[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:08

@ Lena; Wat leuk!
@ Haike; Wat jammer dat het niet doorgaat ... Kende de persoon om eerlijk te zijn niet.
Jeetje joh, wat gebeurde er dan? Ben je ergens tegenaan gegaan? :(:)

Ik weet nog niet wanneer ik weer ga starten. Ik had zelf september in gedachten maar ligt een beetje aan het weer. Met deze warmte doe ik niet zoveel :o :D
Ben afgelopen week lekker het bos/hei op gegaan, komende dagen wordt het bloedheet dus ik denk dat hij nu paar dagen mag relaxen. :D


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:13

:wave:
Zo, hopelijk is het nu gedaan met het warme weer :o :+
Lanterfanter weken zijn over, ik pak die van mij nu weer op.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:01

@ Meya, oh echt? :7 Nou ja, vroeg in de ochtend zal het nog wel meevallen. 1 dag overleef ik nog wel. :D
Dat heb je zeker goed gepland!
@ Haike: :(:) Dat klinkt echt niet fijn, hopelijk ben je er snel vanaf.
Ja, daar heb je ook gelijk in hoor. Er zit altijd wel iets in waar je mee kan. :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:52

@ Meya; Wat leuk, klikte het met rijden verder wel goed?
Kan ook prima, drachtig starten. Dat is toch heel wisselend per paard tot hoe lang je door kan gaan, gewoon kwestie van proberen!

Zo, eindelijk september dus ik hoop dat die ellendige hitte nu voorbij is. :D
Afgelopen week die van mij weer aan het werk gezet, tropenrooster annex vakantie is voorbij.
Moet zeggen dat hij heel fijn voelt, was misschien niet zo verkeerd om beetje te lummelen en door het bos te rijden.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:46

@ Rianne; Lessen op een joker?? Leg eens uit, want ik snap niet zo goed wat je bedoelt. :o
Ben je gevallen dat je zo in de prak ligt? :(:)

@ Meya; Ik moet er niet aan denken ook idd, werken, huis verbouwen, paard etc etc. %)

Gisteren heel fijn gereden, hij doet zo goed z'n best voor me na z'n "vakantie". Blij mee, hopelijk houdt hij dit vast! _/-\o_

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:24

@ Rianne; Oei, dat is al lang zeg :(:) :(:)
Wat grappig, ik kende alleen Otto, maar zal hetzelfde principe zijn.
Vraag me altijd wel af bij dit soort dingen; hoe goed komt het overeen met de werkelijkheid. Als ik kijk naar puur houding en zit verbeteren, dan is dat op een echt paard weer totaal anders. Een paard is sowieso anders gebouwd, kan zelf ook bepaalde houdingen aannemen, geeft druk aan de voorkant etc etc en dat alles bij elkaar maakt toch dat het (in mijn ogen dan :D ) heel anders lijkt.

Gisteren gelest, nog weer een schep er bovenop kunnen doen. Ik blijf even zitten op mijn roze wolk. <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:51

@ Meya; Wat lekker dat je ze aan huis hebt! *jaloers* Welke regio woon je?

Lekker blijven zitten op je wolk, ik zit er ook nog. :D
Besloten om deze maand even hard verder te trainen en dan oktober weer te gaan starten.
Wil toch ook weer de selecties mee rijden dus eigenlijk is het wel prima zo.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:58

@ Aaida: Fijn dat je zoveel baat hebt bij Joker!
@ Rianne: Oh dat wist ik niet, ik had ook echt nog nooit van Joker gehoord.
@ Haike; Dat weet ik niet precies, ik zit nog op de data te wachten, maar meestal vanaf half okt.
Gefeliciteerd met je debuut! Prima toch zo voor de 1e keer!

Gaat nog lekker hier, zit nog steeds op m'n roze wolk hoor, bevalt prima :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:03

@ Rianne; Franklin ball? Ken ik ook al niet. :o Wat is dat?
@ Aaida; Wat gaaf, Mongoliƫ! Ik geloof het direct dat dat wennen is!

Stoute schoenen maar aangetrokken en ingeschreven voor half oktober!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:25

Oh ja, die heb ik wel eens voorbij zien komen! Wist alleen niet dat ze zo genoemd werden.
Dat lijkt me ook wel eens leuk om te proberen. :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:52

@ Veertje; hier niet gestart, ik ga pas in oktober weer! Leuk, zie je er tegenop?
@ Lena; Gefeliciteerd! Jammer van je foutjes


Wat een weertje dit weekend 8-) Zo is het toch veel lekkerder als van de zomer?!!
Ik ben heerlijk naar het bos gegaan, zo genoten!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:16

Dat is absoluut waar! :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:25

@ Veertje: Leuke foto's! Wat er in je SB gebeurt; hij is niet goed om je binnen been heen. Op deze foto zie je dat hij nog teveel in de rechterschouder gaat hangen. Goed je buitenteugel eraan houden (nu heb je precies andersom, daarom kantelt hij) en met rechts iets stelling en buiging vragen. Gebruik de hoek om de SB voor te bereiden, in de hoek al goed buiging om je binnen been vragen en dan neem je zo vanuit de hoek de schouder mee naar binnen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:32

Wel allemaal leuke dingen Aaidaa!

