar hopelijk hebben we er morgen profijt van. Daarna krijgt ze een paar dagen vrij en daarna gaan we naar de selecties toe trainen.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:20

Melissa, wauw wat een post :wow: succes donderdag!

Deees, succes vandaag dan! Laat je weten hoe het is gegaan?

Ik denk dat ik vandaag weer op stap na 1,5 week := ze kucht nog wat soms maar ze is wel fit en mocht weer opgepakt worden dus dat gaan we maar voorzichtig proberen...

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:50

Melissa, Veel succes/plezier morgen!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:02

Roosje, gefeliciteerd!

Dee_Es en Melissa, veel plezier morgen.

Aanmelden bij de jury vind ik wel netjes, maar mijn paard vind het met spanning heel erg moeilijk om stil te staan, dus tot nu toe heb ik het overgelaten aan mijn voorlezer. Vrijdagavond hebben wij weer wedstrijd, voor het eerst binnen in de bak van de vereniging, dus wellicht dat we deze keer genoeg rust hebben om wel zelf te melden. Losrijden is wel grotendeels buiten, dus ik hoop op geen regen (mijn merrie heeft daar echt een hekel aan).
Dressuur blijft een jury sport, dus we zullen altijd wel blijven houden dat er soms geen touw aan vast te knopen is, maar het blijft verbazingwekkend soms.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:25

Vraagje, iemand tips hoe om te gaan met een hele drukke bak? Ben gewend om 90% van de tijd alleen te rijden en anders met maximaal 3 mensen die dan ook nog eens heel veel rekening met elkaar houden. Nieuwe stal is dat ietsje anders, vandaag 6 paarden en 2 ponies tegelijk in 40x20 binnenbak en niemand houdt bijzonder veel rekening met elkaar. Ik ben nog te veel bezig met om iedereen heen rijden en kom niet echt aan trainen toe, daar moet ik echt een andere modus in gaan vinden, want zeker met de winter voor de deur gaat dit vaker voorkomen (verder is het een super fijne stal hoor)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:04

Als iedereen de algemene bakregels kent moet je een heel eind komen denk ik..
snap dat het even wennen is als je zo gewend bent aan de bak voor jezelf hebben :D

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:14

Lijkt me wel lastig met zoveel in de bak tegelijk. Op mijn oude en huidige stal mocht je maar met max 4 rijden in de bak.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:28

Dat lijkt me ook niet handig.. je zou net nr5 zijn... := de regels zijn er niet voor niets, als iedereen zich er aan houdt moet je een heel eind komen :j

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:44

Ik heb geen tips voor je maar ik snap dat het best onhandig is met zoveel paarden in een 20 x 40 rijbak.

Heb ik weer geluk dat ik mijn eigen plekje heb en ook in mijn eentje een rijbak deel haha.

Moet wel zeggen dat wanneer ik op wedstrijd ben het wel lastig vind met anderen in een rijbak, omdat je dat natuurlijk niet gewend bent.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:57

Oef dat wordt wel erg druk Roulette. Meestal zijn er bepaalde piekmomenten, ik probeerde daar dan omheen te plannen. En als de buitenbak ook maar enigzins te rijden was dan vertrok ik naar buiten. Verder vooral je ruimte opeisen en veel galopperen of zijgangen rijden, dan heb je voorrang }>

Mijn wedstrijd was een nieuw dieptepunt. Losrijden ging best redelijk ondanks dat het wat druk was maar mn paard vond het in de ring gewoon doodeng. Er was een heel stro dorp opgezet met standjes en een terras wat lekker rumoerig was. Nu is ze echt geen zeikerd en is het meestal met 2 rondjes even rustig er langs rijden oké maar de bel ging al na een half rondje dus we begonnen super gespannen aan onze proef waardoor we hele dure fouten kregen. Echt heel erg zonde en baalde ook wel een beetje want ze is zo vooruit gegaan de laatste weken en dat hebben we nu helemaal niet kunnen laten zien. Had 2 jury's en 188 en 184 punten of zo. Dus niet over naar de L2. Tsjah dit hoort er ook bij maar het slaapt niet fijn kan ik vertellen, daar ben ik te competitief voor. Verder was het een erg gezellige wedstrijd dus ga me volgend jaar zeker weer inschrijven en dan hopen dat ik even rustig de ring rond mag rijden voordat ik moet beginnen. Nu dus maar L1 starten op de komende selectiewedstrijd en dan zien we daarna wel verder.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:05

Dee_Es, voor een dramatische proef heb je toch nog behoorlijke punten gereden ;) :P jammer dat je zo veel spanning mee moest nemen in je proef, anderzijds een goede les waar jij en je paard vast veel van hebben opgestoken :j
Voor veel mensen zijn dit de punten die ze in een “perfecte” proef rijden dus til er niet te zwaar aan ;)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:32

Balen van de spanning Dee_Es, maar toch gefeliciteerd met twee winstpunten erbij! Als je nog winst rijdt ondanks dure fouten en veel spanning gaat t best goed verder toch ;)

Roulette van mijn kant geen tips, ik spreek juist af met een vriendin om samen te gaan rijden omdat we anders altijd alleen rijden :D