Hier hetzelfde eigenlijk, druk met andere dingen, maar dat komt eigenlijk wel goed uit, wil 'm gewoon echt nog wat beter voor elkaar dus ik train thuis lekker door.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:34

@ Veertje; maak de volte van tevoren niet te klein, dan moet hij al zoveel balans hebben, gok dat hij dat nog niet aan kan. Volte 10 M is echt al klein zat. :j

Gisteren les gereden, ging op zich goed, maar eigenlijk te goed :+ Ik dacht al toen ik aan het rijden was hij zal zo wel af gaan. En ja hoor .... :+ Maar goed, ook deze stukken moet ik opzoeken om het beter te krijgen, gaat alleen zo tegen je gevoel in want je rijdt nou eenmaal minder fijn!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:24

@ Veertje; Ja, dan wordt het lastig op z'n lijf en dan wil hij me nog wel eens buiten spel zetten, dat gebeurde dus ook. :+

Lekker, waar ben je naartoe geweest?


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:47

@ Veertje; Nee, dan blijft hij meestal wel lastig. Het begint met; ik vind het moeilijk en ik ga eronder uit komen. Dat lukt dan soms en dan blijft hij dat doen, maar dan vanuit ongehoorzaamheid omdat hij weet dat het lukt. Zo ook gisteren dus weer .... Dus ik vrees dat ik weer even een x aantal weken mijn handen vol heb. :7

Dat is toch prima om weer mee te beginnen! Altijd fijn als ze weer gelijk fijn aanpakken!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:59

@ Veertje; Jeetje wat een verschil!! Daar mag je zeker trots op zijn. :j

Ik had gedacht dat ik wel even zoet zou zijn met die van mij, maar niets is minder waar. Super fijn kunnen rijden! Het weekend weer zo genoten van het weer in het bos, heerlijke rit gemaakt! *D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:55

@ Meya; Leuke foto! (hoe doen jullie dat toch, ik heb nooit iemand die een foto kan maken :+ )
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt met je nieuwe-oude instructrice! Basis is zo belangrijk! Als dat voor elkaar is, is de rest niet zo moeilijk meer. Alleen bij 90 % is de basis dus niet in orde en dan loop je vroeg of laat vast. Groot gelijk dat je even thuis blijft!

Ik ben nu ook een aantal maanden thuis aan het door trainen, eigenlijk beetje om dezelfde reden. Basis moet nog beter en hij mag wat sterker worden zodat het op achter kan volhouden.
Ik ga over 3 weken weer, best spannend!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:33

@ Meya; Maar jij hebt ze aan huis toch? Dan is het wel makkelijker om je man even te vragen.
2 Minuten? Zo zo :') Die mannen ook he .... :+
Ik zal het ook een proberen of ik 1 dezer dagen ook iemand zover kan krijgen. :D

Waarom twijfel je of je nog wilt dit jaar?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:56

Dan zou ik inderdaad lekker thuis blijven. :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:29

@ Veertje; Dat is lief! Woon je in de buurt?

Succes vast voor zondag! is het binnen? Helaas is de voorspelling niet al te goed :7

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:19

Oh dat scheelt zeker ja, daar rij je toch de meeste tijd. Nou ja, duurt nog 2 dagen misschien dat de verwachting wat bijgesteld wordt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:44

Dan zou ik 'm in de training niet meer op die plek rijden. Als je dat toch wilt doen: (want dat moet natuurlijk gewoon kunnen) als hij zelf aanspringt terug nemen en opnieuw laten aanspringen op jouw hulp.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:00

Dan echt terugnemen en laten wachten tot jij de hulp geeft :j

Met verruimen en in galop gaan is een kwestie van gebrek aan kracht, hij vindt het waarschijnlijk lastig om helemaal te rekken, dus dan is de makkelijke weg in galop aanspringen. Ook dan terugnemen en weer opnieuw. Je moet echt voelen dat hij zich als het ware oprekt, soms helpt een klein tikje geven. Oefen het vooral op de lange zijde, dat is dan voor hem nu nog even net wat makkelijker met wat steun van de wand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Linde_C, roosjenat en 44 bezoekers